×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

هر آنچه باید درباره‌ی کندانسور کولر گازی بدانید؛ محل نصب، شستشو و خرابی کندانسور

شستشوی کندانسور کولر گازی

یکی از وسایلی که در فصل تابستان، برای خنک کردن خانه به سراغ آن می‌رویم کولر گازی است. این وسیله نیز مانند هر وسیله دیگری برای عملکرد بهتر و بیشتر نیاز به نظافت و تمیز کاری دارد. یکی از قطعاتی که باید در زمان سرویس دوره‌ای یا تعمیرات کولر گازی آن را از قلم نیاندازید کندانسور کولر گازی است. در ادامه این مقاله قصد داریم به شما راحت ترین راه شستشوی کندانسور کولر گازی را بگوئیم، با ما همراه باشید.

چنانچه خودتان در زمینه کولر گازی مهارت زیادی ندارید، می‌توانید در این صفحه یا اپلیکیشن آچارباز درخواست بزنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا سرویس کار کولر گازی ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شود.

کندانسور کولر گازی چیست؟

کندانسور در کولر گازی عمل تقطیر را انجام می‌دهد، بخار داغ آمده از کمپرسور، با رسیدن به کندانسور کولر گازی، به دلیل کار کردن فن آن و گذشتن هوا از کویل کندانسور، حرارت و گرمای خود را از دست داده و تبدیل به مایع می‌شود. کندانسور کولر گازی در واقع همان پنل بیرونی و خارجی اسپلیت است.

محل نصب کندانسور یا پنل خارجی اسپلیت

محل نصب پنل بیرونی کولر گازی اهمیت زیادی دارد. کندانسور نباید در معرض نور مستقیم خورشید، گرد و غبار زیاد و … باشد. بهتر است کندانسور به صورت مستقیم روی زمین نصب نشود تا باران و برف نیز به درون آن نفوذ نکند. سطحی که پنل بر روی آن نصب می شود باید تراز باشد.

به یاد داشته باشید پنل خارجی کولر گازی یا کندانسور را در منطقه‌ای که آب و هوای مناسبی داشته باشد قرار دهید، آن را از گرد و غبار دور نگه داشته و اطراف آن را برای ایجاد هوایی مطبوع تا نیم متر خالی کنید.

کندانسور کولر گازی چیست؟
بخار داغ آمده از اواپراتور، با فشار وارد کمپرسور می‌شود و حرارت خود را از دست می‌دهد
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

شستشوی کندانسور کولر گازی چه اهمیتی دارد؟

اگر کندانسور به موقع سرویس، تعمیر و تمیز نشود، کارکرد کندانسور دچار مشکل می‌‌شود. شستشوی کندانسور کولر گازی و تمیز بودن پره‌های آن، باعث افزایش کارایی کولر گازی و صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود، اگر شستشوی کندانسور کولر گازی را به عقب بیاندازیم، به مرور در هنگام استفاده از کولرگازی متوجه بوی نامطبوعی از آن می‌شویم.

مراحل شستشوی کندانسور کولر گازی

1.فرقی نمی‌کند با کدام وسیله برقی و با چه میزان قدرتی سروکار دارید، در هر صورت هنگام نصب، راه اندازی و تمیز کردن آن، باید ابتدا آن را از برق بکشید. پس قبل از اینکه تمیزکاری را شروع کنید، ابتدا از قطعی جریان برق مطمئن شوید.

2. حالا نوبت آن رسیده است که لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را جمع کنید، به غیر از فراهم کردن لوازم بهداشتی که برای شستشوی کندانسور کولر گازی به آن‌ها نیاز دارید، باید تعدادی ابزار و ملزومات فنی نیز به همراه خود داشته باشید، یکی از این ابزار که در هنگام باز کردن پیچ‌های کولر گازی به کمک شما خواهد آمد پیچ گوشتی است.

پیشنهاد مطالعه

3. در این مرحله نوبت به شستشوی کندانسور کولر گازی می‌رسد. شما باید، درب فلزی که روی کندانسور قرار گرفته است را باز کنید، برای انجام این کار، یک پیچ گوشتی برداشته و یک به یک پیچ‌هایی که روی این درب قرار گرفته‌اند را باز کنید و سپس درب روی کندانسور را از آن جدا کنید. به یاد داشته باشید، اگر به موقع قطعات را سرویس و تمیز نکنید باعث خرابی آن‌ها و داغ شدن کمپرسور کولر گازی می‌شوید.

نکته مهم: پس از خاموش کردن دستگاه و قطع جریان برق، باید وقتی را برای سرویس و تعمیر قطعات درونی دستگاه بگذارید. این فرایند نیاز به تبحر و مهارت خاصی دارد، بنابراین بهتر است این کار را به یک متخصص در این زمینه بسپارید، می‌توانید برای سرویس کولرگازی از، سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز استفاده کنید.

مراحل شستشوی کندانسور کولر گازی
قبل از تمیز کردن کندانسور، باید بخش درونی دستگاه را سرویس و تعمیر کنید

4. حالا که درب کندانسور را از آن جدا کرده‌اید، باید یک نایلون بزرگ بردارید و آن را روی قسمت‌های درونی دستگاه بیاندازید، اینکار از خیس شدن قطعات، هنگام شستشوی کندانسور کولر گازی جلوگیری می‌کند. می‌توانید آب را با جریان و فشار کم روی کندانسور گرفته و گرد و غبار و خاک و هر چیزی که داخل پره‌های آن گیر کرده است را تمیز کنید.

در این مرحله کارواش خانگی و حتی دستگاه بخارشو نیز می‌توانند به کمک شما بیایند. اگر با کارواش خانگی اقدام به تمیز کرده پره‌های کندانسور می‌کنید، باید مراقب شدت جریان آب و نحوه پاشش آن باشید، تا به پره‌های کندانسور آسیبی نرسد. در جلوی کندانسور موتور فن قرار گرفته است، در هنگام شستشوی کندانسور کولر گازی، لازم نیست نگران این قطعه باشید، زیرا که این موتور عایق بوده و هیچ آسیبی به آن نمی‌رسد.

5. بعد از شستشوی کندانسور و خشک شدن آن، دوباره این قطعه را سر جای خود قرار دهید، بعد از گذشت یک الی دو ساعت کولر را روشن کرده و از باد خنک آن لذت ببرید.

اهمیت شستشوی کندانسور کولر گازی
پره‌های کندانسور را با احتیاط و با فشار کم آب بشوئید، تا آن‌ها نشکنند

مشکلات کندانسور کولر گازی و عیب یابی آن

خرابی بدنه کندانسور

بدنه ی کندانسور به طور معمول از مس یا فولاد ساخته می شود که این فلزات به مرور زمان می تواند دچار خوردگی و یا پوسیدگی شود و پنل را دچار مشکل کند.

گرم شدن بیش از انداره کندانسور

اگر بعد از راه اندازی کولر گازی متوجه شدید که کندانسور بیش از اندازه داغ می شود باید ابتدا btu و تناسب اندازه ی موتور کولر گازی با فضایی که باید سرد کند را محاسبه کنید. اگر کولر شما نو است و در اولین استفاده متوجه داغ شدن کندانسور شدید بهتر است هرچه سریعتر آن را تعویض کنید.

مشکلات فن کندانسور

خرابی فن پروانه درون کنداسور می تواند باعث عدم گردش مناسب جریان هوا و فشار نامناسب به دستگاه و در نهایت سوختن سیم پیچ موتور فن بشود.

اگر متوجه مشکلی در عملکرد کندانسور اسپلیت شدید کافیست برای تعمیرات کولر گازی وارد سایت و یا اپلیکیشن آچارباز شوید و درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست شما، تیم پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم، تعمیرکار متخصص را به محل مورد نظر شما در زمان دلخواهتان می‌فرستد.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. خونه ی ما زیر همکفه و رطوبت زیاده و خیلی زود هوا گرم میشه ، به حدی که از الام مجبور میشم کولر روشن کنم. امسال کولر گازی خریدم و کندانسورش رو مجبور شدم توی حیاط نصب کنم و چون فاصله ی کندانسور تا کولر زیاد بود مجبور شدم به لوله اش یه مقدار لوله اضافه کنم . این کار میتونه برای کولر مشکلی به وجود بیاره؟

    1. درود بر شما
      حشمت عزیز، اضافه کردن لوله مشکلی برای کولر گازی به وجود نمی آورد، بهتر است کندانسور را در محلی که سایه است نصب کنید تا کارکرد بهتری داشته و انرژی کمتری مصرف کند.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا