×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

توستر یا آون توستر؟ تفاوت شان چیست؟

آون توستر

امروزه توستر و آون توستر از مجموع لوازم خانگی‌های پرکاربرد در اکثر منازل است چرا که به کمک این وسیله می‌توان چند کار مختلف مانند گرم کردن نان، پخت غذا، پخت کیک، گرم کردن پیتزا، آب کردن مواد منجمد، برشتن آجیل‌ها، ذوب و پخت پنیر پیتزا و … را انجام داد.
در ادامه این مقاله از آچارباز با عنوان تفاوت توستر با آون توستر چیست؟ قصد داریم شما را با تفاوت‌ها و کارایی‌های هر کدام آشنا کنیم و به بسیاری از سوالات شما پاسخ دهیم. با ما همراه باشید. البته قبل از هر چیزی اگر پیشتر این دستگاه‌ها را خریداری کرده‌اید، مطمئن شوید که توستر یا آون توستر شما سالم است و نیازی به تماس با یک مرکز تعمیر توستر ندارید!


آیا توستر همان آون توستر است؟

در جواب به سوال آیا توستر همان آون توستر است؟ می‌توانیم بگویم که توستر همان آون توستر است با این تفاوت که توستر فقط توانایی انجام یکی از کارهایی که آون توستر انجام ‌می‌دهد را دارد.
برای مثال در مواردی که نیاز به پخت و پز غذا نیست و هدف شما از خرید این وسیله فقط برای گرم کردن نان است، بهترین انتخاب برای شما یک توستر معمولی است چرا که هزینه پایین‌تری نسبت به آون توستر دارد و هم اینکه محیط کمتری را اشغال می‌کند.
ولی آون توستر یکی از لوازم خانگی‌هایی است که توانایی پخت غذا، گرم کردن نان، گرم کردن مواد غذایی‌های منجمد، پخت پیتزا و … دارد و می‌توان با استفاده از آن‌ها غذا‌ها، کیک و شیرینی‌های مختلفی درست کرد.
اگر به متن گفته شده توجه کنید متوجه خواهید شد که: توستر همان آون توستر نیست!

توستر و آون توستر
آون توستر وسیله‌ای است که توانایی انجام کارهای توستر را دارد.
برای تعمیر توستر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

کارایی و ویژگی های توستر

↵ دیفراست (خاصیت یخ زدایی)

دیفراست به معنی ذوب کردن یخ زدگی است که در این مقاله به معنی ذوب کردن یخ زدگی نان است.
این ویژگی را همه توستر‌ها ندارند و بهتر است که قبل از خرید توستر به وجود این مزیت در توستر توجه کنید.
این مزیت توستر اغلب مناسب افرادی است که نان را فریز می‌کنند.

↵ صفحه نمایش

اغلب توسترهای قدیمی این ویژگی را ندارند.
در صفحه نمایش مواردی چون: میزان درجه تنظیم شده، میزان تایم برای تست شدن و … نمایش داده خواهد شد.

↵ تنظیمات پخت نان حلقوی

در اکثر توسترها این ویژگی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان نان حلقوی یعنی: نان همبرگر، دونات و … را تهیه کرد.

↵ جنس بدنه توستر

توسترها دارای دو جنس پلاستیکی و استیل هستند.
توستر پلاستیکی دارای امنیت بالاتری است و به کسانی که امنیت برای‌شان اهمیت بالایی دارد پیشنهاد می‌شود که نوع پلاستیکی آن را تهیه کنند.

↵ تعداد اسلایس‌ ها

توسترها دارای دو نوع: 2 اسلایس و 4 اسلایس، هستند که شما وابسته به نیاز خود، می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

↵ سینی توستر

سینی توستر یکی از بهترین قطعات این دستگاه است چراکه به کمک آن می‌توانید تکه‌های نان افتاده درون آن را به‌راحتی خارج کنید.

↵ گرم کردن مجدد

یکی از حالات توسترها این است که نان را بدون تست کردن، سوخاری کردن و … فقط گرم می‌کنند که این حالت را Reheat می‌گویند.
یکی از بهترین راه حل‌ها برای گرم کردن نان است.

ویژگی‌های توستر
به کمک توستر فقط می‌توان نان را گرم کرد و یا پخت.
پیشنهاد مطالعه

کارایی و ویژگی های آون توستر

توستر همان آون توستر نیست!

↵  جایگزین مناسب برای فر گاز

بهتر است بدانید که فرگاز محیط زیادی را اشغال می‌کند که امروزه با کوچک شدن منازل آپارتمانی، افراد زیادی نمی‌توانند از آن‌ استفاده کنند، بهترین پیشنهاد به این افراد، خرید آون توستر است. این دستگاه با اینکه محیط کمتری را اشغال می‌کند، می‌تواند همه کارهای فرگاز را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. باید بدانید که تفاوت این دو دستگاه در نوع سوخت آن‌ها است که فرگاز، گاز سوز و آون توستر برقی است و هزینه مصرفی برق بیشتر از گاز است.

↵ گرم کردن سریع

به دلیل راحت روشن شدن و کوچک بودن آون توستر هوای گرم درون آن سریع جمع شده و اغلب گرم کردن غذا به سرعت انجام می‌شود.

↵ دمای محیط را تغییر نمی‌دهد

زمانی که فر را روشن می‌کنید به دلیل بزرگ بودن آن اگر در محیط دستگاه تهویه هوا نداشته باشید، هوای محیط شما به صورت ناگهانی گرم خواهد شد ولی اگر تجربه کار با آون توستر را داشته باشید، با این مشکل مواجه نمی‌شوید.

↵ به آسانی تمیز شدن

باید بگویم که آون توستر با کوچک بودن خود توانسته مزیت‌های زیادی را نسبت به فر از آن خود کند که یکی از آن‌ها این است که تمیز کردن آون توستر آسان است.
به راحتی می‌توان سینی آن را خارج کرده و شستشو دهید و محیط داخلی آن را به کمک یک دستمال خیس تمیز کنید. توضیح کامل اینکه چگونه آون توستر را تمیز کنیم؟ را در این مقاله بخوانید.

کاربردهای آون توستر
آون توستر کاربردی شبیه به ماکروفر دارد که از آن کم خطرتر است چرا که ماکروفر به کمک اشعه، پخت و پز را انجام می‌دهد ولی آون توستر به کمک انرژی الکتریکی این کار را انجام می‌دهد.

توستر گران تر است یا اون توستر؟

علاوه بر آنچه که پبشتر در پاسخ به سوال آیا توستر همان آون توستر است؟ گفتیم، لازم است درباره تفاوت قیمت توستر با آون توستر هم بگویم که آون توستر در کنار مزیت‌های خوبی که دارد، دارای قیمت مناسبی نسبت به ماکروفر و ماکروویو است. اما در مقایسه با توستر، گران تر است.

پیشنهاد مطالعه
قیمت آون توستر و توستر
در اصل نمی‌توان گفت که توستر و آون توستر متفاوت‌اند چرا که آون توستر دارای مزیت‌های بیشتری نسبت به توستر است.

آیا مصرف برق آون توستر از توستر بیشتر است؟

به صورت کلی باید بگویم که مصرف برق آون توستر از توستر بیشتر است چرا که توستر اغلب در مدت زمان یک الی دو دقیقه نان را گرم می‌کند و یک فضای بسیار کوچک است که سریعا گرم شده و خاموش می‌شود. برای مثال توستر فقط برای گرم کردن نان است که 1 الی 2 دقیقه طول می‌کشد، در صورتی که آون توستر برای پخت یک کیک حداقل 15 الی 30 دقیقه روشن است.

اما درباره آون توستر باید بگویم این دستگاه نسبت به توستر بزرگ تر است و مدت زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارد.
همچنین مواد غذایی‌های که با آون توستر طبخ می‌شوند مدت زمان زیادی نیاز دارند تا پخته شوند و در این حالت آون توستر برق بیشتری نسبت به توستر مصرف می‌کند.

مصرف انرژی آون توستر
آچارباز مرکز تخصصی عیب یابی، سرویس و تعمیر آون توستر در تهران است.
پیشنهاد مطالعه

در آون توستر چه چیزهایی میتوان پخت؟

به کمک توستر می‌توان غذاهایی زیادی پخت که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد. در صورتی که با طرز کار آون توستر آشنایی ندارید، می‌توانید مقاله «راهنمای کامل استفاده از آون توستر» را مطالعه کنید.

  • پیتزا: برای پخت پیتزا به کمک آون توستر باید مواد پیتزا را آماده کنید.
    خمیر پیتزا را درون سینی آون توستر قرار دهید و سپس مواد پیتزا را روی آن بریزید و آن را درون آون توستر قرار دهید و درب آون توستر را ببندید.
    دمای آون توستر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و پس از 25 الی 35 دقیقه آن را چک کنید پس از پخت و طلایی شدن پیتزا آن را خاموش کرده و از دستگاه خارج کنید.
آون توستر
تنوع پخت غذا به کمک آون توستر بالا است حتی می‌توان به کمک این وسیله میوه هم خشک کر
  • مرغ سوخاری: برای سوخاری کردن مرغ ابتدا باید آن را به سس و ادویه مخصوص آغشته کنید و درون دستگاه با دمای 220 درجه سانیگراد به مدت یک ساعت و نیم قرار دهید.
  • ماهی: پخت ماهی شبیه به پخت مرغ است و به همان روش می‌توان ماهی را درون آون توستر قرار داد.
  • انواع کیک
  • انواع شیرینی
  • دنده: برای پخت دنده به کمک آون توستر قبل از قرار دادن آن درون دستگاه باید به مدت 30 دقیقه آن را درون زودپر به همراه ادویه بپزید و سپس سینی آون توستر را چرب کرده و دنده را درون آن به مدت 10 دقیقه در دمای 300 درجه سانتیگراد قرار دهید.
  • و …

آیا توستر از آون توستر امن تر است؟

درباره امن بودن توستر و یا آون توستر باید بگویم که این دو دستگاه شباهت زیادی با یکدیگر دارند و می‌توان گفت توستر همان آون توستر است با کاربرد کمتر. توستر و آون توستر به وسیله برق و مادون قرمز، کارمی‌کند که هیچگونه ضرری برعکس اشعه ماکروفر که دانشمندان اعلام کرده‌اند، اشعه آن سرطان زا است، ندارد. از معایب توستر نیز می‌توان گفت که درب آن باز است و ممکن است گرمایش در محیط ایجاد کند، اما درب آون توستر بسته است. به صورت کلی این دو دستگاه عملکردی شبیه به یکدیگر دارند و از نظر امنیت هم هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

تعمیر توستر در محل با آچارباز
عیب یابی و تعمیر توستر در محل، یکی از خدمات آچارباز است. خرابی المنت و سوختن فیوز محافظ توستر یا آون توستر شما از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر توستر
3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا