×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

چگونه لکه اتو را از روی لباس پاک کنیم؟

پاك كردن لكه اتو از روی لباس

حداقل برای همه یک بار این اتفاق افتاده است که روی لباس های سفید و رنگی مان لکه ی اتو بر اثر سوختگی بیوفتد.
زمانی که روی لباس تان لکه ی اتو بر اثر سوختگی افتاد خیلی سریع اتو کشیدن را متوقف کنید و اقدام به لکه بری کنید. سوزاندن اتو هنگام اتو کشیدن طبیعی است و احتمال دارد برای همه این اتفاق بیوفتد. اما هر قدر سریعتر به داد لباستان برسید عملیات نجات موفقیت آمیزتر خواهد بود.

[post_links]

چگونگی پاك كردن لكه اتو از روي لباس
یکی از اتفاقاتی که در هنگام اتو کشیدن رخ می‌دهد، سوزاندن لباس و یا تیره شدن برخی از قسمت‌های لباس است

پاک کردن لکه اتو با استفاده از مایع شوینده و پودر ماشین لباس شویی

ما در این مقاله روش هایی را برای لکه بری لباس ها بر اثر سوزاندن اتو به شما آموزش می دهیم. این روش ها برای زمانی موثر هستند که لکه سوختگی عمیق نشده باشد، اگر بافت لباس آسیب جدی دیده باشد امید زیادی نیست. قبل از هر کاری لباس را با آبگرم آبکشی کنید و آن را برای احیا آماده کنید. مایع شست و شو را روی لکه ی لباس بریزید و با کمک دست تان مایع را روی لکه پخش کنید. بگذارید نیم ساعت تا یک ساعت مایع روی لباس بماند. اگر لکه خیلی عمیق نباشد، مایع شوینده به بافت لباس نفوذ می کند و لکه را خیلی سریع از بین می برد. اگر مایع شوینده در دسترس نداشتید می توانید از پودر ماشین لباس شویی استفاده کنید.

برای تعمیر اتو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
پاک کردن لباس چسبیده به اتو
در اولین قدم ابتدا باید میزان آسیب دیدگی را بررسی کنید، ببینید آیا بافت لباس آسیب دیده است یا خیر؟

از بین بردن لکه اتو با آفتاب؛ لباس را در هوای آزاد خشک کنید

پس از شست و شوی لباس ها، آنها را در آفتاب و هوای آزاد بگذارید تا خشک شوند. گرمای آفتاب باعث می شود لکه های لباس کم رنگ تر شوند.

پاك كردن لكه سوختگي اتو با نور خورشید
طبیعی‌ترین راه برای کمرنگ کردن لکه‌های سوختگی پهن کردن لباس‌ها روبروی نور آفتاب است

استفاده از مایع سفید کننده لباس برای از بین بردن زردی اتو

اگر لکه عمیق تر شده است، ابتدا برچسب پشت لباس را با دقت نگاه کنید تا متوجه شوید می توانید از سفید کننده یا وایتکس برای تمیز کردن آن استفاده کنید. اگر این امکان برای لباس شما وجود داشت، وایتکس را با کمی آب رقیق کنید و بر روی لکه ی لباس بریزید. 15 دقیقه صبر کنید این کار باعث میشود لکه خیلی سریع از بین برود. در نهایت لباس را با دور معمولی لباسشویی بشویید. به این نکته توجه کنید که لباس‌های حساس به مایع سفید کننده را به همراه این لباس در ماشین لباسشویی نیندازید. در صورتی که وایتکس باعث ایجاد لکه در لباش شد، برای رفع مشکل مقاله «پاک کردن لکه وایتکس در یک چشم بر هم زدن!» را مطالعه کنید.

پاک کردن لکه اتو از روی لباس با وایتکش
شما می‌توانید از مایع سفید کننده برای از بین بردن لکه‌های زرد اتو استفاده کنید

استفاده از سفید کننده اکسیژنه برای پاک کردن لکه اتو روی لباس

یک راه دیگر برای از بین بردن لکه زرد اتو روی لباس، آب اکسیژنه است. لباس را بر روی یک سطح صاف قرار دهید و یک پارچه روی سطح سوختگی بیندازید. پراکسید هیدروژن یک محلول تمیز کننده ی قوی است. یک پارچه را به محلول پراکسید هیدروژن آغشته کنید و روی محل سوختگی لباس بیندازید و بعد از آن یک پارچه ی تمیز بر روی این دستمال پراکسید هیدروژن قرار دهید و این دستمال خشک را با حرارت بالا اتو کنید این کار باعث می شود لکه ی لباس را که بر اثر سوختگی به وجود آمده کم رنگ شود و یا از بین برود.

پیشنهاد مطالعه
پاك كردن لكه اتو از روي لباس با آب اکسیژنه
یک روش دیگر برای از بین بردن لکه‌های زرد رنگ اتو، استفاده از آب اکسیژنه است

استفاده از آبلیمو برای از بین بردن لکه ی سوختگی لباس

استفاده از آبلیمو یکی دیگر از روش های پاک کننده ی لباس است. این روش به اندازه روش هایی که قبلا ذکر کرده ایم موثر نیست اما می توانید آن را امتحان کنید. آبلیمو را روی محل سوختگی لباس بریزید و 15 تا 30 دقیقه لباس را در تشت آب گرم قرار دهید تا لکه از بین برود. اگر لباس های شما عزیزان پشمی و ابریشمی است بهتر است از این روش استفاده نکنید.

پاک کردن لکه اتو از روی لباس با آبلیمو
شما می‌توانید حتی از لیمو برای تمیز کردن و از بین بردن لکه‌های زرد رنگ اتو استفاده کنید

استفاده از سرکه سفید برای از بین بردن سوختگی اتو روی لباس

روشی دیگر برای از بین بردن لکه های سوختگی اتو که بر روی لباس ایجاد می شود استفاده از سرکه سفید است. می توانید یک اسفنج را آغشته به سرکه سفید کنید که 15 تا 30 دقیقه بر روی لباس بماند. بعد با آب ولرم شست و شو دهید. از نوع دیگر سرکه ها استفاده نکنید چرا که باعث ایجاد لکه روی لباس تان می شود. گاهی پیش می‌آید که لباس پس از اتو فقط برق می‌افتد، در مقاله «آموزش نحوه از بین بردن برق اتو از روی انواع پارچه» که در رابطه با نحوه رفع این مشکل به طور مفصل در آن، صحبت کردیم.

پاک کردن رد اتو از روی لباس با سرکه
سرکه سفید تنها برای نظافت خانه به کار نمی‌رود، شما می‌توانید از این سفید کننده طبیعی برای از بین بردن لکه سوختگی نیز استفاده کنید

بهترین روش تمیز کردن سوختگی کف اتو بخار

معمولا لباس ها که با اتو می‌سوزند، به خود اتو هم آسیب میزنند. ممکن است قسمت هایی از الیاف لباس هم به اتو چسبیده باشد، اگر کف اتو سوخته باشد و آن را تمیز نکنید لباس های دیگر را هم موقع اتو زدن خراب می کند. در نتیجه در ادامه چند نکته را برای تمیز کردن کف چنین اتویی را هم به شما آموزش می دهیم:

تعمیر اتو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر اتو در محل آچارباز، شامل سرویس، عیب‌یابی و تعمیر اتوی بخار و اتوی پرسی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. اتوی شما را از هر برندی که باشد، در هر زمانی که شما بخواهید تعمیر خواهیم کرد.
درخواست تعمیر اتو

تمیز کردن لباس چسبیده به اتو با خمیر دندان

اگر اتو شما سوختگی جزیی دارد زمانی که اتو داغ است البته نه خیلی داغ، می توانید مقداری خمیر دندان را بر روی سطح اتو بریزید و روی سطح آن پخش کنید. بعد از 10 دقیقه خمیر دندان را با یک پارچه پاک کنید این کار باعث می شود کف اتو براق شود. اگر سوختگی لباس و اتو عمیق بوده است، می توانید بازیابی و احیای اتو را به متخصصین تعمیر اتو بسپارید.

لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم
هنگامی که لباس سوزانده می‌شود، قسمت‌هایی از پارچه به کف اتو می‌چسبد

استفاده از نمک برای تمیز کردن کف اتو

در این روش یک روزنامه و یا یک کاغذ را بر روی میز اتو بگذارید و بعد دو قاشق غذا خوری روی این کاغذ ها نمک بپاشید. اتو را روشن کنید و درجه حرارت اتو را بالا تنظیم کنید. بعد اتو را خیلی محکم بر روی این نمک ها بکشید تا سطح اتو تمیز شود. اگر اتوی شما، اتو بخار است بهتر است که از این روش استفاده نکنید. امکان دارد که نمک به داخل سوراخ های اتو نفوذ کند و اتو روشن نشود. اگر این اتفاق برایتان پیش آمد می توانید با یک خلال دندان سوراخ های اتو را باز کنید. اگر با این کار باز هم اتو روشن نشد می توانید اتو را در تشت سرکه سفید فرو ببرید تا سرکه سفید ذرات نمک را حل کنید این کار باعث می شود اتو عین روز اول کار کند.

2.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. سلام من رد اتو روی شلوار کرمی رنگم افتاده فقط جای اتو مونده چیکار کنم میترسم از روش های بالا استفاده کنم شلوارم سفید شه

  2. سلام من یه لباس سفید اتو کردم و پارچه ای روی لباس انداختم وقتی اتو تموم شد دیدم چاب پارچه روی لباس افتاده برا پاک کردنش چیکار کنم لطفا جواب بدید

    1. با سلام
      دوست عزیز، می توانید از سرکه سفید یا آبلیمو طبق متن بالا استفاده کنید..

  3. سلام، کف اتو کثیف شده بود و من یادم رفته بود و یک پیراهن سفید رو اتو کردم و کثیفی اتو مالید به پیراهن ، می شه بگین چه جوری می تونم پیراهن تمیز کنم . ممنون

  4. سلام من یه لباس اتو کردم و پارچه ای روی لباس انداختم وقتی اتو تموم شد دیدم چاب پارچه روی لباس افتاده برا پاک کردنش چیکار کنم لطفا جواب بدید.

    1. با سلام
      دوست عزیز، می توانید از سرکه سفید یا آبلیمو طبق متن بالا استفاده کنید.

  5. سلام من یه لباس اتو کردم و پارچه ای روی لباس انداختم وقتی اتو تموم شد دیدم چاب پارچه روی لباس افتاده برا پاک کردنش چیکار کنم لطفا جواب بدید

    1. با سلام
      دوست عزیز، می توانید از سرکه سفید یا آبلیمو طبق متن بالا استفاده کنید.

  6. سلام خسته نباشید من یه لباس را اتو میزدم که گچ اتو به لباس افتاد چیکار کنم که خوب بشه لطفا سریع جوابم را بدید لباس مال مشتریه

  7. سلام لباس من جنسش ساتن کرپ و رد اتو روی لباسم مونده رد سوختگیه ولی خیلی کمرنگه چیکار کنم کلا پاک بشه

  8. سلام .لکه چسپیده به اتو روی لباسم یکم جا مونده اندازه ی نخود

  9. سلام مانتوی من جنس پارچه اش سویت هستش و می خواستم اتوش کنم که لکه ی اتو روش موند تقریبا لکه ی سوختگی هستش میشه بهم بگین با چی پاکش کنم

    1. با سلام
      عاطفه عزیز، در صورتی که لکه ایجاد شده به الیاف پارچه رسیده باشد و باعث اسیب دیدن بافت پارچه شده باشد امکان از بین بردن لکه بسیار کم می شود. چنانچه لکه شدید نباشد اگر مانتوی شما سفید است میتوانید محل لکه را با آب و وایتکس شستشو دهید. در این صورت معمولا لکه کم رنگ می شود. اما در صورتی که رنگ لباس سفید نیست می توانید محل سوختگی را با مایع های لکه بر که در بازار موجود است تمیز کنید.
      اغلب در صورتی که لکه سطحی باشد با این روش ها مشکل برطرف می شود.

  10. سلام پیراهنمو از بس اتو زدم لک زرد افتاده راه کار رو لطفا بگین

  11. سلام من ی کتونی دارم واسم خیلی با ار زش وقتی شستم رورش سشوار گرفتم تا زود خشک شه ولی یکم رد انداخته رنگش عوض شده چیکار کنم تا درست شه

  12. چوب لباسی فلزی باعث شده رد زنگ زدگی روی شلوار جین من بیفته. لکه ی زنگزدگی رو چطور میشه از روی جین پاک کرد؟

    1. باسلام
      گل بانوی عزیز از آب لیمو و محلول آب نمک استفاده کرده و آن را روی لکه بریزید
      پس از یک ساعت اقدام به پاک کردن لکه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا