×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

چگونه قفل کودک تلویزیون دوو را باز کنیم؟

فعال کردن قفل کودک در تلویزیون دوو

تلویزیون‌های هوشمند دوو که توانایی اتصال به اینترنت را دارند، امکان دستیابی و استفاده ما از برنامه‌ها و محتوا‌های متعدد و همچنین گشت و گذار آسان در دنیای وب را فراهم می‌کنند. شاید به همین دلیل است که برخی از کاربران ترجیح می‌دهند، برای جلوگیری از دسترسی فرزندان به برخی از برنامه‌ها و محتوا‌های نامناسب، روی تلویزیون دوو قفل کودک بگذارند. اما اگر قفل کودک فراموش شود، چگونه می‌توان آن را حذف کرد؟ اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید، نگران نباشید زیرا در این مقاله به پرسش چگونه قفل کودک تلویزیون دوو را باز کنیم پاسخ خواهیم داد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

عملکرد قفل کودک تلویزیون چیست؟

قفل کودک یا Child Lock، به شما امکان می‌دهد با بی صدا کردن و قطع تصویر محتوا‌های نامناسب، دسترسی آن‌ها را برای کودکان محدود کنید. برای ایجاد قفل کودک در تلویزیون‌های هوشمند، قطعه‌ای به نام میکروچیپ به کار رفته که در لاتین به نام V-chip نیز شناخته می‌شود. با کمک این قطعه است که شما می‌توانید، تنظیمات قفل کودک را اعمال کنید.

این نکته را در نظر بگیرید که در برخی مدل‌ها، برای باز کردن قفل کودک تنها باید از کنترل راه دور مخصوص استفاده کنید. منظور ما کنترل معمولی که کنار تلویزیون قرار دارد نیست، بلکه کنترل‌های مخصوصی است که تنها در نمایندگی‌های معتبر یافت می‌شود.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون

نحوه فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک در تلویزیون دوو با ریموت کنترل

قفل والدین یا قفل کودک، از قابلیت‌های مهم تلویزیون‌های هوشمند و مدرن است. فقط کافیست با وارد کردن یک گذرواژه خاص، برخی از برنامه‌ها و کانال‌ها را قفل کرده و از عدم دسترسی کودکان به محتوا‌هایی که مناسب سن آن‌ها نیست اطمینان حاصل کنید.

در این صورت بینندگانی که می‌خواهند به این برنامه‌ها و کانال‌های قفل شده دسترسی داشته باشند، باید گذرواژه صحیح را وارد کنند.

در ادامه مقاله قصد داریم، نحوه فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک در تلویزیون دوو با ریموت کنترل را بگوئیم. مراحلی که در ادامه خواهیم گفت را، با دقت دنبال کنید.

  1. کنترل تلویزیون دوو را برداشته و دکمه Menu چندبار فشار دهید، تا گزینه Special را مشاهده کنید. با کمک دکمه‌های up یا down وارد این بخش شوید.
  2. اکنون با دکمه‌های بالا و پایین کانال، به بخش Parental Controls وارد شوید و از دکمه تنظیم volume برای انتخاب آن مورد استفاده کنید.
  3. شما می‌توانید با رفتن به منو Parental Controls، برنامه را باز کنید.
  4. اگر رمز عبور یا گذرواژه را دانسته و آن را وارد کنید، می‌توانید لیست برنامه‌ها و کانال‌هایی که استفاده از آن را محدود کرده‌اید را مشاهده کنید.
  5. اگر رمز عبور را نمی‌دانید، با کمک دکمه‌ down به پایین آمده و گزینه change password را بزنید تا یک رمز عبور جدید تنظیم کنید.

تنظیمات قفل کودک در تلویزیون هوشمند دوو

هنگامی که وارد تنظیمات قفل می‌شوید، برای دسترسی به گزینه‌ها باید کلید ok را فشرده و سپس رمز 0000  را فشار دهید تا بتوانید به تنظیمات مربوط به رمز دسترسی داشته باشید.

در حالت Parental Controls که در دفترچه راهنما می‌تواند، به معنای کنترل والدین باشد، می‌توانید از روی لیستی که مشاهده می‌کنید یکی از گزینه‌های عددی را انتخاب کرده و یکی از برنامه‌ها و کانال‌ها را در حالت dtv قرار دهید.

چگونه قفل کودک تلویزیون دوو را باز کنیم؟
با گذاشتن قفل کودک روی برخی از برنامه‌ها و کانال‌ها، دسترسی کودکان به آن‌ها محدود خواهد شد
پیشنهاد مطالعه

نحوه باز کردن قفل کودک در تلویزیون Daewoo DLT22W4T 22 Inch LCD

در ادامه مقاله قصد داریم، به نحوه باز کردن قفل کودک در تلویزیون Daewoo DLT22W4T 22 Inch LCD

بپردازیم. سال ساخت این تلویزیون به 2008 بر می‌گردد و از مدل‌های قدیمی محسوب می‌شود.

  • کنترل تلویزیون را برداشته و دکمه main menu را فشار دهید.
  • با استفاده از دکمه down کمی به پایین آمده و گزینه Parental Controls را انتخاب کنید.
  • حالا که وارد بخش Parental Controls شده‌‍اید، وارد اولین گزینه V-Chip TV Rating Limit شوید و با استفاده از کلید‌های جهت دار و دکمه OK روی کنترل تلویزیون به بخش TV-MA برسید.
  • دکمه جهت دار راست را فشرده، تا بتوانید به بخش Status رسیده و آن را به حالت View تغییر دهید و سپس دکمه ok را بزنید.
  • با زدن این دکمه، لیستی باز می‌شود که رتبه بندی‌هایی را بر اساس سن به شما نشان خواهد داد.
  • از روی لیست باز شده در منو Parental Controls، گزینه دوم یعنی V-Chip Movie Ratings Limit را انتخاب و رتبه بندی TV_MA و Status را به حالت Viewتغییر دهید.
  • دوباره از طریق منو Parental Controls، گزینه سوم یعنی V-Chip Unrated Program Block را انتخاب و مورد اول یعنی View را بزنید.
  • اکنون باید چهارمین گزینه، Channel Block را انتخاب کنید. حالا می‌توانید لیست کانال‌های محدود شده را مشاهده کنید.
  • با استفاده از دکمه‌های جهت دار یا up و down، لیست را مرور کرده و چک کنید که همه کانال‌ها در حالت View تنظیم شده باشند. در این قسمت باید به حالت تمام کانال‌ها دقت کرده و تمام کانال‌هایی که در وضعیت Block قرار گرفته‌اند را به View تغییر حالت دهید.
  • با استفاده از ششمین گزینه در Parental Controls، فعال سازی تغییرات را انجام دهید.
پیشنهاد مطالعه

در این مقاله سعی کردیم، به پرسش چگونه قفل کودک تلویزیون دوو را باز کنیم پاسخ دهیم. توجه کنید که در تمام این مراحل، نحوه باز کردن قفل کودک تلویزیون دوو با ریموت کنترل را توضیح دادیم. شما می‌توانید این پروسه را از طریق تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترل نیز انجام دهید. با انجام این کار هنگامی که به هر دلیلی، به ریموت کنترل دسترسی ندارید به راحتی می‌توانید تنظیمات تلویزیون را تغییر دهید.

اگر تمام مراحل گفته شده را انجام دادید، اما هنوزم با مشکل قفل کودک روبرو هستید، بهتر است هرچه زودتر برای تعمیر تلویزیون دوو اقدام کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. با سلام
      حمیده عزیز، برای فعال سازی قفل کودک همه تلویزیون‌ها باید از طریق کنترل وارد تنظیمات تلویزیون شوید و در قسمت آپشن به دنبال گزینه‌هایی مثل lock child یا V-chip بگردید.
      با کلیک روی این گزینه می‌توانید قفل کودک تلویزیون را فعال کنید.

  1. سلام
    من و شوهرم برای تلویزیون قفل کودک گذاشتیم، حالا فراموش کردیم همین دو شیوه رو هم به کار گرفتیم، ولی نشد. حالا باید چیکار کنیم؟

    1. مریم عزیز
      اگر با روش های ذکر شده در مقاله مشکل برطرف نشد، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید. اگر تهران هستید میتوانید درخواست تعمیر تلویزیون در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا