×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

چرا دکمه های ماشین ظرفشویی کار نمی کند؟

کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی

پس از یک مهمانی بزرگ با کلی ظرف کثیف، خوشحالید که در آشپزخانه خود یک ماشین ظرفشویی دارید و خیالتان از بابت ظرف‌ها راحت است. اما وقتی که ظرف‌ها را در آن میچینید و می‌خواهید تنظیمات اصلی را وارد کنید، هیچ کدام از کلیدها کار نمی‌کنند. اما چرا دکمه‌های ماشین ظرفشویی کار نمی‌کنند؟ این سوالی است که در ادامه آچارباز به آن پاسخ و روش رفع مشکل را به شما آموزش خواهد داد.

فعال بودن قفل کودک

یکی از دلایلی که می‌تواند باعث کارنکردن دکمه‌های ماشین ظرفشویی شود، فعال بودن قفل کودک است. در واقع هدف از وجود قابلیت قفل کودک غیر فعال کردن کلیدها برای جلوگیری از ورود فرمان جدید توسط کودکان کنجکاو و فعال بوده است. برای اینکه مطمئن شوید این ویژگی غیر فعال است به صفحه نمایش ماشین ظرفشویی خود نگاه کنید. با توجه به مدل ماشین ظرفشویی شما می‌تواند در این قسمت آیکون قفل یا کلید و یا عبارت CL نمایش داده شود. در صورت مشاهده هر کدام از این موارد لازم است قفل کودک را غیر فعال کنید. اگر اطلاعی در این باره ندارید، می‌توانید مقاله «چطور قفل کودک ماشین ظرفشویی را فعال یا غیرفعال کنیم؟» را در آچارباز مطالعه کنید.

فعال بودن قفل کودک دلیل کرا نکردن دکمه ها
برای غیرفعال کردن قفل کودک در ماشین ظرفشویی بوش دکمه  control lock را فشار دهید.

ریست ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی هنگام شروع به کار با توجه به فرمان‌هایی که در آخرین استفاده به آن داده‌اید کار می‌کند. در ابتدا مطمئن شوید که آخرین برنامه در آن اجرا می‌شود یا نه؟ اگر ماشین ظرفشویی با تنظیمات قبلی شروع به کار می‌کند ولی نمیتوانید برنامه جدید را به آن وارد کنید، در این زمان نیاز است که ماشین ظرفشویی ریست شود. برای آموزش ریست کردن ماشین ظرفشویی به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

در صورتی که به آن دسترسی ندارید می‌توانید اگر دکمه خاموش و روشن کار می‌کند این دکمه را فشار داده و پس از خاموش شدن دستگاه آن را از برق بکشید. نهایت 15 دقیقه صبر کنید و دوباره دستگاه را به برق بزنید. در صورتی که دکمه‌ها شروع به کار کردند. شما موفق به رفع ایراد شده‌اید در غیر اینصورت موارد گفته شده در ادامه  را بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه

‌خرابی تاچ پد و کنترل پنل

اگر صفحه نمایش ماشین ظرفشویی روشن می‌شود ولی دکمه‌ها کار نمی‌کنند، اگر برخی از دکمه‌ها کار می‌کنند و برخی دیگر نه احتمال می‌رود که تاچ پد دچار اختلال شده باشد و لازم است که تاچ پد را تعویض کنید. احتمال دیگر هم خرابی کنترل پنل است. اگر سیستم ماشین ظرفشویی شما به گونه‌ای باشد که کنترل پنل و تاچ پد از هم جدا باشند بعد از آزمایش و یافتن دلیل خرابی می‌توانید قطعه خراب را تعویض کنید. اما اگر از آن سری‌هایی باشد که تاچ پد و کنترل پنل به سورت پکپارچه و متصل به یکدیگر هستند، در اینصورت باید هر دو را تعویض کنید.

خرابی تاچ پد و کار نکردن دکمه ظرفشویی
در اکثر مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی بوش، کنترل پنل و صفحه نمایش به صورت مجزا نیستند.

خرابی برد کنترل اصلی

همانطور که مغز انسان تمامی فرمان‌ها را صادر می‌کند، برد کنترل اصلی نیز مانند مغز ماشین ظرفشویی عمل کرده و وظیفه ارسال فرمان و ایجاد ارتباط قطعات با یکدیگر را بر عهده دارد. هنگامی که این قطعه دچار مشکل شود دیگر فرمان‌های جدید اجرا نخواهند شد و در نتیجه صفحه کلید که وظیفه دریافت تنظیمات ورودی و ارسال آن از طریق برد به سایر اجزا را دارد، کار نخواهد کرد. در این زمان نیاز است که برد تعویض شود. اما قبل از آن اطمینان حاصل کنید که مشکل اصلی از برد است.

ریشه یابی و تعمیر موارد گفته شده، نیازمند مراجعه به مراکز تعمیر و یا تماس با کارشناس تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی در محل است.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید ببخشید من ظرفشویم پاکشوماست دکمه تغییر مودش با دکمه تایمرش قاطی کرده ، یعنی وقتی دکمه تغییر مودشو میزنم به جای دکمه تنظیم تایمر کار میکنه به نظرتون میتونه مشکل از بوردش باشه ؟ چون وقتی بازش میکنم و به بوردش الکل میزنم برای چند دیقه درست میشه ولی بعد دوباره خراب میشه ، لطفا راهنمایی کنید

  2. سلام خشته نباشید ببخشید من ظرفشوییم پاکشوماست دکمه هاش قاطی کردن وقتی دکمه تغییر مودشو میزنم میره روی تایمر یعنی دکمه تغییر مودش همون کاری رو میکنه که دکمه تایمرش میکنه هردوشون یکی شدن به نظرتون مشکل میتونه از بوردش باشه ؟ چون وقتی بهش الکل میزنم برای چند دیقه درست میشه ولی بعد دوباره قاطی میکنه ، لطفا راهنمایی کنین .

  3. با سلام و خسته نباشید.برای تعمیر خرابی در ماشین ظرفشویی تعمیرکار اوردیم .میکروسوئیچ قفل درب ماشین ظرفشویی خراب بوده که درست کردن. ولی احساس می کنم بعد از تعمیر احساس می کنم در ماشین ظرفشویی کج هست . با اینکه روشن میشه ولی این کجی در خیلی واضحه. ممکنه باعث ایجاد مشکل بشه؟

    1. با سلام
      لطفا با همان تعمیرکار تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید تا مجدد درب ماشین را بررسی کند.

  4. سلام خیلی مطلب مفیدی است. با توجه به افزایش قیمت ها، چه برندی را میشه پیشنهاد داد که مناسب باشه؟
    من در یک مجله خبری راجع به محصول تولید داخل مطالعه می کردم؟ میشه بررسی و مقایسه ای هم داشته باشید؟

    1. سلام
      با توجه به قیمت های بالا و محدودیت واردات لوازم خانگی، پیشنهاد میکنم از لوازم خانگی ساخت ایران خریداری کنید. برندهایی از قبیل اسنوا، پاکشوما، آبسال و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا