×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

تنظیم دمای مناسب برای یخچال | کدام درجه یخچال سردتر است

دمای مناسب یخچال

پس از یک روز گرم تابستان در حالیکه بسیار تشنه و خسته‌ هستید و منتظر یک لیوان آب خنک و گواراید، در یخچال را باز می‌کنید؛ اما متاسفانه با آب نه چندان خنک روبرو می‌شوید! چه حس و حالی در آن زمان خواهید داشت؟ می‌دانید اولین جایی که باید دنبال مشکل بگردید، کجاست؟ تنظیم دمای مناسب یخچال، اولین نکته است که باید بررسی کنید. آیا می‌دانید که تنظیم دمای یخچال در زمستان و تابستان با یکدیگر متفاوت است؟ دمای مناسب یخچال در تابستان و زمستان چقدر است؟ کدام درجه یخچال سردتر است؟ نحوه تنظیم دمای یخچال در مدل‌های متنوع معمولی و یا قدیمی چگونه است؟ اگر یخچال شما جدید و دیجیتالی است، در مورد تنظیم دمای آن با صفحه نمایش دیجیتال چه مطالبی خوانده‌اید؟

وبلاگ آچارباز این بار قصد دارد در مورد اهمیت تنظیم دمای مناسب یخچال، نحوه تنظیم دمای یخچال در مدل‌های متنوع؛ همچون تنظیم دمای یخچال ال جی، تنظیم دمای یخچال سامسونگ، تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک حتی تنظیم دمای برندهای ایرانی همچون هیمالیا، امرسان و .. با شما صحبت می‌کند.

البته مطالب این مقاله تنها به تنظیم دمای یخچال منتهی نمی‌شود! بلکه در انتها به این سوال نیز پاسخ می‌دهیم که در صورت قطعی برق تا چند ساعت دمای یخچال ثابت می‌ماند؟ پس با آچارباز همراه باشید تا از سیر تا پیاز در مورد تنظیم دمای یخچال در مدل‌های مختلف با شما صحبت کنیم. اگر برای تنظیم دمای یخچال خود به یک تعمیرکار نیاز دارید که بتواند در اسرع وقت مشکل شما را حل کند، می‌توانید از طریق کلیک روی لینک تعمیر یخچال درخواست خود را ثبت کنید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

چرا تنظیم دمای مناسب در یخچال مهم است؟

یخچال و فریزر یکی از وسایل برقی است که می‌توان به جرأت گفت، در هر خانه‌ای وجود دارد. یخچال فریزرها از فساد مواد خوراکی جلوگیری می‌کنند.  همچنین انتخاب دمای مناسب برای یخچال فریزر مانع از اتلاف انرژی و آسیب‌های که به محیط زیست می‌زند، می‌شود. یکی از روش‌های بسیار مهم برای کم کردن مصرف برق و در واقع انرژی در خانه، تنظیم دمای مناسب یخچال فریزر است. فرقی نمی‌کند که یخچال شما قدیمی باشد و یا دیجیتالی، تنظیم دمای مناسب یک امر مهم و اساسی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

پیشنهاد مطالعه

تنظیم دمای یخچال فریزر به چه عواملی بستگی دارد؟

  • موقعیت و اقلیم جغرافیایی

تنظیم دمای یخچال و فریزر به موقعیت جغرافیایی محل زندگی شما و آب و هوای منطقه وابسته است. به طور مثال افرادی که در اقلیم‌های سردسیر زندگی می‌کنند، دمای یخچال و فریزرشان به نسبت افرادی که در اقلیم‌های گرم و گرمسیر زندگی می‌کنند، بالاتر است، چون محیط خنک‌تر است. هرچند این تفاوت خیلی آشکار و متفاوت نخواهد بود.

  • ترتیب چیدمان موادغذایی در یخچال و فریزر

ترتیب چیدمان مواد غذایی در یخچال فریزر در تنظیم دمای آن بسیار موثر است. اغلب موادی که زودتر فاسد می‌شوند و یا حساس به دما هستند باید در طبقات میانی گذاشته شوند و میوه و سبزیجات در طبقات پایین‌تر و موادی که به دما حساسیت کمتری دارند، در طبقات بالاتر قرار می‌گیرند.

بهترین دمای یخچال
بهترین دمای یخچال برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی 4 یا 3 درجه سانتی‌گراد است.

بهترین تنظیم دمای مناسب یخچال فریزر برای زمستان و تابستان چقدر است؟

متخصصان فن می‌گویند تنظیم دمای مناسب برای زمستان و تابستان یخچال فریزر با یکدیگر متفاوت است. در تابستان به دلیل گرمای بیشتر دمای یخچال باید پایین‌تر باشد و در زمستان این مسئله برعکس خواهد بود.

در بهترین حالت تنظیم دمای یخچال باید روی 4 یا 3 و فریزر بین منفی 18 یا منفی 17 درجه باشد.

تنظیم دمای یخچال فریزر در تابستان وابسته به مدل یخچال شماست:

  • در یخچال‌های ترموستاتی دما را باید روی 5 یا 4 درجه گذاشته شود.
  • در یخچال‌های دیجیتالی، دمای یخچال باید در تابستان بین 4یا 3 درجه و فریزر بین منفی 20 تا منفی 17 باشد.

در زمستان نیز بهترین دمای یخچال فریزر:

  • در مدل‌های ترموستاتی بین 3 تا 2 درجه
  • و در مدل‌های دیجیتالی بین 5 تا 4 درجه و فریزر بین منفی 19 تا منفی 16 درجه، باید باشد.
دمای تابستان و زمستان یخچال
کارشناسان معتقدند که در تنظیم دمای یخچال فریزر بین دو فصل زمستان و تابستان باید یک تا دو درجه تفاوت باشد.

 کدام درجه یخچال سردتر است؟

دمای داخل یخچال را اغلب می‌توان بین صفر تا 5 درجه تنظیم کرد. دمای صفر سردترین درجه یخچال و دمای پنج بالاترین درجه یا گرم ترین دمایی است که می‌توانید تنظیم کنید. در فریزر این مقدار برعکس است و هرچه عدد دما بالاتر باشد هوای داخل فریزر سردتر خواهد بود و اغلب روی منفی 18 درجه تنظیم می‌شود.

نحوه تنظیم دمای یخچال‌های قدیمی ولوم‌دار چگونه است؟

اگر یخچال شما از مدل‌های قدیمی است که با ولوم دمای یخچال تنظیم می‌شود، این ولوم اغلب در قسمت بالای یخچال و در نزدیک لامپ قرار دارد. ولوم یخچال دارای اعداد یا شیارهای مختلف است که برای تنظیم دما از آن استفاده می‌شود. اعداد بیشتر، یخچال را خنک‌تر می‌کند. به طور مثال اگر اعداد روی ولوم یخچال از 1 تا 5 باشد، هرچه به سمت 5 ولوم را بچرخانید، یخچال سردتر خواهد شد. حال اگر ولوم یخچال شما به جای اعداد، دارای شیار باشند، باید ولوم را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا مواد غذایی داخل یخچال خنک‌تر شوند.

کدام درجه یخچال سردتر است
بهترین تنظیم دمای یخچال در مدل‌های ولوم‌دار، حالت وسط است.
  • اگر ولوم یخچال به صورت عددی است، بهترین حالت آن قرار دادن ولوم روی عدد 3 است.
  • اما اگر اعداد بین 9 تا 1 هستند، آن را روی 4 بگذارید.

نحوه تنظیم دمای یخچال در حالت تنظیم کننده کشویی چگونه است؟

برخی مدل‌های یخچال تنظیم کننده‌شان به صورت کشویی و در قسمت بالای یخچال قرار دارد. نحوه عملکرد تنظیم کننده کشویی همچون مدل ولومی است. با این تفاوت که شما با حرکت کشو می‌توانید تنظیم دمای یخچال را انجام دهید. تنظیم کننده کشویی اغلب در کنار لولای درب یخچال در قسمت بالایی آن نصب شده‌است. روی این تنظیم کننده کشویی یک سری اعداد در طول هم قرار دارند که می‌توان برای تنظیم دما یخچال از آنها استفاده کرد. در صورتیکه می‌خواهید یخچال خنک‌تر شود، سوییچ را به سمت راست حرکت دهید.

تنظیم دمای کشویی
بهترین تنظیم دمای یخچال در مدل کشویی گذاشتن سوییچ در حالت وسط است. اگر مدل کشویی دارای برچسب اعداد باشد آن را روی دمای 4 یا 3 بگذارید.

چگونه تنظیم دمای یخچال با صفحه نمایش دیجیتال انجام می‌شود؟

در یخچال‌های جدید و مدرن امروزی تنظیم دمای یخچال فریزر از طریق یک صفحه نمایش انجام می‌شود. نحوه تنظیم دمای این یخچال‌ها بسیار ساده است. پنل‌های تنظیم دمای یخچال فریزر روی درب یا در قسمت بالایی بدنه یخچال قرار دارند و به راحتی می‌توان با دکمه‌های لمسی آنها را کم و یا زیاد کرد. در برخی از پنل‌های دیجیتال دکمه یا فلش برای بالا و یا پایین آوردن دما وجود دارد که با فشردن آن دمای یخچال گرم‌تر یا سردتر می‌شود.

دفترچه راهنما
برای اطمینان از تنظیم دمای یخچال فریزر بهتر است از دفترچه راهنمای یخچال فریزر کمک بگیرید.

تنظیم دمای یخچال ال جی به چه صورت انجام می‌شود؟

در مدل‌های مختلف یخچال‌های ال جی ظاهر صفحه نمایش تنظیم دمای یخچال فرق می‌کند، اما عملکرد همه آنها با هم یکی است. مدل‌های ارائه کننده تنظیم دما اغلب به صورت خطی، نقطه‌ای، یک خط همراه با عدد هستند.

یخچال ال جی
برای تنظیم دمای یخچال ال جی باید به دکمه «RRZ.TEMP» توجه کنید و برای تنظیم دمای فریزر به دکمه «REF.TEMP»
پیشنهاد مطالعه

نحوه تنظیم دمای یخچال سامسونگ به چه صورت انجام می‌شود؟

در مدل‌های مختلف یخچال فریزر سامسونگ، دکمه تنظیم دمای یخچال در قسمت پنل و در جلوی یخچال قرار دارند. این دکمه‌ها به صورت جداگانه طراحی شده و دو دکمه «Freezer» و «Fridge» دارد که با فشردن هرکدام از آنها دماهای از پیش تعیین شده مشخص می‌شود. بازه دمایی قسمت یخچال سامسونگ بین 1 تا 7 درجه و قسمت فریزر اغلب بین منفی 14 تا منفی 25 متغیر است.

  • در بهترین حالت تنظیم دمای یخچال باید روی 4 یا 3 و فریزر بین منفی 18 یا منفی 17 درجه باشد.

چگونه می‌توان دمای یخچال جنرال الکتریک را تنظیم کرد؟

در یخچال‌های جنرال الکتریک دو کنترل «Freezer» و «Fridge» باید به صورت نرمال «Normal» یا «Mid point» تنظیم شوند. دکمه کنترل تنظیم دمای یخچال اغلب روی پنل و در قسمت جلوی آن قرار دارد. دکمه تنظیم دمای یحچال جنرال الکتریک در مدل‌های مختلف آن به صورت‌های متنوع هستند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • مدل دو کنترله

در این مدل تنظیم دمای یخچال و فریزر به صورت جداگانه انجام می‌شود. تنظیم نرمال برای فریزر و یخچال به ترتیب به صورت 5 و C و یا هر دو به صورت 5 و 5 نشان داده می‌شوند.

  • مدل تک کنترله

در این حالت کنترل دمای یخچال و فریزر توسط یک دکمه به تنهایی انجام می‌شود و تنظیم دمای یخچال در حالت طبیعی روی عدد 5 خواهد بود.

  • مدل‌های دارای نمایشگر دیجیتال

تنظیم دمای یخچال در حالت دیجیتال به ترتیب روی صفر فارنهایت (منفی 17 درجه سانتیگراد) و سی و هفت درجه فارنهایت (3 درجه سانتیگراد) خواهد بود.

یخچال جنرال الکتریک
اگر بار اولی است که یخچال جنرال الکتریک را راه اندازی می‌کنید، باید 24 ساعت صبر کنید تا دما پایدار شود.

تنظیم دمای یخچال‌های ایرانی همچون فریزر هیمالیا، الکترواستیل و امرسان به چه صورت انجام می‌شود؟

تنظیم دمای یخچال فریزر هیمالیا، الکترواستیل و امرسان در عملکرد تفاوت چندانی با برندهای خارجی ندارد. تنها تفاوت آنها در نحوه نمایش نوع درجه است. در برخی از یخچال‌ها تنظیم دمای آن به صورت عددی است، در بعضی دیگر به صورت کلمه‌ای (COLDER/COLD/NORMAL) خواهد بود. دمای مناسب یخچال‌های  فریزر هیمالیا، الکترواستیل و امرسان نیز تفاوتی با با مدل های خارجی نداشته و بین 5 تا 2 متغیر هستند.

پیشنهاد مطالعه
نمایش تنظیم دمای یخچال
نحوه نمایش تنظیم دمای یخچال در برندهای متفاوت متغیر است.

با قطعی برق تا چند ساعت دمای یخچال ثابت است؟

در این روزها که برق مدام قطع می‌شود، این سوال ذهن‌مان را درگیر می‌کند که تا چند ساعت پس از قطعی برق مواد غذایی سالم می‌مانند. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم چنانچه شما در یخچال‌تان را مدام باز و بسته نکنید و هوای گرم وارد آن نشود و یا یخچال نیمه پر باشد، مواد غذایی تا 4 ساعت داخل آن سالم باقی می‌مانند. درون فریزری که به صورت کامل از مواد غذایی منجمد پر شده، مواد غذایی تا 48 ساعت سالم باقی می مانند. اما در فریزری که به صورت نیمه پر شده، تا یک روز مواد غذایی سالم باقی می‌ماند.

قرار دادن مواد غذایی در یخچال
درب یخچال دمای پایین‌تری نسبت به داخل یخچال دارد. بهتر است شیر و تخم مرغ را در قسمت داخلی یخچال بگذارید تا در درب یخچال!

در این مقاله سعی شد تا با روش‌های تنظیم دمای یخچال در برندهای مختلف آشنا شوید. ساده‌ترین راه برای بررسی دمای یخچال، لمس مواد غذایی داخل آن است. این روش دقیق نیست. اما می‌تواند به شما کمک کند تا دمای مناسب برای یخچال و فریزرتان را متوجه شوید. چنانچه پس از تنظیم دمای یخچال فریزر باز هم یخچال فریزر سرد نشد، باید از تعمیرکاران مجرب برای تعمیر یخچال خود، کمک بگیرید.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب ، راه اندازی و خرابی های یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال
3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا