×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

معنی کد خطای ماشین ظرفشویی آ ا گ چیست

کد خطای ماشین ظرفشویی آ ا گ 

کد خطای ماشین ظرفشویی آ ا گ یک گزینه مناسب برای تعمیر صحیح و به موقع این دستگاه محسوب می‌شود. عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی با استفاده از این کدها آسان و دقیق صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با یادگیری معنی کدها در نگهداری و افزایش طول عمر دستگاه خود نقش مهمی را ایفا کنید. ما در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که هر کدام از این کدهای ارور دارای چه معنایی هستند و نحوه رفع این خطاها را نیز برای شما بیان می‌کنیم.

برطرف کردن برخی از این کدهای خطا، کار دشوار و پیچیده‌ای نیست. بنابراین شما می‌توانید با یادگیری معنای آنها در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. اما اگر ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیر تخصصی دارد، شما می‌توانید از متخصصین آچارباز کمک بگیرید.

چرا کد خطای i10  بر روی نمایشگر ظرفشویی ظاهر می‌شود؟

اگر مشکلی در قسمت سیستم ورودی آب به داخل ظرفشویی ایجاد شود، کد ارور i10 به نمایش در می‌آید. برای رفع این کد ارور باید موارد زیر را چک کنید:

  • شیر آب ورودی را بررسی کنید. از سلامت شیر آب ورودی و قطع نبودن آب مطمئن شوید.
  • سنسور و مگنت ورودی ظرفشویی را چک کنید و در صورت لزوم آنها را تعمیر و یا تعویض کنید.
  • اگر موارد ذکر شده سالم هستند و هیچگونه اختلالی در عملکرد آنها وجود ندارد، مدار برد اصلی نیاز به تعمیر تخصصی دارد.
کد خطای i10
اگر مشکلی در سیستم ورودی آب به داخل ظرفشویی ایجاد شود، کد ارور i10 به نمایش در می‌آید.

کد خطای i20 ماشین ظرفشویی آ ا گ نشانگر چیست؟

کد ارور  i20کد خطای ماشین ظرفشویی آ ا گ است. این کد در هنگام بروز مشکل در سیستم تخلیه دستگاه، بر روی صفحه نمایشگر آن نمایان می‌شود. برای برطرف کردن این ارور به طریق زیر عمل کنید:

  • از سلامت شلنگ خروجی ظرفشویی مطمئن شوید. بررسی کنید که شلنگ دچار گرفتگی نشده باشد.
  • مگنت خروجی را چک کنید. اگر قطعه دچار ایراد شده است، آن را تعمیر و یا تعویض کنید.
  • خرابی برد اصلی و سیستم هیدروستات نیز از عوامل بروز کد ارورi20 هستند. آنها را تعمیر یا تعویض کنید.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

 

کد خطای شماره i30 ظرفشویی آاگ

کد i30 که کد خطای ماشین ظرفشویی آ ا گ است، نمایانگر وجود نشتی از دستگاه است. در هنگام مشاهده این کد برق دستگاه را قطع کنید و در ادامه کار، موارد دیگر را به طریق زیر بررسی کنید:

  • حجم آبگیری دستگاه را بررسی کنید زیرا ممکن است شمارنده آب خراب شده باشد و آبگیری بیشتر از اندازه صورت می‌گیرد.
  • زنگ زدگی داخل ماشین ظرفشویی AEG نیز باعث می‌شود که کد i30 ظاهر شود. زنگ زدگی را برطرف کنید تا دستگاه سوراخ نشود زیرا در صورت زنگ زدگی ممکن است آب به داخل سنسور نفوذ کند.

 رفع کد خطای i40 ظرفشویی

چنانچه سیستم هیدروستات و یا شمارش آب خراب شوند، کد i40 مشاهده می‌شود. برای برطرف کردن این کد باید هیدروستات و سیستم ترمال را بررسی کنید. رفع این کد نیاز به تعمیر تخصصی دارد.

اگر مشکلی در قسمت سیستم ورودی آب به داخل ظرفشویی ایجاد شود، کد ارور i10 به نمایش در می‌آید.

علت بروز و راه حل کد ارور i50

نمایش کد خطای i50 به معنای خرابی موتور ماشین ظرفشویی و سوختن آن است. در اغلب موارد بروز این خطا نشانگر سوختن موتور دستگاه است که نیاز به تعمیر اساسی و تخصصی دارد. اما در برخی مواقع ممکن است نفوذ شیء به درون موتور موجب نمایش کد i50 شود. بنابراین موتور را از این جهت بررسی کنید.

راه حل کد ارور I50
نمایش کد خطای  i50 به معنای خرابی و سوختن موتور ظرفشویی است

در هنگام مشاهده کد i60 چگونه عمل کنیم؟

اگر آب درون ظرفشویی گرم نشود، کد i60 نمایان می‌شود. احتمال وجود اشکال در المنت حرارتی باعث این اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود. ابتدا المنت دستگاه را بررسی کنید. اگر مشکلی در آن وجود ندارد، باید به تعمیر هیپ پمپ بپردازید. تعمیر این قطعه نیاز به تخصص تعمیرکار حرفه‌ای دارد.

بررسی علل نمایش کد i70 و طریقه رفع آن

در صورت بروز مشکل در برد ماشین ظرفشویی آاگ کد i70 ظاهر می‌شود. یکی از نشانه‌های خرابی در برد دستگاه این است که عملیات شستشو به درستی صورت نمی‌گیرد و شما پس از پایان کار دستگاه، با ظروفی کثیف و مرطوب روبه‌رو می‌شوید. تعمیر و تعویض برد ظرفشویی باید توسط افراد متخصص صورت گیرد.

کد خطای i80 ظرفشویی آاگ را چگونه برطرف کنیم؟

کد خطای i80 به دلیل نوسانات برق نمایان می‌شود. نوسان برق بر روی برد دستگاه اثر گذاشته و باعث خرابی آن می‌شود. عملیات شستشوی ظرفشویی در  هنگام خرابی برد به درستی صورت نمی‌گیرد. برای رفع این کد باید برد را تعمیر یا تعویض کنید که نیاز به دانش تخصصی دارد.

علل مشاهده کد C0 در ماشین ظرفشویی AEG

هرگاه در ارتباط با اجزای ماشین ظرفشویی، خطایی به وجود آید؛ کد C0 نمایان می‌شود. برای رفع این کد باید دسته سیم‌ها و اتصالات آنها را بررسی کنید. تعمیر آنها نیاز به دانش فنی و تخصصی دارد.

پیشنهاد مطالعه

بررسی علل خطای C1 و رفع آن

یکی دیگر از کد‌های خطای ماشین ظرفشویی آ ا گ که مربوط به آب ورودی است، کد C1 است. برای رفع این کد، شیر آب را ببندید و فیلتر آب را تمیز کنید.

کدهای ارور C3 و AL4 در چه مواقعی نمایان می‌شوند؟

نشتی آب از ظرفشویی و یا ته نشین شدن آب در کف آن، موجب نمایش کدهای C3 و AL4 می‌شود. برای برطرف کردن این ارورها باید شیر آب را ببندید و محل نشتی را پیدا کنید. تعمیر این خطا نیاز به دانش تخصصی دارد.

خطای نشتی آب ظرفشویی آ ا گ
کدهای ارور C3 و AL4 نشانگر این هستند که ظرفشویی نشتی دارد

کد خطای BIO چیست؟

BIO کد خطای ماشین ظرفشویی آ ا گ است. هنگامی که قفل کودک فعال می‌شود، این کد به نمایش در می‌آید. برای رفع این کد باید دکمه‌های pre rinse و short را به صورت همزمان فشار دهید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا