×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید ظروف تفلون

خرید ظروف تفلون

امروزه ظروف تفلون، یکی از اصلی‌ترین ابزار موجود در هر آشپزخانه مجهز هستند. جهت خرید ظروف تفلون باید به برند، پوشش، نوع ساخت، قیمت و… آن توجه کنید.به صورت کلی، ظروف نچسب طول عمر زیادی ندارند و باید حین استفاده، نکات نگهداری از آن‌ها را رعایت کنید، در غیر این‌ صورت ظروف شما پس از مدت کوتاهی غیر قابل استفاده خواهند شد. اما اصلاً نگران نباشید، نکته قابل توجه این است که تعمیر ظروف تفلون امکان پذیر است.
اگر شما در حال خرید جهیزیه هستید یا قصد خرید یک سرویس قابلمه تفلون را برای آشپزخانه خود دارید؛ پیشنهاد ما به شما مطالعه کامل مقاله‌ راهنمای خرید ظروف تفلون آچارباز است.

کاملترین راهنمای خرید ظروف تفلون

ظروف آشپزی نچسب، یکی از وسایل ضروری هر آشپزخانه مدرن است. نوع ابزار مورد استفاده جهت طبخ غذا ارزش غذایی را که می‌پزید، تعیین می‌کند. هنگام خرید ظروف نچسب، باید به موارد مختلفی از جمله: ساخت، پوشش، برند و قیمت آن‌ها توجه بیشتری داشت. در این بخش چند دستورالعمل خرید ظروف تفلون را شرح داده‌ایم که به شما کمک می‌کند یک مجموعه ایمن و بادوام از ظروف تفلون یا نچسب بتوانید بخرید:

  • پوشش ظروف نچسب

به‌صورت کلی دو نوع مختلف پوشش نچسب وجود دارد. محبوب ترین پوشش (تفلون PTFE ) است؛ یک پوشش مصنوعی، که آب را دفع می‌کند. نوع دیگر پوشش سرامیک نامیده می‌شود، اگرچه این نوع پوشش در واقع یک ژل مبتنی بر سیلیس است. هر دو نوع پوشش برای جلوگیری از چسبیدن مواد غذایی به سطح تابه به خوبی عمل می‌کنند. اگرچه پوشش تفلون بیشتر از پوشش‌های سرامیکی دوام می‌آورد. برخی از سطوح نچسب پخت و پز دارای پوششی از اسید پرفلوروکتانوئیک (PFOA) هستند؛ PFOA یک ماده شیمیایی مضر است که به‌طور قوی می‌تواند باعث سرطان شود. بنابراین از چنین محصولاتی دوری کنید و  قبل از خرید، در مورد فرایند تولید آن‌ها تحقیق و بررسی کنید. توصیه می‌شود که محصولی را انتخاب کنید که دارای پوشش ضد آب باشد و همچنین مواظب باشید که آن‌ها را بیش از حد گرم نکنید؛ زیرا روکش شروع به از هم پاشیدگی می‌کند و بخارهای سمی آزاد می‌کند.

کاملترین راهنمای خرید ظروف تفلون
در صورتی که ظروف تفلون شما خط و خش داشتند، بهتر است از آن‌ها استفاده نکنید؛ چراکه باعث بروز بیماری‌های خظرناک خواهد شد.
  • مواد استفاده شده برای ساخت ظروف

اکثر ظروف نچسب از آلومینیوم یا جنس استنلس استیل ساخته می‌شوند. اجناس نچسب ساخته شده از آلومینیوم سبک وزن، به سرعت گرم می‌شوند، بنابراین جهت استفاده از آن‌ها باید دقت بیشتری داشته‌ باشید. قابلمه‌های آلومینیومی به دلیل سریع‌تر گرم شدن، برای توزیع یکنواخت گرما ایده‌آل نیستند. از آن‌ها همچنین نمی‌توانیم روی مشعل‌های القایی استفاده کنیم (مگر اینکه یک صفحه فولادی ضدزنگ به پایین جوش داده شده باشد).

اگر اجاق گاز شما القایی است، حتماً بسته‌بندی ظروف را قبل از خرید بررسی کنید، تا مطمئن شوید که ظروف مدنظر شما با اجاق گاز القایی سازگار است.

می‌توانید ظروف تفلون را با چسباندن آهن‌ربا به کف آن تست کنید. همچنین ظروف استیل، ممکن است دمای بالاتری را تحمل کنند، اما عمدتاً نچسب هستند؛ از این رو، تمیز کردن آن‌ها کار سختی نیست. این ظروف توانایی بیشتری برای گرم کردن یکنواخت دارند، اما این تابه‌ها سنگین‌تر و گران‌ قیمت‎‌‌‌تر نیز هستند.

پیشنهاد مطالعه
  • قیمت ظروف تفلون

برای داشتن ظروف تفلون باکیفیت و با دوام بیشتر، باید هزینه بیشتری نسبت به ظروف ارزان قیمت و بی کیفیت پرداخت کنید. به خاطر داشته باشید که با استفاده کوتاه مدت از ظروف بی کیفیت، پوشش آنها از بین می‌رود و بدون شک بر گرمایش و سایر عملکردهای محصول تأثیر می‌گذارد. مطمئن شوید که خرید شما مبتنی بر ارزش است، نه ارزان بودن قیمت محصول؛ البته مواظب باشید درست خرید کنید چرا که هر محصول گران قیمتی، دارای کیفیت بالا نیست.

راهنمای خرید ظروف نچسب
در تصویر بالا روش نامناسب شستشوی ظروف تفلون با یک اسکاچ زبر را مشاهده می‌کنید.
  • خرید سرویس یا تکی

هنگام خرید ظروف تفلون تعداد ظروف و اینکه می‌خواهید حتما یک سرویس کامل را داشته باشید، اهمیت دارد. شرکت های سازنده، اغلب ظورف تکی هر سرویس را نیز تولید می‌کنند. اگر تمام اقلام یک سرویس مناسب شما نیست می‌توانید از سایز‌های مختلف قابلمه و ماهی تابه با توجه به نیازتان ظرف مناسب را انتخاب کنید. در ادامه سایزهای رایج ظروف تفلون را بیان می‌کنیم که اغلب براساس قطر دهانه ظرف بیان می‌شود.

  • سایز 12، 14، 16 ؛ مناسب یک تا 2 نفر
  • سایز 18 ، مناسب 2 الی 3 نفر
  • سایز 20، مناسب 3 الی 4 نفر
  • سایز 22 ؛ مناسب 5 نفر
  • سایز 24 ؛ مناسب 6 نفر
  • سایز 26 ؛ مناسب 5 تا 7 نفر
  • و …
پیشنهاد مطالعه

خرید ظروف تفلون ؛ بهترین برند کدام است؟

پیش از خرید ظروف تفلون بهتر است محصولات برند‌های پرطرفدار و محبوب را بررسی کنید و براساس نظارت کاربران و حسن سابقه بهترین مدل از بهترین مارک را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید. از برندهای محبوب ایرانی می‌توانیم به زرساب، کویر، کاج، تابان، تفال ایران و … اشاره کنیم. در بین شرکت‌های سازنده ظروف تفلون خارجی نیز بیشتر نام برند‌های جی ای دبلیو آلمان، جی فی نی،جانسون،آیسل، کرکماز و … شنیده می‌شوند که بین استفاده کنندگان از محبوبیت بالایی برخوردارند. بهترین برند را با توجه به هزینه‌ای که برای خرید درنظر گرفته‌اید، طراحی ظاهری، نوع تفلون ضخامت و … می‌توانید انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا