×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

6 علت که چرا بخارشو بخارنمی کند!

علت بخار نکردن بخارشو چیست؟

اگر شما هم از طرفداران استفاده از بخارشو در منزل هستید، با این تجربه روبرو شده‌اید که پس از نظافت و گردگیری خانه زمانیکه به سراغ بخارشور می‌روید تا آن را روشن کرده و خانه را حسابی تمیز و براق کنید، ناگهان متوجه می‌شوید که بخارشو بخار نمی کند!  اگر شما هم به مانند من یکی از معتادین استفاده از بخارشوی باشید، در این لحظه نمی‌دانید چکار باید کنید! گویی همه ابزار نظافت را از شما گرفته‌اند و کاری از دست‌تان ساخته نیست! با ارائه مقاله‌ای کوتاه در وبلاگ آچارباز قصد داریم به سان سوال که چرا بخارشود دیگر بخار نمی کند؟! پاسخ داده و دلایل و روش رفع آن را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

خالی بودن مخزن آب و بخار نکردن بخارشو

هنگامیکه بخارشو بخار نمی کند، دلایل مختلفی دارد که در این قسمت به بررسی هرکدام از آن‌ها می پردازیم. از آنجا که ماده اصلی و در واقع سوخت بخارشو، حجم آب موجود در مخزن آن است. زمانیکه مخزن بدون آب باشد، بخارشو بخار تولید نمی‌کند. در این شرایط:

  • ابتدا بخارشوی را خاموش کرده و پریز را از برق بکشید.
  • سپس صبر کنید تا بخارشور سرد شود.
  • اگر مخزن قاب را می‌توانید بیرون بیاورید، آن را بیرون آورده و تا جاییکه در مخزن مشخص شده، آن را از آب مقطر، آب تصفیه شده و یا آب جوشیده و سرد شده پر کنید.
  • مخزن را در جای خودش گذاشته و بخارشوی را به پریز زده و صبر کنید
  • ببینید بخارشو بخار تولید می کند یا نه!
  • اگر با پر کردن مخزن بخارشوی با آب، باز هم بخارشو بخار تولید نکرد، باید به دنبال دلایل دیگر باشید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.
خالی بودن مخزن آب و بخار نکردن بخارشو
یکی از دلایل بخار نکردن بخارشو، خالی بودن مخزن آب آن است.

بسته نبودن درب مخزن زیرین بخارشو

یکی دیگر از دلایل اینکه بخارشو بخار تولید نمی‌‌کند، بسته نبودن درب زیرین مخزن است. در صورتی درب زیرین مخزن، کامل بسته نشده باشد، بخار کافی تولید نمی‌شود. اگر درب مخزن بسته نباشد، بهتر است آن را بررسی کنید، شاید که شل شده و یا دچار نقص فنی شده باشد.

  • در صورتیکه شل شده آن را سفت کنید.
  • اما اگر درب مخزن دچار نقص فنی شده باشد، برای تعویض آن می‌توانید از تکنسین‌های تعمیر بخارشو در آچارباز کمک بگیرید.

نشت آب از بخارشو

یکی دیگر از دلایل بخار نکردن بخارشو، نشت آب از قطعات نازل، پمپ و یا مخزن بخارشوی است. برای رفع این مشکل باید تمامی قطعات دستگاه همچون نازل، شلنگ‌ها، بست‌ها و مخزن بخارشو را بررسی کنید. در صورتیکه قطعات بخارشو دچار پارگی و … باشند، باید به تعویض آن‌ها اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه
نشت آب از بخارشو
در صورتی که هر یک از قطعات دستگاه بخارشوی دچار شکستگی، پارگی و … شده باشند، بخارشو بخار نمی‌کند.

گرفتی منافذ و بخار نکردن بخاری

گرفتی منافذ نیز از جمله دلایل بخار نکردن بخارشو است. این اتفاق اغلب به دلیل رسوب‌گیری منافذ رخ می‌دهد. رسوب گیری و حل گرفتگی منافذ کار سخت و پیچیده‌ای نیست. کافی است منافذ دهانه بخارشوی را تمیز کرده و سپس آن‌ها را جرم‌گیری کنید. استفاده از آب مقطر همانطور که پیشتر نیز اشاره شده، سبب کاهش رسوب و گرفتگی منافذ می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
گرفتی منافذ و بخار نکردن بخاری
گرفتگی منافذ، یکی از دلایل بخار نکردن بخارشو است که با تمیز کردن آن به راحتی برطرف می‌شود.

مسدود شدن فیلتر بخارشو

فیلتر بخارشور یکی از بخش‌های مهم بخارشوی است که نقش تصفیه کنندگی و یا غربالگری در دستگاه را به عهده دارد. برای اینکه فیلتر بخارشو را بررسی کنید:

  • در صورتیکه امکان خروج مخزن بخارشوی وجود دارد، مخزن را خارج کنید.
  • سپس در سوراخی که به فیلتر متصل است، آب سرد بریزید
  • دکمه روشن بخارشور را فشار دهید
  • اگر بخار را مشاهده کردید، مشکل از فیلتر بخارشوی بوده و باید آن را تعویض کنید.

خرابی المنت بخارشو

اگر المنت بخارشو خراب شده باشد، دستگاه توانایی لازم برای گرم کردن بویلر و تولید بخار را ندارد. از آنجا که سنسورهای دستگاه وظیفه قطع و وصل کردن ولتاژ ورودی به المنت‌ها را بر عهده دارند، زمانیکه این سنسورها آسیب می‌بینند، المنت بخارشوی نیز خراب شده و بخارشو بخار نمی کند و یا زیادی کار می‌کند که در هر دو صورت خطرناک بوده و باید پس از عیب‌یابی توسط تکنسین تعمیرکار بخارشو، مشکل برطرف شود.

در این مطلب سعی بر این داشتیم تا شش علت رایج بخار نکردن بخارشو و روش تعمیر آن‌ها را با شما در میان بگذاریم. چنانچه با راهکارهای ارائه شده مشکل برطرف نشد، باید از نیروهای متخصص در این زمینه کمک بگیرید. تکنسین‌های ماهر و زبده ما در خدمات تعمیر و تعویض بخارشو آچارباز، می‌توانند در کمترین زمان ممکن نسبت به ارائه خدمات در خدمت شما باشند، کافی است سفارشتان را به صورت آنلاین در اپلیکیشن و یا وب سایت به ثبت برسانید.

تعمیر بخارشو در محل با آچارباز
تعمیر بخارشو در محل در دسته خدمت تعمیر لوازم خانگی کوچک قرار می‌‌گیرد. خراب شدن المنت، قطعی سیم برق و کثیف بودن مخزن از مشکلاتی است که برای این وسیله پیش آمده و شما می‌توانید با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر بخارشو
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا