×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

مهمترین علل گرم نشدن آب پکیج چیست؟

دلیل گرم نشدن آب پکیج گرمایشی

یکی از دلایل استفاده از پکیج‌ها امکان گرم شدن سریع آب مصرفی در منازل است. اما گاهی این روند با مشکل مواجه می‌شود و پکیج آب را گرم نمیکند یا گرمای کافی ندارد. در این زمان نظریه خرابی پکیج مطرح می‌شود. برای بررسی علت گرم نشدن آب پکیح، لازم است تا ارورهای نمایش داده شده روی دستگاه در صورت وجود و یا قطعات آن را بررسی کنیم. در این مورد، تعمیر پکیج‌ در مدل‌هایی چون ایران رادیاتور، بوتان، تاچی، گلد ایران، ایساتیس، آریستون و مرکوری و… به یک روش انجام می‌شود. با آچارباز در این مقاله همراه باشید تا عوامل تاثیر گذار در علت اینکه چرا پکیج اب را گرم نمیکند را بررسی و روش حل مشکل را به شما آموزش دهیم.

علت بالا نرفتن دمای پکیج شامل موارد زیر است:


اولین علت اینکه چرا پکیج گرم نمیکند از فشار کم گاز است

یکی از عوامل موثر در اینکه چرا پکیج اب را گرم نمیکند افت فشار گاز است. هنگامی که گاز ورودی به پکیج از فشار کمی برخوردار باشد، انرژی لازم به پکیج نمیرسد و ارتفاع شعله کاهش پیدا خواهد کرد، در نتیجه آب گرم نشده و یا دمای کمی دارد. این مشکل بیشتر در فصل‌های سرد سال و در مناطق پر جمعیت اتفاق می‌افتد زیرا با فشار آن کاهش پیدا خواهد کرد.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

در این مواقع ابتدا فشار گاز منزل خود را بررسی کنید در صورتی که افت فشار را شاهد هستید نیازی به تماس با تکنسین نیست. در این حالت سعی کنید از آب گرم در ساعات افت مصرف استفاده کنید. اما در صورتی که فشار گاز ورودی به ساختمان خوب باشد، بهتر است، باز بودن کامل دستگیره گاز و شیر تنظیم را بررسی کنید.

کم بودن فشار آب چه تاثیری بر دمای آب پکیج دارد؟

کم بودن فشار آب و یا وجود نوسان در آن، باعث گرم شدن سریع آب ورودی در پکیج می‌شود. در نتیجه سنسور پیام قطع شعله را به برد ارسال می‌کند و برد دستور قطع شعله را صادر می‌کند.

رفع کم فشاری آب پکیج

  • آب ورودی به ساختمان را بررسی کنید، اگر پایین بود می‌توانید از یک پمپ جهت افزایش فشار استفاده کنید. در صورتی که از قبل پمپ دارید، تنظیمات آن را بررسی کنید.
  • عدم وجود نشتی در پکیج را بررسی کنید. در صورست نشت آب در پکیج لازم است که با یک تکنسین تماس بگیرید.
تاثیر کم بودن فشار آب بر دمای آب
برای بررسی فشار آب ساختمان آب سرد مصرفی را باز کنید.

چرا پکیج گرم نمیکند؟ احتمالا در مبدل ثانویه پکیج رسوب وجود دارد

هنگامی که در مبدل رسوب وجود داشته باشد، با مشکل سرد و گرم شدن آب و یا گرم نشدن آن مواجه خواهیم بود وجود رسوب باعث کاهش فشار آب و حتی عدم گرم شدن آب درون مبدل می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل نیاز است که به صورت دوره‌ای اقدام به سرویس پکیج کنید. در صورتی که مطمئن شدید پکیج رسوب دارد، باید اقدام به اسیدشویی کنید. از آنجایی که این کار با خطرات جدی همراه است، بهتر است توسط تعمیرکار پکیج صورت گیرد. در مورد نحوه رسوب زدایی پکیج اینجا بخوانید.

چرا پکیج اب را گرم نمیکند؟ زیرا در فلوسوئیچ آب گرم مصرفی اختلالی وجود دارد

اگر فلوسوئیچ شما مشکلی نداشته باشد، هنگامی که آب گرم را باز می‌کنید نشانگر پکیج شروع به خاموش و روشن شدن می‌کند و یا روی نمایشگر آیکن یا همان علامت شیر آب ظاهر می‌شود. در صورتی که بعد از باز کردن آب این مورد را مشاهده نکردید، احتمال خرابی فلوسوئیچ هست.

از سوی دیگر اگر فلومتر یا همان فلوسوئیچ دچار اختلال باشد، پس از باز کردن آب گرم و آب سرد به صورت همزمان، فقط آب سرد را خواهید داشت. برای بررسی این مورد سیم‌های فلوسوئیچ را اتصال کوتاه کنید. اگر پکیج بدون مشکلی روشن شود، نیاز است اقدامم به تعمیر و یا تعویض فلوسوئیچ کنید. نکته: اگر دانش و تجربه کافی ندارید، تعمیر فلوسوئیچ را به یک تکنسین بسپارید و برای آشنایی بیشتر از اینکه فلومتر پکیج چیست و چه کاربردی دارد این مقاله را بخوانید.

علت گرم نشدن آب پکیج میتواند از خرابی سنسور دما NTC باشد

قطعه سنسور دما NTC همانطور که از نامش پیداست وظیفه تشخیص دما را بر عهده دارد. اگر این قطعه دچار اختلال شده باشد، دمای اشتباهی به برد اعلام می‌شود. اگر این اعلام اشتباه پیام گرم شدن آب پکیج باشد، برد دستور قطع شعله را ارسال می‌کند و در نتیجه آب سرد باقی می‌ماند.

برای بررسی صحت یا اختلال سنسور دما، کارشناسان پس از خاموش کردن پکیج، با یک اهم متر که به دو سر سنسور دما متصل کرده‌اند، اقدام به افزایش دمای سنسور کرده و مقاومت را اندازه گیری می‌کنند. مقاومت در دمای 25 درجه 10 کیلو اهم است با افزایش دما مقاومت کاهش می‌یابد. اگر با افزایش دما اهم متر تغییری نکرد و یا مقاومت صفر را نشان می‌دهد، سنسور دما خراب و نیاز است که تعویض گردد.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
تعمیر پکیج ، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران، در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

وحود هوا در لوله های پکیج موجب میشود که پکیج آب را گرم نکند

در صورتی که در لوله‌ها هوا وجود داشته باشد آب به خوبی گرم نشده و صداهایی از پکیج به گوش خواهد رسید. در این هنگام فشار سنج پکیج عددی کمتر از یک را نمایش می‌دهد. برای رفع این مشکل لازم است هواگیری صورت گیرد.

برای هواگیری پکیج پیچی که در پایین پکیج تعبیه شده است را باز کنید و منتظر بمانید تا درجه به بالای صفر و حدود 1.5 برسد. سپس پیچ را ببندید.

وجود هوا دلیل گرم نشدن آب پکیج
وجود هوا در لوله‌ها سرد شدن آب گرم مصرفی را به دنبال دارد.

خرابی شیر سه طرفه موتوری یکی دیگر از علل گرم نشدن آب پکیج است

شیر سه طرفه در پکیج‌های دارای و مبدل قرار دارد. در صورت بروز اختلال در آن به درستی باز و بسته نخواهد شد و در نتیجه آب گرم به مبدل ثانویه وارد نمی‌شود و آب پکیج گرم نخواهد شد.

جهت بررسی و رفع مشکل شیر سه طرفه موتوری:

  • ابتدا مطمئن شوید که برق 220 ولت به آن می‌رسد.
  • پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید.
  • محرک شیر موتوری و آب گرم را باز کنید، از عملکرد درست زبانه‌های آن اطمینان حاصل کنید و در صورتی مشاهده اختلال آن را باز و شستشو و رسوب زدایی کنید.

نکته: نوع پلاستیکی شیر سه طرفه موتوری استحکام کمتری نسبت به شیر برنجی دارد. اما مزیت آن این است که، رسوب پذیری کمتری دارد.

پیشنهاد مطالعه

گرم نشدن آب پکیج و سوختگی برد پکیج

برد پکیج ممکن است در اثر نوسانات برق، نشستن گردو غبار و پایان یافتن عمر مفید آن می‌تواند دچار اختلال و خرابی شود. در این مواقع پکیج روشن است اما کار نمی‌کند. از آنجایی که تعمیر و یا تعویض برد کاری تخصصی است. لازم است این کار توسط تکنسین‌های حرفه‌ای و متخصص صورت گیرد.

خرابی سوپاپ بای پاس موجب میشود که پکیج آب را گرم نکند

هدف از استفاده سوپاپ بای پاس در مدار پکیج، اتصال مسیر رفت و برگشت در پکیج و روان کردن روند گردش آب در آن است. این سوپاپ در هنگام افت فشار و یا مسدودیت مسیر گرمایش، جهت جلوگیری از ورود فشار به پکیج تعبیه شده است.

در هنگامی که سوپاپ بای پاس از حالت خود خارج و باز بماند، آب مدار گرمایش در مسیر سوپاپ به چرخش در می‌آید و در نتیجه آب سرد را در پی خواهد داشت.

برای رفع این مشکل سوپاپ بای پاس را پس از باز کردن لوله مسی درون آن را تمیز و تعمیر و یا تعویض کنید. (در پکیج‌های دو مبدل از مبدل ثانویه به جای بای پاس استفاده می‌شود.)

بررسی سایر موارد دخیل در گرم نشدن آب پکیج

مشکلات کوچک و یا بزرگ در پکیج‌ها می‌تواند باعث اختلال در عملکرد صحیح آنان گردد، در بالا به بررسی موارد عمده‌ای که باعث گرم نشدن آب مصرفی پکیج می‌شود اشاره کرده و روش بررسی و رفع آن را بیان نمودیم. بهتر است در انتها نیز به برخی دیگر از موارد دخیل در گرم نشدن آب، بپردازیم. این موارد شامل:

  • اختلال در صحت و یا تنظیمات پمپ
  • وجود مشکل در دودکش که باعث به اصطلاح خفه شدن شعله می‌شود
  • مشکل در شیرهای پکیج
  • قطعی و یا اتصالی برق پکیج
  • وجود رسوب در رادیاتورها و فرسودگی‌شان
  • افت فشار در اثر نزدیکی چند رادیاتور به هم
  • عدم توجه به سرویس‌ دوره‌ای پکیج
  • لوله کشی غیر استاندارد که کاهش فشار آب را در پی دارد.
  • مشکل در پتاسیومتر گرمایش
  • فاصله رادیاتور از پکیج کم است.
تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و ایستاده می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫31 دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید.
    آب گرم رو تو حمام یا آشپزخونه باز میکنی آب گرمه ولی دما رفته رفته میاد پایین ولی پکیج روشنه و رادیاتورها هم کار میکنن و مشکل ندارند، علت چی میتونه باشه؟ فشار هم عادیه

    1. درود بر شما
      علی عزیز،
      در قسمت مدار مصرفی رسوب وجود دارد و باید دستگاه سرویس شود.

  2. سلام و خسته نباشید
    در پکیج دو مبدله اگر پمپ کار نکنه آب گرم مصرفی داریم یا نه

  3. سلام وقت تون بخیر
    پکیج تاچی مدل استار هست
    وقتی شیر آب گرم رو تا آخر باز میکنم شعله و علامت باز بودن شیر آب گرم خاموش میشه، یک فلومتر جدید تعویض شد، حالا باز ال ای دی داخل سنسور، وقتی شیر آب تا حدی زیر متوسط باز باشه، علامت تشخیص شیر آب گرم نمایش داده میشه و شعله هم روشن، ولی وقتی شیر آب گرم رو تا انتها باز میکنم، چشمک زدن ال ای دی داخل سنسور هم خاموش میشه و آب هم کاملا سرد میشه چون شعله هم خاموش شده
    مشکل از کجاست؟ برد اصلی پکیج رو عوض کنم یا کلا خود پکیج رو؟

  4. با سلام
    درجه پکیج روی ۷۵ هست
    آب ب خوبی گرم میشه ولی متاسفانه رادیاتورها گرم نمیشه و اگر هم گرم شه خیلی کم.تازه نصب کردیم.هواگیری شده و رسوب هم نداره.لطفا راهنماییم کنید🙏🙏

  5. سلام پکیج ما ۳روزه دماش از ۴۰درجه نمیره بالا و آب ولرمه مشکل از چیه و هزینش چقدره؟

  6. سلام وعرض ادب پکیچ ما باکس هست وقتی شیرهای رادیات بسته هست وفشار آب خیلی کم میکنیم بصورتی که دوش گرفتن سخته آب گرم میشه البته فقط با آب گرم سرد قاطی نمی کنیم ولی فشار خیلی کم هست جرم گیری دو بار توسط متخصص انجام شده علت اینکه فشار آب رو خیلی کم میکنیم تا آب گرم بشه چی هست حسرت آب گرم با فشار زیاد داریم پمپ هم زدیم ولی از زیر پکیج باید فشار کم کنیم تا آب گرم بشه ممنون

  7. سلام
    پکیج من ایران رادیاتور هست حدود یک ماه قبل پکیج را روشن کردم هیچ مشکلی نداشت ولی بعد از خاموش کردن به مدت دوهفته حالا روشن میشود ولی درجه گرما از ۳۰درجه بالاتر نمی‌رود لطفاً راهنمایی بفرمایید 🙏🏻

  8. پکیچ من گلدیران هست همه چیز مرتب به ظاهر حتی سنسور دما را تعویض نمودم ولی اب از 40 درجه بالانمیرود مشکل چی متونه باشه فولی پروانه متونه دخیل باشه در مورد

  9. سلام پکیج منزل ماایران رادیاتور هست امروزخواستم برم حمام اب گرم نشد ولی پکیج روشن میشه علت گرم نشدن اب ازچی میتونه باشه ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. باسلام
      جواد عزیز یکی از دلایل گرم نشدن آب می‌تواند وجود هوا در مدار گرمایش، باشد. اختلال در سنسور دما نیز یکی از عوامل بازدارنده گرم شدن آن است. برای رفع مشکل اقدام به هواگیری پکیج خود و بررسی صحت قطعات آن کنید، اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج در سایت آچارباز ثبت درخواست کنید و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶تماس بگیرید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  10. سلام.
    پکیج من ترمت لهستانی است ده ماهه بستم. دو روزه شوفاژها گرم میشه ولی آب گرم باز کردنی گرم نمیشه ( چه در حالت تابستانه و چه زمستانه) چراغ تابستانه روشن میشه ولی مشعل عمل نمیکنه ضمنا بعضاً دماهای متفاوت نشان میده ارور هم نمیده.
    تمام فشار گاز و آب هم کنترل کردیم.
    خیلی تو مضیقه هستیم.

    1. باسلام
      آقا/خانم قهرمانی عزیز، برای رفع مشکل صحت قطعاتی چون فلوسوئیچ و یا فلومتر و انگشتی فلومتر را بررسی کنید. وجود رسوب در مبدل ثانویه و خرابی پمپ و برد نیز می‌توانند عامل این اتفاق باشند. این موارد را نیز برررسی و در صورت معیوب بودن تعمیر کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت درخواست کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  11. سلام روز بخیر
    پکیج ما وقتی درجه رادیاتور ها روشنه ای گرم میکنه ، الان که هوا گرم شده میخوایم رادیاتورهارو خاموش کنیم اب سرد میشه.

    1. باسلام
      آقا/خانم اعظمی عزیز ابتدا مطمئن شوید که میدل و مدار گرمایش رسوب نگرفته باشد سپس صحت فلوسوئیچ، فلومتر و سنسور مدار مصرفی را بررسی کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت درخواست کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  12. بدنه پکیجم خیلی داغ میشه ولی اصلا آب حموم و دستشویی رو گرم نمیکنه روش اروری هم نشون نمیده، اگر خیلی داغ بشه خطرناکه؟

    1. باسلام
      هستی عزیز لازم است دمای پکیج را تنظیم و اقدام به رسوب گیری و هواپکیری مدار کرمایش کنید. خرابی ترموکوپل و سنسور دما نیز میتواند در این موضوع تاثیر گذار باشد. در صورتی که مشکل رفع نشد، شما می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن آچارباز برای تعمیر پکیج ثبت درخواست کنید یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ با ما تماس بگیرید.

  13. پکیج من در حالت زمستانه است و رادیاتورها گرم است ولی آب گرم نمی شود چه کار کنم ؟

    1. باسلام
      افسانه عزیز، برای رفع مشکل لازم است صحت فلوسویچ و یا سوپاپ شیر سه راهی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کنید. اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید شما می‌توانید برای تعمیر پکیج در سایت و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت درخواست کنید تا کارشناسان ما مورد را بررسی و رفع کنند.

  14. سلام مبدل عوص شده سنسور ntc هم عوض شده هواگیری هم انجام شده ولی دمای اب از ۷۰ بالاتر نمیره مشکل بیشتر حمامه که اصلا نیازی به قاطی کردن اب سرد و گرم نیست وقتی میریم حمام آب کلا ولرمه بطوریکه سرما میخوریم مشکل چیه تورو خدا راهنمایی کنید بسکه هزینه کردیم اگه یک پکیج نو میگرفتیم بهتر بود

    1. باسلام
      آقا/خانم لطفی عزیز، پشنهاد می‌کنیم برای بررسی مشکل حتما سعی کنید از کارشناسان ماهر کمک بگیرید در غیر اینصورت هزینه‌های زیادی به شما تحمیل خواهد شد. در صورتی که رسوب گیری لوله‌ها را هم انجام داده‌اید. مشکل می‌تواند از فلومتر و یا اتصالات منتهی به برد باشد. البته قبل از این موارد بررسی کنید که آیا فشار پکیج تنظیم است یا نه؟ فشار آب و گاز ورودی به پکیج را هم بررسی کنید. در صورتی که مشکل حل نشد، برای رفع مشکل، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج از طریق سایت و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت درخواست کنید تا کارشناسان ما مورد را بررسی و رفع کنند.

  15. دمای اب پکیج در حالت عادی روی 50 درجه هستش وقتی آب گرم حموم را باز می کنیم دما تا 70 یا 80 درجه میره بالا و وقتی به دمای 70 تا 80 میرسه شعله خاموش میشه و آب حموم سرد میشه . ولی برای آب گرم ظرفشویی چنین مشکلی پیش نمیاد. به محض باز کردن آب گرم ظرفشویی شعله روشن میشه. اشکال از کدوم قطعه ست؟

    1. باسلام
      جواد عزیز، صحت فلومتر را بررسی و پکیج را هواگیری کنید. اگر مشکل حل نشد، سنسور ntc و عدم وجود رسوب در مبدل‌ها نیز باید بررسی شود. همچنین در صورتی که مشکل حل نشد شما می‌توانید برای تعمیر پکیج از طریق سایت ثبت درخواست کنید تا کارشناسان ما مورد را بررسی و رفع کنند.

  16. در پکیج مرکوری مگاترم28 ، علامت دوش روی صفحه ظاهر میشه ولی بازم اب گرم نمیشه و همچنان سرده .مشکل از کجاست؟

    1. باسلام
      آقا/خانم شرافت عزیز، پیشنهاد می‌کنیم اقدام به هواگیری پکیج و رسوب زدایی لوله‌ها و مبدل کنید. برای این کار از مقاله «چگونه پکیج، رادیاتور و شوفاژ را هواگیری کنیم؟» استفاده کنید. اگر مشکل حل نشد پیشنهاد می‌شود برای تعمیر پکیج در سامانه آچارباز یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت درخواست کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  17. پکیجمون ظاهرا مشکلی نداره یا لااقل من اروری روی دستگاه ندیدم٬ اما آب رو گرم نمیکنه٬ ممکنه برد دستگاه ایراد داشته باشه و ارور رو نشون نده؟ البته اینو هم بگم که صدای کار کردن دستگاه هم نمیاد

    1. با سلام
      دوست عزیز، پیشنهاد می‌کنم مطلب فوق را دقیق‌تر مطالعه کنید. اگر با موارد گفته شده مشکل دستگاه برطرف نشد، می‌توانید تعمیر پکیج خود را به تیم آچارباز بسپارید و در سایت یا اپلیکیشن آچاباز ثبت درخواست کنید تا کارشناسان ما مشکل شما را حل کنند.

  18. با سلام . فشار آب منزل بنده در حالت عادی کم می باشد. منزل ما در طبقه 5 واقع شده است. آیا فشار کم آب م یتواند دلیل خوب گرم نکردن آب توسط پکیج باشد؟ چون چندین تعمیرکار آوردیم و همه می گویند مشکل از فشار آب است. آیا راه حلی وجود دارد؟

    1. سلام
      بله؛ در حال حاضر با توجه به سالم بودن پکیج، تنها دلیل این مشکل فشار آب کم است. در صورت امکان در مسیر آب ساختمان، یک پمپ آب قرار دهید تا مشکل برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا