×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

ترفندهای تميز كردن ماشين ريش تراش موزر مرحله به مرحله

آشنایی با نحوه تميز كردن ماشين ريش تراش موزر

آقایان اغلب برای اصلاح صورت و سر خود از ماشین ریش تراش استفاده می‌کنند. ماشین ریش تراش اغلب پس از چند بار استفاده پر از مو شده و سرعت آن کم‌ می‌شود؛ به همین دلیل نیاز است پس از استفاده دستگاه، تمیز شود. تميز كردن ماشين ريش تراش موزر باید با دقت زیادی انجام شود تا به دستگاه آسیبی نرسد. در این مقاله آچارباز قصد داریم مراحل تميز كردن ماشين ريش تراش موزر را به شما آموزش دهیم تا شما بتوانید به راحتی دستگاه خود را تمیز کنید. اما اگر علی رغم تمیز کردن، دستگاه شما کارایی سابق را ندارد یا کند شده است؛ می‌توانید برای حل مشکل خود روی خدمات تعمیر ریش تراش آچارباز حساب کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

اهمیت تميز كردن ماشين ريش تراش موزر

رعایت نظافت در مورد وسایل شخصی مانند ماشین ریش تراش از این جهت اهمیت دارد که باعث افزایش کارایی و ماندگاری دستگاه می‌شود؛ از طرفی شما را از خرید دستگاه جدید بی‌نیاز می‌کند. موهای افراد ممکن است در قطعات ماشین ریش تراش گیر کنند و باعث آسیب به آن‌ها شوند. در نتیجه تمیز کردن ماشین ریش تراش باعث می‌شود که کمتر به تعمیر نیاز پیدا کنید.

تميز كردن ماشين ريش تراش
برای تميز كردن ماشين ريش تراش بهتر است از یک ماده ضد عفونی‌کننده استفاده کنید.
تعمیر ریش تراش آچارباز
سرویس تعمیر ریش تراش آچارباز، یک تعمیرگاه سیار آنلاین است. درصورت خرابی ریش تراش برقی، در انواع ریش تراش‌های تریمر و چرخشی، کافیست درخواست تعمیرکار آنلاین ریش تراش را ثبت کنید.
تعمیر ریش تراش

آموزش تميز كردن ماشين ريش تراش به صورت مرحله به مرحله

برای تمیز کردن موزر خود می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: جدا کردن تیغه‌های ماشین ریش تراش موزر

اگر تیغه‌های ماشین ریش تراش موزر شما با پیچ به دستگاه متصل شده است، باید از پیچ‌گوشتی برای باز کردن پیچ‌ها کمک بگیرید. این پیچ‌ها در قسمت پایین تیغه‌های ماشین ریش تراش وجود دارند. پیچ‌ها را با پیچ‌گوشتی شل و تیغه ثابت را از بدنه ماشین ریش تراش جدا کنید. اکنون می‌توانید تیغه متحرک را نیز از گیره ماشین ریش تراش جدا کنید.

نحوه باز کردن پیچ تیغه‌های موزر
برای تمیز کردن تیغه‌های موزر باید پیچ آن‌ها را باز کنید.

مرحله دوم: تمیز کردن تیغه‌ها

برای تمیز کردن تیغه‌های ماشین ریش تراش از فرچه یا مسواک استفاده کنید. روی تیغه‌ها معمولا سوراخ مربعی کوچکی وجود دارد که اغلب خرده‌های موهای شما در این سوراخ جمع می‌شود. این موها را خارج و این سوراخ را تمیز کنید.

تمیز کردن تیغه‌های ماشین ریش تراش با فرچه یا مسواک
شما می توانید تیغه‌های ماشین ریش تراش را با فرچه یا مسواک تمیز کنید.

مرحله سوم: پاک کردن آلودگی‌ها از تیغه و سر ریش تراش

اگر ماشین ریش تراش شما ضد آب است، تیغه‌ها و قسمت سر ماشین ریش تراش را برای چند دقیقه در آب گرم قرار دهید. آب گرم باعث می‌شود که موهای کوچک‌تر که با فرچه جدا نمی‌شوند، از تیغه و سری دستگاه جدا شوند.

شست‌وشوی تیغه‌های ماشین ریش تراش با آب گرم
تیغه‌های ماشین ریش تراش را برای جدا شدن موهای کوچک‌تر با آب گرم شست‌وشو دهید.

اگر روی تیغه‌های ریش تراش آثاری از آلودگی یا زنگ‌زدگی وجود دارد، بهتر است از الکل ایزوپروپیل 90% و پنبه برای تمیز کردن موزر استفاده کنید. شما می‌توانید از این محلول ضدعفونی کننده به تیغه‌ها و سر ریش تراش هم بزنید و آن‌ها را فرچه بکشید تا براق و تمیز شوند. اگر الکل یا محلول ضدعفونی‌کننده برای تميز كردن ماشين ريش تراش موزر در دسترس ندارید ، مخلوط آب و سرکه می‌تواند برای انجام این کار مفید باشد.

پیشنهاد مطالعه

مرحله چهارم: خشک کردن سری و تیغه‌ها

سری و تیغه‌ها را با حوله یا پنبه تمیز خشک کنید. اجازه دهید که سری و تیغه‌ها چند دقیقه در معرض هوای بیرون قرار بگیرند تا رطوبت آن‌ها کاملا برطرف شود.

مرحله پنجم: تیز کردن نوک تیغه‌ها با سنگ مخصوص

اگر سنگی مشابه سنگ چاقو اما با بافت نرم‌تر در اختیار دارید، بهتر است از آن برای تیز کردن نوک تیغه‌ها استفاده کنید. اما دقت کنید که تیغه‌ها را بیش از حد روی سنگ نکشید زیرا این کار می‌تواند به تیغه آسیب بزند. در صورتی که سنگ مخصوص ندارید بهتر است برای تیز کردن تیغه‌ها از تعمیرکار لوازم برقی کمک بگیرید.

مرحله ششم: بستن تیغه‌ها و سری

پس از اینکه سری و تیغه‌ها کامل خشک شدند، آن‌ها را  در سر جای خود قرار دهید و پیچ‌ها را محکم کنید. هنگام بستن سری در جای خود بهتر است به موازی بستن سری با گیره‌ها توجه کنید.

مرحله هفتم: روغن زدن به تیغه‌ها

تیغه‌های ماشین ریش تراش خود را در حالت خاموش روغن‌کاری کنید. چند قطره روغن را به قسمت بالای تیغه‌ها بزنید. روغن گیربکس سبک و ارزان‌قیمت است و برای روغن‌کاری تیغه‌ها مناسب است. برای روغن‌کاری ماشین ریش تراش، چند قطره کافی است؛ پس مراقب باشید که در این کار زیاده‌روی نکنید.

روغن زدن به تیغه‌های ماشین ریش تراش
تیغه‌های ماشین ریش تراش خود را هر چند وقت یکبار روغن بزنید.

انجام تمام مراحل بالا کمی وقت‌گیر است؛ اما انجام دادن هر ماه این مراحل برای تميز كردن ماشين ريش تراش موزر باعث افزایش عمر دستگاه و بهینه نگه‌داشتن عملکرد آن می‌شود. برخی از ماشین‌های ریش تراش دارای تیغه‌های کشویی هستند که به‌ راحتی از سری ماشین ریش تراش جدا می‌شوند و به‌ سرعت می‌توانید آن‌ها را تمیز کنید و دوباره در مکان قبلی خود قرار دهید.

اگر روی تیغه‌های ریش تراش آثاری از آلودگی یا زنگ‌زدگی وجود دارد، بهتر است از الکل ایزوپروپیل 90% و پنبه برای تمیز کردن موزر استفاده کنید.

نکات مهم برای تمیز کردن موزر و ریش تراش

در زمان تمیز کردن ریش تراش و موزر به نکات زیر توجه کنید:

  • ماشین ریش تراش را در محیط‌های مرطوب مثل حمام نگهداری نکنید. رطوبت، فرایند جدا کردن ذرات مو را از ماشین ریش تراش مشکل می‌کند.
  • سر ریش تراش را پس از هر بار استفاده از دستگاه جدا کنید و با آب گرم شست‌وشو دهید. به این ترتیب تمام موهای ریز از بین پره‌ها خارج می‌شوند.
  • شما همچنین می‌توانید بدون استفاده از آب تنها با کمک یک برس مخصوص یا یک مسواک تمام ذرات مو را از بین پره‌های ریش‌تراش خارج کنید.
نحوه تمیز کردن ماشین ریش تراش
تمیز کردن تیغه‌های کشویی به دلیل قابلیت جدا شدن آسان تیغه‌ها کمتر زمان می‌برد.

اگر تمام نکات بالا را رعایت کنید و مراحل تميز كردن ماشين ريش تراش موزر را به ترتیب انجام دهید، دستگاه شما کمتر به تعمیر نیاز پیدا می‌کند و عمر مفید آن افزایش می‌یابد.

در این مقاله آچار باز سعی کردیم به شما کلیه ترفندها در مورد تميز كردن ماشين ريش تراش موزر را به زبان ساده بیان کنیم. اگر ماشین ریش تراش شما خراب شده است یا روشن نمی‌شود و برای حل مشکل، به کمک یک تعمیرکار ماهر نیاز دارید می‌توانید درخواست تعمیر ریش تراش خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

4/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا