×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

سیر تا پیاز نگهداری از ظروف تفلون به زبان ساده

نگهداری از ظروف تفلون

ظروف تفلون اغلب با سرامیک یا پلی تترافلوئورواتیلن (معمولاً به عنوان تفلون یا PTFE شناخته می‌شوند) پوشانده می‌شوند، تا سطحی صاف ایجاد کنند. به کمک این ظروف می‌توانید غذاهای خوشمزه متنوع را بدون چسبیدن به قابلمه یا ماهیتابه بپزید. اما نکات مهم برای نگهداری از ظروف تفلون را باید بدانید تا بتوانید از آن چندسال استفاده کنید؛ در غیر اینصورت مجبور خواهید شد به سرعت برای بازسازی یا تعمیر ظروف تفلون اقدامات لازم را انجام دهید.

چنانچه در سطح ظروف تفلون شما خراشیدگی، پوسته پوسته شدن یا تاب برداشتن وجود دارد بهتر است در آن ظرف غذا درست نکنید؛ زیرا در اینصورت ظرف تفلون شما سرطان‌زا شده و مشکلات جدی برای سلامتی شما و اعضای خانواده‌تان خواهد داشت. برای تعمیر ظروف تفلون خود می‌توانید از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید، کافیست با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا در زمانی کوتاه با قیمتی مناسب ظروف شما بازسازی شوند. اما در ادامه این مقاله، قصد داریم شما را با نکاتی که  در بالا بردن عمر ظروف تفلون موثر است صحبت می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

چک لیست نگهداری از ظروف تفلون

نگهداری از ظروف تفلون به محض باز کردن جعبه و پلاستیک ظروف آغاز می‌شود. شما باید در تمامی مراحل استفاده، شستشو، جابجایی و … ظروف تفلون نکات ایمنی مهمی که توسط شرکت تولیدکننده بیان شده را رعایت کنید. این نکات اغلب داخل دفترچه راهنما یا روی جعبه ظروف تفلون نوشته شده است.

اما در صورتی‌که ظروف تفلون شما این امکان را ندارند می‌توانید از نکاتی که در ادامه اعلام می‌کنیم برای بالا بردن عمر ظروف تفلون استفاده کنید.

  • استفاده از پارچه یا اسفنج نرم برای شستشو
  • استفاده از مواد شوینده مناسب
  • استفاده از کفگیر و قاشق مناسب برای کشیدن غذا داخل ظرف

قبل از استفاده تابه‌های نچسب را بشویید

قبل از استفاده از ظروف تفلون جدید، آن‌ها را بشویید تا باقی مانده موادی که از بسته‌بندی، روی ظروف مانده پاک شود. برای اینکار از آب گرم و مایع ظرفشویی و اسفنج نرم استفاده کنید. سپس آن را به طور کامل خشک و روی گاز قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه

نشستن ظروف تفلون با ماشین ظرفشویی

به‌طور کلی بسیاری از تابه‌های نچسب قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند؛ اما ممکن است دمای آب داغ یا مواد شوینده به کار رفته در ماشین ظرفشویی یا  در حین حرکت، ‌در اثر برخورد آبپاش ‌به کف آن، سطح نچسب آسیب ببیند. پس یکی از ترفندهای نگهداری از ظروف تفلون شستشوی آنها به صورت دستی با اسکاچ یا ابر نرم است.

بالا بردن عمر ظروف تفلون
با رعایت نکات نگهداری از ظروف تفلون، می‌توانید عمر ظروف تفلون خود را افزایش دهید.
پیشنهاد مطالعه

برای از بین بردن موادغذایی سخت ظرف تفلون را در آب داغ بخیسانید

برخی از مواد غذایی مانند پنیر پیتزا و … پس از پختن به سختی از ظروف جدا می‌شوند. چنانچه این مواد را با ظروف تفلون خود می‌پزید و با اسکاچ یا اسفنج نرم امکان جداسازی آن را ندارید به هیچ عنوان از قاشق‌های فلزی یا سیم ظرفشویی برای جدا کردن مواد از کف ظرف اقدام نکنید؛ زیرا اینها می‌تواند به سطح تفلون شما آسیب بزند. در این زمان کافیست ظرف را چند ساعت با آب گرم و مواد شوینده خیس کنید تا مواد غذایی به راحتی از کف آن جدا شود.

برای تمیزی پشت ظرف تفلون از جوش شیرین کمک بگیرید

علاوه بر کف ظرف، بدنه بیرونی و زیر ظروف تفلون نیز در اثر حرارت زیاد یا بیرون ریختن و سر رفتن مواد غذایی دچار سوختگی و کثیفی می‌شود. برای تمیز کردن این بخش‌ها نیز بسته جنس بدنه و کفه می‌توانید راهکارهای مختلفی را پیش بگیرید اما ترکیب جوش شیرینی و سرکه یا خمیر دندان و برس‌های سیمی یا سیم ظرفشویی می‌تواند بسیار موثر باشد.

برای همزدن موادغذایی از وسایل آشپزی مناسب استفاده کنید

ظروف تفلون امروزی از دوام بیشتری نسبت به ظروف تفلون گذشته برخوردارند. اما همچنان یکی از ترفندهای مهم برای نگهداری از ظروف تفلون، استفاده از کفگیر یا ملاقه‌های چوبی و سیلیکونی باید برای همزدن یا ریختن مواد غذایی است.
هرگز غذاها را با چاقو در ظرف نچسب (یا ظروف شیرینی پزی) برش ندهید و مراقب باشید، که سطح ظروف تفلون را با نوک تیز ابزار یا قاشق‌های فلزی خراش ندهید.

بالا بردن عمر ظروف تفلون با کفگیر و قاشق چوبی
قاشق‌های چوبی و ظروف سیلیکونی برای استفاده بی‌خطر از ظروف تفلون مناسب هستند و نباید لبه‌های تیز داشته باشند.
پیشنهاد مطالعه

ظروف تفلون را بیش از حد گرم نکنید

یکی دیگر از نکات نگهداری از ظروف تفلون هنگام پخت و پز، تنظیم شعله گاز روی حرارت کم و متوسط است که ​​به ماندگاری پوشش نچسب بسیار کمک کنید. گرمای زیاد یعنی دماهای بسیار بالا (معمولا حدود 600 درجه فارنهایت)، می‌تواند به مرور زمان به پوشش ظروف تفلون آسیب برساند. علی الخصوص اگر شرکت تولیدکننده از مواد باکیفیت برای ساخت ظروف استفاده نکرده باشد.

بالا بردن عمر ظروف تفلون با شستن اصولی ظروف
با رعایت نکات اعلام شده می‌توانید چندین سال از ظروف تفلون استفاده کنید.

با نگهداری از ظروف تفلون به بهترین نحو، تابه‌های نچسب شما می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند. درصورتی‌که ظروف تفلون شما آسیب دیدند، نگران نباشید زیرا می‌توانید برای تعمیر ظروف تفلون از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید کافیست با شماره 02154591616 تماس بگیرید. تعمیرکاران ما در اسرع وقت با قیمتی مناسب ظروف تفلون شما را تعمیر و بازسازی می‌کنند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا