×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات سرور

آیا انواع سرورها را می‌شناسید؟

انواع سرورها

سرور های مختلف، کارهای مختلفی انجام می‌دهند: از ارائه پست الکترونیکی و تصویری گرفته تا حفاظت از شبکه‌های داخلی و میزبانی وب‌سایت‌های هاستینگ.

سرور اغلب به موردی خاص اختصاص داده می‌شود، به این معنی که آنها دیگر علاوه بر وظایف سروری خود هیچ وظیفه دیگری انجام نمی‌دهند. در ادامه بسیاری از انواع سرورهای رایج در بازار امروز را طبقه‌بندی می‌کنیم.

خرید سرورهای hp در فروشگاه فالنیک

سرور پروکسی (Proxy Server)

یک سرور پراکسی بین یک برنامه کلاینتی (معمولا یک مرورگر وب) و یک سرور خارجی (معمولا سرور دیگری در وب) قرار دارد که به منظور فیلتر کردن درخواست‌ها، بهبود کارایی و به اشتراک گذاشتن ارتباطات است.

انواع سرورها

سرور پستی (Mail Server)

تقریبا به اندازه سرورهای وب بسیار مهم و دارای حضور فراگیر است، سرور پست الکترونیکی پست‌ها را در میان شبکه‌های شرکتی (از طریق شبکه‌های محلی یا LAN و شبکه‌های گسترده یا WAN) و در سراسر اینترنت منتقل و ذخیره‌سازی می‌کند.

انواع سرورها

پلت‌فرم‌های سرور (Server Platforms)

پلت‌فرم‌های سروری اصطلاحی است که  اغلب مترادف با سیستم‌عامل استفاده می‌شود، یک پلت‌فرم سخت‌افزاری و یا نرم افزاری زیر بنای اصلی برای یک سیستم است و در نتیجه موتور محرک سرور محسوب می‌شود.

وب‌سرور (Web Server)

بطور دقیق، یک وب‌سرور ، محتوای استاتیک را به یک مرورگر وب ارائه می‌دهد که از طریق بارگذاری یک فایل از یک دیسک  انجام می‌شود و آن را در سراسر شبکه به مرورگر وب کاربر ارائه می‌کند. این تبادل به طور کلی توسط  گفتگو و صحبت میان مرورگر و سرور و با به کارگیری HTTP اتفاق می‌افتد.

انواع سرورها

سرور اپلیکیشنی (Application Server)

گاهی اوقات به عنوان نوعی ابزار میانی به آن اشاره می‌شود. سرورهای کاربردی، فضای بزرگی از قلمرو  محاسبات بین سرورهای پایگاه داده و کاربر نهایی را اشغال می‌کنند و اغلب آن دو را به هم مرتبط می‌سازند.

سرور ارتباطی بلادرنگ (Real-Time Communication Server)

سرورهای ارتباطات Real Time، که قبلا به عنوان سرویس‌دهنده های چت و یا سرورهای IRC شناخته می‌شدند و کماکان دیرآشنا هستند، گاهی اوقات به عنوان سرور پیام رسانی فوری (IM) معرفی می‌شوند. این سرورها کاربران بسیار زیادی را قادر به تبادل اطلاعات تقریبا بدون درنگ می‌کنند.

سرور FTP (FTP Server)

یکی از قدیمی‌ترین خدمات اینترنت، پروتکل انتقال فایل یا FTP است که همزمان با تامین امنیت فایل و سازمان به همراه کنترل انتقال، جابه جایی یک یا چند فایل را به صورت تضمین شده بین کامپیوترها امکان‌پذیر می‌کنند.

انواع سرورها

سرور همکاری (Collaboration Server)

از بسیاری جهات، نرم افزار همکاری که زمانی معروف به “گروه افزار یا Groupware” بود، قدرت اصلی در وب را به نمایش می‌گذارد. نرم‌افزار همکاری برای توانمندسازی کاربران در زمینه همکاری، صرف نظر از محل، از طریق اینترنت و یا اینترانت شرکت و همکاری در یک فضای مجازی طراحی شده است.

سرور ایمیل‌لیست (List Server)

این سرورها از پروتکل‌های ایمیلی مانند SMTP استفاده می‌کنند که تمامی پیام‌های مبادله شده در بین تمامی اعضای لیست ایمیل به اشتراک گذاشته می‌شود. در واقع شیوه عملکرد آن شبیه به شبکه‌های اجتماعی است. سرورهای لیست  راهی را برای مدیریت بهتر لیست های پستی ارئه می کنند.

سرور شبکه راه دور (Telnet Server)

سرور Telnet به کاربران این امکان را می‌دهد که وارد یک کامپیوتر میزبان شده و اموری را اعمال کنند گویی آنها در حال انجام کار بر روی خود آن کامپیوتر از راه دور هستند.

سرور متن‌باز یا (Open Source Server)

از سیستم عامل سروری متن باز و اصلی گرفته تا نرم افزار سروری، به شما کمک می کند کار خود را به خوبی انجام دهید، نرم افزار متن‌باز بخش مهمی از بسیاری از زیرساخت های IT است.

سرور مجازی (Virtual Server)

در سال ۲۰۰۹، تعداد سرورهای مجازی مستقر بیش از تعداد سرورهای فیزیکی شد. امروزه، مجازی سازی سرور تقریبا حضور فراگیری در مرکز داده داشته است. از هایپرویژن گرفته تا هیبریدکلود، از تکنولوژی مجازی سازی استفاده می‌شود.

انواع سرورها

 

تعمیر سرور و تجهیزات شبکه در محل با آچارباز
تعمیر سرور اچ پی، نصب و راه‌اندازی سرور اچ پی، پیکربندی سرور اچ پی، ریدبندی و نصب در رک، عیب‌یابی، تعویض قطعه، به همراه گارانتی خدمات و سرویس ها، اعزام تعمیرکار متخصص سرور اچ پی در تهران.
درخواست تعمیر سرور
3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا