×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

چرا مکش بخارشو کم شده است؟

کاهش قدرت مکش بخارشوی

اغلب افرادی که برای نظافت خانه از بخارشوی استفاده می‌کنند با کاهش مکش بخارشو مواجه شده‌اند. وبلاگ آچارباز قصد دارد در این مقاله در مورد علت کم شدن مکش بخارشو و ترفند تعمیر بخارشو آن با شما صحبت کند. در این رابطه به بررسی علت کاهش مکش بخارشو، در اجزای بخارشوی همچون واشر، نازل، مخزن آب، اتصال قطعات بخار شو … می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

خرابی نازل دلیل کاهش مکش بخارشو

یکی از دلایل کاهش مکش بخارشو، خرابی نازل‌هاست. گاهی نازل‌ها تغییر شکل می‌دهند و یا به درستی چفت نمی‌شوند. در این شرایط برای اینکه مشکل کاهش مکش بخارشو را حل کنید، بهتر است که نازل بخارشوی را تعویض کنید.

چنانچه نازل بخارشور شما دچار مشکل شده‌است، می‌توانید از خدمات تعویض قطعات آچارباز کمک بگیرید. کافی است سفارش‌تان را به صورت آنلاین در وب سایت و یا اپلیکیشن آچارباز به ثبت برسانید.

کاهش مکش بخارشوبه دلیل پوسیده شدن واشر

از جمله مشکلات رایج در بخارشوی‌ها، پوسیده شدن واشر آن است. پوسیده بودن واشر نیز سبب کاهش مکش بخارشو می‌شود. البته همیشه واشر پوسیده نمی‌شود، گاهی واشر به درستی در جای خودش قرار نمی‌گیرد و یا جابه‌جا شده و شما با کاهش مکش بخارشو روبرو می‌شوید. در این شرایط بهتر است از تعمیرکاران بخارشوی کمک بگیرید تا مشکل را برطرف کنند.

بسته نبودن در مخزن آب و تاثیر آن در بخارشوی

بسته نبودن در مخزن آب نیز یکی دیگر از دلایل کاهش مکش بخارشو است. امکان دارد در پر و خالی کردن آب درون مخزن بخارشوی در مخزن به درستی بسته نشده و یا شکسته شده‌باشد. در این شرایط هم باز با مشکل مکش بخارشو روبرو هستید. برای حل آن ابتدا در مخزن را بررسی کنید تا سالم باشد. در صورتیکه در شکسته بود، باید آن را تعویض کنید.

تعمیر بخارشو در محل با آچارباز
تعمیر بخارشو در محل در دسته خدمت تعمیر لوازم خانگی کوچک قرار می‌‌گیرد. خراب شدن المنت، قطعی سیم برق و کثیف بودن مخزن از مشکلاتی است که برای این وسیله پیش آمده و شما می‌توانید با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر بخارشو
خرابی در بخارشو
یکی دیگر از دلایل کاهش مکش بخارشو، خرابی در بخارشوی است که با تعویض یا تعمیر آن مشکل برطرف می‌شود.

چرا پر بودن مخزن آب باعث کاهش مکش بخارشوی می‌شود؟

زمانیکه مخزن آب بخارشو پر می‌شود، امکان انباشت آب آلوده در آن افزایش می‌یابد. پر بودن مخزن آب در این شرایط باعث کاهش مکش بخارشو می‌شود. راهکاری که در این شرایط باید انجام داد، تخلیه کامل آب آلوده از مخزن است.

ممکن است به علت اتصال نادرست قطعات به یکدیگر، مکش بخارشو کاهش پیدا کند.

مخزن بخارشو
بهتر است مخزن بخارشوی را به اندازه نیازتان با آب مقطر و یا آب جوش سرد شده پر کنید. به گونه‌ای که پس از مصرف، آبی در مخزن باقی نماند تا آلوده شود.

اتصال نادرست قطعات چه تاثیری در بخارشوی دارد؟

ممکن است به علت اتصال نادرست قطعات به یکدیگر، مکش بخارشو کاهش پیدا کند. بهتر است در این شرایط اتصال‌های بخارشوی را بررسی کنید. هرگونه مشکل در نحوه اتصال قطعات به یکدیگر با کاهش مکش بخارشو روبروست.

گرفتگی نازل چه نتیجه ‌ای را در پی دارد؟

انسداد و یا گرفتگی نازل و لوله‌هایی که به مخزن متصل می‌شوند نیز سبب می‌شود که مکش بخارشو کاهش یابد. در این شرایط:

  • ابتدا باید نازل و قطعات دیگر آن را جدا کنید. هرکدام از قطعات را با آب پر کنید و بررسی کنید که گرفتگی دارند یا نه!
  • مرحله دوم شستن نازل و یا قطعات با فشار آب است. اگر با شستن نیز مشکل برطرف نشد و گرفتگی نازل و قطعات وجود داشت، باید از مواد شوینده برای رفع این مشکل استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه
گرفتگی نازل بخارشوی
گرفتگی نازل و قطعات بخارشوی نیز یکی از دلایل کاهش مکش بخارشو است. تجمع رسوبات در نازل و قطعات را با کمک فشار آب و یا مواد شوینده می‌توان برطرف کرد.

گاهی برای تعویض قطعاتی همچون واشر یا نازل نیاز به حضور تعمیرکار و یا خرید قطعات جانبی بخارشور است، در این شرایط می‌توانید به سرعت درخواست تعویض قطعات و یا تعمیر بخارشو را در سایت آچارباز به ثبت رسانید تا متخصصان ما در کمترین زمان ممکن خدمات مناسب را به شما ارائه دهند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا