×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

کدام ریش تراش مناسب من است؟

ریش تراش

انواع ریش تراش‌های موجود در بازار این سوال را در ذهن خریدار ایجاد می‌کند، که ” کدام ریش تراش مناسب من است؟” برای پاسخ به این پرسش در ابتدا باید بدانیم چند مدل ریش تراش در بازار موجود است و هرکدام چه مزایا و معایبی دارند؟ سپس با اصطلاحاتی همچون اصلاح خشک و تر آشنا شویم و در ادامه به نکاتی که در خرید ریش تراش برقی باید به آن توجه داشته باشیم، بپردازیم و در انتها چند برند معتبر در زمینه ریش تراش و حتی چند مدل از بهترین ریش تراش‌های موجود در بازار را معرفی کنیم.این نکات می تواند جدا از آسیب رساندن به صورت شما،باعث خرابی ریش تراش هم بشود و به تعمیر ریش تراش نیاز پیدا کنید پس با وبلاگ آچارباز همراه باشید تا به معرفی انواع ریش تراش و کاربرد هرکدام از آنها بپردازیم:

چند مدل ریش تراش در بازار موجود است؟

از آنجا که ریش تراش یکی از وسایل شخصی آقایان است، انتخاب ریش تراشی مناسب که به پوست آنها آسیب نزند و سازگار با آن باشد، بسیار مهم است. ریش تراش برقی در تماس مستقیم با پوست فرد نیست، بنابراین برای افرادی که نسبت به تیغ حساسیت دارند، گزینه مناسب‌تری است. اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد

انواع ریش تراش سخن بگوییم، دو مدل ریش تراش در بازار موجود هستند که عبارتند از:

  1. ریش تراش چرخشی یا دوار
  2. ریش تراش فویلی یا توری

ریش تراش چرخشی یا دوار

ریش تراش چرخشی یا دواری یکی از انواع ریش ترش‌های برقی است که از سه یا چهار تیغه گرد منعطف تشکیل شده که می‌توانند در همه جهات بچرخند و درونشان دیسک‌های پرسرعت وجود دارد. این مدل ریش تراش برای افرادی مناسب است که ریش‌های ضخیمی دارند و ریش‌هایشان به سرعت و در جهات مختلف رشد می‌کند.

اصلاح صورت
هرگز قبل از اصلاح صورتتان را با آب و صابون نشویید، بهتر است قبل از اصلاح، صورت چربی معمول خودش را داشته باشد.

مزایای ریش تراش چرخشی

  • مناسب برای موهای ضخیم که در جهات مختلف رشد می‌کنند.
  • مناسب افرادی که هر روز دوست ندارند اصلاح کنند.
  • ریش تراشی منعطف که می‌توان در تمام قسمت‌های صورت از آن استفاده کرد.
  • کیفیت ساخت بسیار خوب و کارآمد است.

پیشنهاد مطالعه

معایب ریش تراش چرخشی

  • اگر پوست شما حساس است، ریش تراش چرخشی یا دوار گزینه مناسبی برای شما نیسست.
  • این مدل برای افرادی که اصلاحی یکنواخت می‌خواهند گزینه مناسبی نیست.
ریش تراش چرخشی
ریش تراش چرخشی یا دوار یکی از انواع ریش تراش‌های موجود در بازار است که قدرت انعطاف آن باعث شده تا در همه گوشه و کنار صورت بتوان از آن استفاده کرد.

ریش تراش فویلی یا توری

ریش تراش‌های فویلی یا توری سری مستطیل شکل دارند و برای استفاده از آنها باید با سرعت ریش تراش را به سمت عقب و جلو و یا چپ و راست حرکت داد. روی تیغه‌های ریش تراش فویلی توری وجود دارد که باعث می‌شود تیغ با پوست در تماس کمتر باشد و پس از اصلاح فرد، احساس سوزش روی پوست خود نکند. دلیل دوم وجود تور روی ریش تراش، اصلاح بهتر ریش‌هاست. چون ریش‌ها بهتر از سطح پوست بلند شده و تراشیده می‌شوند.

مزایای ریش تراش فویلی

  • اصلاح تمیز و یکدست
  • آسیب کمتر به پوست

معایب ریش تراش فویلی

  • انعطاف ناپذیر بودن ریش تراش فویلی نسبت به نوع چرخشی

در صورتیکه صورت شما زاویه‌دار باشد، اصلاح با این ریش تراش برای شما مشکل خواهد بود. علاوه‌براین اگر به ریش تراش چرخشی عادت کرده باشید، کار با این ریش تراش برای شما آسان نخواهد بود.

بنابراین در میان انواع ریش تراش، مدل‌های سیم‌دار گزینه بهتری هستند.

ریش تراش فویلی
ریش تراش فویلی یکی از انواع ریش تراش‌های برقی است که می‌تواند اصلاحی دقیق‌تر برای شما انجام دهد.

پیشنهاد مطالعه

ریش تراش‌ها از نظر منبع تغذیه

ریش تراش‌ها از نظر منبع تغذیه به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • ریش تراش‌های باتری و بدون سیم
  • ریش تراش‌های سیم دار

ریش تراش‌های باتری‌دار که در گذشته با دو باتری قلمی کار می‌کردند، امروزه از رده خارج شده‌اند و جایگزین آنها ریش تراش‌هایی شده که با باتری شارژی کار می‌کنند. این ریش تراش‌ها، باید یک مدت مشخص روی منبع تغذیه قرار گیرند تا شارژ شوند و سپس مورد استفاده قرار گیرند. مدل‌های جدید ریش تراش‌ها، ریش تراش‌های سیم‌‌دار هستند که در هنگام استفاده باید به منبع برق وصل باشند. این نوع ریش تراش‌های برقی، برای هر دو کار اصلاح موی سر و اصلاح صورت قابل استفاده هستند. بنابراین اگر مصرف ریش تراش در خانواده شما بالاست، از نوع سیم‌دار آن خریداری کنید که قدرت و استحکام بیشتری دارد.

ریش تراش بی سیم
ریش تراش‌های بی‌سیم برای مصارف خانگی و کم مناسب هستند، اما ریش تراش‌های سیم‌دار برای مدت طولانی‌تر قابل استفاده هستند و سریع شارژشان تمام نمی‌شود.

اصلاح خشک یا تر؟ کدامیک بهتر است؟

اگر پوستی حساس دارید و یا از آکنه رنج می‌برید، اصلاح تر، گزینه مناسب‌تری است. باید هنگام استفاده از ریش تراش از کرم یا ژل استفاده کنید. در این صورت باید از ریش تراش‌های برقی که ضد آب هستند و قابلیت استفاده در حمام دارند، استفاده کنید. البته این ریش تراش‌های برقی، دارای محفظه برای قرار دادن فوم مخصوصشان هستند که امروزه پیدا کردن آن فوم به دلیل تحریم‌ها و … کمی سخت و مشکل و حتی بسیار هزینه‌براست. بنابراین اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد اصلاح صورت سخن بگوییم، اصلاح  تر از خشک بهتر بوده اما هزینه بالاتری دارد.

تعمیر ریش تراش در محل با آچارباز
سرویس تعمیر ریش تراش آچارباز، یک تعمیرگاه سیار آنلاین است. درصورت خرابی ریش تراش برقی، در انواع ریش تراش‌های تریمر و چرخشی، کافیست درخواست تعمیرکار آنلاین ریش تراش را ثبت کنید.
درخواست تعمیر ریش تراش
ریش تراش خشک
به یاد داشته باشید اگر ماشین ریش تراش خشک استفاده می‌کنید، استفاده از کرم یا ژل به تمیزکننده و شارژ ماشین آسیب می‌رساند.

چه نکاتی را در انتخاب ریش تراش باید در نظر گرفت؟

در پاسخ به این پرسش باید دید که شما از یک ریش تراش چه انتظاراتی دارید؟ اگر خواسته‌های شما بیش از اصلاح صورت است باید هنگام خرید امکانات دستگاه را بررسی کنید. پیشنهاد ما به شما انتخاب یک ماشین دوکاره است که هر دو کار اصلاح موی سر و اصلاح صورت را بتوان با آن انجام داد. علاوه براین بهتر است به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم نیز توجه کنید:

1.     امکان استفاده از سیم

شاید در نگاه اول ریش تراش‌های سیم‌دار بسیار دست و پاگیر هستند و شما ترجیح می‌دهید از ریش تراش‌های شارژی استفاده کنید. اما ریش تراش‌های شارژی، شارژشان زود تمام می‌شود و بعد از هربار استفاده باید روی منبع شارز قرار گیرند تا در مدت زمان معین دوباره شارژ شود. در حالیکه ریش تراش‌های برقی سیم‌دار را می‌توان به ادامه اصلاح پرداخت. بنابراین در میان انواع ریش تراش، مدل‌های سیم‌دار گزینه بهتری هستند.

گزینه هشدار شارژ
در صورتیکه از انواع ریش تراش شارژی خریداری کردید به وجود گزینه هشدار کمبود شارژ بر ریش تراش توجه کنید.

2.     مقاومت در برابر خیس شدن

ریش تراش‌های ضدآب قابلیت استفاده در حمام دارند. این ریش تراش‌ها، اغلب بدون سیم بوده و می‌توان در محیط مرطوب نیز از آنها استفاده کرد. تیغه‌های ریش تراش‌های ضدآب را می‌توان به راحتی در زیر آب تمیز کرد.

3.     قابلیت تریمر

در میان انواع ریش تراش‌های برقی برخی از مدل‌های آن هستند که قابلیت تریمر دارند، یعنی می‌توان برای اصلاح موی سر و ایجاد خط ریش نیز از آنها استفاده کرد.

4.     تعویض راحت تیغ‌ها

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید انواع ریش تراش باید به آن توجه کرد، سهولت و در دسترس بودن تعویض تیغ‌های ریش تراشی است. تیغه‌های ریش تراش دوام بالایی دارند اما پس از مدتی استفاده به تدریج کند شده و قابل استفاده نیستند. در هنگام خرید ریش تراش از فروشنده نحوه تعویض تیغ‌های ریش تراش را سوال کنید. برخی از انواع ریش تراش‌های برقی، تیغ هایشان قابل تعویض نیستند و یک بار مصرف هستند. بنابراین در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید.

5.     عمر باتری و مدت زمان شارژ

اگر در میان انواع ریش تراش‌های برقی به دنبال مدل‌های شارژی هستید، باید به عمر باتری و مدت زمان شارژ آن توجه کنید. ریش تراش‌های برقی بسته به برند و مدل می‌توانند بین 30 تا 60 دقیقه کار کنند.

6.     اندازه و قابلیت حمل

اگر زیاد اهل مسافرت هستید، باید ریش تراشی را انتخاب کنید که سبک و بی‌سیم و کوچک باشد تا بتوان در کوله پشتی و یا چمدان آن را جای داد.

7.     ضمانت نامه

یکی از نکات بسیار مهم در خرید هر وسیله برقی، برگه ضمانت نامه آن است. ریش تراش‌های برقی نیز از این قاعده پیروی می‌کنند. زمانیکه ریش تراش برقی شما دارای ضمانت نامه معتبر باشد، می‌توانید بدون نگرانی از آن استفاده کرده و هر وقت نیاز به تعمیر داشت، به مراکز تعمیر معتبرش مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه

معرفی چند برند معتبر با ویژگی هایشان

انواع ریش تراش‌های برقی متنوعی در بازار موجود هستند، اما مهم‌ترین برندهای بازار عبارتند از:

خرید ریش تراش‌ فیلیپس

اگر در میان انواع ریش تراش‌های برقی به دنبال مدل‌های چرخشی هستید، بهتر است به سراغ بهترین برند در این زمینه ریش تراش یعنی برند فیلیپس بروید. قدمت ریش تراش‌های برقی چرخشی فیلیپس به سال 1939 بر می‌گردد. اما نقطه عطف ریش تراش‌های فیلیپس در کنار تیغه‌های چرخان آن قابلیت «لیفت اند کات» است که از سال 1980 در دستگاه‌های ریش تراش برقی این برند پیاده شد. با وجود این قابلیت کیفیت اصلاح صورت بسیار بهتر شد و در دهه 90 میلادی طراحان انواع ریش تراش برقی فیلیپس به ارگونومیک بودن دستگاه، کیفیت بدنه، زیبایی و … توجه بیشتر کردند و آن را تبدیل به یک برند کاملا شناخته شده در جهان کردند.

یکی از بهترین نمونه‌های ریش تراش برقی پاناسونیک مدل Arc5 است که دارای 5 تیغه فویلی بوده و می‌تواند در 16 جهت مختلف بچرخد. سرعت موتور آن با توجه به میزان و ضخامت مو متفاوت خواهد بود و پس از تنها 1 ساعت شارژ قادر است 45 دقیقه به طور کامل کار کند.

پیشنهاد مطالعه

ریش تراش فیلیپس
نام برند فیلیپس در میان انواع ریش تراش‌های با نام ریش تراش‌های چرخشی مترادف شده‌است.

خرید ریش تراش‌ براون

شرکت بروان یکی دیگر از شرکت‌های مشهور در زمینه تولید انواع ریش تراش برقی است. این برند آلمانی توانسته، محصولاتی با تیغ‌های 4 قسمتی تولید کند که به راحتی روی پوست حرکت کرده و بدون ایجاد حساسیت صورت شما را کامل اطلاح می‌کند. مدل Braun  929CC Trimmer با بهره مندی از قابلیت تریمر و باتری لیتیوم یونی می‌تواند پس از یک ساعت شارژ 50 دقیقه کار کند. این ریش تراش براون ضدآب بوده و می تواند بسیار سریع شارژ شود.

ریش تراش براون
ریش تراش‌های آلمانی براون یکی از 4 برند محبوب ریش تراشی در میان انواع ریش تراش‌های برقی است.

خرید ریش تراش‌ پاناسونیک

برند معتبر پاناسونیک نیز یکی از برندهای معتبر در زمینه انواع ریش تراش‌های برقی است. مدل‌های این برند ژاپنی اغلب ضدآب و ارزان هستند. از آنها می‌توان برای اصلاح خشک و تر استفاده کرد. تمیز کردن آنها نیز بسیار ساده و بی‌دردسر است. موتورهای ریش تراش‌های برقی پاناسونیک اغلب قوی هستند. تیغه‌های آنها از نانویی و با زاویه 30 درجه و بسیار تیز بوده و در مقایسه با تیغ‌های معمولی بسیار تمیز ریش را اصلاح می‌کنند. یکی از مدل‌های مشهور ریش تراش پاناسونیک سری لمدش مدل ES-ST25 است. این مدل می‌تواند ریش را از ته بزند و در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم بوده و قابلیت تشخیص میزان ضخامت مو و تنظیم قدرت دستگاه دارد.

پیشنهاد مطالعه
ریش تراش پاناسونیک
ریش تراش پاناسونیک سری لمدش مدل ES-ST25 یکی از پرفروش‌ترین و بهترین ریش تراش‌های پاناسونیک است.

خرید ریش تراش‌ رمینگتون

رمینگتون از گذشته یکی از پیشگامان تولید انواع ریش تراش برقی بوده اما امرزه در بین چهار برند مشهور ریش تراش برقی متأسفانه از بقیه عقب مانده است. این برند ریش تراشی قیمت و کارکردی مناسبی دارد.

در این مقاله سعی براین داشتیم تا به شما کمک کنیم تا ریش تراش مناسب خود از این میان انواع ریش تراش‌ها با توجه به نکاتی که گفته شد، انتخاب کنید. چنانچه ریش تراش شما دچار مشکل شد، می‌توانید از خدمات تکنسین‌های ماهر آچارباز در زمینه تعمیر ریش تراش کمک بگیرید. کافی است سفارشتان را به صورت آنلاین روی اپلیکیشن و یا وب سایت ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت به کمک شما بیایند.

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا