×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

چرا پس از شستشو کف در ماشین ظرفشویی باقی می ماند؟

حذف کف از ظرفشویی برای همیشه

جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی به قدری که دلهره‌آور است، زیان بار  نیز می‌تواند باشد. به هر حال اگر وسیله‌ای درست کار نمی‌کند، به این معنی است که برخی از قطعات آن به درستی در حال انجام کار نیستند. پس به همین دلیل برای حل این موضوع باید فکری کرد. در ادامه با مقاله سایت آچار باز همراه باشید تا با راهکارهای پیشنهادی این مشکل را برطرف کنید.

دلایل جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی

قبل از این که به سراغ حل مشکل برویم، ابتدا باید دلایل به وجود آمدن چنین اشکالاتی را بررسی کنیم. برای شستشو در ماشین ظرفشویی به مواد شوینده نیازمندیم، که این مواد شوینده کف تولید می‌کنند. برای این که کف تولید شده از ماشین ظرفشویی خارج شود، باید محل ورودی آب تمیز و محل خروجی آب کثیف سالم باشد. اولین و شایع‌ترین دلیل جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی پر بودن مخزن است. اما دلایل دیگری هم وجود دارد که در ادامه آنها را ذکر می‌کنیم:

  • پر بودن مخزن پودر
  • خرابی دریچه‌های ورودی آب
  • استفاده از مواد شوینده غیر مجاز برای شستشو ظروف

 پر بودن مخزن پودر

مخزن پودر جایی است که شما یک مقدار پودر و مایع را برای یک برنامه شستشو مشخص، استفاده می‌کنید. اگر ماشین ظرفشویی از همه میزان پودری که برای یک شستشو در مخزن ریخته‌اید کمتر باشد مسلما در ماشین ظرفشویی شما کف ایجاد خواهد شد. اگر شما بیشتر از آن مقدار پودری که لازم هست، در مخزن پودر ظرفشویی بریزد، تمیزی ظروف بیشتر نخواهد شد. بلکه فقط در ماشین ظرفشویی شما کف ایجاد خواهد شد.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

 

انتخاب نامناسب برنامه شستشو

برنامه‌های شستشو بر اساس زمان، دما و سردی و گرمی آب تشکیل شده‌اند. یعنی باید برنامه‌ای را برای شستشو انتخاب کنید که مناسب مقدار کثیفی ظروف شما باشد. اصلی‌ترن دلیل جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی همین مسئله است. اگر برنامه شستشو با میزان پودر ریخته شده در مخزن، تعادل داشته باشند، به احتمال زیاد دیگر شاهد این موضوع نخواهید بود. برای برنامه‌هایی که تایم کمتری دارند، از پودر کمتری هم استفاده کنید. چون اولاً پودر اضافی باعث تمیزی بیشتر نمی‌شود. بلکه باعث به وجود آمدن کف در ماشین ظرفشویی شما خواهد. از برنامه Drain هم برای تخلیه کف می‌توان استفاده کرد.

چک کردن دریچه‌های ورودی آب
دریچه‌های ورودی آب سالم به داخل محفظه شستشو ماشین ظرفشویی، باید سالم و به دور از هر گونه عیبی باشند.

خرابی دریچه‌های ورودی آب

زمانی که ما دست‌هایمان را با آب و صابون می‌شوییم، اگر آب کم باشد یا آب برای شستشو نداشته باشیم، کف بر روی دست باقی می ماند. در ماشین ظرفشویی هم اوضاع به همین صورت است. اگر آب ورودی  برای شستشو در داخل ماشین ظرفشویی کم باشد، مسلما کف‌های ایجاد شده در حین شستشو به صورت کامل از دریچه خروجی خارج نخواهند شد.

برای رفع این مشکل دریچه ورودی را برای گرفتگی و یا خرابی بررسی کنید .امکان دارد شیر ورودی دریچه نیاز به تعویض داشته باشد.

 خرابی پمپ آب و ماندن کف در ماشین ظرفشویی

پمپ آب یکی از قطعات مهم ماشین ظرفشویی است. این قسمت وظیفه دارد که آب ورودی را با شدت به داخل ظرفشویی پمپاژ کند. یعنی اگر شدت آب ورودی به ظرفشویی کم است، علاوه بر خراب بودن دریچه ورودی، احتمال دارد که پمپ آب دستگاه هم دچار اشکالاتی شده باشد. در این صورت، اگر حتی برنامه و میزان پودر استفاده شده به اندازه و مناسب باشد، باز هم کف در ماشین ظرفشویی باقی می ماند.

تعمیر پمپ آب کار آسانی نیست و برای تعمیر ماشین ظرفشویی باید به سراغ تعمیرکار متخصص بروید.

ظرفشویی به مواد شوینده درجه یک نیاز دارد
مواد شوینده غیراستانداردی که در مقابل آب مقاومت بیشتری دارند، یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد کف در ماشین ظرفشویی هستند.

استفاده از مواد شوینده تقلبی و نامناسب

برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی اگر از پودر مناسب استفاده نکنید، دستگاه قادر به تخلیه کف نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه

چگونه کف باقی مانده در ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

  • در اولین قدم چرخه شستشو را فعال کنید. توجه کنید که از مواد شوینده استفاده نکنید. همچنین از آب سرد استفاده کنید.
  • دریچه خروجی را هم از نظر مسدود بودن بررسی کنید، تا اگر مشکلی بود، رفع کنید.
  • دو قاشق نمک خوراکی به مخزن ظرفشویی اضافه کنید.
  • بعد از تمام شدن چرخه شستشو در صورت باقی ماندن کف با استفاده از یک دستمال نرم یا حوله، شروع به خشک کردن و از بین بردن کف‌ها بکنید.
  • اگر این اتفاق بعد از هر شستشو تکرار شد و شاهد جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی بودید، بهتر است برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    برای چی بعد از شست و شو ظروف کمی کف روی ظروف باقی ممیونه ؟

  2. سلام. ماشین ظرفشویی زانوسی خوب بود بعد از استفاده ازجرم گیر درماشین ظرفشویی .کف بسیار زیادی در ماشین باقی میماند .حتی بعد از چندین بار شستشو بدون هیچ شوینده و ظرفی. باز هم کفی زیاد ایجاد شده و میماند.فیلتر تخلیه آب و شیر ورودی آب به درستی کار می‌کند .سرویس هم شد دستگاه. ولی همچنان مقداری کف میکند.چاره چیست؟

  3. کفی که بعد از شستشو توی ماشین ظرفشویی من جمع میشه زرده و حالت چرب داره و کف روی فیلتر می مونه. آیا هادی هست؟

    1. باسلام
      آذین عزیز، رنگ این کف ناشی از روغن و چربی‌های موجود در ظروف است. خیر، این موضوع عادی نیست باید صحت دریچه‌های ورودی آب و پمپ بررسیشود و همینطور مطمئن شوید که ماده شوینده استفاده شده در ماشین ظرفشویی استانداردهای لازم را دارد. در صورتی که مشکل حل نشد شما می‌توانید درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی در محل خود را در سایت آچارباز ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا