×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

اجاق گاز و فر

کانوکشن چیست و عملکرد آن در مایکروویو، سولاردم و آون توستر چیست؟

ماکروویو کانوکشن دار

آون توستر، ماکروویو و سولاردام به دستگاه‌هایی گفته می‌شود، که جهت گرم کردن غذا، پخت غذا، کیک، شیرینی، گرم کردن نان فریز شده و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه در اکثر منازل این دستگاه‌ها یافت می‌شود، در صورتی که موجود نباشد، بدون شک قصد خرید یکی از آن‌ها را دارید. در حین خرید آون توستر، ماکروویو و سولاردام بدون شک این سوال برای شما پیش می‌آید که آون توستر از نوع کانوکشن دار یا بدون کانوکشن را تهیه کنیم؟ هدف آچارباز از نوشتن این مقاله این است، که شما را به پاسخ سوالتان یعنی: کانوکشن چیست؟ کارایی آن در پخت غذا چیست؟ برساند، با ما همراه باشید.

کانوکشن (Convection) چیست؟ چه تاثیری در پخت غذا دارد؟

آون توستر، ماکروویو و سولاردام به صورت کلی به دو دسته کانوکشن دار و بدون کانوکشن تقسیم می‌شوند. کانوکشن در آون‌توستر، ماکروویو و سولاردام به معنی این است، که درون دستگاه فن‌هایی وجود دارد، که گرمایش تولید شده توسط المنت و … را درون دستگاه پخش کرده و باعث پخت یکنواخت پیتزا، کیک و غذاهایی که باید مغز پخت شوند، می‌شود.

دستگاه‌های بدون کانوکش فاقد فن‌ هستند و گرمایش از طریق بدنه به مواد غذایی منتقل می‌شود و همین امر در برخی موارد باعث سوختن یا نپختن قسمتی از غذای شما خواهد شد.

به صورت کلی می‌توان کانوکشن در آون توستر، سولاردام و ماکروویو را به روزهای زمستانی تشبیه کرد، در صورتی که در فصل پاییز و زمستان برف و باران باشد هوا سرد است، ولی اگر در حین بارش برف و باران، باد شدید هم بوزد بدون شک هوا خیلی سرد تر و غیر قابل تحمل تر خواهد شد، پس بدون تردید زمانی‌که فن درون دستگاه‌های آون توستر، سولاردام و ماکروویو باشد، محیط دستگاه گرم تر شده و سریع تر غذاها پخته خواهند شد.

تاثیر کانوکشن در آون توستر، سولاردام و ماکروویو این است که غذا به صورت کامل، یکدست و سریعتر پخته خواهد شد.

ماکروویو کانوکشن دار
ماکروویو کانوکشن دار باعث پخت بهتر، سریعتر و با کیفیت تر غذای شما خواهد شد.
برای تعمیر اجاق گاز و فر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

کانوکشن در سولاردم و ماکروویو

کانوکشن در سولاردام و ماکروویو باعث می‌شود گرما و اشعه موجود در دستگاه به کمک فن‌ها به صورت یکنواخت در حال گردش باشد و در نتیجه پخت غذا بدون سوختگی است. همچنین غذا و … در این نوع ماکروویو و سولاردام‌ها سریعتر پخته می‌شود.

کانوکشن در آون توستر

در این حالت کانوکشن موجود در آون توستر باعث می‌شود، گرمای تولید شده به واسطه المنت‌ها در محیط پخش شده و غذا را به صورت یکنواخت در کمترین زمان ممکن بپزد. به کمک آون توسترهای کانوکشن دار شما می‌توانید در مدت زمان کم انواع پیتزا، کیک، شیرینی، غذا و … را با بهترین کیفیت تهیه کنید.

نکاتی که هنگام استفاده از Convection Fan باید به آن توجه کرد

در حین استفاده از آون توستر، ماکروویو و سولاردام کانوکشن دار، بهتر است، جهت جلوگیری از خطرات ناگهانی، به نکاتی که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید:

  • دما را کاهش دهید: در این حالت دمای دستگاه را جهت راه اندازی روی 25 درجه فارنهایت و در برخی موارد کمتر از آن تنظیم کنید.
  • از گردش هوا درون دستگاه مطمئن شوید: در صورتی که هوای گرم درون دستگاه در گردش نباشد، بدون شک غذاها به درستی پخته نخواهند شد؛ به همین علت است که پیشنهاد می‌شود، قبل از روشن کردن المنت‌ها از کار کردن فن‌ها مطمئن شوید.
  • تنظیمات دما: قبل از روشن کردن دستگاه بهتر است دمای آن را مطابق با پخت غذای خود تنظیم کنید و سپس آن را روشن کنید.
تعمیر توستر کانوکشن دار
جهت عیب یابی، سرویس و تعمیر آون توستر، ماکروویو و سولار دام می‌توانید از آچارباز کمک بگیرید.

در صورتی که پس از تنظیم دما یا تنظیم کانوکشن متوجه کار نکردن درست دستگاه شدید، نگران نباشید. چرا که می‌توانید از آچارباز مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر اجاق گاز و سایر لوازم خانگی‌ها کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

چه زمانی نباید از کانوکشن استفاده کرد؟

جهت پاسخ دادن به این سوال باید بگویم که وابسته به سلیقه خود جهت پخت غذا، می‌توانید از کانوکشن آن استفاده کنید. برای مثال جهت گرم کردن نان بهتر است از کانوکشن استفاده نکنید، چرا‌که باعث خشک شدن نان خواهد شد.

  • همچنین پیشنهاد ما به شما این است، که در حین پخت کیک و شیرینی هم از کانوکشن آن استفاده نکنید؛ چرا که باعث خشک شدن آن‌ها می‌شود.
  • در صورتی‌که می‌خواهید، غذاهایی مثل پیتزا، مرغ، ماهی و … را در آون توستر، ماکروویو و سولاردام درست کنید، بهتر است کانوکشن آن را فعال کنید، چراکه باعث مغز پخت شدن این غذاهای لذیذ خواهد شد.
سولاردام کانوکشن دار
در حین استفاده از کانوکشن دستگاه دمای آن را به درستی تنظیم کنید، تا از بروز هر گونه خطر جلوگیری شود.

 برای گرم کردن نان، پخت کیک و شیرینی و … استفاده از کانوکشن، پیشنهاد نمی‌شود. چرا که باعث خشک شدن آن‌ها خواهد شد. در صورتی که عملکرد کانکوشن مایکروویو، آون توستر یا سولاردام شما مشکل پیدا کرده، می‌توانید روی کمک آچارباز حساب باز کنید.

کافیست درخواست خود را در قسمت تعمیر مایکروویو آچارباز ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارشناسان دستگاه شما را تعمیر کنند.

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
درخواست تعمیر مایکروفر

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    شعله های اجاق من فندک صدا میدهد ولی شعله نداره علتش چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا