لوازم کوچک آشپزخانه

فر کامبی (فر پخت ترکیبی) یا مایکروویو، کدامیک مناسب منزل است؟

فرکامبی یا مایکروویو

آیا در مورد فر کامبی و تفاوت آن با مایکروویو چیزی می‌دانید؟ در دنیای مدرن امروزی وسایل آشپزخانه مدرن‌تر و پیشرفته‌تر شده‌اند. وبلاگ آچار باز در یک نوشتار کوتاه قصد دارد که این بار در مورد تفاوت فرکامبی با مایکروویو با شما صحبت کند. بنابراین با مقاله‌ای تحت عنوان « فرکامبی یا مایکروویو؟ کدامیک مناسب منزل است؟» به سراغ شما آمده‌است تا کمکتان کند، یک وسیله مناسب با توجه به شاخصه‌هایی که در ادامه در مورد آن صحبت می‌کنیم، انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

فر کامبی یا پخت ترکیبی در فر چیست؟ (Combination Oven) چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از اینکه در مورد تفاوت فرکامبی با مایکروویو صحبت کنیم، ابتدا باید بدانیم که فر کامبی چیست و چه خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد؟

فرکامبی یا پخت ترکیبی در فر (Combination Oven) یک اجاق ترکیبی مدرن است که سه کار را توامان انجام میدهد:

  1. گردش هوای داغ یا کانوکشن
  2. بخار
  3. ترکیب بخار و هوای داغ

از این شیوه برای پخت نان یا کباب کردن گوشت، پخت برنج و بخارپز سبزیجات می‌توان استفاده کرد، در فر کامبی غذا خوشمزه‌تر و در عین حال لذیذتر و آبدارتر می‌شود.

فر کامبی می‌تواند نقش بخارپز و اجاق گاز را توام با هم داشته باشد و زمانی که روی دمای پایین تنظیم می‌شود، نقش ضدعفونی کردن و زودپز را به عهده می‌گیرد. اگر هوس کباب کردن گوشت و یا غذای سرخ شده کرده‌اید، باز هم فر کامبی به بهترین شیوه می‌تواند به شما کمک کند.

فرکامبی طعم و مواد مغذی غذا را در حین پخت، حفظ می‌کند. به طور مثال در حین پخت گوشت، آن را خشک و سفت نکرده و غذا با کیفیت می‌ماند. اگر با اجاق گاز خود به مشکل خورده‌اید و تعمیر اجاق گاز اختلال به وجود آمده را رفع نکرد، فر کامبی می‌تواند جانشین خوبی تا خرید یک گاز نو باشد.

فر کامبی برای غذاهای متنوع و زیاد استفاده می‌شود

فرکامبی چیست؟
فرکامبی یک وسیله چندمنظوره است که می‌تواند بهره‌وری و بازده کار را افزایش دهد.

تفاوت فر کامبی با مایکروویو در چیست؟

شاید فکر کنید که فرکامبی به مراتب بهتر ازمایکروویو است و با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. اما ما در این قسمت به بررسی هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم تا شما متوجه شوید که بر اساس نیازتان از کدام وسیله باید استفاده کنید.

فر کامبی توکار یا مایکروویو مستقل؟

اولین مسئله در مورد تفاوت فرکامبی با مایکروویو محل قرار دادن آن‌هاست. فرکامبی را باید به صورت توکار در کابینت قرار داد. اما مایکروویو به صورت مستقل روی پیشخوان آشپزخانه قرار می‌گیرد. بنابراین اگر در طراحی کابینت شما جایی برای قرار دادن فرکامبی به صورت توکار وجود ندارد، بهتر است از مایکروویو استفاده کنید.

چه غذاهایی را با فر کامبی و یا مایکروویو می‌توان پخت ؟

دومین مسئله در تفاوت فرکامبی با مایکروویو، حجم پخت غذا و در واقع نیاز شماست! با فر کامبی می‌توان هر غذای متنوعی را در حجم زیاد پخت. بنابراین اگر شما زیاد مهمانی می‌گیرید و یا دوست دارید انواع غذاهای مختلف را همزمان با هم بپزید، فرکامبی به دلیل طبقات زیادش، گزینه مناسبی است. اکثر فرهای کامبی حداقل سه فضا برای پخت همزمان غذا دارند.

پیشنهاد مطالعه

تفاوت فرکامبی و ماکروویو
فرکامبی این امکان را به شما می‌دهد تا تعداد زیاد غذا را در حجم بالا بپزید.

نحوه حرارت دهی به غذا

در فر کامبی غذا از بالا و پایین فر حرارت می‌بیند و غذا در حین پخته شدن، ترد نیز می‌شود. اما در ماکروویو این گونه نیست و تنها یک مخزن و آن هم در قسمت بالای فر برای پختن غذا وجود دارد.

بنابراین اگر میزان استفاده شما از فر در حد گرم کردن نان، پختن یک پیتزای یخزده و .. است، بهتر است از ماکرویو استفاده کنید.
در ادامه برای اینکه تفاوت میان فرکامبی با مایکروویو را بهتر متوجه شوید، یک جدول کوچک طراحی کرده‌ایم که در اختیارتان قرار می‌دهیم:

 

تفاوت فرکامبی و ماکروویو فرکامبی مایکروویو
 آیا شما عاشق پخت و پز هستید و مرتب این کار را انجام می‌دهید؟ *
 آیا فضای شما در آشپزخانه کوچک است؟ *
 آیا تمایل به پخت غذاهای متنوع دارید؟ *
 آیا بودجه شما محدود است؟ *
 در طراحی کابینت آشپزخانه شما جای توکار در نظر گرفته شده؟ * *
 آیا در طراحی کابینت فضای توکار برای قرار دادن اجاق وجود ندارد؟ *

 

کدامیک مناسب آشپزخانه کوچک است؟

از آنجا که یک فر کامبی برای غذاهای متنوع و زیاد استفاده می‌شود، دارای 3 تا 5 طبقه بوده و ظرفیت پخت غذا در حجم 50 تا 70 لیتر را دارد. در حالیکه ماکروویو اندازه‌ای کوچک‌تر داشته و حداکثر 2 طبقه با ظرفیت پخت 45 لیتر دارد. بنابراین اگر آشپزخانه شما کوچک است و شما نیز تمایل به آشپزی زیاد و متنوع ندارید، بهتر است از ماکروویو استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

مایکروویو یا فر کامبی در آشپزخانه کوچک
اگر آشپزخانه شما کوچک بوده و یا حجم غذایی که می‌پزید، محدود است. بهتر است از مایکروویو استفاده کنید.

خرید فر کامبی یا ماکروویو کدام به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر است؟

هزینه خرید فر کامبی بسیار بیشتر از ماکرویو است. بنابراین باتوجه به میزان بودجه‌تان باید بررسی کنید که خرید یک فر کامبی برای شما به صرفه‌تر است یا خرید مایکروویو! کدام پاسخگوی نیاز شماست؟ در دنیای مدرن امروزی خرید یک فر کامبی بسیار بهتر و پیشرفه‌تر است. اما اگر شما آشپزخانه کوچک دارید و یا علاقه‌ای به پخت انواع غذا و برگزاری مهمانی‌های بزرگ ندارید و یا در کابینت آشپزخانه خود فضایی برای قرار دادن فر کامبی وجود ندارد، خرید آن را توصیه نمی‌کنیم.

در این مقاله وبلاگ آچاز باز سعی داشت، تفاوت میان فر کامبی با ماکروویو را با شما در میان بگذارد و به شما کمک کند براساس نیازتان وسیله مناسب را خریداری کنید.

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
درخواست تعمیر مایکروفر

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا