×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

سوالات رایج در مورد استفاده از بخارشو

سوال‌های رایج بخارشو

اگر شما از بخارشو استفاده کرده باشید، ممکن است با برخی از چالش‌ها و سوالات روبرو شوید. می‌دانید که این وسیله برای نظافت و ضدعفونی کردن وسایل خانه یک وسیله کارآمد و مفید است. از نکات مثبت آن اینکه شما به هیچ وجه از مواد شوینده در فرایند تمیز کردن استفاده نمی‌کنید و تمام نظافت خانه با فشار بخارآب انجام می‌شود. این وسیله کارآمد می‌تواند از زمین تا سقف خانه را تمیز و براق کند. مدل‌های چند منظوره آن قادر به بخار دادن به لباس و پرده‌ها نیز هستند، حتی می‌توانند به راحتی شیشه‌های منزل‌تان را تمیز کنند.

اما در این مقاله آچارباز قصد دارد تا پاسخ سوالات رایج در استفاده از بخارشو، همچون استفاده از مواد پاک کننده مختلف به صورت همزمان در بخارشو، نحوه تمیز کردن سری پارچه‌ای بخارشوی، نوع آبی که در بخارشوی استفاده می‌شود و … را دریافت کنید.

چگونه سری پارچه‌ای بخارشو را تمیز کنیم؟

یکی از سوال‌های رایج بخارشو که در حین استفاده ذهن مصرف کننده را درگیر خود می‌کند، نحوه تمیز کردن سری پارچه‌ای آن است. از سری پارچه‌ای برای تمیزکردن کف، فرش و … استفاده می‌شود. وبلاگ آچارباز پیشنهاد می‌کند برای تمیز کردن سری پارچه‌ای بخارشو به موارد زیر توجه کنید:

  1. ابتدا سطوحی که کمتر کثیف هستند را با سری پارچه‌ای بخارشوی تمیز کنید، سپس سراغ قسمت‌های کثیف‌تر بروید.
  2. سری و حوله‌های استفاده شده بخارشو را پس از هر بار استفاده با آب گرم بشویید.
  3. از مواد سفیدکننده همچون وایتکس برای شستشوی سری بخارشو استفاده نکنید.
نحوه تمیز کردن سری بخارشو
بهتر است پس از هربار استفاده از سری پارچه‌ای بخارشو را با آب گرم بشویید تا در نوبت بعدی استفاده تمیز و پاکیزه باشند.

آیا می توان مواد شوینده و الکل را در بخارشو ریخت؟

از دیگر سوال‌های رایج بخارشو، امکان استفاده از مواد کمکی برای تمیز کردن، در دستگاه است. در مرحله اول باید گفت، بهتر است به دفترچه راهنمای بخارشو مراجعه کنید و ببینید این امکان در دستگاه وجود دارد که از مواد شوینده و یا الکل برای تمیز کردن سطوح با بخارشو استفاده شود یا خیر!

اما به طور معمول، همانطور که از اسم بخارشو پیداست، این دستگاه با فشار بخار آب همه چیز را تمیز می‌کند و مهم‌ترین شاخصه آن این است که شما به هیچ ماده شوینده شیمیایی، برای تمیز کردن نیاز ندارید. بنابراین به طور معمول نباید از مواد شوینده شیمیایی و .. برای تمیز کردن بیشتر در آن استفاده کنید. استفاده از مواد غیر مجاز می تواند باعث خرابی دستگاه و نیاز به تعمیر بخارشو شود.

یکی از نکاتی که سبب می شود، بخارشوی شما کیفیتش به مانند روز اول حفظ شود و از طرفی دیگر طول عمر بیشتری داشته باشد، جرمگیری بخارشو است

امکان استفاده از مواد شوینده در بخارشو
استفاده از مواد شوینده و یا نرم کننده در بخارشو باعث رسوب در بخارشوی شده و عملکرد آن را پایین می‌آورد.

از چه آبی می‌توان در بخارشو استفاده کرد؟

مهم‌ترین سوال رایج بخارشو که همواره مطرح می‌شود، آبی است که در آن استفاده می‌شود. با توجه به اینکه، بخارشوی‌ها تنها با آب کار می‌کنند، توصیه می‌شود از آب تصفیه شده، آب مقطر و یا آب جوشیده و سرد شده، در مخزن آن استفاده کنید.

آب معمولی سختی بالایی دارد و حاوی مواد معدنی همچون سدیم، کلسیم، منیزیم و… است که این امر سبب می‌شود که در حین بخار، در مخزن و اتصالات بخارشو، رسوب آهکی ایجاد کنند. ایجاد رسوب همانطور که در مقاله راهنمای مشکلات رایج بخارشو به آن اشاره شد، مکش بخارشو را کاهش می‌دهد. البته رسوب نه تنها قدرت بخارشوی را کم می‌کند، بلکه مشکلات دیگری نیز در بخارشو ایجاد خواهد کرد که در آن مقاله به آنها اشاره شده‌است.

پیشنهاد مطالعه

آیا باید مرتب فیلتر یا نازل بخارشو را تمیز کرد؟

تمیز کردن دوره‌ای فیلتر و یا نازل نیز از جمله سوال‌های رایج بخارشو است که باید به انجام آن توصیه اکید کنیم. یکی از نکاتی که سبب می شود، بخارشوی شما کیفیتش به مانند روز اول حفظ شود و از طرفی دیگر طول عمر بیشتری داشته باشد، جرمگیری بخارشو است. تمیز کردن مرتب فیلترها و نازل بخارشو کمک می‌کند که بخارشو قدرت و کیفیت لازمش را حفظ کند. از آنجاکه وظیفه فیلتر در بخارشوی، جلوگیری از ورود رسوب‌ها، آب آلوده و .. داخل بخارشوی است. تمیز کردن دوره‌ای فیلتر یا نازل بخارشو، عمر دستگاه را بالا می‌برد.

تمیزکردن نازل و کیفیت بخارشو
اگر می‌خواهید عمر و کیفیت بخارشوی شما حفظ شود به صورت دوره‌ای آن را جرمگیری کنید.

آیا می‌توان از بخارشو برای شستن مبل استفاده کرد؟

از بخارشو می‌توان برای تمیز کردن وسایلی همچون فرش، مبل و … نیز استفاده کرد. بهتر است ابتدا مبل‌ها را تمیز کنید و گرد و غبار آن را با جاروبرقی بگیرید. لکه‌ها را با مواد شوینده یا شامپو فرش تمیز و سپس از بخارشوی برای تمیز کردن نهایی مبل استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله ” نحوه شستن مبل با بخارشو؛ ۶ مرحله برای شستشوی خانگی مبلمان” رجوع کنید.

آیا بخارشوی تنها برای تمیز کردن کف خانه استفاده می‌شود؟

بخارشوی تنها یک وسیله تمیز کردن کف سطوح نیست. البته اگر شما از مدل‌های چند منظوره بخارشو خریداری کرده باشید، می‌توانید برای شستن مبل، فرش، دیوار، شیشه، اجاق گاز، کاشی‌ها و کابینت‌ها، سرویس‌های بهداشتی، شیرآلات و … از آن استفاده کنید. کاربردهای بخارشو در منزل بسیار متنوع و کارآمد هستند. در واقع شما با کمک بخارشو می‌توانید در طی سال، چندین بار خانه تکانی کنید و منزل‌تان را همواره پاکیزه و عاری از مواد شوینده و باکتری‌ها نگه دارید. علاوه براین از بخارشوی چندمنظوره می‌توان برای بخار دادن لباس‌ها و پرده‌های خانه نیز استفاده کرد.

تمیز کردن دیوار با بخارشو
اگر از نازل برای تمیزکردن دیوارهای خانه استفاده کردید، از تمرکز و نگه‌داشتن بخارشو در یک قسمت دیوار خودداری کنید.

چه اقداماتی برای بالا بردن عمر مفید بخارشو باید انجام دهیم؟

  1. پس از هربار استفاده، مخزن بخارشو را کامل خالی کنید تا آبی داخل آن نماند.
  2. همیشه به میزانی درون مخزن آب بریزید که در هر استفاده مخزن کامل خالی شود.
  3. از آب مقطر، تصفیه شده و یا آب جوشیده سرد شده استفاده کنید.
  4. پس از هربار استفاده، تمام سری‌های بخارشو را از آن جدا کنید.
  5. پس از خاموش کردن بخارشو، بلافاصله دربش را باز نکنید.
  6. به اتصالات و سری‌های بخارشوی زمانیکه داغ هستند، دست نزنید.
  7. برای اضافه کردن آب به مخزن بخارشوی، ابتدا دستگاه را خاموش کرده و اجازه دهید دستگاه خنک شود.
  8. رسوب‌زدایی عمر بخارشو را افزایش می‌دهد.
  9. به صورت مداوم از بخارشو استفاده نکنید. پس از هربار استفاده حدود نیم ساعت به دستگاه استراحت دهید و سپس دوباره مخزنش را آب ریخته و از آن استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم به سوال‌های رایج بخارشو که در حین استفاده ذهن مخاطب را درگیر خود می‌کند، پاسخ دهیم در ادامه چند نکته در مورد نحوه نگهداری بخارشو و راه‌های افزایش طول عمر آن با شما در میان گذاشتیم. چنانچه با رعایت تمامی موارد گفته شده باز هم بخارشوی شما دچار مشکل شد، می‌توانید از تکنسین‌های آچارباز در زمینه تعمیر بخارشوی کمک بگیرید.

تعمیر بخارشو در محل با آچارباز
تعمیر بخارشو در محل در دسته خدمت تعمیر لوازم خانگی کوچک قرار می‌‌گیرد. خراب شدن المنت، قطعی سیم برق و کثیف بودن مخزن از مشکلاتی است که برای این وسیله پیش آمده و شما می‌توانید با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر بخارشو

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا