×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگی

چرا ریش تراش اصلاح نمیکند؟

اصلاح با ریش تراش

اغلب وقتی صحبت از ریش تراش می‌شود، ما انتظار داریم که ریش تراش‌ها صورت‌مان را کامل تمیز و براق کنند. اما گاهی این اتفاق نمی‌افتد و این سوال ذهن ما را درگیر خود می‌کند که علت اصلاح نکردن ریش تراش چیست؟ وبلاگ آچارباز قصد دارد در در این مقاله به سوال «چرا ریش تراش اصلاح نمی‌کند؟» پاسخ داده و دلایل اصلاح نکردن ریش تراش و روش‌‌های حل مشکل و تعمیر ریش تراش  را با شما مطرح کند. پس با ما در وبلاگ آچارباز همراه باشید.

5 دلیل اصلاح نکردن ریش تراش

ریش تراش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با پوست فرد تماس مستقیم ندارند، بنابراین منجر به جوش در پوست‌های حساس نمی‌شوند. شما باید قبل از خرید این سوال را از خود بپرسید که «کدام ریش تراش مناسب من است؟» و پس از بررسی انواع ان اقدام به خرید ریش تراش مناسب خود کنید. اما گاهی نیز پیش می‌آید که ریش تراش خریداری شده به خوبی، ریش شما را اصلاح نمی‌کند. در ادامه دلایلی که موجب این اتفاق می‌شود را با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

1. کیفیت نامطلوب ریش تراش برقی

در میان انواع برندهای ریش تراش که در بازار موجود هستند، انواعی از ریش تراش وجود دارند که کیفیت ساخت خوبی ندارند و یا عملکرد درستی نداشته و بسیار ضعیف عمل می‌کنند. بنابراین اولین دلیلی که در اصلاح نکردن ریش تراش می‌توان به آن پرداخت، کیفیت نامناسب شرکت سازنده ریش تراش است و روش برطرف کردن مشکل هم خرید یک ریش تراش باکیفیت است.

اصلاح ریش
چنانچه صبح‌ها تمایل دارید که ریش خود را اصلاح کنید، حداقل20 دقیقه پس از بیدار شدن این کار را انجام دهید.
برای تعمیر ریش تراش از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

2. استفاده نادرست از ریش تراش برقی

گاهی نیز علت اصلاح نکردن ریش تراش، آگاهی نداشتن از نحوه استفاده از آن است. اگر شما از جمله افرادی هستید که اولین بار است از ریش تراش استفاده می‌کنید، باید به نکات زیر توجه کنید تا مشکل اصلاح نکردن ریش تراش، برطرف شود:

  • استفاده از محصولات قبل و بعد از تراشیدن ریش با ریش تراش

همواره قبل از تراشیدن ریش باید از ژل اصلاح و پس از اصلاح نیز از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا صورت‌تان آسیب نبیند و در عین حال تیغه‌های ریش تراش نیز تیز باقی بماند.

  • تمیز کردن تیغ‌ها پس از هر بار استفاده

بهتر است پس از هربار اصلاح، تیغه‌های ریش تراش را تمیز کرده و بشویید. تیغه‌های ریش تراش را حداقل دوبار در هفته باید روغن کاری کنید تا تیغه‌ها روان باقی بمانند.

  • کوتاه کردن ریش

اگر مدت زمان زیادی است که ریش خود را اصلاح نکرده‌اید و ریش‌تان بلند شده، ریش تراش قادر به اصلاح آن نیست. باید ابتدا ریش را کوتاه کنید و سپس از ریش تراش استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه
اصلاح ریش کوتاه
اغلب ریش تراش‌ها برای اصلاح موهای کوتاه طراحی شده‌اند.
  • شروع اصلاح از سخت‌ترین قسمت‌های صورت

برای اصلاح صورت اغلب از گردن که سخت‌ترین قسمت بوده و پوستش حساس‌تر است باید کار اصلاح را شروع کنید. ریش‌های گردن در جهات مختلف رشد می‌کنند و اصلاح آنها به دلیل جهات مختلف آن سخت است.

  • شارژ ریش تراش پس از هربار استفاده

اطمینان حاصل کنید که ریش تراش شما پس از هربار استفاده، شارژ کامل دارد.

  • بررسی اصلاح خشک و تر

باید بررسی کنید که کدام نوع اصلاح با پوست شما سازگار است. در اصلاح تر، پوست شما رطوبتش را حفظ می‌کند. اگر پوست شما دچار آکنه بوده و یا حساس است، باید از ژل یا کرم هنگام اصلاح استفاده کرده و به اصطلاح به صورت تر، ریش خود را اصلاح کنید.

ریش تراش جدید
برخی از ریش تراش‌های جدید و امروزی امکان استفاده از ژل و کرم را نمی‌دهند. بنابراین در هنگام خرید ریش تراش به این نکته توجه کنید.

3. بلندی ریش

یکی دیگر از دلایل اصلاح نکردن ریش تراش، بلندی ریش است. همانطور که اشاره شد، اغلب ریش تراش‌های برقی برای موهای کوتاه طراحی شده‌اند و به صورت روزانه استفاده می‌شوند. هرچند ریش تراش‌های قویی در بازار وجود دارند که می‌توانند موهای بلند را نیز اصلاح کنند. اما در هر صورت بهتر است ریش‌ها را کوتاه کرده و سپس از ریش تراش استفاده کنید تا صورت کامل اصلاح شود.

از جمله دلایل اصلاح نکردن ریش تراش برقی، کثیفی ماشین اصلاح است.

ریش تراش فویلی
ریش تراش‌های نوسانی یا فویلی، تعداد تیغه بیشتری داشته و وزن بسیار سبکی دارند و امکان اصلاح متنوع را به فرد می‌دهند.

4. انتخاب ریش تراش مناسب با پوست

ریش تراش‌های برقی به صورت کلی دو نوع هستند:

  • ریش تراش چرخشی

این ریش تراش سه تیغه گرد با دیسک‌های پرسرعت در داخلش، دارد. مزیت این ریش تراش، انعطاف‌پذیری بسیار بالای آن است که می‌تواند در تمامی جهات بچرخد. ریش تراش چرخشی برای افرادی که موهای ریش ضخیمی دارند و موها در جهات مختلف رشد کرده مناسب هستند. علاوه براین این مدل برای افرادی که هر روز ریششان را اصلاح نمی‌کنند، گزینه مناسبی است.

چنانچه پوست شما حساس است این ریش تراش پس از اصلاح امکان دارد که پوستتان را اذیت کند. علاوه براین خیلی دقیق ریش شما را اصلاح نمی‌کند. اما در کل ریش تراش چرخشی، بسیار کارآمد و به صرفه بوده و می‌توانید از آن سال‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه
ریش تراش چرخشی
ریش تراش‌های چرخشی دارای سری‌های متحرک هستند و می‌توانند موها را در مناطقی که دسترسی راحتی ندارد نیز کوتاه کنند.
پیشنهاد مطالعه
  • ریش تراش فویلی

ریش تراش فویلی، سری مستطیلی شکل داشته و تیغه‌های آن به سرعت و فقط در جهت بالا و پایین و یا چپ و راست حرکت می‌کند و قادر به چرخیدن نیست. طراحی این نوع ریش تراش بسیار متفکرانه بوده و تمیز و یکدست ریش شما را اصلاح خواهد کرد. از طرفی دیگر به پوست نیز آسیبی نمی‌زند. ایراد بزرگی که به این ریش تراش می‌شود گرفت، انعطاف ناپذیر بودن آن است.

5. تمیز کردن ریش تراش

از جمله دلایل اصلاح نکردن ریش تراش برقی، کثیفی ماشین اصلاح است. جمع شدن حجم زیادی مو یا کف صابون و … بر عملکرد ریش تراش موثر است و سبب می‌شود که ماشین ریش تراش به درستی اصلاح را انجام ندهد. علاوه بر شستشوی مداوم همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، روغن کاری سبک نیر موجب شده تا تیغ‌ها روان‌تر، صورت شما را اصلاح کند.

شستن ریش تراش
اغلب ریش تراش‌های امروزی را می‌توان با آب گرم شیر و صابون شست و تمیز کرد.

چنانچه با وجود 5 روش ارائه شده و اطلاعاتی که در این زمینه به شما داده شد، باز هم ریش تراش درست اصلاح نمی‌کند، می‌توان به کند بودن و یا خرابی تیغه‌ها که در اثر استفاده زیاد و یا درشت بودن ریش‌ها رخ می‌دهد، اشاره کرد. در این شرایط بهتر است یا به تعمیر ریش تراش فعلی و یا خرید یک ریش تراش جدید فکر کنید. چنانچه با توجه به قیمت‌های گزاف ریش تراش‌ها در شرایط امروزی، قصد تعمیر ریش تراش خود را دارید، تکنسین‌های آچارباز در خدمت شما هستند. کافی است به راحتی سفارش‌تان را در وب سایت یا اپلیکیشن آچارباز به ثبت برسانید تا همکاران ما در اسرع وقت به کمک شما بیایند.

تعمیر ریش تراش با آچارباز
تعمیر ریش تراش با آچارباز، یک تعمیرگاه سیار آنلاین است. درصورت خرابی ریش تراش برقی، در انواع ریش تراش‌های تریمر و چرخشی، کافیست درخواست تعمیرکار آنلاین ریش تراش را ثبت کنید.
تعمیر ریش تراش
4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا