×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

14 اشتباهی که در استفاده از ریش تراش برقی ممکن است دچار شوید!

اصلاح صورت با ریش تراش برقی

می‌دانیدکه استفاده از ریش تراش برقی یک روش راحت‌تر نسبت به شیوه سنتی اصلاح صورت است. اما در همین شیوه مدرن، در صورت نداشتن آگاهی از روش استفاده از این دستگاه، اصلاح با ریش تراش برقی، سبب بروز مشکلات متعددی در صورت شما می‌شود. در مقاله “14 اشتباهی که در استفاده از ریش تراش برقی ممکن است، دچار شوید” در مورد همین اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی با شما صحبت می‌کنیم و راه حل آنها را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت. پس با آچارباز همراه باشید.

اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش  برقی و راه حل آنها

اگر می‌خواهید از ریش تراش برقی برای اصلاح صورت استفاده کنید، باید مراقب باشید تا اشتباهات رایج در استفاده از آن را انجام ندهید. چون اغلب پوست پس از این اشتباهات دچار التهاب شده و شما احساس می‌کنید اصلاح صورت با ریش تراش برقی خوب نیست. در حالیکه شما از اشتباهات رایج آن اطلاعی نداشتید. اما نگران نباشید، با مطالعه ادامه این مقاله، مشکلات شما رفع خواهدشد.

حتی بعضی از این اشتباهات رایج می تواند ریش تراش شما را خراب کند و به تعمیر ریش تراش احتیاج پیدا کنید. پس به این 14 مورد توجه کنید.

اشتباه اول: عدم انتخاب ریش تراش مناسب صورتتان

همانطور که می‌دانید امروزه ریش تراش‌های متنوعی در بازار موجودند، هر کدام ادعاهای مختلفی در این زمینه دارند و تبلیغات گسترده‌ای نیز انجام می‌دهند. با این روند، شما فکر می‌کنید که این هر ریش تراش برقی، با پوست شما سازگار است، اما در واقعیت این گونه نیست!

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی همین مسئله است که فکر کنید هر ریش تراشی مناسب صورت شماست. بهتر است قبل از خرید ریش تراش برقی کمی در دنیای اینترنت در مورد انواع ریش تراش به تحقیق و بررسی بپردازید تا متوجه شوید کدام ریش تراش مناسب صورت شماست!

برخی از ریش تراش‌ها مناسب پوست‌های حساس هستند و مدل‌های دیگر، برای ریش‌های بلندتر، طراحی شده‌اند. بنابراین هر ریش تراشی را براساس تبلغات گسترده خریداری نکنید.

ریش تراش فویلی
اگر شما هر چند روز یک بار صورت خود را اصلاح می‌کنید، باید از ریش تراشی با تیغه‌های قوی‌تر و پیشرفته‌تر استفاده کنید.

اشتباه دوم در استفاده از ریش تراش برقی: فشار دادن ریش تراش برقی به صورت

فشار دادن ریش تراش روی صورت، یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی است. افراد احساس می‌کنند، اگر ریش تراش برقی را بیشتر به صورت بچسبانند و فشار دهند، اصلاح بهتری خواهند داشت. اما در واقع این گونه نیست و ریش تراش‌های برقی هرگز به مانند تیغ‌ها صورت شما را اصلاح نمی‌کنند. در ریش تراش‌های برقی یک مانع فیزیکی بین پوست شما و تیغه‌های برش وجود دارد. بنابراین همواره یک ته ریش بسیارکوتاه روی صورت شما باقی می‌ماند. با توجه به این امر فشار ریش تراش روی صورت سبب کنده شدن ریش‌ها از ته نخواهد شد و تنها التهاب پوست شما را افزایش می‌دهد.

فشار ریش تراش بر صورت
فشار دادن ریش تراش روی صورت یک اشتباه رایج در استفاده از ریش تراش برقی است.

اشتباه سوم:عدم توجه به کند شدن تیغه‌های ریش تراش

تیغه‌های ریش تراش به مرور زمان کند و سائیده می‌شوند و همین امر سبب می‌شود که ریش تراش شما به خوبی نتواند صورت‌تان را اصلاح کند. بنابراین یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی، این است که به کند شدن تیغه ها توجه نمی‌کنید و مجبور می‌شوید که چند بار یک قسمت از صورت را با ریش تراش اصلاح کنید. همین امر نیز سبب التهاب صورت می‌شود. بنابراین بهتر است تیغه‌های ریش تراش را حداقل یک بار در سال تعویض کنید.

تعمیر ریش تراش در محل با آچارباز
سرویس تعمیر ریش تراش آچارباز، یک تعمیرگاه سیار آنلاین است. درصورت خرابی ریش تراش برقی، در انواع ریش تراش‌های تریمر و چرخشی، کافیست درخواست تعمیرکار آنلاین ریش تراش را ثبت کنید.
درخواست تعمیر ریش تراش
تعویض تیغه های ریش تراش
قدرت تیغه‌های ریش تراش اغلب پس از یک سال کاهش می‌یابد. توجه نکردن به این امر، یکی از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی است.

اشتباه چهارم در استفاده از ریش تراش: صورت‌تان را با شارژ کم ریش تراش برقی اصلاح می‌کنید

گاهی فکر می‌کنید که شارژ کم ریش تراش برقی کفاف اصلاح صورت شما را می‌دهد. این تفکر نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی است. اصلاح صورت با شارژ کم باتری ریش تراش برقی به مانند رانندگی با باک خالی ماشین است. شارژ اندک ریش تراش بر قدرت موتور آن تأثیر می‌گذارد و همین قدرت اندک ریش تراش، سبب می‌شود، موی کمتری اصلاح شود و در نتیجه فرد مجبور است چندین بار یکجا از صورت را اصلاح کند. اصلاح چند بار یک قسمت از پوست، سبب التهاب آن می‌شود.

شارژ کم ریش تراش برقی
اصلاح با شارژ باتری کم ریش تراش از جمله اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی است که کیفیت ریش تراش را کم خواهد کرد.

اشتباه پنجم: تمیز نکردن ریش تراش برقی پس از هربار اصلاح

تمیز نکردن ریش تراش برقی پس از هربار اصلاح نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی است. پس از هربار اصلاح مقداری پوست مرده، مو و آلودگی در تیغه‌های ریش تراش، باقی می‌ماند. شستن تیغه‌ها با کمی صابون مایع در زیر شیر آب، البته به شرط ضد آب بودن ریش تراش، این مشکل را کامل برطرف می‌کند. اگر ریش تراش شما ضد آب نیست، از دفترچه راهنمای آن استفاده کرده و ببینید که برای تمیز کردن تیغه‌های ریش تراش به صورت دستی باید چه کاری کنید.

برای اصلاح گردن با ریش تراش برقی سر خود را پایین نگه داشته و آن را اصلاح کنید.

شستن تیغه‌ها
شستن تیغه‌های ریش تراش در زیر آب سبب پاکیزگی آنها از هرگونه پوست مرده، مو و آلودگی می‌شود.

اشتباه ششم: عدم روغن کاری تیغه‌های ریش تراش

گاهی اصلاح صورت با ریش تراش کاری بسیار دردآور است. اگر شما هم با این مشکل برخورد کرده‌اید، بدانید که با کمی روغن کاری می‌توانید اصلاحی راحت داشته باشید. تیغه‌های ریش تراش در حین حرکت روی صورت دچار اصطکاک شده و تولید گرما می‌کنند. روغن کاری تیغه‌های ریش تراش، گرمای تولید شده را کاهش می‌دهد و همین امر باعث افزایش عمر تیغه‌ها می‌شود. برخی از ریش تراش‌های برقی به صورت خودکار، روغن کاری تیغه‌ها را انجام می‌دهند. اگر ریش تراش‌تان این قابلیت را ندارد، مجبورید خودتان این کار را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه

یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی، این است که اغلب افراد فکر می‌کنند، یک بار روغن کاری برای ریش تراش کافی است. در حالیکه باید پس از هر بار تمیز کردن تیغه‌ها، آنها را روغن کاری کنید. اگر روغن مخصوص ریش تراش را ندارید، می‌توانید آن را از الکتریکی محل و یا مغازه‌هایی که ریش تراش برقی می‌فروشند و … تهیه کنید.

روعن کاری ریش تراش
پس از هربار تمیز کردن تیغه‌های ریش تراش آنها را روغن کاری کنید.

اشتباه هفتم: استفاده از ریش تراش برقی برای اصلاح ریش بسیار بلند

ریش تراش‌های برقی برای کوتاه کردن ریش‌های کوتاه طراحی شده‌اند، اگر ریش شما بسیار بلند شده، بهتر است ابتدا آن را با موزر کوتاه کرده و طولش را کم کنید، سپس با کمک ریش تراش برقی، اصلاحی کامل انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه

اشتباه هشتم در استفاده از ریش تراش برقی: عدم استفاده از محصولات قبل و پس از اصلاح

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی و یا حتی اصلاح صورت به شیوه سنتی، عدم استفاده از محصولات مناسب برای قبل و بعد اصلاح است. اغلب محصولات پیش از اصلاح به صورت ژل یا لوسیون هستند و باید به مدت یک دقیقه روی پوست باقی بمانند. پس از اصلاح نیز استفاده از محصولات (After –Shave) توصیه می‌شود.

After –Shave
هرگز از ادکلن و محصولاتی که الکل دارند به عنوان جایگزین (After –Shave) استفاده نکنید.

اشتباه نهم: عدم خشک نگه داشتن ریش تراش‌ برقی

اگر ریش تراش شما ضد آب است، باز هم این مسئله دلیل نمی‌شود که آن را خیس رها کنید. رطوبت، موجب کند شدن و زنگ زدن تیغه‌های ریش تراش شده و در نتیجه ریش تراش، کارایی خود را از دست خواهد داد. بنابراین پس از هربار اصلاح، تیغه‌ها را با یک دستمال تمیز خشک کرده و ریش تراش را در حالت ایستاده قرار دهید تا رطوبت کامل از آن خارج شده و خشک شود.

رها کردن تیغه های ریش تراش به صورت خیس
یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی این است که تیغه‌های آن را خشک نکرده و همانطور خیس رها کنید.

اشتباه دهم: عدم پیروی از الگوی درستی برای اصلاح صورت

نحوه حرکت دادن ریش تراش روی صورت، بستگی به نوع ماشین ریش تراشی شما دارد. ریش تراش‌های چرخشی را به صورت دایره‌ای باید حرکت دهید. اما ریش تراش‌های فویلی را باید در جهت خواب مو استفاده کرده تا اصلاح بهتری داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه

اشتباه یازدهم در استفاده از ریش تراش برقی: تغیر مداوم شیوه اصلاح صورت

گاهی افراد مدام شیوه اصلاح خود را تغییر می‌دهند. این کار نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی و اصلاح سنتی است. زمانیکه شما به شیوه سنتی صورت‌تان را اصلاح می‌کنید، لایه نازکی از پوست خود را در حین اصلاح بر می‌دارید. برای اینکه این بافت اسکار جایگزین شود حدود 2 تا 3 هفته زمان می‌برد. در این مدت اگر شما شیوه اصلاح صورت‌تان را تغییر دهید و از ریش تراش برقی استفاده کنید، نتیجه مناسبی برای‌تان نخواهد داشت.

شیوه اصلاح
هر شیوه اصلاح که انتخاب می‌کنید، حداقل 3 هفته به آن پایبند باشید تا نتیجه مطلوب را بگیرید.

اشتباه دوازدهم در استفاده از ریش تراش برقی: دوش نگرفتن قبل از اصلاح

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که باید ابتدا صورت‌شان را اصلاح کرده و سپس دوش بگیرند. این مسئله نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی است. اگر شما قبل از اصلاح دوش بگیرید، پوست‌تان نرم شده و موهای زیر پوست نیز خارج می‌شود. اگر ریش تراش شما ضدآب است، می‌توانید زیردوش صورت‌تان را اصلاح کنید که این کار بسیار خوب خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه

اشتباه سیزدهم: عدم شروع اصلاح صورت از قسمت‌های حساس

اغلب افراد گردن‌شان از نقاط حساس است که در حین اصلاح دچار التهاب می‌شود. بهتر است اصلاح صورت را از قسمت‌های حساس پوست شروع کنید. چون هرچه تیغه‌ها داغ‌تر می‌شوند، تحریک پذیری این مناطق بیشتر می‌شود. نکته‌ی بعدی در اصلاح گردن، این است که سر خود را بالا نگه ندارید. زیرا پوست کشیده شده و تحریک‌پذیری آن افزایش می‌یابد.

اصلاح گردن
اغلب افراد برای اصلاح گردن، سر خود را بالا می‌گیرند که این مسئله نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی است. برای اصلاح گردن با ریش تراش برقی سر خود را پایین نگه داشته و آن را اصلاح کنید.

اشتباه چهاردهم در استفاده از ریش تراش برقی: اصلاح سریع صورت

اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید، همه‌ی کارها را سریع انجام دهید. این کار را با پوست صورت‌تان نکنید. عجله در اصلاح صورت باعث می‌شود تا ریش تراش برقی را بیشتر به صورت فشار دهید و همین امر التهاب پوست صورت‌تان را به دنبال خواهد داشت.

سرعت در اصلاح صورت
یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی عجله در اصلاح صورت است، زمانیکه این کار را می‌خواهید سریع انجام دهید ریش تراش را به صورت فشار داده و به پوست‌تان آسیب می‌بیند.

در این مقاله سعی براین داشتیم که شما را با اشتباهات رایج در استفاده از ریش تراش برقی آشنا کنیم. چنانچه ریش تراش شما در حین کار خراب شد و نیاز به تعمیر داشت، می‌توانید از همکاران ما جهت تعمیر ریش تراش کمک بگیرید. کافی است سفارش‌تان را به صورت آنلاین در سایت و یا اپلیکیشن به ثبت برسانید. همکاران زبده ما در کمترین زمان ممکن به کمک شما خواهند آمد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا