×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

دلیل تمیز نشستن لباسها در لباسشویی + راهکار رفع مشکل

تمیز نشتن لباسها در لباسشویی

تمیز نشتن لباسها در لباسشویی یکی از مشکلات رایجیست که افراد زیادی با آن مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی لباس‌ها بعد از شستشو در لباسشویی همچنان کثیف هستند یا روی آن‌ها لکه‌های زرد و سفید ایجاد می‌شود. اگر مشکل از ماشین لباسشویی باشد می‌تواند بر نحوه تمیز کردن آن تأثیر بگذارد به‌همین دلیل باید در ابتدا مشکل ماشین لباسشویی برطرف شود؛ بنابراین باید برای تعمیر لباسشویی اقدام کنید.  

اما اگر به نظر می‌رسد ماشین لباسشویی شما خوب کار می‌کند، فقط لباس‌ها آنطور که می‌خواهید تمیز نمی‌شوند، در واقع مشکل از ماشین لباسشویی نیست و می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد. در ادامه این مطلب آچارباز به شما کمک می‌کنیم تا از ماشین لباسشویی خود به گونه‌ای استفاده کنید که لباس‌هایتان بعد از شستشو به‌درستی تمیز شود، پس در ادامه با ما همراه باشید.

11 دلیل تمیز نشستن لباسها در لباسشویی

انتخاب نادرست لباس‌ها و قرار دادن آن‌ها در ماشین لباسشویی، انتخاب ماده شوینده نامناسب، قرار دادن حجم زیاد لباس در لباسشویی و… از جمله دلایل تمیز نشستن لباسها در لباسشویی هستند. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم و راه حل‌هایی را پیش روی شما قرار می‌دهیم.

  • عدم انتخاب برنامه مناسب شستشو
  • استفاده از شوینده نامناسب
  • قرار دادن لباس‌هایی با لکه‌های مقاوم
  • بارگیری بیش از اندازه ماشین لباسشویی
  • تراز نبودن ماشین لباسشویی
  • کالیبره نبودن ماشین لباسشویی
  • عدم توجه به مشکلات لباسشویی
  • خرابی المنت
  • خراب بودن پمپ تخلیه
  • پاک نشدن جرم
  • چرخش نادرست دیگ
تعمیر لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر لباسشویی

ترفندهایی حل مشکل تمیز نشتن لباسها در لباسشویی

اگردستگاه ماشین لباسشویی شما شستوی درستی ندارد و بدنبال راه حل برای برطرف کردن این مشکل هستید، می‌توانید طبق مراحلی که در ادامه معرفی می‌کنیم مشکلات موجود را از بین ببرید.

انتخاب برنامه مناسب شستشو

ماشین لباسشویی دارای چندین درجه و تنظیمات مختلف است؛ بنابراین تمام برنامه‌های شستشو به یک شکل و در یک زمان لباس‌های مختلف را نمی‌شویند. باید با توجه به جنس و میزان کثیفی لباس‌ها، برنامه مناسب را انتخاب کنید.  

استفاده از شوینده مناسب

اگر شما از شوینده نامناسب برای شستشوی لباس‌ها استفاده کنید علاوه بر اینکه لباس‌ها درست تمیز نمی‌شوند به مرور زمان آسیب می‌بینند. نوع شوینده مناسب باید با توجه به نوع، جنس و رنگ لباس‌هایتان انتخاب شود و فقط از مقدار مناسب با توجه به حجم لباس‌ها استفاده کنید. هرگز ماده شوینده را بیشتر از خط MAX نریزید. برای اطلاعات بیشتر در مورد میزان استفاده از مواد شوینده به راهنمای مواد شوینده روی جعبه آن مراجعه کنید.

مراقب استفاده از نرم کننده پارچه نیز باشید. نرم کننده‌ها می‌توانند لباس‌هایی که به نرم کننده نیاز ندارند را لکه دار کنند. اگر نرم‌کننده‌ها روی لباس‌ها ماندگار شوند و شستشوی آنها به‌درستی انجام نشود می‌توانند روی لباس رسوب ایجاد کنند. برای بررسی لباس، دستورالعمل‌های کارخانه سازنده نرم کننده را به دقت بخوانید و آن را با برچسب روی لباس خود مقایسه کنید.

ماشین لباسشویی در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شود؛ بنابراین پیش از قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی به ظرفیت آن توجه کنید.

تمیز نشتن لباسها در ماشین لباسشویی
استفاده از مواد شوینده نامناسب می‌تواند باعث ایجاد لک و کثیفی روی لباس شود؛ بنابراین از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه

لکه‌ها را از قبل بخیسانید

لباس‌های خیلی کثیف را از قبل خیس کرده و از لکه بر کمک بگیرید. در صورت امکان، بلافاصله لکه‌ها را به محض ایجاد، پاک کنید. اگر این امکان وجود ندارد، لباس‌های لکه دار را با مقدار کمی‌ماده شوینده در آب غوطه ور کرده تا لکه برطرف شود. اگر اجازه دهید لکه‌ها خشک شوند، ممکن است دائمی‌شده و ماشین لباسشویی نتواند آنها را پاک کند.

توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شود؛ بنابراین پیش از قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی به ظرفیت آن توجه کنید. لباس‌ها یا پارچه‌های مختلف را بیش از اندازه تعیین شده در ماشین لباسشویی قرار ندهید. اگر ماشین لباسشویی بیش از اندازه پر شود، ممکن است مواد شوینده به تمام لباس‌های داخل بار نرسد و در نتیجه در عملکرد تمیز کردن، تاثیر منفی بگذارد.

اگر ماشین لباسشویی ظرفیت کمی داشته باشد و از مواد شوینده بیش از حد استفاده ‌شود، همچنان منجر به عملکرد ضعیف در تمیز کردن می‌شود؛ به‌همین دلیل لباس‌هارا مقداری کمتر از ظرفیت ماشین لباسشویی در مخزن قرار دهید تا موادی که با آب ترکیب می‌شوند به‌راحتی لباس شما را شستشو دهند.

تراز کردن ماشین لباسشویی

پایه ناهموار می‌تواند از توزیع صحیح مواد شوینده جلوگیری کند یا به دلیل لرزش، سرعت چرخش را کاهش دهد. حتماً ماسین لباسشویی را تراز کنید. این موضوع باید حین نصب این دستگاه مورد توجه قرار بگیرد.

بررسی تنظیمات کالیبره

یکی دیگر از دلایل تمیز نشتن لباس‌ها در لباسشویی کالیبره نبودن این دستگاه است. برای استفاده از این قابلیت باید دو دکمه‌ای که برای کالیبراسیون وجود دارد فشار دهید. این دو دکمه بین مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی، متفاوت است. می‌توانید دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی را برای بررسی مدل خاص خود مشاهده کنید. در اینجا رایج‌ترین روش را برای تنظیمات کالیبره ماشین لباسشویی را با هم بررسی می‌کنیم:

  • همه چیز را از ماشین لباسشویی خود خارج کنید.
  • هم‌زمان Temp را فشار داده و نگه دارید و Delay End را به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا Cb روی صفحه نمایش ظاهر شود.
  • شروع یا مکث را فشار دهید. وان به مدت 1-3 دقیقه به جلو و عقب می‌چرخد. سپسEn،End  یا 0 را نمایش داده و خاموش می‌شود. لباسشویی اکنون کالیبره شده است.

در برخی از مدل‌ها، دو دکمه را باید در حالی نگه ‌دارید که لباسشویی از قبل روشن باشد. در مدل‌های دیگر، با خاموش کردن لباسشویی شروع کنید، دو دکمه را نگه ‌دارید و سپس دکمه روشن/خاموش را لمس کنید تا در حالی‌که دکمه‌ها را نگه داشته‌اید، لباسشویی روشن شود. کالیبره کردن باعث تشخیص وزن دقیق لباس‌ها شده و سطح آب را کنترل می‌کند.

بررسی مشکلات و کد خطا

درصورت تمیز نشستن لباس‌ها در لباسشویی اگر ماشین لباسشویی کد خطا بدهد یا ماشین لباسشویی مشکل دیگری داشته باشد نیاز به سرویس دارد. به‌همین دلیل لازم است ماشین لباسشویی توسط افراد متخصص بررسی و عیب یابی شود.

تعمیر کردن المنت

برای اینکه لباس‌ها در ماشین لباسشویی تمیز شوند باید آب درون ماشین توسط المنت گرم شود. اگر المنت عملکرد درستی نداشته باشد این موضوع می‌تواند منجر به شستشوی نامناسب لباس‌ها شود. برخی الیاف‌ها مانند حوله و کتان برای آنکه تمیز شوند به دمای بالای آب نیاز دارند. دمای بالای آب، باعث باز شدن پودر در ماشین لباسشویی می‌شود. اگر سنسور گرم کن آب کار نکند باعث کثیف ماندن لباس‌هایی که الیاف خاصی دارند می‌شود.

بررسی پمپ تخلیه

اگر لباس‌ها تمیز نمی‌شوند با دقت به دیگ لباسشویی نگاه کنید. در برخی موارد آب ماشین تخلیه می‌شود اما نه به طور کامل به‌همین دلیل آب باقی مانده بو گرفته و باعث انتقال بوی بد به لباس‌ها می‌شود. برای تعمیرکردن این مشکل ماشین لباسشویی می‌توانید از افراد متخصص کمک بگیرید. افراد متخصص باید پمپ تخلیه را تعویض و مسیر شلنگ خروجی را باز کنند.

پاک کردن جرم ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی به‌دلیل آنکه مدام با آب و پودر شوینده در ارتباط است باید حداقل سالی یکبار سرویس شود. منظور از سرویس شدن در واقع بررسی لباسشویی و تمیز کردن قسمت‌های داخلی آن نظیر دیگ و لوله‌ها است. اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید بهتر است پودر جرم‌گیر مخصوص لباسشویی را خریداری و دستگاه را جرمگیری کنید.

بررسی دیگ

گاهی محفظه لباسشویی درست عمل نمی‌کند و بی‌حرکت می‌ماند. با این کار لباس‌ها روی هم انباشته می‌شوند و تمیز نخواهند شد. در این حالت ماشین لباسشویی باید توسط افراد متخصص بررسی و عیب یابی شود اما مهم‌ترین دلیل بروز این مشکل آسیب دیدن خازن موتور یا استهلاک قطعاتی مانند تسمه ماشین است.

دلایل تمیز نشتن لباسها در لباسشویی
خراب بودن بخش‌های مختلف لباسشویی، استفاده از مواد نامناسب، تراز نبودن دستگاه و… از جمله مواردی هستند که منجر به تمیز نشتن لباسها در لباسشویی می‌شوند.

در این مقاله آچارباز دلایل تمیز نشستن لباسها در لباسشویی را بررسی کردیم. با شناسایی دلیل به وجود آمده می‌توانید به آسانی علت تمیز نشتن لباسها در لباسشویی را پیدا برای رفع آنها یا تعمیر لباسشویی اقدام کنید. البته بهتر است این کار توسط افراد متخصص انجام شود تا مشکلات بیشتری برای لباسشویی به وجود نیاید. برای برقراری ارتباط با کارشناسان لباسشویی در آچارباز می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا