×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

آشنایی با دلایل پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت

پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت

تا به حال در حین استفاده از چرخ گوشت، گوشت به دور تیغه‌ی آن پیچیده است؟ به نظر شما دلیل پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت چیست؟

پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که در حین کار با این دستگاه با آن مواجه خواهید شد. در صورتی که گوشت به دور تیغه بپیچد، گوشت به طور کامل چرخ نمی‌شود و به دور تیغه باقی می‌ماند. این بار ما در وبلاگ آچارباز قصد داریم تا به بررسی دلایل پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت بپردازیم. پس اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید و قصد رفع ایراد یا تعمیر چرخ گوشت را دارید، با ما همراه باشید.

علت پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت

پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است گریبان گیر همه‌ی ما بشود. این مشکل گاهی به قدری سخت می‌شود که برای حل آن باید از تعمیرکار چرخ گوشت، کمک گرفت.

در این قسمت به بررسی مهم‌ترین دلایل پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت می‌پردازیم:

نصب اشتباه قطعات داخلی چرخ گوشت

یکی از ساده‌ترین دلایل پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت، نصب اشتباه قطعات داخلی چرخ گوشت است. اگر به تازگی چرخ گوشت خریده و آن را نصب کرده‌اید، ممکن است، قطعات را در جای اشتباه قرار داده‌باشید. نصب اشتباه قطعات، موجب له شدن گوشت می‌شود.

بهتر است دستگاه را باز کنید و با کمک دفترچه‌ راهنمای چرخ گوشت، از درست بودن جایگذاری قطعات مختلف، اطمینان حاصل کنید. در صورتیکه متوجه شدید قطعه‌ای در جای درست خود قرار ندارد و قادر به باز کردن آن نیستید، از تعمیرکار چرخ گوشت کمک بگیرید.

له شدن گوشت
برعکس قرار دادن برخی قطعات همچون تیغه‌ها، موجب له شدن یا درست چرخ نکردن گوشت می‌شود.
تعمیر چرخ گوشت در محل با آچارباز
خدمت تعمیر چرخ گوشت در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع چرخ گوشت است و در دسته خدمات تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. کند شدن محور خرد کننده، اتصالی کردن سیم‌ها و نچرخیدن چرخ دنده‌ها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیر کار سیار آنلاین بسپارید:
درخواست تعمیر چرخ گوشت

کند شدن تیغه و پنجره چرخ گوشت

کند شدن تیغه‌ها، یکی از دلایل پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت است. تیغه‌های چرخ گوشت، سالی یک بار باید تیز شوند. برای تیز کردن تیغه‌ها، می‌توانید از خدمات تعمیر چرخ گوشت آچارباز، کمک بگیرید.

بسته شدن مسیر چرخ گوشت

مسدود بودن مسیر چرخ گوشت، از جمله دلایل پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت است. این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه، آنها را بررسی کرده‌ایم.

وجود جسمی خارجی در مسیر چرخ گوشت

در صورتی که گوشت درست چرخ نمی‌شود، ممکن است یک جسم خارجی یا سخت، همچون تکه‌های استخوان، در مسیر دستگاه گیر کرده باشد. برای حل این مشکل، باید بعد از خاموش کردن دستگاه، به بررسی اجزای آن پرداخته و جسم خارجی را پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه

کثیف بودن اجزای چرخ گوشت

چنانچه پس از هربار چرخ کردن گوشت، قطعات دستگاه را نشویید، مسیر محفظه چرخ گوشت بسته شده و در نتیجه گوشت به دور تیغه باقی می‌ماند. خشک شدن گوشت دور تیغه‌ها، باعث بسته شدن منافذ چرخ گوشت می‌شود. در این شرایط، باید تیغه‌ها را شسته و تمیز کنید.

راهکار برای از بین بردن گوشت‌های خشک شده
برای از بین بردن گوشت چسبیده به منافذ چرخ گوشت باید از روغن زیتون و کمی آبلیمو استفاده کنید.

زیاد بودن چربی گوشت

چربی زیاد گوشت، موجب کند شدن و در نتیجه پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت می‌شود. چربی زیاد گوشت، سطح تیغه‌ را می‌پوشاند و در نتیجه از میزان تیزی و برندگی آن کاسته می‌شود. این مشکل از دلایل پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت است.

کند شدن تیغه‌ها، یکی از دلایل پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت است.

وجود رگ و پوست در گوشت

رگ و پوست در گوشت، به دلیل خاصیت کشسانی آن، قابل چرخ کردن در چرخ گوشت نیست. این امر سبب پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت می‌شود. با توجه به این مسئله، توصیه می‌شود، تمامی رگ و پی گوشت را قبل از چرخ کردن از گوشت بگیرید و سپس آن را چرخ کنید.

خراب بودن واشر چرخ گوشت

یکی دیگر از دلایل پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت، خرابی واشرهاست. واشرها در پشت محور چرخ حلزونی قرار دارند. در صورتیکه این واشرها، دچار خرابی یا فرسودگی شوند، چرخ گوشت نمی‌تواند عملیات چرخ کردن گوشت را به درستی انجام دهد. برای تعمیر یا تعویض این واشرها، می‌توانید از خدمات تعمیر چرخ گوشت آچارباز کمک بگیرید.

سرویس کردن منظم چرخ گوشت
به منظور جلوگیری از کند شدن واشرها، چرخ گوشت را به صورت منظم سرویس کنید.

داغ شدن و فشار آمدن به چرخ گوشت

چنانچه فشار بیش از حد به گوشتکوب چرخ گوشت بیاورید تا سرعت چرخ کردن افزایش یابد، گوشت به دور تیغه چرخ گوشت می‌چسبد و به موتور دستگاه، آسیب وارد می‌شود.

در این مقاله تمامی دلایلی که سبب پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت می‌شود را با یکدیگر بررسی کردیم. برخی از مواردی که اشاره کردیم، دلایل ساده‌ای دارند و با رعایت راهکارهای گفته شده، می‌توانید به حل آنها بپردازید. اما برخی دیگر نیاز به دانش فنی و مهارت لازم در این زمینه دارد. چنانچه در تعمیر چرخ گوشت، مهارت لازم را ندارید، می‌توانید از همکاران ما در بخش تعمیر چرخ گوشت، کمک بگیرید.

تعمیر چرخ گوشت در محل با آچارباز
خدمت تعمیر چرخ گوشت در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع چرخ گوشت است و در دسته خدمات تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. کند شدن محور خرد کننده، اتصالی کردن سیم‌ها و نچرخیدن چرخ دنده‌ها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیر کار سیار آنلاین بسپارید:
درخواست تعمیر چرخ گوشت

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا