×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگی

دلایل خرابی و مشکلات اپیلاتورها

دلایل خرابی اپیلاتورها

وکس،کرم موبر و تیغ همگی می‌توانند برای زدودن موی زائد مفید باشند. اما اگر به دنبال روشی هستید تا مو‌ها را از ریشه بکند، اپیلاتور بهترین و ساده‌ترین راه برای رفع مو‌های زائد است. اگر از این دستگاه استفاده می‌کنید، می‌دانید که اپیلاتور نیز، گاهی دچار خرابی اساسی می‌شود. در این مقاله سعی داریم، دلایل خرابی اپیلاتورها را شرح داده و راهکار‌هایی برای رفع آن بگوئیم.

برای تعمیر اپیلاتور از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

مشکلات دستگاه اپیلاتور

وقتی که دستگاه کوچک اما گرانی مانند اپیلاتور خراب می‌شود، سخت‌ترین کار پیدا کردن تعمیرکار مناسب برای آن است. زیرا هر کسی از پس تعمیر اپیلاتور بر نمی‌آید و علاوه بر این هر تعمیرکاری هم ممکن است قیمت مختلفی را به مشتری بدهد. به‌همین دلیل بسیاری از کاربران با خراب شدن این دستگاه تصمیم به خرید اپیلاتور جدید می‌گیرند. در این مواقع بهترین راه استفاده از سامانه‌های ارائه خدمات در محل است. یکی از این اپلیکیشن‌های ثبت درخواست آنلاین خدمات، آچارباز است که خدمت تعمیر تخصصی اپیلاتور را انجام می‌دهد. در ادامه به برخی از مشکلات و دلایل خرابی اپیلاتور اشاره خواهیم کرد.

چرا اپیلیدی شارژ نمی‌شود

مدتی است که متوجه شده‌اید دستگاه، آنطور که باید شارژ نمی‌شود و از قدرت کافی برخوردار نیست. اولین قدم برای رفع این مشکل، بررسی کردن پریز برق است. دوشاخه اپیلیدی را از برق بکشید و پریز‌های دیگر را امتحان کنید و ببینید که آیا دستگاه روشن می‌شود یا نه؟

اگر مشکلی در پریز نیست و برق به درستی جریان دارد و هنوز اپیلاتور شارژ نمی‌شود، باید کابل شارژ را بررسی کرده و ببینید به درستی در سوکت دستگاه قرار گرفته است یا خیر. گاهی اوقات این تنها، اتصال نادرست کابل است که مانع از شارژ دستگاه می‌شود. در برخی موارد نیز، عدم شارژ اپیلاتور می‌تواند مربوط به تقلبی بودن کابل دستگاه باشد.

پیشنهاد مطالعه

دستگاه در حین کار خاموش می‌شود

اگر موکن برقی در حین کار خاموش می‌شود و یا کند‌تر از حد معمول کار می‌کند، به احتمال قوی نیاز به شارژ مجدد دارد. بنابراین چراغ شارژ دستگاه را بررسی کرده و اگر به رنگ نارنجی در آمده است، سوکت را به درستی به آن متصل کرده و به برق بزنید. بگذارید دستگاه برای حداقل یک ساعت و نیم شارژ شود، سپس دوباره آن را امتحان کرده و روشن کنید.

اگر از شارژ کامل دستگاه مطمئن هستید، سری اپیلاتور را چک کنید. در برخی مواقع ممکن است، چیزی درون سری اپیلاتور گیر کرده باشد و مانع از حرکت درست آن و در نهایت باعث خاموش شدن آن شود. پس برای رفع این مشکل سری را برداشته و آن را با دقت تمیز کنید.

مورد دیگری که باعث خاموشی اپیلاتور در حین کار می‌شود، فشردن بیش از حد دستگاه روی پوست است. سرعت دستگاه را متناسب با سلیقه خود تنظیم کنید، سپس آن را به آرامی روی پوست خود بکشید.

خاموشی اپیلاتور در حین کار، ممکن است به دلیل خرابی سیم رابط دستگاه نیز باشد. اپیلاتور را از برق کشیده  و پریز برق را با دستگاه دیگری امتحان کنید و ببینید که برق در دستگاه جدید جریان دارد یا خیر. دستگاه روشن و یا شارژ می‌شود، این سیم رابط اپیلاتور بوده که خراب است.

علت خرابی اپیلاتور چیست؟
فشار زیاد اپیلاتور بر روی پوست یکی از دلایل خاموشی اپیلاتور است

اپیلیدی روشن نمی‌شود

دکمه پاور اپیلاتور را فشرده‌اید، اما دستگاه روشن نمی‌شود. اگر به چراغ دستگاه دقت کنید، متوجه می‌شوید که به رنگ قرمز در آمده و چشمک می‌زند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که، دستگاه بیش از حد استاندارد داغ شود. برای رفع چنین مشکلی، باید از دستگاه استفاده نکرده و بگذارید که خنک شود. اگر بعد از گذشت دقایقی، هنوز چراغ قرمز چشمک می‌زند و موکن برقی روشن نمی‌شود، باید زمان بیشتری برای استراحت به دستگاه بدهید.

دستگاه را به برق زده‌اید، پریز سالم بوده و سوکت برق نیز به درستی جایگذاری شده است اما هنوز اپیلاتور  روشن نمی‌شود. اگر از درستی تمامی موارد گفته شده اطمینان دارید، باید مشکل را در قطعه داخلی اپیلاتور یعنی موتور جستجو کنید. اگر موتور داخل دستگاه، شکسته شده باشد اپیلاتور نیز روشن نخواهد شد.

بیشتر بدانید: 6 علت روشن نشدن اپلیدی چیست و چطور آنها را برطرف کنیم؟

دستگاه روشن است اما کار نمی‌کند

بعد از شارژ کامل دستگاه، آن را از برق کشیده و دکمه پاور را فشار می‌دهید. اپیلیدی روشن می‌شود اما وقتی آن را روی پوست خود می‌کشید، هیچ مویی را نمی‌کند. مشکل از کجاست؟ گیره‌های درون سری اپیلاتور، کثیف شده‌اند و دیگر نمی‌توانند مو‌ها را به داخل دستگاه بکشند. اولین راه برای رفع این مشکل، برداشتن سری اپیلاتور و تمیز کردن آن است. اما اگر این راه را امتحان کردید و هنوز دستگاه کار نمی‌کند، باید بدانید گیره‌ها یا موچین درون اپیلاتور خراب شده‌اند. موتور اپیلاتور، قدرت لازم برای کندن مو‌های زائد را به چرخ دنده‌هایی که در قسمت زیرین گیره‌ها قرار دارند می‌فرستد. اگر این چرخ دنده‌ها ساییده و یا از هم جدا شوند، گیره یا موچین اپیلاتور قادر به چرخش و گرفتن مو نخواهد بود. در چنین شرایطی شما صدای اپیلاتور را می‌شنوید، اما می‌بینید که موچین‌ها تکان نخواهند خورد.

سروصدای زیاد موکن برقی

اگر به تازگی متوجه شده‌اید که، اپیلیدی در حین کار سروصدای زیادی می‌دهد باید برای تمیز کردن آن اقدام کنید. سروصدای زیاد اپیلاتور، اغلب اوقات به دلیل گیر کردن مو در گیره‌های دستگاه است. فقط کافیست اپیلاتور را از برق کشیده و سری و درون آن را تمیز کنید. برای جلوگیری از آسیب به دستگاه، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کرده و دستورالعمل پاکسازی اپیلاتور را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه

افزایش عمر اپیلیدی

امروزه قیمت خرید اپیلاتور‌ها، از صد هزارتومان شروع شده و به دو میلیون پانصد هزار تومان می‌رسد. کاربران بسته به قابلیت، برند و مدل و نیازی که به اپیلاتور دارند، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

اگر اپیلاتوری با بهترین کیفیت و برند را انتخاب کرده باشید، دستگاه شما می‌تواند حدود 10 سال عمر مفید داشته باشد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که، نحوه استفاده شما نیز می‌تواند بر این طول عمر تاثیر مثبت و یا منفی داشته باشد.

گاهی اوقات با خراب شدن قطعه‌ای کوچک در ایپلاتور، کل کارکرد آن دچار مشکل می‌شود. اپیلاتور از آن دسته از دستگاهایی می باشد که قطعات ظریف و پیچیده ای دارد، پس بهتر است خودتان برای تعمیر اپیلدی دست به کار نشوید. شما می‌توانید به راحتی، با پیدا کردن تعمیرکاری متخصص مانند تعمیرکاران آچارباز  قطعه سالم را با قطعه خراب تعویض کرده، دستگاه را تعمیر و  عمر مفید آن را چندین برابر کنید.

برای تعمیر اپیلاتور خود می توانید در وب سایت و اپلیکیشن آچارباز و یا تماس با شماره 02154591616 سفارش خود را ثبت کنید.

تعمیر اپیلاتور با آچارباز
تعمیر اپیلاتور در دسته سرویس و تعمیر لوازم خانگی کوچک آچارباز قرار می‌گیرد. داغ شدن دستگاه اپیلاتور، پاره شدن سیم و کنده شدن آن از مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار در محل آچارباز می‌توانید عیب یابی و تعمیر آن را به تعمیرکار آنلاین سیار آچارباز بسپارید.
تعمیر اپیلاتور

5/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫51 دیدگاه ها

  1. سلام.من یک ساله که اپلیدی براون رو خریدم به تازگی که روشنش میکنم صدای گوش خراشی داره و تو حین حرکتم می ایسته که با کمک دست دوباره به حرکت درمیاد ولی وقتی سریشو برمیدارم حرکتو صدای موتورش مثل قبلِ و مشکلی نداره یعنی هر مشکلی که هست مربوط به سَریشه.
    میشه بگید مشکل از کجاست؟

    1. درود بر شما
      دوست عزیز، موتور دستگاه دچار مشکل شده است. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما از طریق شماره 02154591616 در ارتباط باشید.
      یا درخواست خود برای تعمیر اپیلیدی براون را از همین صفحه ثبت کنید.
      موفق باشید

  2. سلام وقتتون بخیر،سری موکن اپلیدی فلیپس مدل satinelle soft دیگه مو رو نمیگیره،کار می‌کنه و حس میکنم صداش یکم عوض شده و می‌چرخه اما مو نمیگیره

    1. درود بر شما
      لیلا عزیزف ممکن است دستگاه اپیلیدی فیلیپس کثیف شده باشد، ابتدا آن را تمیز کنید. اگر هنوز هم بعد از تمیز کردن ایپلاتور و با وجود کار کردن موتور، دستگاه مو را نمی‌کند، این احتمال وجود دارد که گیره‌ها یا موچین‌های درون آن خراب و ساییده شده باشند. قدرت کافی از موتور دریافت می‌شود، اما موچین‌ها مو را نمی‌گیرند.
      برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با شماره 02154591616 در ارتباط باشید و یا برای تعمیر اپیلاتور فلیپس از همین صفحه اقدام کنید.
      موفق باشید

  3. سلام من اپليدي پرنسلي دارم دستگاه كار ميكنه اما تا به پوستم ميزنم حركت نميكنه با سرياي ديگه هم امتحان كردم همين مشكلو داره درصورتيكه كل چرخدنده ها كار ميكنن

    1. درود بر شما
      امیری عزیز، موتور دستگاه مشکل پیدا کرده است، می‌توانید از طریق همین صفحه و یا با شماره 02154591616 درخواست تعمیر اپیلاتور را ثبت کنید.
      موفق باشید

  4. سلام عصرتون بخیر من اپلیدی فیلیپس دارم اپلیدی کار میکنه ولی هیچ مویی نمیکنه مشکلش از کجاست ؟

    1. درود بر شما
      مبینا عزیز، این احتمال وجود دارد که گیره‌های داخل سری اپیلاتور کثیف شده باشند، سری اپیلاتور را برداشته و آنرا تمیز کنید. اگر بعد از تمیز کردن دستگاه دوباره با همین مشکل مواجه شدید، باید بدانید موچین‌های درون اپیلاتور خراب شده‌اند. بهتر است از طریق همین صفحه و یا با شماره 02154591616 برای تعمیر اپیلاتور خود اقدام کنید.
      موفق باشید

  5. سلام
    من یه دستگاه ایپلیدی mac گرفتم
    برای بار اول شارژ زدیم و استفاده کردیم
    الان بار دوم که شارژ میزنیم چراغ شارژ روشن نمیشه ولی دستگاه شارژ شده
    یعنی از سرعت دور موتور میشه فهمید شارژ شده است ولی باز چراغ روشن نیس
    فقط وقتی آداپتور رو از برق میکشی و به دستگاه وصل هست
    در همان لحظه یه ثانیه چراغ سبز میشه میره

    1. درود بر شما
      بهتر است برای تعمیر اپیلاتور اقدام کنید. می‌توانید درخواست تعمیر خود را از طریق همین صفحه و یا با شماره 02154591616 ثبت کنید.
      موفق باشید

  6. من اپیلیدی دی اس پی دارم سری موکنش خراب شده میخواستم بپرسم شما میتونید تعمیرش کنید سپاسگذارم

    1. درود بر شما
      تعمیرکاران اچارباز قادر هستند، اپلیدی شما را با هر برند و مدلی که باشد تعمیر کنند.
      برای ثبت درخواست تعمیر اپیلاتور، کافیست با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند
      موفق باشید

  7. وقت بخیر:
    من یه اپی لیدی فیلیپس دارم که سیمش دچار قطعی شد و همسرم سیمش رو وصل کرد ولی از بعد از وصل کردنش دیگه دکمه روز سرهت کند نمیره و روی سرعت بالا مو کن میچرخه ولی مو نمیکنه. دلیلش چی میتونه باشه؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. درود بر شما
      با توجه به مشکلات گفته شده، دستگاه دیگر یکسره کار می‌کند و از طرفی قطعات داخلی آن یعنی موچین‌ها نیز دچار خرابی شده اند و قدرت لازم را از موتور نمی‌گیرند.
      بهتر است هرچه زودتر برای تعمیر اپیلاتور اقدام کرده و با کارشناسان ما از طریق شماره 02154591616 در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  8. سلام من تازه اپلیدی گرفتم بدون سیم مشکلی نداره اگه با سیم‌باهاش کار کنم باتری خراب نمیشه؟

  9. سلام وقت شما بخير ببخشيد من اپيلاتورمو روشن ميكنم ميچرخه اما موچيناش باز و بشته نميشن ميتونين كمكم كنين؟ ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      موتور اپیلاتور، قدرت لازم برای کندن مو‌ها را به چرخ دنده‌هایی که در زیر موچین‌ها قرار دارند می‌فرستد. اگر این چرخ دنده‌ها خراب شده باشند موچین اپیلاتور قادر به باز و بسته شدن نخواهد بود.
      بهتر است برای تعمیر اپیلاتور خود اقدام کنید و با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان آچارباز شما را راهنمایی کنند.
      موفق باشید.

  10. سلام دستگاه اپیلیدی فیلیپس دارم که ده بار بیشتر ازش استفاده نکردم یبار شارژش تموم شد زدم شارژ یه ساعت بیشتر موند تو شارژ الان روشن نمیشه حتی تو برق بازم کار نمیکنه هیچ صدایی نمیده کلا اصلا روشن نمیشه مشکلش چیه ؟ بخاطر اینکه یه ساعت بیشتر موند شارژ این طوری شد ؟

    1. درود بر شما
      ابتدا از سالم بودن پریز برق، سوکت و دو شاخه دستگاه اطمینان یابید.
      اگر تمام موارد گفته شده را بررسی کرده و هنوز هم دستگاه روشن نمی‌شود این موتور اپیلاتور است که خراب شده، برای درخواست تعمیر اپیلاتور کافیست با شماره 02154591616 تماس بگیرید.
      موفق باشید

  11. سلام .من اپیلاتور جاندلی دارم یکسال هم ازش استفاده نکردم روش نوشته۸ساعت شارژ ولی ۸ساعت شارژ میکنم ۲۰دیقه کارمیکنه همیشه اینجوری بوده دلیلش چی نیتونه باشه🌹🌹🌹

    1. درود بر شما
      با توجه به مشکل گفته شده، ایراد در موتور دستگاه است. برای تعمیر می‌توانید درخواست تعمیر اپیلاتور خود را در سامانه اچارباز ثبت کرده و یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.
      موفق باشید

  12. سلام .من اپیلاتور جاندلی دارم یکسال هم ازش استفاده نکردم روش نوشته۸ساعت شارژ ولی ۸ساعت شارژ میکنم ۲۰دیقه کارمیکنه همیشه اینجوری بوده دلیلش چی نیتونه باشه

  13. سلام وقت بخیر دستگاه لیزر فلیپس خانگی دارم دوتا سری داره یکی از سری ها رو ازش استفاده کردم الان فلش نمیزنه سری دوم میزنه اما اولی هرچی دستگاه رو روشن میکنم فلش نمیزنه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درود بر شما شات نزدن دستگاه، ممکن است به دلیل خرابی برد دستگاه لیزر خانگی باشد. پیشنهاد ما به شما این است که، برای جلوگیری از خرابی دیگر قطعات به سرعت برای تعمیر دستگاه اقدام کنید. برای اینکار کافیست با شماره 02154591616 تماس بگیرید، تا کارشناسان آچارباز شما را راهنمایی کنند و یا از طریق راه‌های ارتباطی گفته شده در همین صفحه، برای تعمیر لیزر خانگی اقدام کنید.

    1. درود بر شما
      برای گرفتن اطلاعات و راهنمایی در این زمینه با شماره 021545916161 در ارتباط باشید تا کارشناسان آچارباز شما را راهنمایی کنند. همچنین می‌توانید از طریق راه‌های گفته شده در همین صفحه برای تعمیر تخصصی اپیلاتور اقدام کنید.
      موفق باشید

  14. سلام.من دستگاه اپیلیدیم قطع و وصل میشه نمیدونم چشه،وقتی سیمشو تکون بدم یا فشارش بدم وصل میشه ولی سریع قط میشه.مشکلش چیه؟؟درس میشه؟

    1. درود بر شما
      با توجه به شرایط گفته شده، ممکن است در قسمت کابل یا سیم اپیلاتور اتصالی و قطعی وجود داشته باشد.
      شما می‌توانید برای تعمیر تخصصی اپیلاتور، به راحتی درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

  15. سلام وقت بخیر من توری شیور اپیلیدی فیلیپس رو میخوام شما دارید ؟

  16. علت صدای ناهنجار اپلیدی چی میتونه باشه ؟؟ و اینکه میشه قبل از ثبت سفارش با کارشناسی صحبت داشته باشیم ؟؟

    1. سلام

      بله پس از ثبت درخواست، کارشناسان با شما تماس می گیرند و می توانید با آنها صحبت کنید.

  17. سلام اپیلیدی من سر موکنش کار نمیکنه ، خودش سالمه وقتی سرموکنش جداست موتورش میچرخه، سر شیو هم کار میکنه ، ولی وقتی سر موکنو وصل میکنم کار نمیکنه. مشکل از کجا میتونه باشه ؟ تمیزش هم کردم کاملا

    1. سلام بر شما

      سر اپیلاتور شما دچار خرابی شده است، بهتر است برای جلوگیری از آسیب به قطعات دیگر دستگاه آن را جهت بررسی و رفع ایراد به یک کارشناس متخصص بسپارید. شما می توانید برای تعمیر اپیلاتور در محل، درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید.

    1. سلام

      پیک با زحمت کمتر و صرفه جویی در زمان شما می تواند کالا را از شما تحویل بگیرد. همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا، بهتر است در شهر تردد نداشته باشید و همه چیز را به آچارباز بسپارید.

      1. سلام خسته نباشید……لطفا به سوالم پاسخ بدهید…اپیلیدی من دیروز در هنگام کار قط شد…. وقتی روشن میکنم چراغش روشن میشه ولی هیچ حرکتی نداره دستگاه… نمیدونم چ کار کنم… من تازه تهیه کردم اپیلیدی رو. و شهرستانم نمیدونم چیکارکنم ایا تعمیر میشه یا نه….از طرفی به کدوم تعمیرکاربدم…. میشه بگین مشکل دستگاه چیع و هزینه تعمیرش چقد میشه…؟؟؟ زیاده…؟؟؟؟

        1. درود بر شما
          اگر دستگاه به طور کامل شارژ شده و بعد از شارژ آن را روشن کرده و می‌بینید که کار نمی‌کند. بهتر است سری اپیلاتور را تمیز کنید.
          اگر بعد از تمیز کردن سری اپیلاتور، هنوز با مشکل کار نکردن دستگاه روبرو هستید، باید بدانید که ممکن است موچین‌های دستگاه خراب شده باشند.
          بهتر است هرچه زودتر برای تعمیر اپیلاتور خود اقدام کنید.
          موفق باشید

  18. با تشکر از مطلب مفید شما یه سوال دارم… اپیلیدی من یه مدته که دیگه اون قدرت سابق رو نداره کابلش پاره نشده و اصلا هم ضربه نخورده نمیدونم مشکل از کجاست اپلیدی فیلیپس هستش…میخوام بدونم شما تعمیرش میکنید؟

  19. سلام.کابل اپیلیدی من از قسمت سری پاره شده. امکان تعمیر داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا