×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

4 علت داغ شدن همزن برقی + راه حل رفع مشکل

داغ شدن همزن برقی

همزن برقی عضو جدانشدنی آشپزخانه‌هاست. اگر از این وسیله الکتریکی به شکل صحیح استفاده نکنید، ممکن است مشکلات زیادی برای دستگاه ایجاد ‌شود. در این مقاله آچارباز یکی از مشکلات رایج این وسیله یعنی داغ شدن همزن برقی را بررسی و روش‌های رفع آن را بیان می‌کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما باشید. اگر همزن برقی شما به درستی کار نمی‌کند، برای تعمیر همزن برقی با کارشناسان ما در آچارباز به شماره 02154591616 تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان مشکل دستگاه شما را حل کنند.

بررسی 4 علت رایج داغ شدن همزن برقی

دلایل زیادی موجب داغ شدن همزن‌ برقی می‌شود. برخی از این دلایل مربوط به نحوه استفاده نادرست ماست و برخی دیگر به عملکرد معیوب قطعات داخلی آن مربوط می‌شود. در ادامه چهار مورد از اصلی‌ترین دلایل داغ شدن همزن برقی را شرح می‌دهیم.

1- استفاده بیش از حد از دستگاه

علت داغ شدن همزن برقی می‌تواند استفاده بیش از حد از آن باشد. موتور همزن برقی حین کار گرما تولید می‌کند و اگر موتور بی‌وقفه کار کند، گرمای تولید شده موجب داغ شدن دستگاه می‌شود. بهتر است از همزن برقی به‌صورت مداوم استفاده نکنید و حین کار برای چند دقیقه به آن استراحت دهید. استفاده بیش از حد از همزن برقی و گرمای حاصل از آن، به موتور آسیب وارد می‌کند.

همچنین برای هم زدن مواد سنگین بهتر است از سرعت پایین استفاده کنید و در هر ۱۰ دقیقه به همزن استراحت دهید تا موتور خاموش شود و حرارت آن کاهش پیدا کند.

2- همزدن مواد سنگین

از همزن برقی می‌توانید برای ترکیب موادغذایی مختلف استفاده کنید؛ اما مواد سنگین به موتور دستگاه فشار وارد می‌کند و باعث داغ شدن همزن برقی می‌شود. 

هم زدن مواد سنگین با همزن برقی
هم زدن مواد غذایی سنگین به موتور همزن فشار وارد می‌کند و موجب داغ شدن آن می‌شود.

3- معیوب بودن قطعات داخلی همزن برقی

استفاده از همزن برقی در محیط گرم یا مرطوب موجب داغ شدن موتور دستگاه حین کار می‌شود. همچنین در اثر ضربه‌ ممکن است قطعات داخلی همزن برقی مانند موتور آسیب ببینند و هنگام کار کردن موجب داغ شدن آن شود. دلایل دیگر داغ شدن همزن برقی، آسیب‌دیدگی مکانیکی و خرابی المنت دستگاه است.

بیشتر بدانید: چرا همزن برقی بوی سوختگی می‌دهد؟

4- قدیمی بودن همزن برقی

فرسودگی قطعات، اصلی‌ترین دلیل داغ شدن همزن برقی است. برای جلوگیری از داغ شدن همزن برقی قدیمی می‌توانید قطعات آن را تعویض کنید. همزن‌های برقی جدید مجهز به فناوری نوینی هستند که  مانع از داغ شدن بیش از حد دستگاه می‌شوند.

قدیمی بودن دستگاه
قطعات قدیمی و فرسوده همزن برقی عملکرد خوبی ندارد و موجب داغ شدن آن می‌شوند.

چگونه از داغ شدن همزن برقی جلوگیری کنیم؟

استفاده نادرست ما از همزن‌های برقی عامل داغ شدن این دستگاه‌ است. با رعایت نکاتی ساده که در دفترچه راهنمای همزن‌های برقی نیز ذکر شده، می‌توانید از داغ شدن آن جلوگیری کنید. در ادامه برخی از این موارد را فهرست کرده‌ایم.

  • هرگز از همزن برقی برای مدت زمان طولانی استفاده نکنید و هر چند دقیقه یک بار آن را خاموش کنید.
  • از همزن برقی در محیط گرم آشپزخانه و در کنار اجاق ‌گاز استفاده نکنید، زیرا گرمای محیط به همزن آسیب می‌زند.
  • از همزن برای ترکیب مواد داغ استفاده نکنید. بهتر است مواد را به دمای محیط برسانید، سپس از همزن استفاده کنید.
  • بعد از هر بار استفاده تمام قطعات همزن برقی را تمیز کنید.
  • اگر حین کار همزن داغ شد، دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید در دمای محیط خنک شود.
چگونه از داغ شدن همزن برقی جلوگیری کنیم؟
با رعایت نکات نگهداری و استفاده صحیح از همزن برقی، از داغ شدن آن جلوگیری کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از همزن برقی

برای افزایش عمر مفید همزن برقی توصیه می‌شود استفاده صحیح از این دستگاه را یاد بگیرید. یکی از اشتباهات رایج، استفاده از همزن برقی هنگام ضعیف بودن جریان برق است. جریان ضعیف برق فشار زیادی به موتور وارد و عملکرد دستگاه را مختل می‌کند.

اغلب همراه همزن‌های برقی، دفترچه راهنما وجود دارد و نکات اصلی و مهمی را در رابطه با نحوه کار کردن با دستگاه بیان می‌کند. این نکات عبارتند از:

  • هر پنج دقیقه یک بار دستگاه را خاموش کنید تا قابلیت خنک کنندگی بتواند حرارت موتور را کاهش دهد.
  • بعد از کاهش یافتن دمای موتور آن را روشن کنید.
  • پس از اتمام کار و پیش از کشیدن دو شاخه همزن از برق، ابتدا دستگاه را روی حالت صفر قرار دهید.
  • بدنه همزن را با آب نشویید و از یک دستمال مرطوب برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

بیشتر بدانید: نحوه قرارگیری و تنظیم درست اجزای همزن برقی

برای حل مشکل داغ شدن همزن برقی چکار کنیم؟

از مشکلات عمده همزن برقی می‌توانیم به خرابی سوئیچ، کار نکردن دستگاه، خرابی فیوز، گیر‌کردن تیغه و جرقه ‌زدن اشاره کنیم. در بسیاری مواقع خرابی قطعات می‌تواند دلیل خرابی و کار نکردن همزن برقی باشد. قطعات دستگاه در اثر عوامل مختلفی از جمله استفاده نادرست، داغی بیش از حد یا اتصال برق خراب می‌شوند. برای بررسی سلامت قطعات دستگاه، همزن را از برق بکشید و با پیچ‌ گوشتی بدنه را باز کنید. در‌صورتی‌که مهارت لازم برای تعمیر همزن برقی و حل مشکل داغ شدن آن ندارید، می‌توانید با کارشناسان ما در آچارباز با شماره 02154591616 تماس بگیرید. خواندن مقاله مشکلات همزن برقی را بشناسید به شما کمک می‌کند، راحت‌تر بتوانید مشکلات دستگاه خود را شناسایی و آنها را رفع کنید.

تعمیر همزن برقی با آچارباز
خدمت تعمیر همزن برقی شامل عیب یابی و تعمیر انواع همزن است و در دسته خدمات تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. برای تعمیر همزن خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر همزن برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر همزن برقی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا