×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

اگر توالت فرنگی گرفت چه کنیم؟

استفاده از تلمبه برای رفع گرفتگی توالت فرنگی

گرفتگی توالت فرنگی یکی از مشکلات شایع در سرویس بهداشتی است که اغلب باعث بروز مشکلات جدی‌تری در فضای سرویس بهداشتی و همچنین عدم رضایتمندی از توالت فرنگی می‌شود. برای رفع این مشکل، ابتدا باید علت گرفتگی را پیدا کنید اگر مشکل جدی باشد باید توالت فرنگی توسط افراد متخصص تعمیر شود که تعمیر توالت فرنگی شامل تعویض لوله‌های داخلی و… است.

گرفتگی می‌تواند به دلیل استفاده نامناسب از توالت یا مسدودشدن توالت با زباله‌ها و لوازم بهداشتی باشد. رفع گرفتگی توالت فرنگی شامل تمیز کردن لوله‌های داخلی و حذف مواد زاید از مسیر دفع فاضلاب است. بهترین راه برای پیشگیری از گرفتگی توالت فرنگی، استفاده منظم از مواد شوینده مناسب و نگهداری صحیح از توالت است. در این مقاله آچارباز می‌خواهیم شما را با روش‌های برطرف كردن گرفتگي توالت فرنگي آشنا کنیم. اگر پس از خواندن این مقاله، همچنان نمی‎توانید مشکل گرفتگی توالت فرنگی را به‌تنهایی حل کنید، بهتر است به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید، برای این منظور می‌توانید با متخصصان آچارباز از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5 روش فوری برای رفع گرفتگی توالت فرنگی

هر وسیله‌ای به ‌مرور زمان قابلیت‌های اولیه‌اش را از دست می‌دهد و با مشکلاتی مواجه می‌شود. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای توالت فرنگی پیش می‌آید گرفتگی و عدم تخلیه درست آن است. تخلیه ‌نکردن توالت فرنگی مشکل بسیار جدی به‌حساب می‌آید و اگر در اسرع‌ وقت برطرف نشود، می‌تواند باعث ایجاد بوی ناخوشایند، آسیب به بخش‌های زیرین توالت فرنگی و لوله‌های فاضلاب ساختمان شود. اگر می‌خواهید بدانید که برای گرفتگی توالت فرنگی چه باید کرد در ادامه همراه ما باشید.

1- ریختن آب گرم

ریختن آب گرم در توالت فرنگی یک روش باز کردن چاه توالت فرنگی به‌حساب می‌آید که بسیار کاربردی است. اگر توالت فرنگی شما با مشکل مواجه شد و هیچ‌گونه مهارت خاصی برای برطرف‌کردن این مشکل نداشتید، یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که به شما کمک می‌کند ریختن آب گرم با حجم زیاد است. برای این کار ابتدا کاسه توالت فرنگی را شستشو دهید. سپس با سطل یا ظرف بزرگ، حجم زیادی آب داخل توالت فرنگی بریزید. این روش باز كردن لوله توالت فرنگي به لوله یا توالت فرنگی شما هیچ آسیبی نمی‌رساند.

2- درست‌ کردن محلول خانگی

برای برطرف‌کردن گرفتگی توالت فرنگی می‌توانید از محلول‌های خانگی و دست‌ساز استفاده کنید. برای این کار سرکه و جوش ‌شیرین را با هم مخلوط کنید، سپس محلول را به هم بزنید و داخل توالت فرنگی بریزید. در بسیاری مواقع با این روش باز كردن چاه توالت فرنگي ، مشکل برطرف می‌شود. اما اگر مشکل برطرف نشد لازم نیست نگران باشید در ادامه سایر روش های بازکردن لوله توالت فرنگی را به شما معرفی می‌کنیم. از طرفی می‌توانید با متخصصین آچارباز برای از بین ‌بردن این مشکل تماس بگیرید.

تخلیه‌ نکردن توالت فرنگی مشکل بسیار جدی به‌حساب می‌آید و اگر دراسرع‌وقت برطرف نشود می‌تواند باعث ایجاد بوی ناخوشایند، آسیب به بخش‌های زیرین توالت فرنگی و لوله‌های فاضلاب ساختمان شود.

برای رفع گرفتگی توالت فرنگی
ریختن آب گرم، محلول خانگی، مواد شوینده و… از جمله روش‌هایی برای از بین بردن گرفتگی توالت فرنگی هستند.
پیشنهاد مطالعه

3- استفاده از مواد شوینده

اگر روش‌های خانگی و محلول جوش‌شیرین و سرکه برای رفع گرفتگی توالت فرنگی مؤثر نبود؛ از مواد شوینده یا چاه بازکن استفاده کنید. این محلول بسیار قدرتمند است و به ‌محض استفاده گرفتگی لوله را از بین می‌برد. اگر می‌خواهید از مواد شوینده به‌ عنوان روش باز کردن گرفتگی توالت فرنگی استفاده کنید، بهتر است ابتدا بینی و دهان خود را با ماسک یا پارچه نم‌دار بپوشانید، در توالت و پنجره‌ها را باز بگذارید و در نهایت مواد شوینده را داخل توالت فرنگی بریزید. برای مصرف این مواد اقدامات لازم مراقبتی را انجام دهید و از مصرف بی‌رویه آنها خودداری کنید.

4- تلمبه پلاستیکی

استفاده از تلمبه‌های پلاستیکی مخصوص گرفتگی لوله یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای از بین ‌بردن گرفتگی توالت فرنگی به‌ حساب می‌آید. برای استفاده‌کردن از تلمبه حتماً از دستکش استفاده کنید و سعی کنید فشار بیش از اندازه به توالت فرنگی وارد نکنید. با وجود اینکه تلمبه می‌تواند راه‌حل مناسب و آسانی برای رفع گرفتگی باشد؛ اما اگر فشار بیش از اندازه به توالت فرنگی وارد شود منجر به ایجاد آسیب خواهد شد. این روش باز كردن گرفتگي توالت فرنگي می‌تواند توسط خود شما یا افراد متخصص انجام شود.

روش رفع گرفتگی توالت فرنگی
استفاده از تلمبه پلاستیک برای برطرف کردن گرفتگی توالت فرنگی یکی از روش‌های کاربردی به‌حساب می‌آید.

5- خرید فنر دستی

افراد متخصص و حرفه‌ای برای رفع گرفتگی توالت فرنگی از فنرهای قدرتمند و بزرگ استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید از فنرهای کوچک برای رفع مشکل استفاده کنید؛ اما اگر مهارت کافی در این کار ندارید، بهتر است با افراد متخصص تماس بگیرید.

پیش از استفاده‌کردن از این روش باز کردن توالت فرنگی، فنر را بررسی کنید که هیچ‌گونه آسیبی به توالت فرنگی وارد نشود و در مرحله بعد لازم است دهانه فنر را تا جایی وارد لوله توالت فرنگی کنید که با مانع درون توالت فرنگی برخورد کند سپس با چرخاندن فنر در جهت عقربه‌های ساعت مانع را از بین ببرید. برای از بین‌بردن گرفتگی به‌ هیچ ‌عنوان فنر را فشار ندهید.

دلایل گرفتگی توالت فرنگی

گرفتگی توالت می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد، برای رفع مشکلات رایج توالت فرنگی بهتر است ابتدا دلیل گرفتگی را پیدا کرده و سپس با انتخاب روش رفع گرفتگی توالت فرنگی مناسب آن را برطرف کنید. به برخی از آن‌ها در زیر اشاره می‌کنیم:

لوله‌های آب: لوله‌های آب داخل توالت ممکن است به علت بسته ‌شدن توسط مواد خارجی و ناخالصی‌هایی مانند کاغذ، پلاستیک، ماسک صورت، دستمال‌کاغذی، پوشک یا سایر مواد جامد مسدود شود.

قطعی خطوط آب: خطوط آبی که به توالت رسیده، ممکن است به دلایل مختلفی مانند شکستن لوله، بسته‌شدن شیر آب و یا خرابی پمپ آب قطع شود که باعث گرفتگی توالت می‌شود.

عدم استفاده مداوم: استفاده‌ نکردن از توالت برای مدت‌ طولانی، می‌تواند باعث گرفتگی توالت شود. این اتفاق اغلب در خانه‌های خالی یا ساختمان‌های تجاری بدون سکونت، رخ می‌دهد.

خرابی لوازم جانبی توالت فرنگی: اگر لوازم جانبی توالت فرنگی شما نظیر پمپ آب، سیفون و … خراب شود، ممکن است به بخش‌های دیگر توالت فرنگی آسیب وارد کنند و  باعث مسدودشدن لوله‌های توالت شوند.

روش بازکردن لوله توالت فرنگی؛ چک کردن لوازم جانبی
برای رفع گرفتگی توالت فرنگی باید ابتدا دلیل گرفتگی را پیدا کنید، سپس بهترین روش رفع گرفتگی توالت فرنگی انتخاب و اجرا کنید.

در این مقاله آچارباز دلایل گرفتگی توالت فرنگی بیان و برای رفع گرفتگی توالت فرنگی پیشنهاداتی را ارائه کردیم، ممکن است با خواندن این مقاله نتوانید به تنهایی برای رفع گرفتگی توالت فرنگی خود اقدام کنید یا مشکل خیلی جدی است و رفع آن به تخصص و تجربه تعمیرکاران مجرب نیاز دارد. در این مواقع می‌توانید روی مهارت متخصص تعمیر توالت فرنگی آچارباز حساب کنید. شماره 02154591616، ثبت درخواست در سایت و اپلیکیشن آچارباز را‌ههای ارتباطی پیش روی شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا