×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

علت بوی بد یخچال چیست؟

دلایل بوی بد یخچال فریزر

آیا بوی بد یخچال فریزر شما را آزار می‌دهد؟ اولین سؤالی که در این زمان ذهن ما را درگیر می‌کند این است که  علت بوی بد یخچال چیست؟

یخچال فریزر شما ممکن است به دلایل مختلفی بو بگیرد. در این مقاله آچارباز  قصد داریم تمام دلایل بوی بد یخچال فریزر را به شما آموزش دهیم. برخی از این دلایل جدی نیست و می‌توانید با چند ترفند ساده آنها را از بین ببرید؛ اما برخی دیگر ناشی از خرابی قطعات مهم است. در‌نتیجه برای تعمیر یخچال خود باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

علت بوی بد یخچال چیست؟

بوی بد یخچال فریزر به برند تولیدکننده یخچال فریزر بستگی ندارد و بین تمام انواع مدل‌ها و برندهای تولید کننده یخچال فریزر مشترک است. بسیاری از کاربران یخچال فریزر بر این باورند که  مهم‌ترین علت بوی بد یخچال، وجود مواد غذایی  فاسد شده داخل آن است. اما باید بگوییم به گفته کارشناسان این حوزه، سرمای هوای موجود در یخچال اجازه نمی‌دهد که بوی مواد غذایی فاسد بیش از حد به گردش درآید. در نتیجه علت اصلی این مشکل نمی‌تواند فاسد شدن غذاهای داخل یخچال باشد.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال و فریزر

استفاده نادرست و اشتباه از یخچال فریزر یکی از مهم‌ترین دلایل بوی بد یخچال فریزر است. علاوه بر این مورد خرابی قطعات اصلی نیز یکی از مهم‌ترین دلایل این مشکل است. این مشکلات فنی باید توسط تعمیرکاران مجرب یخچال فریزر برطرف شود. زیرا در صورتی‌که این اشکال فنی یخچال برطرف نشود، قسمت‌های دیگر یخچال هم ممکن است پس از مدتی دچار اشکال فنی شوند و هزینه تعمیرات افزایش پیدا کند. در ادامه با دلایل بوی بد یخچال فریزر بیشتر آشنا می‌شویم.

اولین علت بوی بد یخچال، کثیف بودن داخل دستگاه

یکی از ساده‌ترین مواردی که باعث بوی بد یخچال می‌شود، کثیف بودن طبقه‌ها و قسمت‌های مختلف یخچال است. برای اینکه این مورد را از بین ببرید باید در فواصل زمانی منظم، مثلا هفتگی یا ماهیانه، یخچال فریزر خود را تمیز کنید.

البته باید بگوییم گاهی تمیز کردن اشتباه یخچال و فریزر نیز خود موجب انتشار بوی بد می‌شود. به طور مثال

اگر داخل یخچال فریزر را با مواد شوینده شیمیایی مثل پودر لباسشویی، جرم گیر ، وایتکس و … تمیز کنید، بعد از مدتی بوی بدی از بدنه منتشر می‌شود.

علت این مسئله این است که این مواد شوینده کف و بوی زیادی تولید می‌کنند که برای از بین بردن آنها باید مقدار زیادی آب شسته شود. در غیر اینصورت این کف روی طبقات یخچال باقی می‌ماند و در گذر زمان بوی بدی را منتشر می‌کند.

قرار دادن مواد غذایی در ظروف بدون درب باعث می‌شود یخچال در طولانی مدت بوی بدی بگیرد.

کثیف بودن داخل یخچال
استفاده از مواد شوینده قوی مثل وایتکس و جرم گیر در دراز مدت به بدنه یخچال آسیب می‌زند.

 وجود مواد غذایی فاسد از دلایل بوی بد یخچال فریزر است

از دیگر دلایل بوی بد یخچال فریزر وجود مواد غذایی فاسد داخل دستگاه است. این مورد در کوتاه مدت چندان به چشم نمی‌آید ولی در طولانی مدت در کل یخچال پخش می‌شود و حتی سرمای هوای داخل آن هم نمی‌تواند آن را مهار کند.

علاوه بر موادغذایی فاسد، در صورتی‌که آب و مایعات روی سطوح یخچال باقی بمانند، بوی بدی تولید می‌کنند.

مواد غذایی فاسد در یخچال فریزر
مواد غذایی فاسد را از یخچال خارج کنید و به سطل زباله بریزید.

سومین علت بوی بد یخچال، ریختن مواد غذایی در ظروف بدون درب

یکی از عادت‌های بد افراد که از دلایل بوی بد یخچال به شمار می‌رود، ریختن مواد غذایی در ظروف بدون درب است. بسیاری از افراد به علت مشغله زیاد یا نداشتن فرصت کافی، غذاها را در همان ظرفی که پخته یا سرو شده داخل دستگاه می‌گذارند.

قرار دادن مواد غذایی در ظروف بدون درب باعث می‌شود یخچال در طولانی مدت بوی بدی بگیرد. این موارد برای موادغذایی که بوی تندی دارند مانند سیر، پیاز داغ، فست فود و … اهمیت بیشتری دارد.

پوشاندن روی موادغذایی داخل یخچال
اگر ظرفی که غذا را داخل آن ریخته اید درب ندارد می‌توانید به کمک سلفون، پلاستیک یا بشقاب روی آن را بپوشانید.

چهارمین علت بوی بد یخچال، استفاده نکردن طولانی مدت از دستگاه است

اگر قصد دارید که از یخچال فریزر خود به مدت طولانی مثلا چند هفته یا چند ماه استفاده نکنید، بهتر است مواد غذایی داخل آن را کامل استفاده کنید. سپس  داخل دستگاه را با دستمال و مایع مخصوص تمیز کنید و  آن را از برق بکشید. این کار باعث می‌شود مصرف انرژی دستگاه کاهش یافته و داخل دستگاه بوی بدی نگیرد.

استفاده نکردن از یخچال فریزر
عدم استفاده از یخچال فریزر و باز نکردن درب دستگاه بیشتر از سه روز باعث تولید بوی بد داخل دستگاه می‌شود.

جمع شدن مواد غذایی و آب در فاضلاب یخچال

یکی از رایج‌ترین دلایل بوی بد یخچال فریزر گرفتگی قسمت فاضلاب یخچال فریزر است. در بیشتر یخچال‌هایی که بدون برفک هستند، برای خارج شدن آب اضافی داخل یخچال، قسمتی در زیر کشوی جا میوه‌ای قرار داده شده است. این قسمت به فاضلاب یخچال معروف است. چنانچه در گذر زمان مواد غذایی یا مایعات در این قسمت جمع شده و در زمان تمیزکاری از بین نرود، بوی بدی از آن منتشر می‌شود.

عکس فاضلاب یخچال
در زمان تمیز کردن یخچال به فاضلاب آن هم توجه کنید و در صورت گرفتگی با یک جسم نوک تیز، داخل آن را تمیز کنید.

تا اینجا سعی کردیم دلایلی که موجب تولید یا انتشار بوی بد داخل یخچال می‌شوند و جدی نیستند را به شما آموزش دهیم. اما همه دلایل بوی بد یخچال فریزر به این موارد منتهی نمی‌شود و ممکن است مشکل دستگاه جدی و ناشی از ایراد در قطعات یخچال باشد. در اینصورت اگر مهارت کافی برای رفع مشکل را نداشته باشید باید برای تعمیر یخچال از یک تعمیرکار کمک بگیرید. در ادامه با دلایلی که فنی‌تر هستند، بیشتر آشنا می‌شویم. 

درست کار نکردن موتور از مهم‌ترین دلایل بوی بد یخچال فریزر است

موتور یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تشکیل دهنده یخچال فریزر و مانند قلب دستگاه است. موتور یخچال وظیفه دارد هوای سرد را داخل یخچال به گردش درآورد. در صورتی‌که موتور مشکلی داشته باشد و هوا داخل یخچال را به درستی خنک نکند یا هوای خنک داخل یخچال به جریان نیافتد، داخل یخچال بوی بدی می‌گیرد. برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل می‌توانید دستگاه را سالانه سرویس کنید.

بو دادن داخل یخچال به علت خرابی موتور
برای عیب یابی و تعمیر قطعات مهمی مثل موتور باید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

گاز خنک کننده از دلایل بوی بد یخچال است

گاز خنک کننده یخچال هم می‌تواند از دلایل بوی بد یخچال باشد. این گاز بوی نامطبوعی دارد و در اثر فرسودگی یا سوراخ شدن لوله‌های آن ممکن است به بیرون نشت کند و موجب بوی بد یخچال باشد.

البته این مورد مربوط به بوی بد پشت یخچال است و به داخل دستگاه ربطی ندارد.

اگر علت بوی بد یخچال این مورد باشد باید از یک تعمیرکار برای بررسی و رفع مشکل کمک بگیرید.

اثر گاز خنک کننده در بوی بد یخچال
نشت گاز یخچال به بیرون از دلایل انتشار بوی بد از یخچال است.

در این مقاله سعی کردیم تمام دلایل بوی بد یخچال فریزر را اعلام کنیم اما برای از بین بردن این بوی نامطبوع می‌توانید مقاله «از بین بردن بوی بد یخچال با چند روش ساده» را مطالعه کنید. همچنین در صورتی‌که فرصت کافی برای پیدا کردن مشکل و از بین بردن آن را ندارید، می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر یخچال در این صفحه یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل شما اعزام شده و مشکل دستگاه را برطرف می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا