×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

مشکلات رایج توالت فرنگی چیست و چطور آنها را رفع کنیم؟

مشکلات رایج توالت فرنگی

در سال‌های اخیر استفاده از توالت فرنگی بسیار رایج شده‌است. توالت فرنگی برای محل کار، خانه، ویلا و… کاربرد دارد و شما می‌توانید از این محصولات برای هر محیطی استفاده کنید. استفاده مداوم از توالت فرنگی می‌توانید باعث بروز مشکلاتی در عملکرد آن شود به همین دلیل ما  در این مقاله آچارباز مشکلات رایج توالت فرنگی به همراه راه‌حل رفع‌ آنها را به صورت کامل معرفی کرده‌ایم.

از طرفی باید به این موضوع اشاره کنیم که بررسی دائم و پاکسازی اصولی توالت فرنگی اهمیت بسیار زیادی دارد و برای تمیز کردن آن بهتر است از مواد شوینده با کیفیت و مرتبط استفاده کنید تا کمترین آسیب به توالت فرنگی وارد شود و با مشکلات کمتری مواجه شوید. اگر توالت فرنگی شما به هر دلیلی دچار مشکل شد و پس از خواندن این مقاله نتوانستید به تنهایی برای رفع مشکل اقدام کنید، می‌توانید از تخصص تعمیرکاران آچارباز برای تعمیر توالت فرنگی استفاده کنید. شماره 02154591616 راه ارتباطی شما با کارشناسان آچارباز است.

بررسی 7 مشکلات رایج توالت فرنگی + راه حل رفع مشکل

بسیاری از مشکلات رایج توالت فرنگی را می‌توانیم به ‌سادگی و بدون نیاز به ابزار خاصی رفع کنیم. از آنجایی که استفاده از توالت فرنگی برای افراد سالمند یا کسانی که مشکلات زانو و کمر دارند، ضروری است، رفع سریع مشکلات رایج توالت فرنگی نیز در اولویت زندگی این افراد قرار دارد. در ادامه این مشکلات و روش‌های برطرف کردن آنها را بیان می‌کنیم:

1- کار نکردن سیفون توالت فرنگی

توالت فرنگی از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن سیفون است. خراب بودن سیفون در واقع نشان دهنده خراب بودن بخش‌های داخلی توالت فرنگی است که در نهایت منجر به کار نکردن کامل توالت فرنگی می‌شود. اگر سیفون توالت فرنگی شما کار نکند، آب سیفون به‌درستی وارد و خارج نمی‌شود.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل کار نکردن سیفون توالت فرنگی قبل از هرچیزی، اطمینان حاصل کنید که سیفون توالت تمیز است و چیزی باعث مسدودی آن نشده‌است. بررسی لوله‌های فاضلاب نیز می‌تواند به شما برای از بین رفتن این مشکل کمک کند. از آنجایی که بررسی این موارد ممکن است دشوار باشد، بهتر است از افراد متخصص برای تعمیر درخواست کمک کنید.

مشکلات رایج سیفون توالت فرنگی
کار نکردن دکمه سیفون توالت فرنگی یکی از مشکلات رایج آن به حساب می‌آید که در کوتاه مدت می‌تواند باعث بروز خسارات جدی شود.

2- تخلیه نشدن آب توالت فرنگی

یکی ‌دیگر از مشکلات رایج توالت فرنگی، تخلیه نشدن آب یا تخلیه کند آن است. تخلیه نشدن آب توالت فرنگی به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد از جمله گرفتگی لوله‌ها، خراب بودن مکش، پر نشدن کامل آب در مخزن و… که هرکدام می‌توانند به مرور زمان خسارات جبران ناپذیری به بار بیاورند. برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید، بهتر است هر چند وقت یکبار تمامی قسمت‌های مختلف توالت فرنگی را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا در صورت مشاهده مشکل، برای تعمیر آن اقدام کنید.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل تخلیه نشدن آب توالت فرنگی، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

استفاده از تلمبه: تلمبه را روی سوراخ تخلیه توالت قرار داده و با حرکات فشاری، سعی کنید انسداد را برطرف کنید.

استفاده از محلول شیمیایی: می‌توانید از محلول شیمیایی برای حل انسدادها استفاده کنید. محلول‌های تخصصی لوله صاف کن برای تخلیه لوله‌های فاضلاب در دسترس هستند.

پیشنهاد مطالعه

3- دیر پرشدن تانکر توالت فرنگی

دیر پر شدن تانکر توالت فرنگی به اندازه تخلیه نشدن آب می‌تواند آزار دهنده باشد. به‌خصوص اینکه شما زمان بیشتری را باید در سرویس بهداشتی منتظر بمانید و از طرفی ممکن است حضور شما در این مکان آزار دهنده باشد. این مشکل اغلب به دو دلیل اتفاق می‌افتد؛ رسوب دهانه شیر و رسوب تانکر و لوله‌های انتقال دهنده آب که هر یک از این موارد با بررسی سطحی قابل مشاهده هستند.

راه حل: ابتدا سطح آب درون تانکر و وضعیت لوله‌ها را بررسی کنید. اگر لوله‌ها دچار انسداد شده‌اند، انسداد را برطرف کنید و با استفاده از شلنگ یا ظرفی، آب به داخل تانکر اضافه کنید. در برخی موارد، مشکل اصلی ممکن است در پروانه تانکر باشد. اگر پروانه دچار خرابی یا سایش شده باشد، آب به تانکر منتقل نمی‌شود. بررسی کنید که پروانه در حالت صحیح قرار دارد و در صورت لزوم باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

بسیاری از افرادی که از توالت فرنگی استفاده می‌کنند از مشکل قطع نشدن آب داخل تانکر توالت فرنگی شکایت دارند. یکی از مشکلات رایج توالت فرنگی تأمین دائم آب تانکر است.

4- قطع نشدن آب سیفون

افرادی که از توالت فرنگی استفاده می‌کنند اغلب از مشکل قطع نشدن آب داخل تانکر توالت فرنگی شکایت دارند. یکی از مشکلات رایج توالت فرنگی تأمین دائم آب تانکر است. دلایل مختلفی می‌تواند منجر به بروز این مشکل شود:

  • دریچه تخلیه توالت فرنگی: در قدم اول دریچه تخلیه داخل تانگر توالت فرنگی را بررسی کنید و از سلامت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.
  • دریچه تانکر: در مرحله بعد دریچه‌ای که آب از طریق آن وارد تانکر می‌شود را مورد بررسی قرار دهید و درصورت خراب بودن آن را تعمیر کنید.

راه حل: پاکسازی لوله، استفاده از محلول شیمیایی و بازکردن سیفون مشکل قطع شدن آب سیفون را برطرف می‌کند. برای انجام این مراحل مراحل زیر ار دنبال کنید:

پاکسازی لوله: یک لیوان آب داغ را با چند قاشق غذاخوری سدیم بی‌کربنات ترکیب کنید و این محلول را در آب سیفون بریزید و حداقل نیم ساعت صبر کنید.

استفاده از محصولات شیمیایی: می‌توانید از محصولات شیمیایی خاصی استفاده کنید که برای پاکسازی و رفع انسداد‌های لوله‌ها طراحی شده‌اند. این محصولات را دقیقاً براساس برچسب دستورالعمل‌های تولید کننده استفاده کنید.

باز کردن سیفون: سیفون را باز کنید و هرگونه مانع را از بین ببرید.

اگر هیچ یک از روش‌های فوق نتیجه ندهد، ممکن است مشکل در سیستم لوله‌کشی یا مسیر سیفون باشد. بهتر است با کارشناس متخصص تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهد و راه حل مناسبی ارائه دهد.

پیشنهاد مطالعه

5- بوی نامطبوع توالت فرنگی

هیچ کدام از ما دوست نداریم سرویس بهداشتی‌ خانه یا محل کارمان بوی نامطبوعی بدهد. به‌خصوص اگر قرار است در طول روز چندین بار از آن استفاده کنیم. برای از بین بردن بوی نامطبوع سرویس بهداشتی یا توالت فرنگی روش‌های مختلفی وجود دارد؛ مانند استفاده از اسپری خوش بو کننده، بوگیر، شستشوی مداوم و…. اما در برخی مواقع هیچ یک از این روش‌ها کاربردی نیست. بوی نامطبوع توالت فرنگی نیز از جمله مشکلات رایج توالت فرنگی به حساب می‌آید که اغلب به دلیل برخی موارد زیر اتفاق می‌افتد:

  • خالی نشدن کامل توالت فرنگی و باقی ماندن محتویات دفع شده درون لوله‌ها یا آب
  • نصب نادرست توالت فرنگی و خالی نشدن درست آن

راه حل: برای حل این مشکل، می‌توانید مراحل زیر را امتحان کنید:

  • شستشوی منظم
  • بررسی سیستم تصفیه هوا
  • بررسی نشتی‌ها
  • استفاده از پوشش‌های بوگیر

اگر با انجام این مراحل مشکل بوی نامطبوع در توالت فرنگی شما حل نشد، ممکن است به چک‌کردن دقیق‌تر توسط یک تکنسین داشته نیاز باشید.

مشکلات رایج بوی نامطبوع توالت فرنگی
برای از بین بردن بوی نامطبوع توالت فرنگی به دلیل نصب اشتباه، بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.

6- صدای عجیب در توالت فرنگی

صدای عجیب در توالت فرنگی ممکن است به دلایل مختلفی شنیده شود. در اینجا چند دلیل صدای عجیب در توالت فرنگی را بررسی خواهیم کرد:

  • نصب نادرست: ممکن است هنگام نصب در توالت، قطعات آن به‌درستی نصب نشده باشند و این باعث ایجاد صدای عجیب هنگام باز و بسته شدن در می‌شود.
  • کارکرد نادرست: در بعضی از موارد، افراد ممکن است هنگام باز و بسته کردن در توالت، از روش نادرستی استفاده کنند که باعث ایجاد صدای عجیب می‌شود.
  • طول عمر: با گذر زمان، در توالت ممکن است کمی کنده شود و بسته شدن آن باعث ایجاد صدای عجیب همراه شود.
  • لوله‌های فاضلاب: در بعضی از موارد، صدای عجیب در توالت ممکن است از لوله‌های فاضلاب باشد. این مشکل اغلب به دلیل یکی از دو عامل نصب نادرست یا تراکم شدید لوله‌های فاضلاب رخ می‌دهد.
  • جریان هوا: در بعضی از موارد، صدای عجیب در توالت به دلیل جریان هوای قوی هنگام باز و بسته شدن در توالت ایجاد می‌شود.

راه حل: برای برطرف کردن صداهای عجیب توالت فرنگی، ابتدا مطمئن شوید که سیستم آب به‌درستی کار می‌کند. گاهی اوقات، جریان آب نامناسب می‌تواند صداهای غیرعادی ایجاد کند. در بسیاری مواقع نیز دریچه آب به‌خوبی بسته نمی‌شود و ممکن است صدای عجیبی ایجاد کند؛ بنابراین دریچه آب را به منظور عدم وجود نشتی و خرابی بررسی کنید. بررسی لوله‌ها و قسمت‌های مختلف توالت فرنگی نیز می‌تواند به شما برای برطرف کردن این مشکل کمک کند.

حل مشکلات رایج توالت فرنگی
اگر توالت فرنگی شما صدای عجیبی می‌دهد، بهتر است در ابتدا لوله‌ها و قطعات مختلف توالت فرنگی را بررسی کنید.

توالت فرنگی در کشورهای غربی بیشتر از کشورهای خاورمیانه کاربرد دارند اما در سال‌های اخیر استفاده از توالت‌ فرنگی در کشور ایران نیز رایج شده‌است.

توالت فرنگی نیز مانند بسیاری محصولات دیگر به مرور زمان و با استفاده مداوم ممکن است آسیب ببیند و با مشکلاتی روبرو شود. از جمله مشکلات رایج توالت فرنگی خرابی در، کار نکردن سیفون، خالی نکردن آب و… است. بررسی و مشاهده وضعیت توالت فرنگی هر چند وقت یکبار می‌تواند به شما برای جلوگیری از بروز مشکلات یا برطرف کردن آن‌ها کمک کند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا