×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر آبی

چگونگی نصب و تعویض برزنت کولر آبی

 تعویض برزنت کولر آبی

کولر آبی روزهای گرم تابستان را به لحظات دل انگیزی تبدیل می‌کند. رطوبت خانه را تامین کرده و کمک می‌کند تا تحمل گرما برایمان آسان شود. حال اگر به کولر آبی بی توجه باشید، دیگر خبری از باد خنک نیست و گرما کلافه‌تان می‌کند. پس، باید سرویس کولر آبی را فراموش نکنید. یکی از کارهای مهم در زمان سرویس دستگاه، بررسی برزنت کولر است. در این مقاله نحوه ی تعویض برزنت کولر آبی و نکات مهم مربوط به آن را می خوانید.

برزنت کولر آبی چیست؟

برزنت کولر آبی پارچه‌ای ضخیم است که حد فاصل بین دریچه کولر و کانال را پر کرده و باد خنک کولر را به کانال منتقل می‌کند. این برزنت باید بدون هیچ سوراخ و پارگی باشد و کاملا روی دهانه کولر و کانال کولر فیکس شود تا باد کولر به بیرون نشت کند.

انواع برزنت کولر آبی

  • برزنت کولر آبی کش دوزی شده با بست های پلاستیکی و یا فلزی
  • برزنت کولر آبی قابل نصب با چسب مخصوص
  • برزنت کولر آبی قابل اتصال با تسمه فولادی، پیچک و پیچ
سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

برزنت بین کولر و کانال از چه جنسی تولید می‌شود؟

برزنت کولر آبی از یک پارچه بسیار ضخیم تولید می‌شود که با یک لایه لاستیکی پوشانده شده است. این لایه لاستیکی، مانع از نفوذ آب به قسمت پارچه‌ای شده و همچنین در برابر تابش خورشید هم بسیار مقاوم است و پوسیده نمی‌شود.

در هنگام خرید برزنت کولر آبی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • به ابعاد کولر آبی و ابعاد دهانه دریچه کولر تا برزنتی مناسب خریداری کنید.
  • برای آب‌بندی کولر از گیره‌های مناسب برای این کار استفاده کنید.
  • به کیفیت برزنت کولر آبی توجه کنید.
نکات مهم در خرید برزنت
آب‌بندی برزنت کولر آبی، از خروج سرما و ورودآب به کولر جلوگیری می‌کند.

چه زمانی برای تعویض برزنت کولر آبی اقدام کنیم؟

فرقی نمی‌کند که در چه فصلی از سال قرار دارید. هر زمانی که متوجه وجود پارگی در برزنت کولر آبی شدید، باید برای تعویض برزنت کولر آبی اقدام کنید. گاهی دیده شده که پرندگان کوچک برای حفظ خود از سرما، به منافظ باز برزنت کولر آبی پناه برده و در آنجا حبس شده‌اند. پس برای جلوگیری از بروز این قبیل مشکلات، بهتر است وضعیت برزنت کولر آبی را در تمامی فصول سال بررسی کنید.

زمان تعویض برزنت کولر آبی
سرویس دوره‌ای کولر آبی، عملکرد کولر را افزایش می‌دهد.

نکات مهم در تعویض و نصب برزنت کولر آبی

  • برزنت نباید در حالت کشیده شده بر روی دریچه و کانال کولر متصل شود، در این حالت در اثر لرزه های کولر آبی برزنت کشیده شده و پاره می شود.
  • برزنت کولر آبی را نیز نباید بزرگتر از حد، خیلی چروک و روی هم جمع شده نصب کرد، زیرا مانع از حرکت  درست باد در کانال می شود.
  • فاصله برزنت تا دریچه کولر باید حداکثر 30 سانتی متر باشد.
  • قبل از نصب برزنت حتماً دقت کنید که سوراخ یا پارگی نداشته باشد.
پیشنهاد مطالعه

طریقه نصب برزنت کولر آبی چگونه است؟  نصب برزنت کولر با گیره و تسمه

کار نصب برزنت کولر آبی به ابزار مناسب برای این کار نیاز دارد. ابزار این کار هم شامل انواع گیره و دستگاه پرچ و … می‌شود که باید در اختیار داشته باشید.

نحوه نصب برزنت در همه کولرها به دو صورت است :

  • نصب برزنت با پیچ و مهره
  • نصب برزنت با تسمه لاستیکی

اما بهتر است این کار را خودتان انجام ندهید و آن را به یک تعمیرکار کولر آبی بسپارید. کار تعویض و نصب برزنت کولر آبی، مانند تعویض پوشال کولر آبی آسان و بدون دردسر نیست. ممکن است نتوانید برزنت کولر آبی را خوب آب‌بندی کنید. بدون آب بندی همه باد خنک، هدر می رود و فضای داخلی همچنان گرم باقی می ماند.

روش نصب برزنت کولر آبی
جهت نصب برزنت کولر آبی، از گیره و بست برای آب‌بندی استفاده کنید.

آیا کولر آبی نیاز به روکش محافظ دارد؟

در فصول پاییز و زمستان که بارندگی زیاد است، بهتر است بدنه کولر آبی را از پوسیده شدن حفظ کنید. یکی از پیشنهاداتی که وجود دارد، استفاده از کاور و یا روکش کولر آبی است. این کاور یک چادر برزنتی است که تمام سطح کولر را می‌پوشاند و مانع از نفوذ آب به کولر می‌شود. قطعات کولر آبی، بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند، همچنین بدنه فلزی کولر در صورت قرار گرفتن در معرض باراش برف و باران و تابش آفتاب، با گذشت زمان فرسوده خواهد شد. از این روز بهتر است با روکش‌هایی که برای کولر آبی طراحی شده است و یا سایبان، از کولر آبی محافظت کنید.

پیشنهاد مطالعه

اگر کولر آبی روی بام نباشد، نیاز به نصب برزنت کولر آبی پشت پنجره هست؟

گاهی طراحی اتاق به شکلی است که کولر آبی را روی پشت بام قرار نمی‌دهند و می‌توان آن را پشت پنجره اتاق نصب کرد. در این شرایط هم بهتر است از برزنت برای پر کردن فاصله بین دریچه کولر و پنجره استفاده کنید. زیرا ممکن است دریچه کولر آبی به‌خوبی روی ورودی پنجره مماس نشده و باد کولر خارج شود.

نصب پایه کولر آبی کمکی به قرارگیری بهتر برزنت کولر آبی می‌کند؟

در بیشتر موارد، ورودی کانال کولر آبی در ارتفاع بلندی قرار دارد که در این شرایط، دریچه کولر آبی در ارتفاع پایین‌تری نسبت به دهانه کانال کولر قرار دارد. برای جبران این فاصله، باید برای کولر آبی پایه قرار دهید. پایه کولر آبی، چیزی حدود 30 سانتی‌متر ارتفاع کولر را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا دریچه کولر با دهانه کانال هم سطح شود. در نهایت با استفاده از برزنت کولر آبی، دریچه کولر را به کانال کولر بپوشانید.

وجود پایه برای کولر آبی به دیرتر فرسوده شدن آن هم کمک می‌کند. زیرا پایه کولر آبی، مستقیم روی زمین قرار نگرفته و در امان خواهد ماند.

نصب پایه برای اتصال برزنت در کولر آبی
وجود پایه مانع از فرسوده شده کولر آبی می‌شود.

تراز کولر چه کمکی به نگهداری بهتر برزنت می‌کند؟

تراز نبودن کولر آبی، شاید در وهله اول خیلی قابل توجه نباشد، اما با گذشت زمان می‌تواند موجب بروز مشکل برای برخی از قطعات کولر شود. برای مثال اگر کولر تراز نباشد، آب داخل تشتک کولر سطحی صاف نداشته و عملکرد شناور را دچار مشکل می‌کند. در نهایت ممکن است از قسمتی از کولر آب نشت کند.

از دیگر مشکلاتی که به‌دلیل تراز نبودن کولر آبی ایجاد می‌شود، تاب برداشتن پروانه کولر است.

پمپ آب یا همان واتر پمپ هم از قطعاتی است که در صورت تراز نبودن کولر آبی دچار مشکل می‌شود.

اگر کولر آبی تراز نباشد، برای نصب برزنت کولر دچار مشکل خواهید شد و این کار به‌درستی انجام نخواهد شد.

رنج قیمت برزنت کولر آبی در چه محدوده‌ای قرار دارد؟

قیمت برزنت کولر آبی مانند سایر قطعات کولر، قیمت چندان زیادی ندارد. در زمان نگارش این مقاله شما با مبلغ کمی در حدود 35 هزار تومان تا 50 هزار تومان قادر هستید برای کولر آبی خود، برزنت باکیفیت و ضدآب خریداری کنید.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی
5/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام یه سوالی دارم
    نشانه های خرابی خازن کولر آبی معمولا چیاست؟

    1. درود بر شما
      شهاب عزیز،
      از مهم‌ترین نشانه های خرابی خازن کولر آبی می‌توان به این موارد اشاره کرد:
      1-وجود نوسان در ولتاژ جریان ورودی به خازن
      2-مستهلک شدن موتور کولر آبی
      3-داغ شدن بیش از حد موتور کولر آبی
      4- تنظیم نبودن تسمه کولر آبی
      5-کارکرد طولانی مدت کولر آبی
      و …

  2. سلام
    متاسفانه خونه ام رو چند روزه عوض کردم وقتی کولر رو روشن می کردم دیدم باز خوبی نمیزنه و اصلا حس نمیشه این شد که رفتم کولر رو از نزدیک ببینم. دیدم مستاجر قبلی کولر رو جابه جا کرده و درست برزنت ها رو وصل نکرده و نصف بیشتر باد هدر میره میشه لطفا راهنمایی کنین

    1. با سلام
      غلامعلی عزیز، این کار نیاز به دستگاه پرچ یا گیره های پلاستیکی دارد . پیشنهاد می کنیم درخواست خود را در قسمت تعمیر کولر آبی آچارباز ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشکل را برطرف کنند.

  3. سلام
    میخوام کولر رو توی بالکن و پشت پنجره نصب کنم، ولی پنجره نرده داره، متاسفانه نمیشه برزنت نصب کرد، راه دیگه ای پیشنهاد میکنین؟

  4. تازه اسباب کشی کردم به خونه ام من طبقه ی اول هستم و کولر روی پشت بام نصب شده و 8 طبقه فاصله داره . تو تابستون عملا هیچ بادی به پایین نمیرسه

    1. باسلام
      علیرضا عزیز، مشکل ممکن است ناشی از سوراخ شدن یا باز شدن کانال کولر و نشت باد به بیرون باشد. همچنین فاضله زیاد باعث هدر رفت انرژی باشد. برای رفع این مشکل می توانید در صورت امکان کولر را در بالکن منزل نصب کنید، تا همه باد مستقیم به داخل منزل هدایت شود.

    1. سلام

      کاور برزنتی برای محافظت از کولر سرما، برف و باران است که در فصل پاییز و زمستان استفاده می‌شود. برای تابستان از فیلتر هوا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا