×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

چطور با ماشین لباسشویی آبسال کار کنیم؟

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی آبسال

برای استفاده از ماشین لباسشویی آبسال باید نکات مهمی را هنگام نصب و راه‌اندازی رعایت کنید که اغلب توسط کارشناسان این شرکت پیش از راه اندازی توضیح داده می‌شود.

به کمک راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی آبسال می‌توانید از حداکثر قابلیت‌های آن استفاده کنید. آشنایی با دکمه‌ها و برنامه‌های این برند از ماشین لباسشویی به شما کمک می‌کند تا با انتخاب برنامه مناسب برای شستشوی لباس‌ها و ملحفه‌ها، علاوه‌بر پاکیزگی، کیفیت البسه نیز حفظ شود. در این مطلب ابتدا هر یک از برنامه‌های ماشین لباسشویی آبسال را معرفی می‌کنیم، سپس اقداماتی که لازم است در رابطه با تعمیر لباسشویی و نگهداری از آن بدانید را شرح می‌دهیم. اگر به دنبال تعمیرکاران حرفه‌ای هستید با کارشناسان ما در آچارباز با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا درخواست خود را در سایت و اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی آبسال ؛ انواع برنامه شستشو

استفاده صحیح از ماشین لباسشویی آبسال و پیروی از برنامه‌های آن علاوه‌ بر حفظ کیفیت لباس‌ها، عمر ماشین را نیز افزایش می‌دهد. چنانچه ماشین لباسشویی را در مکانی مناسب قرار دهید و هر چند وقت یک بار نسبت به تمیز کردن قطعات آن اقدام کنید، سال‌های بیش‌تری به‌خوبی برای شما کار می‌کند. در این راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی آبسال هر یک از برنامه‌های این ماشین لباسشویی را معرفی خواهیم کرد تا با شناخت کاربرد هر یک بتوانید متناسب‌ترین برنامه را با توجه به نوع البسه انتخاب کنید.

  • شستشوی محفظه یا Drum Clean: این برنامه زمانی کاربرد دارد که قصد تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی را داشته باشید. برای این کار پودر مخصوص تمیز کردن محفظه را درون آن بریزید و برنامه Drum Clean را انتخاب کنید.
  • آبکشی و خشک‌کن یا Rinse+spin: اگر یکی از مدل‌های تمام اتوماتیک ماشین لباسشویی آبسال را دارید، می‌توانید از این برنامه برای خشک کردن کامل لباس‌ها پس از شستشوی آن‌ها استفاده کنید.
  • لباس‌های ضخیم و پتو یا blanket: از این برنامه می‌توانید برای شستشوی پتو، ملحفه، روتشکی و رو تختی استفاده کنید.
  • رنگ تیره یا Dark color: اگر می‌خواهید کیفیت رنگ لباس‌های تیره حفظ شود، با انتخاب برنامه Dark color می‌توانید رنگ و کیفیت پارچه را نیز حفظ کنید.
  • پنبه یا Cotton: لباس‌هایی از جنس پنبه و نخ‌ پنبه، بافت حساس‌تر و ظریف‌تری دارند که بهتر است برای شستشوی آن‌ها از برنامه Cotton استفاده کنید.
  • لباس‌های پشمی یا Wool: در بسیاری از مواقع فرم لباس‌های پشمی پس از شستشو توسط ماشین لباسشویی، تغییر می‌کند. با استفاده از برنامه Wool می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید.
  • چرخش یا Spin: از این برنامه برای خشک کردن لباس‌ها بدون شستشو استفاده می‌شود.
  • الیاف مصنوعی یا Synthetic: لباس‌هایی از جنس الیاف مصنوعی، پس از شستشو توسط ماشین لباسشویی اغلب با تغییر رنگ و فرم مواجه می‌شوند که استفاده از این برنامه مانع بروز چنین مشکلی می‌شود.
  • ظریف یا Silk/Delicate: همانطور که از نام برنامه مشخص است، می‌توانید از آن برای شستشوی پارچه‌های ظریف مانند لباس‌های زیر استفاده کنید.
  • لباس کودک یا Kids wear: لباس‌های کودکان اغلب بافت ظریفی دارند و دفعات بیش‌تری نیز در طول هفته شسته می‌شوند؛ بهتر است از این برنامه برای شستشوی ملایم آن‌ها استفاده کنید.
  • شستشوی سریع یا Quick wash: اگر می‌خواهید لباس‌های رنگی خود را در کم‌ترین زمان ممکن و با دمای بالای آب بشویید، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.
  • خیلی کثیف یا Intensive: اگر لباس‌های خیلی کثیفی دارید که به مدت زمان بیش‌تری برای شستشو نیاز دارد یا حتی فکر می‌کنید به سادگی تمیز نمی‌شوند، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.
  • برنامه شستشو ملحفه، پتو یا Duvet: پتو و ملحفه وزن زیادی دارند و آب زیادی را نیز جذب می‌کنند. بنابراین مدت زمان زیادی برای شستن و آبگیری نیاز دارند که می‌توانید برای شستشوی آنها این برنامه را انتخاب کنید.
  • شستشوی اولیه یا prewash: برنامه prewash برای شستشوی اولیه به منظور خیس کردن لباس‌ها استفاده می‌شود.
(انواع برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی آبسال)
با تنظیم ماشین لباسشویی آبسال روی هر برنامه می‌توانید شستشوی بهتری داشته باشید.
پیشنهاد مطالعه

آشنایی با کاربرد دکمه ‌های ماشین لباسشویی آبسال

علاوه‌بر برنامه‌های شستشو، ماشین لباسشویی آبسال مجموعه دکمه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید تنظیمات اولیه شستشو را انجام دهید. این دکمه‌ها به شرح زیر هستند:

نام دکمهمعنیکاربرد
Retard Hoursتاخیر زمانیتاخیر در شروع برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی آبسال
Spinسرعت چرخش ماشین لباسشویینشان دهنده سرعت چرخش دیگ لباسشویی و دور موتور دستگاه است.
Start/Pauseشروع / توقفاستارت برای شروع برنامه شستشو انتخاب شده توقف یا پاوز برای توقف برنامه شستشو انتخاب شده
Tempتنظیم دماتعیین دمای آب ماشین لباسشویی
On/Offروشن / خاموشOn برای روشن کردن Off برای خاموش کردن
Anti-Creaseضد چروکبا این فناوری پس از آبکشی، آب از دستگاه خارج نمی‌شود تا از چروک لباس جلوگیری شود. پس از فرآیند خشک کن، می‌توانید لباس‌ها را خارج کنید.
Spin Dryingدور خشک کنبرای خشک کردن لباس ها در انتهای شستشو استفاده می‌شود.
Easy Ironingاتو کشیبرای صاف کردن لباس ها و اتو کشی آنها در انتهای شستشو استفاده می‌شود.
Extra Rinseآبکشی اضافیبرای آبکشی اضافی و بیشتر استفاده می‌شود.

قبل از نصب لباسشویی آبسال باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

پیش از نصب ماشین لباسشویی آبسال باید مجموعه مواردی را در نظر داشته باشید تا دستگاه عملکرد صحیحی داشته باشد. عدم رعایت این نکات ساده و در عین حال مهم، علاوه‌بر اینکه مانع عملکرد صحیح ماشین لباسشویی می‌شود، عمر آن را نیز کاهش می‌دهد.

  • دقت داشته باشید که محل نصب ماشین لباسشویی تراز باشد.
  • شلنگ فاضلاب در ارتفاع مناسبی که در دفترچه راهنما ذکر شده قرار بگیرد.
  • پریز برق جداگانه در نزدیکی ماشین لباسشویی وجود داشته باشد.
  • پریز برق باید در فاصله یک و نیم متری ماشین لباسشویی قرار گیرد.
  • پریز برق باید متصل به زمین باشد.
  • شلنگ آب نباید پیچ خورده باشد، زیرا باعث جمع شدن آب می شود.
  • فشار آب در شیر ورودی باید بین 30 تا 1000 کیلو پاسکال باشد.
  • از قرار دادن مواد شوینده و سبد لباس روی ماشین لباسشویی خودداری کنید.
پیشنهاد مطالعه

عوامل تاثیر گذار در طول عمر ماشین لباسشویی آبسال

با رعایت نکاتی که در ادامه شرح می‌دهیم می‌توانید طول عمر ماشین لباسشویی آبسال را افزایش دهید. همچنین با انجام این اقدامات در مدت زمان طولانی نیازمند تعمیر لباسشویی نخواهید شد، چرا که با عملکرد صحیح شما هیچ یک از قطعات دستگاه آسیب نمی‌بینند.

1- مکان مناسب برای نصب ماشین لباسشویی آبسال

انتخاب درست مکان نصب ماشین لباسشویی آبسال مانع آسیب دیدن قطعات آن می‌شود. در ادامه نکاتی که هنگام انتخاب محل نصب باید در نظر داشته باشید را بیان می‌کنیم:

  • شیب محل انتخابی نباید بیش از یک درصد باشد.
  • فاصله حداقل پنج سانتی متر لباسشویی آبسال از سایر وسایل اطراف باید حفظ شود.
  • پریز برق باید در دسترس باشد.
  • ارتفاع شلنگ خروجی نیز نباید بیش‌تر از 50 سانتی‌متر باشد.

علاوه‌بر موارد فوق، ماشین لباسشویی آبسال را نباید در مکان‌های مرطوب یا در مجاورت لوازم گرمازا نصب کرد.

(عوامل تاثیرگذار در طول عمر ماشین لباسشویی آبسال)
با رعایت نکاتی ساده در نگهداری ماشین لباسشویی آبسال در مدت زمان طولانی نیازمند تعمیر لباسشویی نخواهید شد.

2- تمیز کردن جا پودری ماشین لباسشویی آبسال

جا پودری ماشین لباسشویی‌های آبسال از چند بخش مجزا تشکیل شده‌اند که هر کدام به یکی از موادهای شوینده اختصاص دارد. قسمت بزرگ محل ریختن ماده شونده اصلی است که با دو خط موازی نشان داده می‌شود. بخش کوچک‌تر برای پیش شستشوی لباس و با علامت یک خط صاف نشان داده می‌شود. در نهایت یک بخش دیگر نیز با علامت ستاره وجود دارد که محل ریختن نرم‌کننده لباس است.

(تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی آبسال)
جرم و رسوب در جاپودری ماشین لباسشویی مانع انجام فرایند درست شستشو می‌شود.

شستن جاپودری اهمیت زیادی دارد، چرا که در صورت تمیز بودن فرایند شستشو به‌درستی انجام می‌شود. برای تمیز کردن جاپودری، در اغلب مدل‌های آبسال کافی است جاپودری را به طور کامل به بیرون بکشید و با آب شستشو دهید. همچنین لازم است به سوراخ‌های بالای جاپودری نیز توجه کنید که با پودر و مواد شوینده مسدود نشده باشد.

پیشنهاد مطالعه

3- استفاده از شوینده مناسب ماشین لباسشویی آبسال

دیگ ماشین لباسشویی آبسال از نوع کریستالی است و می‌توانید از هر شوینده‌ای برای شستشوی لباس‌ها و ملحفه‌ها استفاده کنید. استفاده از شوینده مناسب می‌تواند بر طول عمر قطعات ماشین لباسشویی تاثیر گذار باشند. می‌توانید از صابون برای لباس‌های نخی، پودرهای آنزیم‌دار برای لباس‌های کثیف، مایع لباسشویی برای لباس‌هایی که چندان کثیف نیستند و نرم کننده برای لطافت لباس‌ها استفاده کنید. هرگز از سفیدکننده و آب ‌ژاول برای شستشو لباس توسط ماشین لباسشویی آبسال استفاده نکنید.

(استفاده از مواد شوینده مناسب ماشین لباسشویی آبسال)
هرگز از سفیدکننده‌ها برای شستشو لباس توسط ماشین لباسشویی آبسال استفاده نکنید.

4- استفاده درست از ظرفیت ماشین لباسشویی آبسال

در نظر گرفتن ظرفیت ماشین لباسشویی آبسال یکی دیگر از نکاتی است که بر طول عمر آن تاثیر می‌گذارد. هنگام شستشو دقت داشته باشید که حداقل نصف و حداکثر 1.4 ظرفیت آن خالی باشد. در غیر این صورت علاوه‌بر اینکه لباس‌ها به درستی شسته نمی‌شوند، به موتور ماشین لباسشویی نیز  فشار وارد می‌شود و در نتیجه عمر آن کاهش می‌یابد.

(استفاده درست از ظرفیت ماشین لباسشویی آبسال)
هنگام شستشو باید حداقل نصف و حداکثر 1.4 ظرفیت ماشین لباسشویی خالی باشد.

5- تمیز کردن لاستیک در ماشین لباسشویی آبسال

لاستیک در ماشین لباسشویی محلی برای تجمع کپک و جرم است که علاوه‌ بر تولید بوی نامطبوع، به مرور موجب پوسیدگی آن نیز می‌شود. بهتر است پس از هر بار شستشو، لاستیک را از باقی مانده مواد شوینده و آب پاک کنید. همچنین می‌توانید با محلول آب و سرکه لاستیک را تمیز کنید. پیشنهاد می‌شود پس از هر بار شستشو، در ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا داخل آن با جریان هوا به‌طور کامل خشک شود.

(تمیز کردن در ماشین لباسشویی آبسال)
تجمع کپک و جرم در لاستیک ماشین لباسشویی باعث تولید بوی نامطبوع و پوسیدگی آن می‌شود.

6- تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی آبسال

فیلتر ماشین لباسشویی بهتر است هر شش ماه یک بار تمیز شود. برای تمیز کردن آن می‌توانید از تعمیرکار کمک بگیرید یا خودتان در صورت داشتن مهارت کافی نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید. کافی است در کوچک سمت راست ماشین را باز کنید. یک ظرف کوچک زیر آن بگذارید و سپس شلنگ تخلیه را رها و در پوش را بردارید. برای خارج کردن فیلتر، درپوش را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. سپس فیلتر را خارج و آن را به‌خوبی بشویید.

(تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی آبسال)
فیلتر ماشین لباسشویی را هر شش ماه یک بار تمیز کنید تا تخلیه آب به‌خوبی صورت بگیرد.

7- خودداری از شستشوی لوازم نامناسب

شستن هر لباس و وسیله‌ای با ماشین لباسشویی آبسال توصیه نمی‌شود. برخی از این لباس‌ها باعث آتش گرفتن و آسیب رساندن به قطعات آن می‌شوند؛ بنابراین از شستن لباس‌های آغشته به مواد اشتعال زا، عروسک‌های دارای کیت برقی، الیاف و فوم، کیف‌های یراق دار و کمربند و لباس‌های سنگ‌دوزی شده با ماشین لباسشویی آبسال خودداری کنید.

در این راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی آبسال علاوه‌بر معرفی و شرح کامل هر یک از برنامه‌ها و کلید‌های کاربردی آن برای استفاده مفیدتر، نکاتی را جهت افزایش طول عمر آن نیز یادآور شده‌ایم که با رعایت آن‌ها دیرتر به تعمیر لباسشویی نیاز پیدا می‌کنید. اگر به هر دلیل لباسشویی آبسال شما دچار مشکل شده‌است، نگران نباشید از طریق تماس با شماره 02154591616 می‌توانید از تخصص کارشناسان آچارباز در کوتا‌ه‌ترین زمان بهره‌مند شوید.

تعمیر لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر لباسشویی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا