×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تکنولوژی و کامپیوتر

چرا دوربین مداربسته ضبط نمی‌کند + عیب یابی و رفع مشکل

دوربین مداربسته ضبط نمی‌کند

به کمک دوربین‌های مداربسته می‌توانید به صورت 24 ساعته تصاویر را دریافت و ذخیره کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را برنامه‌ریزی کنید تا فیلم‌ها را در زمان‌هایی مشخص ضبط و ذخیره کنند. اما گاهی فرآیند ضبط به مشکل خورده و تصاویر سفید، سیاه یا حتی ضبط نشده است. در این شرایط ابتدا باید به‌دنبال علت ضبط نکردن دوربین مداربسته باشید. سپس با مشخص شدن دلیل، می‌توانید مشکل را با‌توجه به عوامل تاثیر‌گذار رفع کنید.

در این مقاله آچارباز قصد داریم ابتدا به سوال (چرا دوربین مداربسته ضبط نمی کند) پاسخ دهیم؛ سپس راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل را به شما آموزش دهیم. دلایلی که باعث ضبط نکردن دوربین مداربسته می‌شود، در اغلب موارد بدون نیاز به کمک تعمیرکار قابل حل هستند؛ اما ممکن است مشکلات فراتر از مواردی باشد که در این مطلب ذکر شده است. در چنین شرایطی می‌توانید برای تعمیر دوربین مداربسته از کارشناسان ما کمک بگیرید. کافیست با شماره 02154591616 تماس بگیرید و سفارش‌تان را ثبت کنید.

فهرست محتوا

چرا دوربین مداربسته ضبط نمی‌کند؟

دلایل متعددی وجود دارد که در روند ضبط دوربین مداربسته اختلال ایجاد می‌کنند. برخی از این دلایل مربوط به قطعات و برخی دیگر مربوط به نرم‌افزار و تنظیمات دوربین هستند. در ادامه به بررسی هر یک از این عوامل و نحوه رفع مشکل به تفکیک علت‌ها می‌پردازیم.

  • تنظیم در حالت زمان‌بندی یا موشن
  • پیکربندی اشتباه دوربین مداربسته
  • قدرت ناکافی و آسیب دیدگی ال‌ای‌دی‌های دوربین مداربسته
  • معیوب بودن منبع تغذیه
  • قطع اتصال به اینترنت یا سیگنال رادیویی
  • اختلال در سیستم‌عامل
  • معیوب بودن دستگاه DVR
  • معیوب بودن ماوس، فلش و کانکتورها
  • معیوب بودن هارددیسک
  • کور شدن دوربین مداربسته

چنانچه هر یک از این 10 مورد دلیل ضبط نکردن دوربین مداربسته شما باشد، می‌توانید به کمک روش‌هایی که در ادامه شرح می‌دهیم نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

1- تنظیم در حالت زمان بندی یا موشن

یکی از قابلیت‌های دوربین مداربسته، ضبط براساس موشن دتکشن (Motion Detection) است. در تنظیمات موشن، دستگاه DVR تنها زمانی شروع به ضبط می‌کند که دوربین در زاویه دید خود حرکتی را تشخیص دهد. از سویی دیگر دستگاه‌ها قابلیت تنظیم و زمان‌بندی ضبط دارند؛ بنابراین برخی از نصاب‌ها برای استفاده بهینه از هارد، یک زمان خاصی را برای ضبط دوربین مدار بسته مشخص می‌کنند.

راه‌حل

با فعال بودن تنظیمات فوق به نظر می‌رسد دوربین مداربسته در فرایند ضبط و ذخیره دچار مشکل شده است. برای بررسی فعال بودن هر یک از این تنظیمات و غیرفعال کردن آن‌ها کافیست به قسمت تنظیمات دستگاه بروید و بررسی کنید کدام حالت فعال شده است. تنظیمات دوربین را روی اتوماتیک قرار دهید تا ضبط و ذخیره فیلم به صورت 24/7 صورت بگیرد.

در حالت موشن دتکشن دوربین مداربسته ضبط نمی کند
در تنظیمات موشن، دستگاه DVR زمانی شروع به ضبط می‌کند که دوربین در زاویه دید خود حرکتی را تشخیص دهد.
تعمیر دوربین مداربسته با آچارباز
خدمت تعمیر دوربین مداربسته و دزدگیر در آچارباز، شامل تمامی اقدامات لازم برای نصب و راه‌اندازی، عیب‌یابی و تعمیر انواع دوربین‌های مداربسته می‌شود. هر کجای تهران که باشید، در صورت خرابی این تجهیزات، آن را عیب‌یابی و تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر دروبین مداربسته

2- پیکربندی اشتباه دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته را می‌توانید در دو حالت ضبط در روز و شب تنظیم کنید. اگر یک دوربین مداربسته شبانه‌روزی دارید باید نحوه ضبط به طور خودکار از روز به شب تغییر کند. ممکن است پس از بررسی متوجه شوید که دوربین تنها در طول شب با مشکل مواجه می‌شود. این مسئله در اکثر مواقع در اثر پیکربندی اشتباه دوربین مداربسته بوجود می‌آید که دستگاه تنها در طول روز فیلم‌ها را ذخیره می‌کند.

راه‌حل

برای حل این مشکل باید به تنظیمات دستگاه خود بروید و بررسی کنید که هر دو حالت ضبط در روز و شب فعال شده باشد. چنانچه تنها یک حالت برای ضبط فعال باشد، تنظیمات را روی روز و شب قرار دهید، همچنین اگر دستگاه شما قابلیت تنظیم نور محیط را دارد، پیکربندی نور محیط را نیز بررسی کنید.

پیکربندی اشتباه دوربین مداربسته
دوربین‌های مداربسته را می‌توان در دو حالت ضبط در روز و شب تنظیم کرد.

3- قدرت ناکافی و آسیب دیدگی ال‌ای‌دی‌های دوربین مداربسته

بروز هرگونه مشکل در ال‌ای‌دی‌های دوربین مداربسته سبب می‌شود تا فرآیند ذخیره فیلم در طول شب با مشکل مواجه شود و این تصور را ایجاد کند که دوربین مداربسته ضبط نمی کند. ال‌ای‌دی‌ها در طول شب برای تولید نور کافی به جریان برق قوی نیاز دارند. اغلب دوربین‌هایی که با باتری و  PoE کار می‌کنند قدرت کافی برای روشن کردن LEDهای دوربین را ندارند.

آسیب دیدگی و فرسودگی ال‌ای‌دی‌های دوربین نیز می‌تواند در فرایند ضبط شبانه اختلال ایجاد کنند. همچنین هر ضربه به دوربین می‌تواند برخی از ال‌ای‌دی‌ها را از کار بیاندازد.

راه‌حل

  • ابتدا مطمئن شوید که برق مورد نیاز دوربین مداربسته شما کافی است و LEDها در طول شب انرژی کافی برای روشن شدن را دارند.
  • سپس بررسی کنید که تمامی ال‌ای‌دی‌ها سالم باشند.
  • در صورتی‌که ledها مشکلی دارند باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید.
قدرت ناکافی و آسیب دیدگی ال‌ای‌دی‌های دوربین مداربسته
قدرت ناکافی و آسیب دیدگی ال‌ای‌دی‌های دوربین مداربسته ضبط در طول شب را با اختلال مواجه می‌کند.

4- معیوب بودن منبع تغذیه

یکی از رایج‌ترین دلایل ضبط نکردن دوربین مداربسته، اختلالات مربوط به منبع تغذیه است. منبع تغذیه معیوب باعث خاموش شدن دوربین‌ها، ضعف در عملکرد و عدم پایداری داده‌ها می‌شود. نوسانات برق در اثر فرسودگی و شل بودن اتصالات یا تقسیم کننده چند قدرتی‌ شکل می‌گیرد که در نتیجه دوربین مداربسته ضبط نمی‌ کند.

راه‌حل

برای حل مشکلات مربوط به نوسانات برق و منبع تغذیه توصیه می‌شود از یک آداپتور متناسب با ولتاژ مصرفی دوربین مداربسته استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از فیش آداپتور از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید؛ زیرا فیش آداپتور مانع رسیدن نوسانات برق به دوربین مداربسته می‌شود.

معیوب بودن منبع تغذیه دوربین مداربسته
منبع تغذیه معیوب باعث خاموش شدن دوربین‌ها، ضعف در عملکرد و عدم پایداری داده‌ها می‌شود.

5- قطع اتصال به اینترنت یا سیگنال رادیویی

قطع اتصال به اینترنت یا سیگنال رادیویی، یکی دیگر از دلایل ضبط نکردن دوربین مداربسته است. قطع یا شل شدن سوئیچ یا انژکتور PoE نیز باعث اختلال در انتقال داده‌ها و در نتیجه از بین رفتن فیلم می‌شود. این اختلال در دوربین‌ تحت شبکه IP رخ می‌دهد. از سویی دیگر افت سیگنال WIFI در اتصال BNC اختلال ایجاد می‌کند و در نتیجه موجب قطع سیگنال می‌شود.

راه‌حل

مشکلات رادیویی به‌سادگی قابل حل هستند. برای حل این مشکل باید:

  • ابتدا سوئیچ انژکتور را بررسی کنید و چنانچه شل یا قطع شده باشد، آن را در جای خود ثابت کنید.
  • سپس سیگنال وای‌فای را بررسی و از قوی بودن آن اطمینان حاصل کنید.
قطع اتصال به اینترنت یا سیگنال رادیویی
افت سیگنال WIFI در اتصال BNC اختلال ایجاد می‌کند و در نتیجه موجب قطع سیگنال می‌شود.

6- اختلال در سیستم‌عامل

مشکلات میان‌افزاری مانند اختلال در سیستم‌عامل باعث سیاه شدن تصویر می‌شود که در ادامه شاهد نمایش پیام عدم فید در مانیتور خواهیم بود. در ادامه ممکن است متوجه شوید دوربین مداربسته ضبط نمی کند.

راه‌حل

برای حل مشکل میان‌افزاری کافیست سیستم‌عامل دستگاه را به‌روزرسانی کنید. بسیاری از تولید کنندگان دوربین‌های مداربسته این بروزرسانی‌ها را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

7- معیوب بودن دستگاه DVR

به ندرت پیش می‌آید که دستگاه دی وی آر عامل ضبط نکردن دوربین مداربسته باشد؛ زیرا خرابی DVR به‌صورتی است که دستگاه به طور کلی روشن نمی‌شود. اما چنانچه پس از بررسی موارد یاد شده در این مطلب، همچنان مشاهده کنید که دوربین مداربسته ضبط نمی کند، معیوب بودن دستگاه DVR عامل بروز این مشکل است.

راه‌حل

چنانچه دستگاه دی وی آر با مشکل مواجه شود، راهی بجز کمک گرفتن از تعمیرکار وجود ندارد. بنابراین تمامی کانکتورها را از آن جدا کنید و دستگاه را برای تعمیر، نزد تعمیرکار ببرید.

معیوب بودن دستگاه DVR
خرابی DVR به صورتی است که دستگاه به طور کلی روشن نمی‌شود.

8- معیوب بودن ماوس، فلش و کانکتورها

قطعات الکترونیکی مانند ماوس، فلش و کانکتورها در صورت معیوب بودن می‌توانند در روند ضبط توسط دستگاه‌های DVR و NVR اختلال ایجاد کنند یا حتی باعث پاک شدن فیلم دوربین مداربسته شوند. قطعات نام برده شده یا به دستگاه فشار وارد می‌کنند یا موجب خاموشی دوربین‌ها می‌شوند و به این ترتیب دوربین مداربسته ضبط نمی کند.

راه‌حل

از یک ماوس و فلش دیگر برای بررسی عملکرد دستگاه استفاده کنید. چنانچه با ماوس و فلش دیگر مشکل رفع شد، نسبت به تعویض این قطعات اقدام کنید. همچنین از اتصال درست کانکتورها مطمئن شوید و چنانچه قطعی وجود داشت آن را رفع کنید.

معیوب بودن ماوس، فلش و کانکتورها
معیوب بودن ماوس، فلش و کانکتورها یا به دستگاه فشار وارد می‌کنند یا موجب خاموشی دوربین‌ها می‌شوند.

9- معیوب بودن هارددیسک

یکی دیگر از پاسخ‌هایی که می‌توان به پرسش چرا دوربین مداربسته ضبط نمی کند داد، خرابی هارددیسک است. هارددیسک‌ها عمر مفیدی دارند و پس از بازه زمانی مشخص در ضبط و ذخیره داده‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. همچنین اگر از هارد مناسب برای دوربین‌های تحت شبکه استفاده نکنید، به سرعت از کار خواهند افتاد.

خرابی هارددیسک یا باعث پاک شدن اطلاعات قبلی می‌شود یا سبب می‌شود تا هارد قادر به ضبط فیلم‌های جدید نباشد. سوختن هد و بدسکتورها عامل خرابی هاردها هستند که در اثر استفاده از هاردهای دست دوم و تعمیر شده رخ می‌دهند.

راه‌حل

چنانچه تشخیص دادید که مشکل از هارد دستگاه است، آن را به متخصص تعمیرات هارد نشان دهید. اگر هارد قابل تعمیر باشد به شما اطلاع می‌دهند که می‌توانید آن را تعمیر و مجدد استفاده کنید. در غیر این صورت باید یک هارد جدید برای دوربین مداربسته تهیه کنید.

معیوب بودن هارد دیسک
هارد دیسک  معیوب یا باعث پاک شدن اطلاعات قبلی می‌شود یا سبب می‌شود تا هارد قادر به ضبط فیلم‌های جدید نباشد.

10- کور شدن دوربین مداربسته

ممکن است افرادی با اهدافی مخرب، دید دوربین مداربسته را کور کنند. دید دوربین مداربسته را می‌توانند با تابش مستقیم نور قوی، رنگ کردن لنز دوربین، چرخاندن دوربین به سمت دیوار و استفاده از پارچه یا هر وسیله کاور کننده دیگر در مقابل لنز، کور کنند. در چنین شرایطی دوربین مداربسته ضبط نمی کند.

راه‌حل

دوربین‌ها را بررسی کنید و چنانچه دید آن‌ها توسط تابش نور، رنگ شدن و کاور شدن لنز مختل شده باشد، آن را رفع کنید.

کور شدن دوربین مداربسته
دید دوربین مداربسته را می‌توان با تابش نور، رنگ و کاور کردن با پارچه کور کرد.

هرآنچه که در رابطه با ضبط نکردن دوربین مداربسته آموختیم

در این مقاله آچارباز سعی کردیم 10 مورد از دلایلی که باعث ضبط نکردن دوربین مداربسته می‌شود و راه حل رفع این مشکلات رایج دوربین مداربسته را به شما آموزش دادیم. چنانچه با راهکارهای اعلام شده مشکل برطرف نشد یا مهارت و ابزار لازم را برای عیب‌یابی ندارید، می‌توانید از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید. کافیست در این صفحه روی کلمه تعمیر دوربین مداربسته کلیک کنید یا با شماره تماس 02154591616 کمک بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل دستگاه را برطرف می‌کنند.

تعمیر دوربین مداربسته با آچارباز
خدمت تعمیر دوربین مداربسته و دزدگیر در آچارباز، شامل تمامی اقدامات لازم برای نصب و راه‌اندازی، عیب‌یابی و تعمیر انواع دوربین‌های مداربسته می‌شود. هر کجای تهران که باشید، در صورت خرابی این تجهیزات، آن را عیب‌یابی و تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر دروبین مداربسته

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا