×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

آشنایی با تمام ارورهای یخچال الکترواستیل

ارورهای یخچال الکترواستیل

یخچال‌ها از هر برند و هر مدلی که باشند، پس از مدتی در عملکرد خود دچار مشکلاتی می‌شوند. اما مهم این است که در طراحی‌های جدید، برای هر یخچال یک پنل دیجیتالی در نظر گرفته‌اند، که به کمک این پنل، شما میتوانید از مشکلات پیش آمده مطلع شوید. در این مقاله کد خطاهای یخچال الکترواستیل را مورد بررسی قرار داده‌ایم. اما گاهی فقط تشخیص درست ارورها به عهده‌ی شما است و اگر یخچال شما نیاز به تعمیر داشته باشد، بی‌شک بدون تخصص نمی‌توانید دست به کار شوید و به مهارت یک تکنسین‌ تعمیر یخچال نیاز دارید.

در برخی از شرایط، ممکن است شما به دلیل استفاده ناصحیح از یخچال و ایجاد تغییر در تنظیمات آن، کدهایی را ببینید که جزئی باشند، در این صورت با مراجعه به دفترچه راهنما یخچال الکترواستیل، می‌توانید اطلاعات کافی برای حل مشکل را بدست آورده و با طی کردن چند مرحله و یا با ریست کردن یخچال فریزر الکترواستیل، اقدام به رفع ارور نمایش داده شده، کنید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

ارور E1 در یخچال الکترواستیل

از مهم‌ترین کد خطاهای یخچال الکترواستیل، می‌توان به خطای E1 اشاره کرد. این خطا زمانی در صفحه نمایش یخچال نمایش داده می‌شود، که سنسور یخچال دچار مشکل شده باشد. از آن طرف هم که سنسور در مدار برد یخچال قرار دارد، تعویض و یا تعمیر آن باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای انجام شود. پس در صورت مشاهده این ارور، با یک کارشناس تعمیر، تماس بگیرید.

ارور E2

ارور E2 هم در واقع نشان دهنده وجود مشکل در سنسور فریزر است.این ارور هم با تعمیر یا تعویض سنسور برطرف خواهد شد. اما همانطور که گفتیم، بهتر است این کار توسط تعمیرکار انجام شود تا مشکل ثانویه دیگری برای یخچال شما رخ ندهد.

ارور E3

ارور E3 نشان می‌دهد که اواپراتور یخچال خراب شده است. ایجاد مشکل در اواپراتور می‌تواند به سه بخش مهم از یخچال الکترواستیل مربوط باشد. اغلب کد E3 در مواقعی همچون خرابی المنت، ترموفیوز و یا مدار برد یخچال، در صفحه نمایش یخچال، نمایش داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

ارور E4 در یخچال الکترواستیل

اختلال در سنسور محیط، دلیل بروز ارور E4 است. برای رفع این ارور باید از صحت مدار برد، المنت و ترموفیوز اطمینان حاصل کنید.

ارور E5

این ارور نشان دهنده خرابی در سیستم تبرید است. اغلب خرابی سیستم تبرید به دلایلی همچون خرابی المنت، ترموفیوز، مدار برد، سنسور اواپراتور و متوقف شدن عملکرد کمپرسور بستگی دارد.

ارور E6

زمانی که دمای یخچال بیش از اندازه (15 درجه) شود، این ارور در صفحه نمایش یخچال نمایش داده می‌شود. خرابی دمپر یخچال، مشکل گاز و یخ زدگی اواپراتور از مهم‌ترین عوامل به وجود آمدن این ارور هستند.

ارور E7 در یخچال الکترواستیل

این ارور برای زمانی است که دمای یخچال کمتر از حد معمول (4 درجه) باشد. علت به وجود آمدن این ارور، وجود شکستگی در کانال هوا و اختلال دمپر است.

ارور E8

از کد خطاهای یخچال الکترواستیل می‌توان به کد E8 اشاره کرد. این ارور زمانی نمایش داده می‌شود، که ارتباط بین مدار برد و صفحه نمایش، قطع شود. این ارور هم مثل بیشتر ارورها برای رفع شدن به تعمیر کار نیاز دارد. اگر در تعمیر یخچال، تخصصی ندارید بهتر است این کار را به افراد حرفه‌ای بسپرید.

 

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
درخواست تعمیر یخچال و فریزر

ارور E9

ارور E9 زمانی نمایش داده می‌شود، که یخچال شما در برفک زدایی مشکل داشته باشد. اغلب این خرابی به ارگان‌های اصلی یخچال مانند سنسور دیفراست یخچال، المنت، ترموفیوز و مدار برد کنترل مربوط است. برای رفع این ارور از تعمیرکار کمک کنید.

ارور E10

ارور E10 برای زمانی است که در فن اواپراتور اختلالی به وجود بیاید. مواردی همچون فاصله نامتعارف از دیوار، سرویس نشدن فن و همچنین خرابی در مدار برد یخچال الکترواستیل، می‌تواند دلایل به وجود آمدن این ارور باشند.

ارور 12E به کابل دیتا و خرابی مدار برد یخچال بستگی دارد.

خرابی فن اواپراتور یخچال الکترواستیل
ارورهای یخچال الکترواستیل باید توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار بگیرند.

ارور E11

خرابی فن کندانسور دلیل بروز و نمایش خطای E11 است. خرابی این فن به مدار برد یخچال بر می‌گردد. همانطور که تا به حال متوجه شده‌اید، برد، پای ثابت همه‌ی ارورها است و این موضوع هم به اهمیت مدار برد در یخچال اشاره می‌کند.

ارور E12

ارور 12E به کابل دیتا و خرابی مدار برد یخچال بستگی دارد. اگر این ارور روی صفحه دیسپلی یخچال ظاهر شود، باید موارد نامبرده را مورد بررسی قرار دهید. هر دو مورد برای تعمیر نیاز به تخصص دارند و افراد عادی نمی‌توانند آن‌ها را تعمیر کنند.

ارور ER

این خطا مربوطه به ایراد در مدار برد اصلی یخچال است.

ارور F0 یخچال الکترواستیل

خرابی یا سوختگی فن اواپراتور، قطع شدن اتصالات و ایراد در مدار برد می توانند دلایل بروز این ارور باشند.

ارور F1

کد خطا یا ارور F1 یخچال الکترواستیل به مشکل فن کندانسور مربوط است. خرابی فن، قطعی اتصالات و یا خرابی مدار برد از جمله دلایل بروز ارور است.

پیشنهاد مطالعه

ارور R1 یخچال الکترواستیل

ارور R1 یخچال الکترواستیل مربوط به خراب سنسور یخچال و یا خرابی مدار برد کنترل یخچال است. در این حالت معمولا چراغ MID نیز چشمک می زند.

ارور F3

کد خطا F3 یخچال الکترواستیل به دلیل کارکرد المنت بیش از 85 دقیقه است. در این ارور چراغ HIGH  یخچال چشمک می زند. برای رفع این ارور باید المنت و سیم کشی های مربوطه بررسی شود.

ارور C1

این خطا نشان از مشکل سنسور دیفراست یا برفک زدایی یخچال است. هنگامی که سنسور دیفراست 5 درجه باشد، چراغ QUICK شروع به چشمک زدن می کند. دلیل دیگر بروز این ارور، خرابی برد یخچال الکترواستیل است.

ارور D1 یخچال الکترواستیل

کد خطا D1 یخچال الکترواستیل نشان از خرابی و یا اتصال کوتاه  در سنسور برفک زدایی و یا اشکال از برد دارد.

نحوه ریست یخچال فریزر الکترواستیل

برای ریست یخچال فریزر الکترواستیل دو روش وجود دارد:

  • در روش اول به مدت 15 دقیقه یخچال را از برق کشیده و سپس به برق بزنید.
  • در روش دوم در پنل یخچال خود، به دنبال دکمه ریست گشته و آن را به مدت سه ثانیه، نگهدارید.

2.4/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا