×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

اخبار آچارباز

از بلک فرایدی تا سایبر ماندی

از بلک فرایدی تا سایبر ماندی

روز شکرگزاری، بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه و همچنین سایبر ماندی، سه روز مهمی است که قبل از آغاز سال نو میلادی به آن توجه بسیاری می‌شود.

در بلک فرایدی و سایبر ماندی، شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ محصولات خود را با تخفیف‌های باورنکردنی به فروش می‌رسانند.

گفتنیست که چند سال است در ایران Black Friday توسط فروشگاه‌های اینترنتی تبدیل به روزی برای در نظر گرفتن تخفیف‌های ویژه و ارایه به مشتریان در نظر گرفته شده است. همچنین دوشنبه مجازی نیز به صورت محدود توسط برخی از فروشگاه‌های اینترنتی در ایران معرفی شده و به فروش محصولات خود می‌پردازند.

اما Black Friday و Cyber Monday از کجا شروع به کار کرد؟

Black Friday اولین جمعه پس از روز شکرگزاری است و تاریخچه آن به دهه 50 میلادی، یعنی حدود 70 تا 80 سال پیش بر می‌گردد. این روز به دلیل حجم باورنکردنی افراد و شلوغی بازار، به جمعه سیاه معروف شده است. همانطور که در ابتدا گفته شد، در این روز تمامی فروشگاه‌های آنلاین تخفیف‌های گسترده ای بر روی محصولات خود قرار می‌دهند و فرصت خوبییست تا هر آنچه نیاز دارید را با قیمت های مناسب خریداری کنید.

از بلک فرایدی تا سایبر ماندی

اولین دوشنبه پس از روز شکرگزاری نیز، به Cyber Monday معروف است. این روز اولین بار در سال 2005 توسط سایت فروشگاهی Shop.org اجرا و قدمتی 13 ساله دارد.

در روز سایبر ماندی یا دوشنبه مجازی نیز همانند بلک فرایدی بر روی بیشتر محصولات، تخفیف قرار داده می‌شود با این تفاوت که در این روز با توجه به گسترش اینترنت و افزایش محبوبیت خرید اینترنتی بین افراد، نیازی به حضور مشتری در فروشگاه‌ها به صورت فیزیکی نیست و همه افراد می‌توانند به راحتی از  تمامی فروشگاه‌های آنلاین، نیازهای خود را با چند درصد تخفیف خریداری کنند.

سایبر ماندی در اوایل هر سال جدید آغاز شده و حدود یک سوم از خریداران از روز یکشنبه قبل آن، خریدهای سایبر ماندی خود را انجام می‌دهند. در همین راستا فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ مانند وال مارت، آمازون و Target فروش هفته سایبر را در خود روز شکرگزاری آغاز می‌کنند.

در آخر جالب است بدانید که طبق گزارش‌های ارائه شده، حدود 70 درصد از کاربران، از سایبر ماندی و خرید اینترنتی استقبال کرده‌اند و حدود 17 درصد نیز، خرید اینترنتی و آنلاین از سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا