×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

مشکلات دسته ایکس باکس

مشکلات دسته ایکس باکس

اگر از کاربران کنسول ایکس باکس هستید و دسته ایکس باکس شما دچار اشکال شده یا ارتباط آن با دستگاه قطع می‌شود، پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

بیشتر مشکلات دسته ایکس باکس وان، مشکلات دسته ایکس باکس سری اس یا مشکلات دست ایکس باکس سری ایکس، مشابه بوده و در صورت جدی نبودن آن، به‌راحتی رفع می‌شوند. در این مقاله از آچارباز، قصد داریم با بررسی انواع مشکلات دسته ایکس باکس و علت کار نکردن دسته ایکس باکس، روش‌های رفع آن‌ها را بیان کنیم اما اگر مشکل جدی باشد و با راهنمایی‌های صورت گرفته برطرف نشود، باید از یک تعمیرکار برای تعمیر ایکس باکس کمک بگیرید.

مشکلات دسته ایکس باکس

دسته‌های کنترل بی‌سیم ایکس باکس، از نظر طراحی به شکل بسیار زیبای طراحی شده‌اند و استفاده از آن‌ها به دلیل نداشتن سیم و امکان جابه‌جایی، بسیار جذاب است. اما اکثر کاربران از مشکلات دسته ایکس باکس و قطع شدن خود‌به‌خود دسته در هنگام بازی، گله دارند. برای آگاهی از نحوه برطرف‌کردن مشکلات دسته ایکس باکس خود، در ادامه همراه ما باشید.

تعمیر ایکس باکس با آچارباز
تعمیر ایکس باکس در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع ایکس باکس است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
تعمیر ایکس باکس

مشکلات کنترلر ایکس باکس

عوامل متعددی باعث مشکلات کنترلر ایکس باکس هستند و شیرینی لذت بازی با ایکس باکس را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. به احتمال زیاد برای شما هم پیش‌آمده است که دکمه‌های دسته ایکس باکس خراب شده و در حین بازی به یکباره عمل ‌نکند یا اینکه اتصال کنترلر با ایکس باکس، خودبه‌خود قطع شود.

این اتفاق ممکن است به دلایل ساده‌ای مثل تمام شدن باتری کنترلر رخ دهد و با تعویض باتری‌های دسته ایکس باکس، برطرف شود. در زمان بروز مشکلات کنترلر ایکس باکس، باید به‌دقت کنترلر را عیب‌یابی کنید. اما قبل از هر کاری، توصیه می‌کنیم این مطلب را تا آخر مطالعه کنید، تا با دلایل مشکلات دسته ایکس باکس آشنا شوید و نکات ذکر شده را برای رفع مشکلات کنترلر ایکس باکس، به کار ببرید.

متصل کردن کنترلرهای متعدد به ایکس باکس
در هر دستگاه ایکس باکس، امکان اتصال بیشتر از هشت کنترلر به‌طور همزمان وجود ندارد.

علت کار نکردن دسته ایکس باکس

چرا دسته ایکس باکس کار نمی کنه؟ این سوالیست که کاربران در زمان بروز مشکلات دسته ایکس باکس سری اس از خود می‌پرسند. دلایل مختلفی می‌تواند موجب کار نکردن دسته ایکس باکس شود. در ادامه، به بررسی علت رایج‌ترین مشکلات دسته ایکس باکس پرداخته و راه‌حل‌هایی برای رفع آن، ارائه کرده‌ایم.

استفاده از دسته کنترل خارج از محدوده عملکرد

در زمان استفاده از کنترلر‌های بی سیم ایکس باکس، محدودیت فاصله از دستگاه کنسول وجود دارد، در صورت خارج‌شدن از این محدوده، آنتن‌دهی به‌درستی انجام نمی‌شود. حداکثر فاصله‌ قابل پوشش دسته‌های کنترل ایکس باکس وان، 19 فوت (5.7 متر) است که این فاصله و قدرت آنتن‌دهی دسته کنترل، در صورت وجود موانع مانند دیوار، بین کنسول و دسته کنترل، کمتر نیز می‌شود.

برای رفع مشکلات ناشی از قطع شدن ارتباط دسته کنترل، فقط باید سعی کنید به دستگاه کنسول نزدیک‌تر شوید و اتصال را دوباره برقرار کنید. اما اگر در فاصله نه‌چندان دور، ارتباط دسته کنترلر قطع می‌شود، موانع بین کنترلر و ایکس باکس را بررسی و در صورت وجود مانع، آن را برطرف کنید.

متصل کردن کنترلرهای متعدد به ایکس باکس

توجه داشته باشید هر دستگاه ایکس باکس وان تنها می‌تواند تعداد هشت کنترلر را تحت پوشش قرار دهد و اجازه نمی‌دهد بیشتر از این تعداد، کنترلر به دستگاه متصل شود. اگر متوجه شدید که پیش از این، هشت کنترلر مختلف به ایکس باکس وصل کرده‌اید، علت متصل نشدن دسته جدید، همین است. برای رفع مشکل، دکمه Xbox را فشار دهید و با انتخاب گزینه خاموش‌کردن کنترلر، یکی از کنترلرهای قبلی را خاموش کرده و دسته جدید را به‌جای آن به دستگاه وصل کنید.

پیشنهاد مطالعه

متصل نشدن دسته کنترلر به علت ضعیف شدن باتری‌ها

ممکن است متصل نشدن دسته کنترلر، ناشی از ضعیف شدن باتری‌ها باشد. اگر شارژ باتری‌های کنترلر کاهش یابد، به‌طوری‌که دسته کنترل قادر به ارسال سیگنال‌های اطلاعات نباشد، باعث به‌وجودآمدن قطعی‌های پی‌درپی خواهد شد. اگر خوب دقت کنید، زمانی که باتری‌های دسته کنترل شما ضعیف شده باشد، چراغ دکمه Xbox کنترلر به‌صورت چشمک‌زن درآمده و پس از مدتی دسته به طور کامل خاموش خواهد شد.

برای رفع این مشکل، باتری جدیدی جایگزین کرده و دسته کنترل را دوباره وصل کنید. بهتر است برای صرفه‌جویی در خرید باتری، از باتری‌های قابل شارژ باکیفیت استفاده کنید.

چراغ دکمه Xbox کنترلر
چشمک‌زدن چراغ روی دسته ایکس باکس، به معنای خالی شدن شارژ باتری دسته است.

اشکال در اتصال دسته ایکس باکس یک دستگاه دیگر

دسته‌های ایکس باکس در هر بار همگام‌سازی با یک کنسول، فقط می‌توانند به همان کنسول متصل شوند. اگر می‌خواهید دسته را به یک کنسول جدید متصل کنید، برای اتصال دسته، باید آن را با کنسول جدید نیز همگام‌سازی کنید.

تداخل هدست و دسته ایکس باکس

در بعضی از موارد، ممکن است تداخل بین هدست یا میکروفن با کنترلرِ ایکس باکس، مانع از اتصال دسته به دستگاه شود. برای رفع این مشکل، اگر هدست را به کنترلر متصل کرده‌اید، آن را به شکل موقت جدا کرده و دوباره سعی کنید دسته را به ایکس باکس ارتباط دهید. به احتمال زیاد، بعد از یک‌بار قطع و وصل کردن، مشکل برطرف می‌شود.‌ البته ممکن است این اشکال به دلیل مشکلات فنی هدست باشد و با اتصال دوباره هدست، باز هم چنین اتفاقی رخ دهد. در این صورت، باید هدست خود را بررسی کرده و درصورتی‌که از خراب بودن آن مطمئن شدید، آن را تعویض کنید.

تداخل دسته ایکس باکس با یک دستگاه بی‌سیم دیگر

امکان دارد، مشکلات دسته ایکس باکس سری ایکس یا اس شما به دلیل تداخل آن با یک دستگاه بی‌سیم دیگر باشد. البته ممکن است لوازم الکترونیکی دیگری مانند مایکروویو هم باعث ایجاد این اختلال شوند. برای رفع این مشکل، باید سعی کنید از دیگر وسایل الکترونیکی بی‌سیم، به‌صورت هم‌زمان استفاده نکنید. بهتر است لوازم الکترونیکی مانند گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و هر دستگاهی که دارای اتصال Wi-Fi هستند یا سایر لوازم الکترونیکی مانند مایکروویو، پنکه یا مخلوط‌کن را در زمان استفاده از دسته ایکس باکس بی‌سیم، خاموش کنید. حتی اگر امکان انجام چنین کاری را ندارید، حداقل سعی کنید  ایکس باکس خود را در محلی دیگر استفاده کنید تا دچار تداخل با این دستگاه‌ها نشود.

تنظیمات همگام‌سازی دسته ایکس باکس

گاهی ممکن است به دلایل و مشکلات مختلف، ارتباط دسته ایکس باکس با دستگاه قطع شود و نیاز به همگام‌سازی دوباره داشته باشد. اگر دسته هیچ مشکل دیگری ندارد، برای رفع عدم اتصال، سعی کنید دوباره آن را با دستگاه جفت کرده و همگام‌سازی کنید.

برای انجام همگام‌سازی، ایکس باکس و دسته آن را روشن کنید و دکمه Xbox را برای شروع همگام‌سازی فشار دهید. در زمان شروع همگام‌سازی، چراغ دکمه Xbox به‌صورت چشمک‌زن در خواهد آمد، این دکمه را تا زمان انجام همگام‌سازی نگه دارید و زمانی که چشمک زدن چراغ دکمه Xbox  به اتمام رسید، دکمه را رها کنید.

همگام‌سازی دسته ایکس باکس
برای همگام‌سازی دسته با کنسول، باید دکمه ایکس باکس روی دسته را نگه دارید.

اشکال دسته ایکس باکس به علت مشکلات ناشی از به‌روزرسانی

گاهی ممکن است مشکلات دسته ایکس باکس سری ایکس، سری اس یا سری وان، به دلیل مشکلات ناشی از به‌روزرسانی سیستم‌عامل کنسول باشد. درصورتی‌که سیستم‌عامل دچار اشکال شود، یا به‌درستی به‌روزرسانی نشود، ممکن است به دسته ایکس باکس اجازه اتصال ندهد و ارتباط آن را قطع کند. این مشکل، با انجام بروزرسانی سخت‌افزاری دسته کنترل، یا با برطرف‌کردن اشکال سیستم‌عامل کنسول و به‌روزرسانی دسته ایکس باکس از طریق XboxLive ، رفع می‌شود.

برای انجام بروزرسانی از طریق XboxLive ، پس از روشن‌کردن ایکس باکس و اتصال دستگاه به اینترنت و متصل شدن به  XboxLive، از مسیر  Settings> Kinect & devices >Devices & accessories و انتخاب دسته کنترل مورد استفاده، آن را به‌روزرسانی کنید. در ضمن، برای انجام بروزرسانی، می‌توانید دسته ایکس باکس را با کابل USB نیز به دستگاه وصل کنید.

زمانی که باتری‌های دسته کنترل شما ضعیف شده باشد، چراغ دکمه Xbox کنترلر به‌صورت چشمک‌زن درآمده و پس از مدتی دسته به طور کامل خاموش خواهد شد

عدم عملکرد دسته ایکس باکس به‌صورت بی‌سیم

اگر با انجام هر روشی موفق به اتصال دسته کنترل به‌صورت بی‌سیم نشدید، می‌توانید آن را از طریق کابل USB به دستگاه ایکس باکس متصل کرده و از آن استفاده کنید. درصورتی‌که با اتصال دسته از طریق کابل هم مشکل برطرف نشد، ‌به‌احتمال زیاد، مشکل از سخت‌افزار کنسول ایکس باکس بوده و هیچ ارتباطی به دسته کنترل شما ندارد. در چنین مواقعی، برای برطرف‌کردن مشکلات ایکس باکس، باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

استفاده از کابل USB کنترلر ایکس باکس
در صورتی که امکان اتصال وایرلس فراهم نبود، دسته را با کابل usb به کنسول وصل کنید.

قطع شدن دسته کنترل در زمان عدم استفاده

این حالت جزء مشکلات دسته ایکس باکس نیست و درواقع برای جلوگیری از کم‌شدن عمر باتری‌های کنترلر‌های ایکس باکس، رخ می‌دهد. به همین دلیل، درصورتی‌که 15 دقیقه از دسته ایکس باکس استفاده نکنید، ارتباط به‌صورت خودکار قطع شده و می‌بینید که دسته کار نمی‌کند. برای وصل شدن دوباره دسته کنترل، دکمه Xbox آن را فشار دهید تا دوباره همگام‌سازی انجام شده و دسته کنترل به دستگاه متصل شود.

در این مطلب، مشکلات دسته ایکس باکس و دلیل قطع شدن ناگهانی دسته را توضیح دادیم. همان‌طور که گفتیم، بیشتر این مشکلات جدی نیستند و می‌توانید با رعایت نکات گفته‌شده، به رفع آنها بپردازید. اما گاهی نیز با مشکلات سخت افزاری کنسول روبرو هستید که در آن صورت، باید از تعمیرکار باتجربه کمک بگیرید. به شما پیشنهاد می‌دهیم، از خدمات آچارباز برای تعمیر ایکس باکس استفاده کنید تا تعمیرکاران متخصص ما، مشکل شما را بررسی و به سرعت آن را رفع کنند.

2/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام … در زمان استفاده از دستگاه و بازی کردن دسته خاموش روشن میشود.. این خطا در تمام بازیها و هر چند ثانیه یکبار اتفاق می افتد
    در واقع زود به زود ریستارت میشه

  2. سلام خسته نباشید من سری ایکس دارم ولی هر بار که کنسول رو روشن میکنم باید همگام سازی کنم کنترلر رو با دستگاه بعضی وقتا هم وصل نمیشن میشه کمک کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا