×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

نحوه راه اندازی تابستانه پکیج

نصب و راه‌اندازی پکیج در تابستان

یکی از چالش‌هایی که بسیاری از افراد با آن سر و کار دارند، نحوه کار با پکیج و تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج است. بسیاری از پکیج‌ها برای فصول گرم سال نیاز به اعمال تغییرات دارند و باید به حالت تابستانه تغییر کنند.

تغییر حالت زمستانه به تابستانه جزء مواردیست که می‌توانید خودتان آن را انجام دهید و نیاز به تعمیر پکیج ندارید. پس در ادامه این مطلب همراه آچارباز باشید تا با راه اندازی حالت تابستانه پکیج ایران رادیاتور و بقیه برندها آشنا شوید.

آنچه در این مطلب می خوانید:

حالت زمستانه و تابستانه پکیج چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

اگر بخواهیم خیلی ساده و کوتاه به تفاوت بین این دو بپردازیم باید بگوییم پکیج در حالت تابستانه انرژی کمتری مصرف می‌کند. در اصل اعمال تغییرات به این منظور صورت می‌گیرد.

پکیج در حالت زمستانی علاوه بر اینکه وظیفه گرم کردن آب را برعهده دارد، از آن به منظور گرم کردن فضا نیز استفاده می‌شود.

در واقع پکیج‌ها در حالت زمستانه با گرم کردن رادیاتور‌ها، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. این در حالی است که در حالت تابستانه و در نوع تنظیمی مناسب برای فصول گرم سال دیگر نیازی به گرمایش رادیاتورها نیست.

از سویی دیگر حتی در بدترین سناریوها هم اختلاف دمایی بین حالت تابستانه و زمستانه وجود دارد که می‌توان گفت کاهش دما هم بخشی از مراحل تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج به حساب می آید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

در این میان این موضوع را باید ذکر کرد که تامین گرمای فضا به وسیله پکیج ممکن است یک طرفه نباشد. تصور کنید ساختمانی را که عمل گرمایش فضای هر واحد خود را به شکل هوشمند و به کمک ترموستات انجام می‌دهد. در این حالت علاوه بر اینکه پکیج فشار کمتری را متحمل می‌شود، فرصت مناسب نیز در اختلاف زمان بین گرم کردن رادیاتور‌ها و آب بوجود می‌آید. در این حالت تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج نیازمند تمهیداتی دیگر علاوه بر مراحل کلی آن است.

راه اندازی پکیج ایران رادیاتور در تابستان
تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج ایران رادیاتور امری حیاتی است.

مراحل انجام تبدیل زمستانه به تابستانه پکیج چگونه است؟

پیش از هر چیز بهتر است به معرفی سه بخش از اجزا مهم پکیج پرداخته تا با مواردی که قرار است با آن در طول مسیر سر و کار داشته باشید آشنا شوید. به طور کلی هر پکیج به سه ولوم تقسیم بندی می‌شود:

  • ولوم اول که در قسمت راست پکیج قرار گرفته است وظیفه فعال یا غیرفعال کردن پکیج را بر عهده دارد. هر گاه این ولوم روی عدد صفر تنطیم شده باشد پکیج خاموش است و در حالتی که روی عدد یک قرار گیرد، پکیج فعال می‌شود.

پکیج را مدام دستکاری نکنید و تنها در زمان تغییر فصل، تغییر حالت را انجام دهید.

  • ولوم دوم در اصل مهم‌ترین ولوم به حساب می‌آید. این ولوم در تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج کلیدی‌ترین نقش را بر عهده دارد. این ولوم که در قسمت چپ پکیج قرار گرفته است که در تنظیم دمای پکیج نقش دارد. اگر می‌خواهید پکیج را در حالت تابستانه قرار دهید منطقی است که آن را روی صفر تنظیم کنید. در غیر این صورت و برای فصول سرد سال برحسب درجه مورد نیاز آن را افزایش دهید.
  • ولوم سوم که بین دو ولوم مذکور واقع شده است، وظیفه تنظیم دمای آب را برعهده دارد. اگر از دمای آب مصرفی خود راضی نیستید این ولوم به تنظیم هر چه بهتر دمای آب کمک می‌کند. البته به طور معمول توصیه می‌شود که خیلی این ولوم را دستکاری نکنید و با یک بار تنظیم، وضعیت آن را مشخص کنید.
خاموش شدن پکیج در حالت تابستانه
تنظیم نبودن دما یکی از عوامی خاموش شدن پکیج در حالت تابستانه است.

پیشنهاد مطالعه

پس از ذکر مطالب فوق می‌رسیم به مراحل تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج که در زیر آمده است:

  1. در اولین گام باید پکیج را خاموش کنید.
  2. همانطور که در بخش قبل توضیحات گفته شد برای خاموش کردن پکیج، ولوم سمت راست را روی عدد صفر قرار دهید.
  3. از بابت بسته بودن شیرهای رفت و برگشتی رادیاتور، اطمینان حاصل کنید.
  4. وجود هرگونه مشکل در ساختار شیرها را بررسی کنید و مطمئن شوید شیرها سالم هستند.
  5. در این مرحله ولوم وسط را اگر لازم است، تغییر دهید.
  6. ولوم سمت چپ پکیج را در حالت صفر قرار دهید تا دیگر نیازی به دمای بالای پکیج نباشد.
  7. به عنوان آخرین مرحله وضعیت رادیاتورها و پکیج را مجدد بررسی کنید تا در صورت خرابی یا اشتباه در تنظیم آن تمهیدات لازم را انجام دهید.

فرقی ندارد که از چه برند پکیجی استفاده می‌کنید طبق مراحل بالا می‌توانید راه اندازی پکیج بوتان در تابستان و سایر برندها را انجام دهید.

علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه چیست؟

یکی از سوالات پر تکرار کاربران پکیج این است که چرا پکیج در حالت تابستانه روشن می‌شود یا علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت تابستانه چیست؟ پاسخ به این سوال‌ها یکسان است. باید بگوییم در حالت تابستانه پکیج‌ها فقط زمانی که شیر آب گرم باز شود، شروع به کار می‌کنند. یعنی بعد از باز کردن شیر آب گرم از طریق سنسورها دستور به برد صادر شده و دستگاه روشن می‌شود. بعد از روشن شدن آب گرم شده و از شیر خارج می‌شود. گاهی اوقات ممکن است به دلایلی پکیج روشن نشود. در صورتی که از پکیج‌های ایران رادیاتور، بوتان، ایساتیس و … استفاده می‌کنید می‌توانید موارد زیر را چک کنید تا علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه را پیدا کنید:

  1. کم بودن فشار پکیج
  2. مشکل در فلومتر یا فلوسوئیچ
  3. خرابی شیر موتوری و تغییر نکردن حالت از زمستانه به تابستانه
  4. خرابی سنسور
  5. مشکل در پروانه فن یا پرشر سوئیچ
  6. خرابی پمپ
  7. رسوب گرفتن در مبدل ثانویه
  8. برد
  9. و …

به طور مثال برخی از کاربران پکیج بوتان بعد از بررسی قطعات فوق، علت روشن نشدن پکیج بوتان در حالت تابستانه را در خرابی فلوسوئیچ یافته اند. البته در نظر داشته باشید که بررسی این قطعات به دانش و مهارت نیاز دارد در نتیجه اگر در زمینه تعمیرات پکیج بوتان تخصص ندارید این کار را به فرد کاربلد بسپارید.

وشن نشدن پکیج ایساتیس در حالت تابستانه
برای پیدا علت روشن نشدن پکیج ایساتیس در حالت تابستانه نیز می‌توانید قطعات بالا را بررسی کنید.

علت افت فشار پکیج در حالت تابستانه چیست؟

اگر با افت فشار پکیج در حالت تابستانه روبه‌رو هستید بهتر است موارد زیر را بررسی کنید و مشکل آن قسمت را حل کنید:

  • نشتی آب از پکیج یا رادیاتورها
  • مشکلی در کار کرد منبع انبساط
  • خراب شدن شیر پرکن پکیج

اگر این مشکل در حالت زمستانه رخ دهد، علاوه بر موارد بالا باید هواگرفتن رادیاتورهای پکیج نیز بررسی شود.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

همانطور که این مطلب را دنبال کردید، متوجه شدید که تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج کار چندان پیچیده ای نیست و هر فردی می‌تواند از پس آن برآید.

نکته مهم این است که پکیج را مدام دستکاری نکنید و تنها در زمان تغییر فصل تغییر حالت را انجام دهید. زیرا عدم تنظیم مناسب پکیج از جمله دمای بالای آن ممکن است باعث خرابی آن شود پس با دقت تنظیمات را انجام دهید.

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید این کار را انجام دهید، می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر پکیج در اپلیکیشن یا سایت آچارباز ثبت کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت به کمک شما آمده و مشکل پکیج را برطرف می‌کنند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام بر همگی . اگر مبدل حرارتی پکیج نشتی داشته باشه چطور متوجه بشم؟!

    1. عرفان عزیز،
      شما می توانید دو عدد شیر زیر پکیج که مربوط به رادیاتور هست را ببندید، بعد پکیج را به روی حالت تابستانه بگذارید. پس از گذشت یک روز، اگر باز افت فشار داشتید، ایراد از نشتی مبدل هست و اگر افت فشار نداشتید، ایراد می تواند از رادیاتور یا لوله کشی آن ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا