×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

اخبار آچارباز

با افزونه فونت آرا آشنا شوید

افزونه فونت آرا

قطعا یکی از نکات مهم در هر وبسایت، فونت خوانا و مناسبی است که چشم کاربران را هنگام خواندن مطالب اذیت نکند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با مراجعه به برخی سایت‌ها با ناخوانا بودن فونت‎‌های آن سایت مواجه شوید و به سختی مطالب را بخوانید.

اما از این پس دیگر نگران این مشکل نباشید. چرا که به تازگی افزونه‌ای فارسی با همت یکی از برنامه نویسان ایرانی به نام مصطفی الهیاری طراحی و ساخته شده که به راحتی با مراجعه به هر وبسایتی، می‌توانید از بین چندین فونت، فونت مورد علاقه خود را انتخاب کرده و وبسایت مورد نظر را با آن بخوانید.

به گفته برنامه نویس این افزونه:

[فونت آرا] از نظر توسعه نسبت به نسخه‌ی قبلی کاملا فرق کرده. یعنی از لحاظ سرعت می‌توانم بگویم پنج شش برابر نسبت به نسخه‌ی قبلی سریعتر است. اگر بخواهم از لحاظ فنی بگویم، در نسخه‌ی قبلی با استفاده از جاوا اسکریپت یک سری از کار‌ها را انجام  می‌داد، اما الان با CSS خالص این کار‌ها را به انجام می‌رسند.

افزونه فونت آرا همانطور که گفته شد، از سرعت بالایی برخوردار است به طوری که خیلی سریع در لحظه باز شدن صفحه، فونت آن نیز تغییر می‌کند و نیازی به لود شدن کامل صفحه ندارید.

اگر از سرعت آن بگذریم، این افزونه با فونت‌های جذاب و متنوعی که دارد، وبگردی را پیش از پیش هیجان انگیز می‌کند. به این معنا که با نصب فونت آرا به راحتی می‌توانید فونت های از پیش تعریف شده آن را به سلیقه خود و متناسب با صفحه تغییر دهید تا به بهترین فونت برسید.

اما چطور باید از افزونه فونت آرا استفاده کنید؟

کافیست این افزونه را نصب کنید. پس از نصب خواهید دید که آیکون کوچک آبی رنگی در نوار بالای مرورگر شما اضافه می‌شود. بر روی آن کلیک کنید. سپس بر روی لینک «افزودن فونت دلخواه» کلیک کنید. حال از صفحه‌ی باز شده می‌توانید فونت دلخواه خود را انتخاب کنید.

افزونه فونت آرا

جالب است بدانید که علاوه بر فونت‌های جذاب از پیش تعریف شده این افزونه، شما قادر هستید فونت‌های انتخابی خود را نیز به آن اضافه کنید.

همچنین ویژگی دیگر این افزونه متن باز Open Source بودن آن است که این امکان را به توسعه دهندگان می‌دهد تا خود را به چالش بکشند و تغییرات گسترده دیگری نیز به این افزونه اعمال کنند.

به گفته سازنده این افزونه:

این افزونه متن باز هست و این موضوع باعث می‌شود سرعت توسعه بالاتر باشد. همچنین یکی از معضلاتی که نسخه‌های قبلی داشت این بود که کاربران به این دلیل که نمی‌توانستند کد‌ها را ببینند نسبت به امنیت برنامه دچار شک و شبهه می‌شدند.

افزونه فونت آرا

فونت آرا، افزونه‌ای است که در مرورگر کروم، فایرفاکس و اپرا به راحتی قابل نصب و استفاده است. گفتنیست که این افزونه برای مرورگرهای مایکروسافت اج و سافاری نیز ساخته شده، اما در حال حاضر قابل دسترس نبوده و در حال بررسی است.

استفاده از این افزونه کاملا رایگان بوده و اگر توانایی توسعه و پیشرفت این نرم افزار را دارید می‌توانید از سایت گیت‌هاب سورس اصلی کد را مشاهده کنید و در صورت تمایل به توسعه‌ی بیشتر آن بپردازید.

منبع: دیجیاتو

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا