ماشین ظرفشویی

دلایل خرابی موتور ماشین ظرفشویی و سوختن آن

خرابی موتور ماشین ظرفشویی

این روزها ماشین ظرفشویی، یکی از لوازم پرمصرف در خانه است که در صورت خراب شد آن، شاید انجام امور آشپزخانه برایتان سخت شود، زیرا شستن ظروف کاری زمان‌بر است. موتور ماشین ظرفشویی هم از اجزایی است که در صورت خرابی، دیگر ماشین ظرفشویی روشن نخواهد شد. دلایل و علائم خرابی موتور ظرفشویی در برندهای مختلفی همچون ال جی، سامسونگ، بوش و … مشابه است. در اینجا دلایل خرابی موتور ماشین ظرفشویی را بررسی خواهیم کرد.

اجزای ماشین ظرفشویی

  • برد الکتریکی ماشین ظرفشویی
  • موتور شستشوی ماشین ظرفشویی
  • غلتک قفسه ماشین ظرفشویی
  • فیلتر ماشین ظرفشویی
  • میکروسوئیچ فلوتر ماشین ظرفشویی
  • هیدروستات ماشین ظرفشویی
  • پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی
  • مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی
  • شیر برقی ماشین ظرفشویی
  • هیتر لوله‌ای ماشین ظرفشویی
  • سنسور ماشین ظرفشویی
  • ایربگ ماشین ظرفشویی
  • سنسور تشخیص میزان کثیفی ماشین ظرفشویی
  • سنسور آبشمار ماشین ظرفشویی

برای خواندن بیشتر در مورد قطعات ماشین ظرفشویی و اینکه هر کدام چه عملکردی دارند مقاله ” با قطعات ماشین ظرفشویی آشنا شوید ” را مطالعه کنید.

موتور ماشین ظرفشویی و نقش آن در شستشوی ظروف

یکی از بخش‌های مهم در ماشین ظرفشویی، موتور آن است که به‌عنوان واسط بین آب و آبپاش‌ها عمل کرده و با پاشش مواد شوینده و آب به ظروف، موجب تمیز شدن ظروف شما در حین شستشو می‌شود. خرابی و یا بروز هر مشکلی در موتور ماشین ظرفشویی، عملیات شستشو را متوقف کرده و دستگاه شما دیگر قادر به ادامه کار نخواهد بود.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی و سایر برندهایی که در بازار هستند، باید از تعمیرکار ماشین ظرفشویی کمک بخواهید. علی الخصوص تعمیر موتور ظرفشویی، کاری نیست که شما از پس آن برآیید.

وظیفه موتور ماشین ظرفشویی
موتور ماشین ظرفشویی، آب و مواد شوینده را به ظروف می‌پاشد و ظروف را تمیز می‌کند.

علائم خرابی موتور ماشین ظرفشویی چیست؟

همانطور که گفته شد، وظیفه موتور ظرفشویی، رساندن آن و مواد شوینده به ظروف است. پس هر زمانی که ماشین ظرفشویی را روشن کردید و آبی وارد آن نشد، یا در حین شستشوی ظروف، ظرفشویی متوقف شد، یکی از دلایل آن خرابی موتور ظرفشویی است. البته ناگفته نماند که یکی از دلایلی که موجب می‌شود ورود آب به ماشین ظرفشویی متوقف شود، آکوا استاپ ماشین ظرفشویی است. با خرابی این قطعه و یا وجود نشتی در شلنگ آب، آبی وارد مخزن ظرفشویی نخواهد شد.

نشانه بعدی این است که آب درون دستگاه به گردش در نمی آید و یا فشار خروجی آب از پروانه ها ضعیف است. در هر دو این موارد باید به زودی برای تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام کنید.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید، تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

 

علائم سوختن موتور ماشین ظرفشویی

وجود صدای غیر عادی در ماشین ظرفشویی

وجود یک صدای غیر عادی مانند صدای جیغ کشیدن، وز وز، ناله و صدا هایی این چنین از مهم ترین نشانه های سوخت موتور ماشین ظرفشویی است. این مشکل می تواند در اثر اتمام عمر مفید موتور ایجاد شود.

اسپری نشدن آب توسط بازوهای آبپاش

در صورتی که موتور ماشین ظرفشویی خراب باشد هیچ آبی از بازوهای آبپاش، اسپری نمی شود. چون با سوختن موتور ماشین ظرفشویی هیچ آبی وارد بازوهای آب پاش نمی شود. البته در این مورد ابتدا شیر برقی ورودی آب و نشتی شیلنگ آب را بررسی کنید تا مشکل از آنها نباشد.

پخش بوی سوختگی از ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین علائم سوختن موتور ماشین ظرفشویی، می تواند وجود بوی سوختن و دود باشد. بوی سوختگی ناشی از رطوبت و نشتی در ماشین ظرفشویی نشانه ی خوبی نیست. در صورت بی توجهی به این بو امکان آتش سوزی وجود دارد. در صورت بروز این اتفاق در اولین اقدام  دستگاه را از برق بکشید.

علائم سوختن موتور ماشین ظرفشویی
بی‌توجهی به سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی، یکی از دلایل خرابی موتور است.

علت سوختن موتور ماشین ظرفشویی

1-استفاده بیش از حد توان ماشین ظرفشویی

استفاده بیش ازحد از ماشین ظرفشویی، فشار زیادی به موتور وارد کرده و موجب فرسوده شدن؛ زودتر از حد انتظار شود. این فرسوده شدن هم یکی از دلایل سوختن موتور ظرفشویی است.

2-گردوغبار روی موتور

با گذشت زمان و عدم سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی، روی تمامی قطعات داخلی آن لایه‌هایی از گردوغبار نشسته و موجب فرسوده شدن قطعات می‌شود. همین وجود گردوغبار، موجب خرابی و یا سوختن موتور ظرفشویی می‌شود.

3-ساییده شدن دنده موتور

یکی از دلایل خرابی زودهنگام موتور ظرفشویی، ساییده شدن دنده موتور است. ساییده شده دنده موجب وارد آمدن فشار زیادی به موتور شده که در نهایت موتور خواهد سوخت.

4-نوسان برق

بروز نوسان برق، یکی از دلایل اتصالی در لوازم برقی شده است که موجب سوختن موتور آنها خواهد شد. در صورت استفاده نکردن از دستگاه محافظ برای لوازم برقی، احتمال سوختن آنها زیاد است.

پیشنهاد مطالعه

تعمیر موتور ماشین ظرفشویی
خدمت تعمیر ماشین ظرفشویی آچارباز، با یک ماه گارانتی انجام می‌شود.

نحوه تعویض و تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر و تعویض موتور ماشین ظرفشویی، امری نیست که همه از پس آن برایند. این کار نیاز به دانش و مهارت کافی دارد. پس بهتر است خودتان دست به آچار نشوید و تعمیر ماشین ظرفشویی را به متخصص این کار بسپارید. همچنین شما با قطعات ماشین ظرفشویی آشنا نیستید و قادر به عیب‌یابی مشکلات ایجاد شده نخواهید بود.

سامانه آچارباز، این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده که بدون دردسر و در کمترین زمان، برای تعمیر ماشین ظرفشویی درخواست ثبت کنند. بعد از ثبت سفارش، کارشناس ماهر آچارباز، با هماهنگی قبلی، در زمانی که شما تعیین کرده‌اید، برای تعمیر ماشین ظرفشویی حاضر خواهد شد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام ماشین ظرفشویی من برند دوو من روی ripid شستو شوی سری گذاشتم ۳۰ دقیقه احساس کردم یه بویی داره میاد ماشینو خاموش کردم خواستم دوباره روشن کنم که دیگه روشن نمیشه اشکال از چیه ؟ ماشینم سوخته ؟

  2. صافی ماشین ظرفشویی برند سامسونگ که دارم به خوبی آشغال رو نمی گیره باید چیکار انجام بدم؟

  3. برق منظقه ما مدام دچار نوسان شده و ماشین ظرفشویی در حین کار خاموش و روشن می‌شود. آیا این مشکل موجب سوختن دستگاه خواهد شد؟

    1. سلام

      بهتر است برای شستن ظروف در ساعاتی که احتمال قطع شدن کمتر است و در زمان پیک استفاده نکنید. لظفا یک دستگاه محافظ برق هم در مسیر برق ماشین ظرفشویی قرار دهید تا در صورت نوسان برق، به موتور فشار وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا