×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

تفاوت پلی استیشن و ایکس باکس

پلی استیشن یا ایکس باکس

آیا شما هم عاشق بازی هستید؟ آیا بازی با کنسول‌های بازی بیشتر از کامپیوتر، موبایل و … برای شما لذت بخش است؟ آیا می‌خواهید برای گذراندن اوقات فراغت خود کنسول بازی خریداری کنید؟

در این مقاله آچارباز همراه ما باشید تا با دو غول بزرگ کنسول‌ بازی و تفاوت پلی استیشن و ایکس باکس آشنا شوید. اگر کنسول بازی متناسب با خود را نخرید، علاوه بر هدر دادن پول‌‌تان، نمی‌توانید از بازی‌های محبوب خود هم استفاده کنید. در آچارباز تعمیر انواع کنسول بازی انجام می‌شود؛ برای تعمیر پلی استیشن و تعمیر ایکس باکس خود، می‌توانید روی کادر زرد رنگ در این صفحه کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

پلی استیشن یا ایکس باکس بخریم؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که کاربران در زمان خریدن کنسول بازی می‌پرسند، این است که پلی استیشن یا ایکس باکس کدام را بخریم؟ اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده است، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

قبل از اینکه به مقایسه پلی استیشن و ایکس باکس بپردازیم، بهتر است با این دو دستگاه بیشتر آشنا شوید.

پلی استیشن

پلی استیشن نام تجاری کنسول بازی برند سونی است. اولین کنسول‌ بازی پلی استیشن در سال 1994 میلادی روانه بازار شد. پس از آن تا به امروز این کنسول تغییرات زیادی داشته و تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های متنوعی به آن اضافه شده است.

تعمیر پلی استیشن با آچارباز
تعمیر پلی استیشن در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع پلی استیشن است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر پلی استیشن

اولین نسل‌های پلی استیشن فقط امکان بازی‌های محدود داشتند، اما امروزه علاوه بر بازی‌های متنوع می‌توان برای تماشای فیلم و ویدئو هم از آنها استفاده کرد. مدل‌های مختلف پلی استیشن از ابتدای پیدایش تا امروز عبارتند از:

  • PSone
  • PS2 (پلی استیشن ۲)
  • پلی استیشن ۲ اسلیم لاین
  • پلی استیشن ۳ اسلیم
  • پلی استیشن ۳ سوپر اسلیم
  • پلی استیشن ۴
  • پلی استیشن ۴ اسلیم
  • پلی استیشن ۴ پرو
  • پلی استیشن ۵
انواع پلی استیشن ها
در تصویر بالا تمام نسل‌های پلی استیشن‌ مشاهده می‌شود.

ایکس باکس

ایکس باکس نام تجاری کنسول‌های بازی برند ماکروسافت است. به اصرار بیل گیتس اولین ایکس باکس در سال 2001 روانه بازار شد. از سال 2001 تا امروز کنسول‌های ایکس باکس هم تفاوت زیادی داشته‌اند. با گذشت زمان به امکانات و قابلیت‌های ایکس باکس نیز اضافه شده است. اگر می‌خواهید به طول کلی با مدل‌های مختلف ایکس باکس که تولید و منتشر شده، آشنا شوید؛ باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Xbox
  • ایکس باکس 360
  • ایکس باکس  S360
  • ایکس باکس  E360
  • ایکس باکس One
  • ایکس باکس One S
  • ایکس باکس One X
  • ایکس باکس سری X یا (Series X)
پلی استیشن یا ایکس باکس
جدیدترین مدل ایکس باکس، ایکس باکس سری X است.
پیشنهاد مطالعه

مقایسه پلی استیشن و ایکس باکس

در مقایسه پلی استیشن و ایکس باکس ویژگی‌های مختلف ظاهری، سخت افزاری، قیمت و … را بررسی می‌کنیم.

قیمت

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در مقایسه پلی استیشن و ایکس باکس ، قیمت دستگاه است. اگر برای شما هم قیمت دستگاه حرف اول را می‌زند، باید بگوییم از نظر قیمت این دو دستگاه با هم تفاوت چندانی ندارند و در یک رنج هستند؛ به طوری که حتی در جدیدترین نسل آنها نیز، حدود قیمت 500 دلار است.

کیفیت تصویر

لذت تصاویر باکیفیت در زمان بازی، فاکتوری نیست که به راحتی بتوان از آن چشم پوشی کرد. اگر برای شما هم این مسئله مهم است، باید بگوییم خوشبختانه کیفیت تصویر در پلی استیشن یا ایکس باکس باهم تفاوت چندانی ندارد و هر دو تصاویر بسیار باکیفیتی و در حد 4k یا 8k را تولید و پخش می‌کنند. کافیست یک نمایشگر باکیفیت داشته باشید تا بتوانید از کیفیت بالای تصاویر حین بازی لذت ببرید.

ظاهر دستگاه

از نظر ظاهری تفاوت پلی استیشن و ایکس باکس زیاد است. البته با توجه به اینکه زیبایی شکل ظاهری وسایل از دید افراد متفاوت است نمی‌توان در این باره نظر دقیقی اعلام کرد؛ اما بسیاری از افراد معتقدند ظاهر کنسول‌های بازی پلی استیشن از رقیب خود زیباتر است.

مقایسه پلی استیشن و ایکس باکس
در پلی استیشن 5 تنها می‌توانید بازی‌های پلی استیشن 4 را نصب کنید و امکان نصب بازی‌های ورژن قبل وجود ندارد.

سخت افزار

از نظر سخت افزاری نیز کنسول‌های بازی این دو برند بسته به مدل، متفاوت است. اما در مدل‌های هم سطح تقریبا سخت افزار مشابهی وجود دارد. یعنی لذت بازی بدون هنگی در هر دو برند وجود دارد.

بازی‌های اختصاصی

یکی از معایب کنسول‌های بازی این است که امکان استفاده از بازی‌های یک برند روی دستگاه برند دیگر نیست. یعنی نمی‌توانید یک بازی را هم روی کنسول پلی استیشن و هم کنسول ایکس باکس نصب کنید. بلکه باید از بازی‌های مخصوص آن برند استفاده کنید. البته یکی از مزایای کنسول‌های ایکس باکس در این زمینه این است که روی آخرین ورژن‌های ایکس باکس نیز امکان استفاده از بازی‌های قدیمی و نوستالژی وجود دارد. اما این ویژگی در کنسول‌های پلی استیشن وجود ندارد و تنها از بازی‌های نسخه قبل می‌توان استفاده کرد.

از بهترین بازی‌های پلی استیشن یا ایکس باکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازی های پلی استیشن بازی های ایکس باکس
Returnal FIFA 19
Spider-Man Devil May Cry
HITMAN 3 Titanfall
Ghost of Tsushima Assassin’s Creed Odyssey
Assassin’s Creed Valhalla Monster Hunter World
Call of Duty Red Dead Redemption

تفاوت پلی استیشن و ایکس باکس از نظر لوازم جانبی

تا اینجا مقایسه پلی استیشن و ایکس باکس را از نظر ویژگی‌های مهمی ظاهری و سخت افزاری انجام دادیم؛ اما اگر لوازم جانبی برای شما اهمیت دارد باید با تفاوت پلی استیشن و ایکس باکس از نظر داشتن لوازم جانبی مختلف آشنا شوید.

اگر می‌خواهید لذت بازی با شنیدن صدای بلند و باکیفیت کامل شود، باید بگوییم کنسول‌های پلی استیشن برای شما مناسب است. زیرا برند سونی برای پلی استیشن 5 هدست های مخصوص سونی با کیفیت 3 بعدی (Pulse 3D) را ارائه داده تا کاربران آن بتوانند بیشتری لذت را حین بازی تجربه کنند.

تعمیر انواع کنسول بازی در آچارباز
در آچارباز انواع کنسول‌های بازی با مدرن‌ترین تجهیزات توسط تعمیرکاران ماهر انجام می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم همه نکاتی که باید درباره تفاوت‌های پلی استیشن یا ایکس باکس بدانید را به زبان ساده بیان کنیم. اما اگر می‌خواهید با دوستان خود به صورت آنلاین بازی کنید باید به نوع دستگاه آنها، بودجه خود و بازی‌های دلخواه در زمان خرید توجه داشته باشید. در آچارباز تعمیر انواع کنسول بازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن با قیمت منصفانه انجام می‌شود. صورتی‌که برای تعمیر کنسول خود نیاز به تعمیرکار دارید، می‌توانید روی کلمه تعمیر ایکس باکس یا تعمیر پلی استیشن در این صفحه کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

تعمیر ایکس باکس با آچارباز
تعمیر ایکس باکس در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع ایکس باکس است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر ایکس باکس
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. سام عزیز،
      بعضی از بازی‌های PS4 بر روی ایکس باکس وان با استفاده از تنظیمات و کابل ورودی hdmi قابل اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا