×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

آون توستر کانوکشن دار یا بی کانوکشن؟ کدامیک را بخریم؟

آون توستر کانوکشن دار

آون توسترهای کانوکشن دار اغلب به نوعی از آون توسترها گفته می‌شود که نسبت به نوع ساده آون توستر، پیشرفته‌تر و بسیار کارآمدتر هستند، در ادامه به صورت کامل شما را با تفاوت آون توستر کانوکشن دار و بی کانوکشن، آشنا خواهیم کرد. پس با آچارباز همراه باشید.

آون توستر کانوکشن دار چیست؟

در  پاسخ به سوال آون توستر کانوکشن دار چیست؟ باید بگوییم، آون توستر کانوکشن دار به نوع جدید و قوی‌تر از آون توسترهای ساده گفته می‌شود که نسبت به سایر آون توسترها، دارای مزیت بیشتری، مانند فن و تهویه هوا هستند و امکان پخت یکنواخت و سریع‌تر انواع مواد غذایی‌ را برای شما، فرآهم می‌کنند.
روش تشخیص آون توسترهای کانوکشن دار، اغلب به وسلیه مشاهده دکمه کانوکشن روی آن، است که در مواقع مورد نیاز آن را می‌توانید فعال کنید. همچنین اگر به داخل آون توستر توجه کنید با مشاهده فن آن هم، می‌توانید متوجه کانوکشن دار بودن دستگاه، شوید. البته در برخی از مدل‌ها فن به گونه‌ای جایگذاری شده که متوجه وجود آن نخواهید شد. در اینصورت، می‌توایند با مراجعه به دفترچه راهنمای آون توستر، این موضوع را بررسی کنید.

تعمیر توستر در محل با آچارباز
عیب یابی و تعمیر توستر در محل، یکی از خدمات آچارباز است. خرابی المنت و سوختن فیوز محافظ توستر یا آون توستر شما از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر توستر
آون توستر کانوکشن دار
آون توستر کانوکشن دار بسیار قوی تر از آون توستر معمولی عمل می‌کند.

آون توستر کانوکشن دار چه ویژگی هایی دارد؟‌

به صورت کلی می‌توان آون توستر کانوکشن دار را اینگونه توصیف کرد در روزهای سرد زمستانی اگر در مقابل هیتر گازی‌های فن دار در فروشگاه‌ها بایستید، متوجه گرمای بالای آن‌ها نسبت به بخاری‌های معمولی، هیترها و شوفاژها خواهید شد. آون توستر کانوکشن دار نیز به وسیله کانوکشن خود، کارایی بهتری نسبت به آون توسترهای ساده دارند. اما از دیگر ویژگی‌های آون توستر کانوکشن دار، می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی با افزایش سرعت پخت

با توجه به فن موجود در دستگاه، هوای دستگاه سریع‌تر گرم و باعث پخت مواد غذایی در مدت زمان کمتری می‌شود. همین امر در کار کردن کمتر دستگاه و صرفه جویی در مصرف انرژی، تاثیر گذار است.

  • پخت یکنواخت همه مواد غذایی موجود در دستگاه

در آون توسترهای معمولی و فرها، دمای هوا در قسمت‌های مختلف دستگاه متفاوت است، چرا که گرمایش از طریق سینی و دیوارهای آون توستر، پخش می‌شود، اما آون توسترهای کانوکشن دار، اینگونه نیستند و فن موجود در دستگاه، باعث گردش دما در دستگاه شده و دمای موجود در دستگاه را یکنواخت می‌کند. در نهایت نیز پخت مواد غذایی به صورت یکنواخت و یکسان انجام می‌شود.

در مواردی که هدف استفاده شما از آون توستر، پخت پیتزا، گرم کردن غذا، تست کردن نان، پخت کیک و … باشد. یک آون توستر معمولی کار شما راه می‌اندازد.

پیشنهاد مطالعه

  • برشته شدن مواد غذایی

آون توسترهای معمولی، هیچ راهی برای خروج رطوبت مواد غذایی در حین پخت، ندارند و این مورد در آون توستر، باعث می‌شود که غذای پخته شده به درستی برشته نشود. در صورتی‌که در آون توستر کانوکشن دار، رطوبت هوا به کمک فن از دستگاه خارج شده و غذای پخته شده به راحتی برشته خواهد شد.

آون توستر کانوکشن دار
آون توسترهای کانوکشن دار اطمینان حاصل می‌کنند که غذا از همه طرف به طور یکنواخت پخته می‌شود.

آون توستر بدون کانوکشن چه ویژگی هایی دارد؟

آون توسترهای معمولی یا بدون کانوکشن، آون توسترهای بدون فن هستند که اغلب به دلیل کمتر بودن قابلیت‌ها، قیمت مناسب تری، نسبت به آون توسترهای کانوکشن دارند.

  • آون توسترهای ساده گرمایش محیط را به کمک سینی، ظرف پخت و دیوارهای داخلی به مواد غذایی منتقل می‌کند . در این حالت ممکن است، گرمایش لازم به همه نقاط مختلف مواد غذایی نرسد و قسمتی از آن برشته شده و سایر قسمت‌های آن نپخته باقی بماند.
  • از مزیت‌های این دستگاه می‌توان به کم حجم بودن آن نسبت به آون توسترهای کانوکشن دار اشاره کرد
  • همچنین قیمت مناسب آن‌هم می‌تواند بهترین مزیت این مدل دستگاه باشد.

پیشنهاد مطالعه

کدام مدل برای من مناسب است؟

در مواردی که هدف استفاده شما از آون توستر، پخت پیتزا، گرم کردن غذا، تست کردن نان، پخت کیک و … باشد. یک آون توستر معمولی کار شما راه می‌اندازد و نیاز به پرداخت هزینه بیشتر، برای خرید آون توستر کانکشن دار، نخواهید داشت. اما اگر تصمیم به پخت انواع مواد غذایی، مثل انواع گوشت، پیتزا، گرم کردن غذا، کیک، شیرینی و … دارید. پیشنهاد می‌کنیم که یک آون توستر کانوکشن دار تهیه کنید. چرا که نسبت به نوع بدون کانوکشن قوی‌تر و بهتر عمل می‌کند.

تعمیر آون توستر
برای تعمیر آون توستر، می‌توانید از مرکز تخصصی عیب یابی، نصب و تعمیر توستر آچارباز، کمک بگیرید.

در صورتی که توستر قدیمی شما دچار اختلال شده باشد، می‌توانید قبل از اقدام به خرید یک توستر جدید، از خدمات تعمیر توستر آچارباز، استفاده کرده و شانس خود را جهت صرفه جویی در هزینه‌های خرید یک آون توستر نو، امتحان کنید. متخصصان حرفه‌ای آچارباز اغلب از پس تعمیر تمامی لوازم برقی خانگی شما، برمی‌آیند. پس نگران نباشید و بسپارید به ما.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا