×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

تمام دلایل برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

 برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی یکی از مشکلاتی است که استفاده از این دستگاه را سخت می کند. علاوه بر این برق داشتن ماشین ظرفشویی خطرناک نیز می‌باشد و باید هرچه سریع تر برای رفع این مشکل اقدام کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علت آن و رفع برق داشتن در کمتر از چند ساعت را برای شما توضیح دهیم.

خرابی سیم کشی ماشین ظرفشویی

در برخی موارد علت برق دار بودن بدنه دستگاه خرابی سیم کشی دستگاه است.
خرابی سیم‌ها به معنی پوسیده شدن روکش سیم و یا از بین رفتن روکش آن به هر دلیلیست. در این حالت سیم لخت به بدنه برخورد می‌کند و باعث برق‌دار شدن بدنه خواهد شد. پس باید سیم‌کشی دستگاه را بررسی کرده و هر قسمت از آن که معیوب بود را تعویض کنید و مشکل آن را به‌راحتی برطرف کنید.

خرابی پریز برقی که دستگاه به آن متصل است

در برخی موارد علت برق‌دار بودن ماشین ظرفشویی خرابی پریز است. در این حالت باید پریز برق را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. در صورتی که خراب بود آن را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

خرابی دوشاخه ظرفشویی

یکی دیگر از عواملی که باعث برق‌دار شدن بدنه ماشین ظرفشویی شده است خرابی دوشاخه است. ممکن است دوشاخه زنگ زده باشد و یا سیم برق آن پوسیده شده باشد که باعث برق داشتن بدنه دستگاه خواهد شد. در این حالت برای تعمیر ماشین ظرفشویی باید دو‌شاخه و سیم آن را تعویض کنید.

خرابی هیتر دستگاه

هیتر جهت گرم کردن آب دستگاه درون آن تعبیه شده است و در برخی موارد ممکن است دچار اختلال و باعث بروز این مشکل شود. از مجموع علت‌های خرابی آن برخورد هیتر با آب و یا پوسیده شدن هیتر پس از مدت طولانی استفاده از آن است که با تعویض هیتر می‌توان مشکل را برطرف کرد.

خرابی موتور ماشین ماشین ظرفشویی

موتور  یکی از اصلی‌ترین قطعات دستگاه است. در صورت خرابی موتور ماشین ظرفشویی باعث بروز مشکلاتی همچون برق داشتن بدنه دستگاه میشود. برق دادن موتور به بدنه ناشی از نیم سوز شدن موتور دستگاه است و ممکن است شما با دست زدن به بدنه دستگاه آسیب ببینید. در این حالت بهتر است از کارشناس مربوطه کمک بگیرید.

نشتی آب ماشین ظرفشویی

از دیگر دلایل برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی، نشتی آب است که معمولا خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در زمانی که دستگاه نشتی دارد مطمئنا برخورد آب با سیم‌ها، در صورت نفوذ به آنها دچار اتصالی شده و باعث برق داشتن بدنه دستگاه خواهد شد. در این حالت بهتر است سریعا نشتی آن را برطرف کنید.

اتصالی داشتن سیم کشی داخلی دستگاه

در برخی موارد اتصالی سیم کشی داخلی دستگاه باعث برق دار شدن بدنه ماشین ظرفشویی خواهد شد. در صورت بروز این اتفاق احتمال اتصالی قسمت‌های داخلی دستگاه مثل برد الکتریکی، قطعات الکتریکی و همچنین سیم کشی آن وجود دارد و همین امر سبب برق داشتن بدنه خواهد شد. در این شرایط باید همه قسمت‌های آن را با رعایت نکات ایمنی بررسی و مشکل را برطرف کنید.

چرا بدنه ماشین ظرفشویی برق دارد
در صورتی که بدنه ماشین ظرفشویی شما برق دارد بهتر است که به آن دست نزنید و سریعا به مرکز تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی مراجعه کنید.

چگونگی از بین بردن برق بدنه ماشین ظرفشویی

  1. تعویض دوشاخه مشکل دار
  2. اتصال سیم ارت یا گراند ماشین ظرفشویی
  3. تعویض و تعمیر پریز برق مشکل دار
  4. تعویض هیتر در صورت خرابی.
  5. تعویض سیم کشی در صورت پوسیدگی و خرابی آنها.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

 

نحوه اتصال سیم ارت ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از برق داشتن بدنه

سیم ارت یکی از اجزای ماشین ظرفشویی است که به یک لوله بلند که به ستون وسط ساختمان متصل است وصل شده و برای جلوگیری از آسیب زدن رعد و برق به ساختمان و وسایل برقی استفاده شده است.

سیم ارت یا گراند را نباید به هیچ عنوان به لوله آب وصل کرد. اگر سیم گراند به لوله آب وصل شود ممکن است دچار اتصالی و باعث برق دار شدن بدنه ماشین ظرفشویی شود. در ساختمان های جدید، چاه ارت تعبیه شده است. اما اگر در ساختمانی قدیمی زندگی می کنید، برای رفع مشکل برق گرفتگی در ماشین ظرفشویی، باید دو سر یک سیم را لخت کرده و یک سر آن به بدنه دستگاه و سر دیگر را به لوله فلزی متصل کنید.

 

وصل کردن سیم ارت ماشین ظرفشویی
سیم ارت در بیشتر دستگاه‌های الکتریکی وجود دارد که باید به زمین متصل شوند.

روش جلوگیری از برق دار شدن بدنه ظرفشویی

  • ماشین ظرفشویی را در مکان‌های مرطوب مانند کنار سینک، کنار حمام و … نصب نکنید.
  • برای روشن کردن ماشین ظرفشویی بهتر است دوشاخه آن را به یک محافظ مطمئن وصل کنید.
  • تا زمانی که از نحوه کار کردن صحیح دستگاه مطمئن نشدید آن را به برق متصل نکنید.

در صورتی که دستگاه شما به صورت کلی روشن می شود ولی کار نمی‌کند و علت آن را نمی‌دانید می‌توانید به مقاله دلایل اصلی روشن نشدن ماشین ظرفشویی مراجعه کنید.

جلوگیری از برق دار شدن ماشین ظرفشویی
در صورت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی، تحت هیچ شرایطی آن را لمس نکنید.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام ماشین ظرفشویی بوش تازه خریدم دست به بدنه میزنیم برق داره تعمیر کار گفت طبیعیه😏سیم ارت هم نداره

  2. سلام. من پشت ماشین ظرفشوییم رو بررسی کردم. هیچ سیمی به بیرون وصل نیست . سیم ارت از پشت ماشین ظرفشویی به لوله ی تخلیه آب که توی دیوار هست وصل بشه؟ از کجا باید سیم ارت رو وصل کنم؟

    1. با سلام
      در قسمت سیم ارت در مقاله، توضیحات کامل داده شده است. با توجه به حساسیت بالای این سیم،لطفا با احتیاط عمل کنید. در صورت هر گونه سوال، با شماره 02154591600 تماس بگیرید. همکاران ما در بخش پشتیبانی، پاسخگوی شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا