×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگی

تفاوت بین ریش تراش، موبر و اپیلیدی در چیست؟

تفاوت بین ریش تراش، موبر و اپیلیدی

ریش‌تراش، موبر و اپیلیدی دستگاه‌های رفع موهای زائد بدن هستند که هر کدام مکانیزم و عملکرد متفاوتی نسبت به دیگری دارد. اپیلیدی موها را از ریشه خارج می‌کند در حالی که ریش‌تراش و موبر موهای زائد را با تیغه‌های خود از سطح پوست کوتاه می‌کنند.

تفاوت بین ریش تراش، موبر و اپیلیدی مربوط به پین‌های آن‌ها می‌شود که تعیین می‌کنند موها از ریشه خارج شوند یا تنها با دقت 0.5 میلی‌متر از سطح پوست جدا شوند. ریش‌تراش‌ها، موبرها و اپیلاتورهای مختلفی در بازار وجود دارد که با توجه به سلیقه و نیاز خود می‌توانید یکی از انواع آن‌ها را خریداری کنید.

در این مقاله آچارباز کاربرد سه دستگاه رایج برای رفع‌ موهای زاید را به طور مفصل معرفی و در ادامه شرح خواهیم داد که تفاوت بین ریش تراش، موبر و اپیلیدی در چیست؟

اگر دستگاه اپیلیدی شما به درستی کار نمی‌کند و نیاز به تعمیرکار حرفه‌ای دارید با کارشناسان ما در آچارباز با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا روی کلمه تعمیر اپیلیدی کلیک کنید.

جدول مقایسه ویژگی و تفاوت بین ریش تراش، موبر و اپیلیدی

بر خلاف ریش‌تراش‌ها و موبرها، اپیلاتورها برای پوست‌های حساس مناسب هستند و مدت زمان بیش‌تری پوست شما را از هر موی زائدی تمیز نگه می‌دارند. در ادامه عملکرد هر دستگاه را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌هااپیلیدیموبرریش تراش
نوع اصلاح موجدا کردن مو از ریشهکوتاه‌ کردن مو از سطح پوستکوتاه‌ کردن مو از سطح پوست
زمان استفاده مجددچهار تا 5 هفتههر دو روز یکبارهر دو روز یکبار
مناسب پوست‌های حساسPOO
آسیب به پوستPOO
زبر شدن پوستOPP
زمان‌بر بودن اصلاح موPOO
دارای مدل‌ معمولی و ضد آب PPP

موبر یا Trimmer چیست و چگونه کار می کند؟

موبرها برای کوتاه کردن مو از فاصله 0.5 میلی‌متری از سطح پوست استفاده می‌شوند و انواع مختلفی دارند. ماشین‌های موبر شامل اصلاح کننده مو، اصلاح کننده بیکینی، موبر ابرو، موبر بینی و اصلاح ریش می‌شوند که همگی از یک موتور و چند تیغه تیز برای برش موهای زائد در یک جهت تشکیل شده‌اند. این تیغه‌ها روی یکدیگر به صورت خطی حرکت می‌کنند و حین ساییده شدن، موها را از سطح پوست برش می‌زنند. اندازه و شکل تیغه به مدل موبر بستگی دارد.

موبر چیست و چگونه کار می کند
تیغه‌های موبرها به صورت خطی حرکت می‌کنند تا موها را از سطح پوست برش بزنند.

اگر از موبر برای رفع موهای زائد استفاده کنید، موهای ناحیه اصلاح شده سریع‌تر رشد می‌کنند و ضخامت آن‌ها نیز بیش‌تر از موهای قبلی می‌شود. موبرهای بیکینی به همان سرعت که ناحیه مورد نظر را اصلاح می‌کند، سبب رشد سریع‌تر و ضخیم‌تر شدن ناحیه بیکینی نیز می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

ریش تراش چیست و چه تفاوتی با موبرها دارد؟

بر خلاف ماشین‌های موبر که تیغه‌های آن‌ها به صورت خطی روی یکدیگر حرکت می‌کنند، ماشین‌های ریش‌تراش به تیغه‌های چرخان مجهز هستند. ماشین‌های ریش‌تراش به دو دسته فویلی و چرخشی تقسیم می‌شوند و بیش‌تر  ریش‌تراش‌های فویلی برای استفاده خانم‌ها، طراحی شده‌است.

ریش تراش چیست و چه تفاوتی با موبرها دارد
ریش تراش‌ها در دو نوع فویلی و چرخشی تولید می شوند که نوع فویلی آن مناسب بانوان است.

ریش‌تراش فویلی تیغه‌های فلزی تیزی دارد. این تیغه‌ها با یک ورق فویلی سوراخ دار استوانه‌ای بسیار نازکی پوشیده شده‌اند. هنگامی که ریش تراش روی سطح پوست قرار می‌گیرد، موها به سمت سوراخ‌های ریز فویل بلند می‌شوند و تیغه‌های داخلی آن موها را از سطح پوست جدا می‌کنند. ورق فویل قابل جدا شدن است تا بتوانید آن را تمیز کنید.

ریش‌تراش‌های چرخشی اغلب از سه سر چرخان تشکیل شده‌اند اما برخی از مدل‌ها فقط یک سر و برخی دیگر بیش از سه سر دارند. برخلاف ریش‌تراش فویلی، ریش‌تراش‌های چرخشی دارای دیسک‌های چرخشی است که با کلاهک فلزی پوشانده می‌شوند. ریش‌تراش چرخشی حرکات دایره‌ای دارد و به خوبی موهای سطح پوست صورت و گردن را تمیز می‌کند.

اپیلیدی چیست و چه تفاوتی با موبرها و ریش تراش ها دارد؟

اپیلیدی‌ها موثرترین و بهترین دستگاه‌های رفع موهای زائد بدن هستند. مکانیسم کار اپیلاتور با دو دستگاه فوق کاملاً متفاوت است. بر خلاف موبرها و ریش‌تراش‌ها، اپیلاتورها موهای زائد را از ریشه جدا می‌کنند و مدت زمان بیش‌تری پوست شما از موی زائدی پاکیزه می‌ماند.

اپیلیدی چیست و چه تفاوتی با موبرها و ریش تراش ها دارد
موچین‌های فلزی اپیلیدی‌ها موها را از ریشه جدا می‌کنند و تا یک ماه نیاز به اصلاح مجدد مو ندارید.

با هر بار استفاده از اپیلیدی بین چهار تا پنج هفته زمان می‌برد تا موها مجدد رشد کنند. از سویی دیگر رشد مو پس از هر بار اپیلاسیون کاهش می‌یابد و نسبت به موهای قبلی بسیار نازک‌تر و کم حجم‌تر می‌شوند.

اپیلیدی‌ها از موچین‌های فلزی کوچکی تشکیل شده‌اند که این موچین‌ها موهای زائد را تک به تک از ریشه جدا می‌کنند. اپیلاتورها سری‌های مختلفی دارند و هر کدام از این سری‌ها با قسمت‌های مختلف بدن سازگار است.

پیشنهاد مطالعه

راهنمای خرید اپیلاتور

اپیلاتورها در دو دسته معمولی و ضد آب تولید می‌شوند که ضد آب آن کمی گران‌تر است. اپیلاتورهای ضد آب را می‌توان زیر دوش آب نیز استفاده کرد که آسیب کم‌تری به پوست می‌رساند؛ اما رطوبت پوست روند اپیلاسیون را طولانی‌تر می‌کند. اپیلاتورها همچنین در انواع شارژی و سیمی موجودند و نوع سیمی آن ماندگاری بالاتری دارد.

راهنمای خرید اپیلاتور
هرچه تعداد موچین‌های اپیلیدی بیش‌تر باشد، سرعت کار بالا می‌رود اما درد اصلاح نیز بیش‌تر می‌شود.

نکته دیگری که هنگام خریدن اپیلاتور باید در نظر داشته باشید، تعداد موچین آن است. هرچه تعداد موچین‌ها بیشتر باشد سرعت کار بالاتر می‌رود اما درد اصلاح نیز بیش‌تر می‌شود. می‌توانید با کلیک روی مقاله راهنمای خرید اپیلاتور با انواع اپیلیدی‌ها و عملکرد آن بیش‌تر آشنا شوید.

در این مقاله آچارباز با شرح مکانیزم هر یک از این دستگاه‌های اصلاح مو زائد بدن، تفاوت بین ریش تراش، موبر و اپیلیدی را مشخص کردیم.اکنون می‌توانید با توجه به جنس پوست و مو بدن خود انتخاب کنید که کدام یک از این ماشین‌های اصلاح را خریداری کنید. همچنین می‌توانید با شماره 02154591616 برای تعمیر اپیلاتور خود تماس بگیرید.

تعمیر اپیلاتور با آچارباز
تعمیر اپیلاتور در دسته سرویس و تعمیر لوازم خانگی کوچک آچارباز قرار می‌گیرد. داغ شدن دستگاه اپیلاتور، پاره شدن سیم و کنده شدن آن از مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار در محل آچارباز می‌توانید عیب یابی و تعمیر آن را به تعمیرکار آنلاین سیار آچارباز بسپارید.
تعمیر اپیلاتور
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا