×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

پرینتر

مقایسه پرینترهای hp و canon

مقایسه پرینترهای hp و canon

یادداشت ویراستار: این مطلب در اسفند 99 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

اگر می‌خواهید برای خود پرینتر بخرید، بدون شک در بازار دستگاه‌های اداری با برند‌ها و مارک‌های مختلفی روبرو شده‌اید. از کداک گرفته تا دل، از اپسون تا برادر اما معروف‌ترین برند‌ها در زمینه پرینتر را می‌توان اچ پی و کانن دانست. بنابراین اگر در انتخاب یکی از پرینتر‌های این دو برند مردد مانده‌اید، ادامه مقاله ما را از دست ندهید، زیرا می‌خواهیم مقایسه پرینترهای hp و canon را انجام دهیم.

چاپگر اچ پی در مقابل چاپگر کانن

قبل از هر چیز ابتدا بگذارید، در مورد هزینه‌ها و قیمت با شما صحبت کنیم. وقتی صحبت از هزینه‌های مربوط به چاپگر می‌شود، شما با دو نوع هزینه روبرو خواهید شد. اولین آن، هزینه خرید خود چاپگر و دومین هزینه خرید متوالی کارتریج است.
اچ پی و کانن، بسته به مدل پرینتر و قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند آن‌ها را در قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌کنند. این قیمت‌ها می‌توانند از یک میلیون و پانصد شروع شده و به پنجاه میلیون تومان برسند. این قیمت‌ها با توجه به نرخ ارز و هزینه‌های گمرک ثابت نمانده و تغییر خواهد کرد.
نکته دیگری که باید بدانید این است که، بسته به نوع کارکردی که پرینتر شما دارد اینکه جوهری باشد یا لیزری، هزینه خرید تغییر خواهد کرد. زیرا به طور کلی پرینتر‌های لیزری، قیمت خرید بالا‌تری به نسبت پرینتر‌های جوهری دارند. اما این مسئله در مورد کارتریج پرینتر‌های لیزری و جوهری بر عکس است.
اکنون می‌خواهیم هزینه‌های کارتریج پرینتر اچ پی و کانن را باهم مقایسه کنیم. چاپ اسناد و متون تک رنگ، با کارتریج کانن بسیار ارزان‌تر از کارتریج پرینتر اچ پی است. این در مورد کارتریج رنگی و چاپ عکس و اشکال گرافیکی نیز صدق می‌کند. شاید این اختلاف قیمت خیلی بالا نباشد، اما به یاد داشته باشید خرید کارتریج یک کار متوالی است و همواره تا زمان استفاده شما از پرینتر تکرار خواهد شد.
در چنین شرایطی اغلب کاربران پرینتر، ترجیح می‌دهند برای کاهش هزینه‌ها از کارتریج طرح به جای کارتریج اصل استفاده کنند. کارتریج اصل ساخت کمپانی سازنده پرینتر بوده و هزینه خرید و البته کیفیت بسیار بالایی دارد. کارتریج طرح نمونه مشابه این کالا بوده و البته از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

مقایسه پرینترهای hp و canon
قیمت خرید پرینتر‌های کانن و اچ پی از نظر مدل، قابلیت و کاربردی‌هایی که هر دستگاه ارائه می‌دهد متفاوت است

مقایسه پرینترهای hp وcanon ، از نظر کیفیت

در هنگام خرید پرینتر، تنها نباید به قیمت و برند‌ها توجه کنید بلکه باید کیفیت چاپ را نیز در نظر بگیرید. همانطور که اشاره کردیم، اچ پی و کانن پرینتر‌های مختلفی را با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه کرده‌اند. این شما هستید که باید بسته به نیازی که دارید، از بین پرینتر‌های موجود در بازار انتخاب کنید.
اگر به دنبال پرینتری با کیفیت برای چاپ اسناد و متون هستید، باید پرینتر لیزری را انتخاب کنید. اگر چاپ با کیفیت عکس برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، باید به دنبال یک پرینتر جوهری مناسب باشید. برای مصارف خانگی یا شرکت، حجم کاری بالا یا پایین تفاوتی نمی‌کند. در هر صورت باید ابتدا نیاز خود، بودجه و انتظاری که از دستگاه دارید را در نظر گرفته و سپس انتخاب کنید.

تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
درخواست تعمیر پرینتر
مقایسه پرینتر کانن با اچ پی
برای چاپ سند و متون خود، از پرینتر لیزری استفاده کنید تا بهترین کیفیت را داشته باشید

کانن vs اچ پی، سرعت چاپ

آخرین نکته‌ای که باید در هنگام انتخاب چاپگر کانن یا اچ پی در نظر بگیرید، سرعت چاپ آن است. باید بدانید در این شرایط تنها یک قانون وجود دارد، هرچه سریع‌تر بهتر!
اجازه دهید دوباره این دو برند را با یکدیگر مقایسه کنیم. باید به شما بگوئیم اگر می‌خواهید اسناد و متون را در زمان بسیار کمی چاپ کنید، باید پرینتر کانن را انتخاب کنید. سرعت چاپ پرینتر کانن برای متون به، 9.8 صفحه در دقیقه می‌رسد. این برای پرینتر‌های اچ پی چیزی در حدود 9.1 صفحه در دقیقه است.
اما وقتی صحبت از چاپ رنگی، برای پرینت اسناد و متون می‌شود پرینتر اچ پی صدر نشین خواهد بود و سرعت بیشتری خواهد داشت.
نظر شما در مورد مقایسه این دو برند معروف چیست؟ ما که گمان می‌کنیم هر دو امتیاز برابری نسبت بهم کسب کرده‌اند. این خودتان هستید که می‌توانید، بر حسب نیازی که دارید بهترین پرینتر را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید هنگام تصمیم گیری نهایی، باید تمامی عوامل موثر را در نظر بگیرید. سرعت و کیفیت چاپ را بسنجید، قیمت خرید و هزینه‌ها را مقایسه کنید و بر اساس نیازتان انتخاب کنید. پرینتر مورد استفاده شما چیست؟ کانن یا اچ پی؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. در ادامه مقاله به مقایسه پرینتر 2540 کانن، با سایر مدل‌های مشابه اچ پی می‌پردازیم. نکته‌ای که در ابتدا باید بدانید این است که، پرینتر 2540 کانن جوهرافشان و چندکاره بوده و در واقع مدل بروز و پیشرفته پرینتر قبلی 2440 است.

پرینتر اچ پی بهتره یا کانن
قبل از خرید پرینتر، باید در مورد سرعت چاپ پرینتر مورد نظر نیز تحقیق کنید

مزایای پرینتر 2540 کانن نسبت به پرینتر‌های جوهرافشان اچ پی

کارتریج با ظرفیت بیشتر

اجازه دهید ابتدا در مورد کارتریج‌های این پرینتر صحبت کنیم. کارتریج‌های استارتری که درون جعبه پرینتر 2540 قرار دارند، ظرفیت و حجم بیشتری به نسبت کارتریج‌های پرینتر اچ پی دارند. می‌پرسید چرا؟ باید بگوئیم که اچ پی دیواره‌هایی را درون محفظه کارتریج قرار می‌دهد، تا حجم کلی کارتریج را کم کند. این پروسه در اصل برای محدود کردن حجم درون کارتریج انجام می‌شود.
اما کارتریج های Canon از چنین سیاستی پیروی نمی کنند، سیاست شرکت کنون تزریق کمتر جوهر درون کارتریج برای ارائه دو مدل مختلف است. این حجم بالاتر باعث می شود که در مخزن پایداری بیشتری وجود داشته باشد و در صورت افزایش دما و حجم جوهر، نشتی و یا تداخل رنگ صورت نگیرد.

پیشنهاد مطالعه

کیفیت بهتر در ساختار هد

اگر به تازگی متوجه افت کیفیت پرینت در پرینتر اچ پی خود شده‌اید، ابتدا باید هد پرینتر را مورد بررسی قرار دهید.
افت کیفیت هد، اغلب به دلیل گرفتگی نازل‌ها رخ می‌دهد. بله کارتریج‌های خشک شده می‌توانند بسیار دردسر ساز باشند. شما برای تمیز کردن هد پرینتر، از دو روش دستی و خودکار استفاده کنید. اگر نمی‌دانید که پرینتر شما از روش خودکار پشتیبانی می‌کند یا نه، بهتر است تمیز کردن هد به صورت دستی را امتحان کنید. به یاد داشته باشید، هرگونه اشتباه در مرحله تمیز کردن هد دستگاه، ممکن است به تعمیر پرینتر منجر شود.
روش پاک شدن هد در چاپگر کانن متفاوت است، هر چند یونیت هد پاک کن از نظر ساختاری مانند اچ پی هست، ولی تفاوت هایی با آن دارد.
اولین تفاوت آن این است که یونیت دو لاستیک پاکن برای هر یک از کارتریج‌ها دارد. مورد دوم این است که برای پاک کردن و خارج کردن جوهر از نازل زمان بیشتری صرف می‌شود.
این موارد باعث حفظ کیفیت اولیه کارتریج می‌شود، این سیاست با سیاست فروش بیشتر کارتریج تناقض دارد. ولی در هر صورت هنگامی که کارتریج رو به اتمام است، شما با کارتریج خشک شده مواجه خواهید شد.
همچنین نصب کارتریج در این پرینتر بسیار سخت‌تر از مدل های اچ پی است.

مقایسه پرینترهای hp و canon
اغلب اوقات کم شدن کیفیت پرینت دستگاه، به دلیل گرفتگی نازل و هد پرینتر است

رزولوشن بالاتر در چاپ عکس

رزولوشن و یا dpi چاپگر کانن 2540 بسیار بیشتر از مدل‌های مشابه اچ پس است. همانطور که می‌دانید dpi بالا، خبر از وضوح و کیفیت بالای عکس می‌دهد. پرینتر‌هایی که dpi بالا‌تری دارند، عکس‌های با کیفیت‌تری نیز چاپ می‌کنند.
بنابراین پیوستگی نقاط، در پرینتر کانن بیشتر بوده و حتی خطوط ریز به دلیل مسدود بودن نازل ها کمتر در چاپ دیده می شود. البته عیب بزرگ چاپگر کانن این است که پرینت عکس را حداکثر در قطع ۱۳×۱۸ انجام می دهد. همچنین با احتساب ۲ سانتی متر پایین کاغذ که چاپگر شناسایی نمی کند، حداکثر اندازه چاپ ۱۲٫۵×۱۶ می باشد. اگر این مورد را در نظر نگیریم باید بگوئیم که رزولوشن پرینتر کانن بسیار بالا بوده و رنگ را بسیار بهتر نشان می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه

سرعت چاپ بالا

اگر بخواهیم پرینتر 2540 کانن را با سایر مدل‌های مشابه اچ پی به عنوان مثال پرینتر جوهرافشان 2130 مقایسه کنیم، باید بگوئیم این پرینتر از نظر سرعت چاپ مشکی در رده بالا‌تری قرار می‌گیرد.
همانطور که اشاره کردیم، پرینتر 2540 کانن یک پرینتر جوهر افشان است، اما کیفیت نوشته ها و متون از نظر ظرافت در مقایسه با پرینتر جوهری اچ پی بیشتر بوده و با برخی مدل‌های پرینتر لیزری برابری می‌کند. البته باید دید به مرور زمان در حجم های بالای پرینت که منجر به گرفتگی نازل‌ها می‌شود، این دقت تا چه اندازه ماندگاری دارد.
اما از نظر سرعت چاپ رنگی، پرینتر کانن در مقایسه با همین پرینتر اچ پی، سرعت چاپ بسیار پایینی دارد.

پرینتر کانن بهتر است یا اچ پی
هرچه dpi یک پرینتر بالاتر باشد، یعنی رزولوشن و وضوح تصویر بیشتر است

کاغذ کش بهتر و سریعتر

بگذارید ابتدا کمی در مورد قطعه کاغذ کش صحبت کنیم، این قطعه وظیفه دارد کاغذ را به درستی به داخل پرینتر هدایت کرده و سپس، بعد از فرایند چاپ آن را به درستی از پرینتر خارج کند. باید بدانید کاغذ کش چاپگر کانن به مراتب عملکرد بهتری از پرینتر‌های اچ پی با کارکرد مشابه دارد.
چرا این عملکرد بهتر است؟ زیرا حجم بیشتری کاغذ را درون خود جا داده و دقت بیشتری در کشیدن کاغذ دارد.

امکانات نرم افزاری بیشتر برای چاپ

به نسبت برخی از مدل‌های پرینتر اچ پی، پرینتر کانن 2540 از نظر اعمال تنظیمات و امکانات حرف بیشتری برای گفتن دارد. تعیین اندازه کاغذ به صورت سفارشی، بالانس رنگ‌ها تنها برخی از امکانات این پرینتر هستند. همچنین باید بدانید امکانات بیشتری در قسمت Maintance نرم افزار این چاپگر وجود دارد، مانند پاک کردن هد پرینتر به دو صورت مختلف.
همچنین هنگام پرینت، پنجره نمایش وضعیت چاپ برای کاربر نشان داده می‌شود که او را از روند چاپ که شامل تعداد چاپ شده از کل و وضعیت کارتریج‌ها است آگاه خواهد کرد. هر چند برای انجام اسکن نرم افزار اختصاصی در این مدل وجود ندارد و بایستی از نرم افزار پیش فرض ویندوز استفاده کرد.

مقایسه پرینتر اچ پی با کانن
در پرینتر کانن، تنظیمات و برنامه‌های بیشتری در مورد چاپ وجود دارد

عمر کم هد کارتریج

متاسفانه در تحقیقات انجام شده، عمر هد کارتریج‌های چاپگر کانن بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ برگ است، همچنین انجام پرینت های پشت سر هم عمر هد را کاهش می دهد.
این در حالی است که در پرینتر‌های جوهرافشان اچ پی، عمر هد کارتریج بیشتر بسیار بیشتر بوده و آن‌ها تنها در اثر کارکرد کارتریج دچار افت کیفیت می شوند. در مدل‌های پرینتر کانن، بعد از به وجود آمدن این مشکل باید کارتریج‌ها را تعویض کرد.

عدم پرینت روی کاغذ عکس در ابعاد A4

پرینتر جوهرافشان کانن 2540 برای چاپ عکس تنها از ابعاد ۱۰٫۱۵ و ۱۳٫۱۸ پشتیبانی می کند و این شامل ابعاد بزرگتر از ۱۳٫۱۸ نمی‌شود، این ویژگی در مقایسه با با پرینتر‌های جوهرافشان اچ پی عیب بزرگی محسوب می‌شود.

کارتریج های مشابه hp و canon

نکته دیگری که باید بدانید، در مورد کارتریج های مشابه hp و canon است. کارتریج‌های این دو برند، بسیار شبیه به یکدیگر بوده و در برخی از مدل‌ها بسیار مشابه بهم هستند. با دانستن این اطلاعات ممکن است این پرسش برای شما ایجاد شده باشد که، آیا می‌توان از کارتریج‌های کانن برای پرینتر اچ پی استفاده کرد و یا بالعکس؟ باید بگوئیم بله، اگر کارتریجی که برای تعویض و یا شارژ کارتریج انتخاب کرده‌اید طرح باشد این امکان وجود دارد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. سلام وقت به خیر
    به نظر شما کانن ۳۰۱۰ بهتر است یا اچ پی 26m؟
    و این مدل اچ پی کارتریج جدا داره؟

  2. سلام قت بخیر
    می خوام بدونم پرینتر کانن و اچ پی با امکانات مشابه کدوم بهتره؟؟فقط اچ پی وای فای داره ولی کانن وای فای نداره؟؟

    1. با سلام
      شیما عزیز با توجه به توقعات شما و کارهایی که می خواهید با پرینتر انجام بدهید ممکن است پرینتر کانن یا hp مناسب شما باشد برای پاسخ دهی و راهنمایی بیشتر با کارشناسان خرید پرینتر ما تماس بگیرید

    1. باسلام
      امیررضای عزیز، کانن قبل از شروع به تولید پرینتر، به عنوان تولید کننده قطعه برای اچ پی فعالیت داشته است. به همین دلیل محصولات کانن از نظر تکنولوژی بسیار شبیه به محصولات اچ پی بوده و تفاوت زیادی ندارند. با توجه به مقایسه ای که در همین مقاله صورت پذیرفت، انتخاب پرینتر بستگی به اولویت‌های هر فرد خواهد داشت.

    1. باسلام
      حمید عزیز، اغلب پرینترهای اچ پی سرعت پردازش و عمر بالاتری دارند به همین دلیل در اغلب مراکز اداری و یا تکثیر که تعداد پرینت‌های رنگی بالایی دارند، از این پرینترها استفاده می‌شود.

  3. من پرینتر اچ پی 2130 دارم تا الان که ازش خیلی راضی بودم، البته یه نکته‌ای که هست اینکه باید ازش زیاد استفاده کنی که کارتریج خشک نشه

    1. یکی از نقاط ضعف پرینتر‌های جوهری، کارتریج‌های آن‌ها هستند. زیرا در صورت عدم استفاده از دستگاه به عنوان مثال برای یکماه، کارتریج کاملا خشک و بلا استفاده شده و می‌تواند پرینتر را نیز خراب کند.
      بهترین راه برای جلوگیری از خشک شدن کارتریج روشی است که شما فرمودید استفاده از پرینتر.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا