×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تبلت و موبایل

چک لیست بهترین لوازم جانبی موبایل

بهترین لوازم جانبی موبایل

برای کار با گوشی‌های هوشمند توصیه می‌شود از لوازم جانبی آن‌ها غافل نشوید. برخی از این لوازم برای محافظت از گوشی‌ها کاربرد دارد و برخی دیگر برای سهولت در استفاده از آن‌ها تولید شده‌اند. در این مقاله آچارباز چک لیست بهترین لوازم جانبی موبایل را به همراه کاربرد آنها معرفی می‌کنیم. همچنین با معرفی مزایا و معایب هر یک از لوازم جانبی، مشخص می‌کنیم که کدام یک ارزش خرید بیش‌تری دارد و باید در اولویت قرار بگیرد. اگرچه لوازم جانبی موبایل در حفظ و نگهداری آن کمک زیادی می‌کنند اما خراب شدن گوشی‌های هوشمند امری اجتناب ناپذیر است.  در صورت وجود مشکل، برای تعمیرات موبایل می‌توانید با کارشناسان ما در آچارباز از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید.

بهترین لوازم جانبی موبایل ؛ چک لیستی که باید تهیه کنید

برای حفظ و نگهداری هرچه بهتر گوشی‌های هوشمند و استفاده آسان از آن‌ها، به لوازم جانبی مختلفی نیاز داریم. اولین و مهم‌ترین لوازم جانبی موبایل کاور یا گارد است. پس از آن گلس محافظ صفحه‌نمایش، شارژر سریع، شارژر فندکی، پاوربانک، هندزفری، کابل AUX و مونوپاد به ترتیب مهم‌ترین لوازم جانبی موبایل هستند.

چک لیست بهترین لوازم جانبی موبایل
لوازم جانبی موبایل علاوه‌بر حفظ امنیت گوشی‌های هوشمند، کارایی آن را نیز افزایش می‌دهد.

هر یک از این لوازم جانبی برای داشتن عملکرد درست، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند؛ در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. هرگز از لوازم جانبی ارزان و بی‌کیفیت برای گوشی خود استفاده نکنید؛ زیرا در مدت زمان کوتاهی به دستگاه آسیب جدی و جبران ناپذیری وارد می‌کنند.

کاور یا گارد موبایل اولین لوازم جانبی است که باید برای گوشی هوشمند خود تهیه کنید. کاورها از بدنه گوشی در برابر سقوط و ضربه‌های احتمالی محافظت می‌کنند.

1- کاور یا گارد موبایل

کاور یا گارد موبایل اولین لوازم جانبی است که باید برای گوشی هوشمند خود تهیه کنید. کاورها از بدنه گوشی در برابر سقوط و ضربه‌های احتمالی محافظت می‌کنند. کاورها جنبه زیبایی نیز دارند و اگر اهل تنوع باشید، ممکن است چند قاب موبایل در طرح‌های مختلف خریداری کنید. این قاب‌ها در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که عبارتند از:

کاور یا گارد موبایل
قاب گوشی امنیت آن را در برابر ضربه‌های احتمالی افزایش می‌دهد و قاب‌های سیلیکونی بهترین گزینه هستند.
  • کاور سیلیکونی: کاورهای سیلیکونی بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند و از دوام بالایی برخوردارند. این کاورها علاوه‌بر قیمت ارزان، بسیار سبک هستند.
  • کاور ژله‌ای: این قاب‌ها نیز ارزان و سبک هستند و دوام بالایی دارند. قاب‌های ژله‌ای به خوبی روی گوشی قرار می‌گیرند و موجب گرم شدن آن نمی‌شوند.
  • کاور چرمی: کاورهای چرمی به دو دسته چرم طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند که چرم طبیعی قیمت بالایی دارد. قاب‌های چرمی ظاهری زیبا دارند اما دوام بالایی ندارند و در دست نیز عرق می‌کنند. نوع چرم مصنوعی این قاب‌ها موجب داغ شدن دستگاه می‌شود.
  • کاور پارچه‌ای: قاب‌های پارچه‌ای به سختی پیدا می‌شوند و علاوه‌بر قیمت بسیار بالا، نمی‌توانند به خوبی از گوشی شما محافظت کنند.
  • کاور فلزی: قاب‌های فلزی بیش‌ترین سطح از محافظت را ارائه می‌دهند. این قاب‌ها در انواع آلومینیومی، برنجی، تیتانیومی و نقره به فروش می‌رسند. از معایب این قاب‌ها می‌توان به وزن زیاد و کاهش سیگنال گوشی اشاره کرد.
  • کاور چوبی: قاب‌های چوبی بسیار خاص و کلاسیک هستند و می‌توانید آن‌ها را هدیه دهید. متاسفانه این قاب‌ها نیز علی‌رغم قیمت بالا، نمی‌توانند به خوبی از گوشی محافظت کنند.

قاب‌های سیلیکونی و ژله‌ای بهترین گزینه هستند اما اگر به دنبال یک قاب خاص هستید، می‌توانید سایر کاورهای معرفی شده را نیز امتحان کنید.

2- گلس یا محافظ صفحه‌نمایش

گلس‌ها یکی دیگر از بهترین لوازم جانبی موبایل هستند. سازندگان گوشی‌های هوشمند ادعا می‌کنند که شیشه‌های گوریلاگلس به خوبی از پنل نمایشگر محافظت می‌کنند؛ اما همچنان برای محافظت از پنل صفحه‌نمایش گوشی، توصیه می‌شود از گلس استفاده کنید.

گلس یا محافظ صفحه‌نمایش
برای محافظت از صفحه‌نمایش گوشی توصیه می‌شود از گلس مرغوب استفاده کنید، زیرا گلس‌های بی‌کیفیت به صفحه‌نمایش آسیب می‌زنند.

گلس‌ها انواع مختلفی دارند و بهتر است نوع مرغوب آن را تهیه کنید، زیرا گلس‌های بی‌کیفیت به صفحه نمایش گوشی شما آسیب وارد می‌کنند.

3- شارژر سریع یا فست شارژ

فست شارژر یکی از ضروری‌ترین و بهترین لوازم جانبی موبایل است. امروزه اغلب گوشی‌های سامسونگ به تبعیت از اپل، هنگام فروش فاقد شارژر هستند؛ بنابراین لازم است یک شارژر سریع مناسب، تهیه کنید. کابل‌های شارژر نیز جنس و قیمت‌های مختلفی دارند. هرچه کیفیت کابل بهتر باشد به باتری گوشی آسیب کمتری می‌رسد.

شارژر سریع یا فست شارژ
بسیاری از گوشی‌های موبایل بدون شارژر عرضه می‌شوند که باید برای آن‌ها آداپتور و کابل شارژ مناسب تهیه کنید.

4- شارژر فندکی موبایل

هنگام سفر، شارژرهای فندکی یکی از مفیدترین و بهترین لوازم جانبی موبایل محسوب می‌شوند. این شارژرها به پورت فندکی خودرو وصل می‌شوند و به راحتی، بدون نیاز به شارژر، گوشی را شارژ می‌کنند.

شارژر فندکی موبایل
شارژرهای فندکی به خودرو وصل می‌شوند و به کمک کابل شارژ و باتری خودرو، گوشی را شارژ می‌کنند.

5- پاور بانک موبایل

یکی دیگر از بهترین لوازم جانبی موبایل پاور بانک‌ها هستند. این دستگاه‌ها هنگام سفر، جلسات طولانی و بازی به کمک شما می‌آیند تا گوشی همواره شما شارژ داشته باشد. پاور بانک‌ها مدل‌های مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها قدرت شارژ زیادی دارند و می‌توانند دفعات بیشتری موبایل شما را شارژ کنند. بهترین برند پاور بانک‌ها عبارتند از:

  • Xiaomi
  • Belkin
  • Samsung
  • Romoss
  • Anker
  • Energize
پاوربانک موبایل
پاوربانک‌های موبایل بهترین لوازم جانبی هنگام سفر و طبیعت گردی هستند.

ممکن است بخواهید پاور بانکی خریداری کنید که علاوه‌بر گوشی موبایل، لپ‌تاپ‌تان را نیز با آن شارژ کنید. در این شرایط باید پاور بانکی را انتخاب کنید که ظرفیت آن بیش از 10000 میلی‌آمپر ساعت باشد.

بیشتر بدانید: پاور بانک چیست و در هنگام خرید آن به چه نکاتی باید توجه داشت؟

6- هندزفری یا هدفون

هندزفری‌ها یا هدفون‌ها عضوی جدایی ناپذیر از گوشی‌های هوشمند هستند که انواع مختلفی دارند. برخی از هدفون‌ها باسیم و برخی دیگر بدون سیم عرضه می‌شوند. هر کدام از این دو نوع هدفون نیز با توجه به نوع قرار گیری آن‌ها، به دو دسته داخل گوش و روی گوش تقسیم می‌شوند.

هندزفری یا هدفون
هدفون سیمی برای گوشی‌هایی با جک 3.5 میلی‌متری و هدفون‌ بلوتوثی برای گوشی‌های بدون جک صدا کاربرد دارد.

انتخاب هدفون سیمی یا بی‌سیم به پشتیبانی گوشی شما از جک 3.5 میلی‌متری صدا بستگی دارد. گوشی‌هایی که فاقد جک 3.5 میلی‌متری هستند، از طریق بلوتوث به هدفون‌های بی‌سیم متصل می‌شوند. همچنین برخی از هدفون‌هایی که روی گوش قرار می‌گیرند دارای میکروفون هستند که در بازی‌های آنلاین موبایل کاربرد دارند.

7- کابل AUX موبایل

کابل‌های AUX نیز در چک لیست بهترین لوازم جانبی موبایل قرار می‌گیرند. این کابل‌ها گوشی شما را به اسپیکر ماشین یا منزل متصل می‌کنند تا صدای موسیقی با کیفیت و قدرت بیش‌تری به گوش برسد. طول سیم‌های کابل AUX یک الی یک و نیم متر است و با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند.

کابل AUX موبایل
کابل AUX گوشی را به اسپیکرهای خودرو یا منزل متصل می‌کند تا صدای پخش بالاتری داشته باشید.

8- کابل OTG موبایل

به کمک کابل OTG می‌توانید فلش خود را در هر زمان و مکانی بدون نیاز به لپ‌تاپ، به گوشی متصل و اطلاعات را جابه‌جا کنید. یکی دیگر از کاربردهای این کابل، اتصال ماوس و کیبود به گوشی موبایل است. همچنین می‌توانید به کمک آن پرینت بگیرید.

کابل OTG موبایل
کابل OTG کمک می‌کند تا فلش را به صورت مستقیم به گوشی موبایل خود وصل کنید.

بیشتر بدانید: همه آن چیزی که باید درباره خرید موبایل و تبلت بدانید

9- کارت حافظه یا میکرو اس دی

برخی از گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی برندهایی مانند سامسونگ و شیائومی از کارت حافظه برای ارتقا فضای ذخیره سازی خود پشتیبانی می‌کنند. چنانچه در مشخصات گوشی هوشمند شما پشتیبانی از کارت حافظه ذکر شده‌است، توصیه می‌کنیم در چک لیست بهترین لوازم جانبی موبایل خود، کارت حافظه را نیز وارد کنید.

کارت حافظه یا میکرو اس دی
می‌توانید از کارت حافظه برای ارتقای فضای ذخیره سازی گوشی خود استفاده کنید.

به کمک کابل OTG می‌توانید فلش خود را در هر زمان و مکانی بدون نیاز به لپ‌تاپ، به گوشی متصل و اطلاعات را جابه‌جا کنید.

10- مونوپاد

با افزایش کیفیت دوربین‌های سلفی موبایل، کاربران علاقه زیادی به عکاسی و فیلمبرداری به صورت سلفی پیدا کرده‌اند. مونوپاد ابزاری است که کار با دوربین سلفی گوشی را آسان می‌کند و آن را در فاصله مناسب قرار می‌دهد.

مونوپاد قابلیت حمل آسانی دارد و برای استفاده از آن کافی است بلوتوث گوشی خود را روشن کنید، سپس موبایل را در جای مشخص شده قرار دهید، با یک دست چوب مونوپاد را بگیرید و در نهایت دکمه را فشار دهید.

مونوپاد
مونوپادها برای تهیه فیلم‌ها و عکس‌های سلفی کاربرد وسیعی دارند.

بهترین لوازم جانبی موبایل که کارایی گوشی را افزایش می‌دهند

لوازم جانبی موبایل علاوه‌بر افزایش کارایی و سهولت استفاده، امنیت موبایل را نیز افزایش می‌دهند. قاب‌ها، گلس‌های محافظ، هدفون‌ها، پاوربانک‌ها و سایر مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، جزو ضروری‌ترین و بهترین لوازم جانبی موبایل محسوب می‌شوند.

لوازم جانبی موبایل در حفظ و نگهداری گوشی‌های هوشمند کمک زیادی می‌کنند اما خراب شدن این دستگاه‌ها امری اجتناب ناپذیر است. برای تعمیرات موبایل می‌توانید با کارشناسان ما در آچارباز از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید یا درخواست خود را در سایت و اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

تعمیرات موبایل در آچارباز
در صورتی که گوشی موبایل شما، دچار هرگونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری شد، با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید و در محل مشکل موبایل را حل کنید. جهت ثبت درخواست کلیک کنید:
تعمیرات موبایل

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا