×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

آشنایی با 10 مدل از غذاهای مناسب مهمانی عید نوروز

غذاهای مناسب مهمانی عید نوروز

عید نوروز از عیدهای باستانی ایرانیان است که هر سال آن را جشن می‌گیرند. در این میان دید و بازدیدهای عید بسیار مرسوم است و افراد به خانه اقدام و دوستان خود سر می‌زنند. در این زمان همه می‌خواهند با ایده‌های جالب و به بهترین شکل از مهمانان پذیرایی کنند. تهیه غذاهای خوشمزه و جدید می‌تواند مورد استقبال قرار بگیرد. در ادامه با برخی از غذاهای مناسب مهمانی عید نوروز آشنا می‌شویم تا برای پذیرایی مهمانان خود از آن‌ها استفاه کنید.

این غذاهای مناسب مهمانی عید نوروز را می‌توانید با به روش سنتی با ماهیتابه و قابلمه درست کنید یا با تجهیزات مدرن و دستگاه‌های جدید این کار را انجام دهید. به طور مثال با ساندویچ ساز، بخارپز، سرخ کن، آرام پز، پلوپز و زودپز. به طور مثال برای اینکه غذاهای شما به روش رژیمی و کاملا سالم باشد می‌توانید از بخارپز، زودپز، آرام‌پز استفاده کنید.

چنانچه این دستگاه‌های شما ایراد پیدا کرده است می‌توانید در این صفحه روی کلمات تعمیر بخارپز، تعمیر ساندویچ ساز، تعمیر سرخ کن، تعمیر آرام پز، تعمیر پلوپز، تعمیر زودپز کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

لیست غذاهای مناسب مهمانی عید نوروز

غذاها تنوع بسیار بالایی دارند و شما باید با توجه به ذائقه مهمانان خود، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. در این میان باید به سن مهمانان توجه داشته و غذاهایی بپزید که هم کودکان و هم بزرگسالان از خوردن آن‌ لذت ببرند. تعدادی از بهترین و پرطرفدارترین غذاها برای مهمانی عید در ادامه معرفی شده‌اند.

سبزی پلو با ماهی

یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار که از زمان‌های قدیم به عنوان غذای شب عید طبخ میشد، سبزی پلو با ماهی است. اغلب تمام اقوام و بزرگ‌ترهای فامیل در شب عید دور یکدیگر جمع می‌شوند و این شام خوشمزه و لذیذ را نوش جان می‌کردند. البته غذای شب عید ممکن است در شهرهای مختلف کشور با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت باش؛ اما معروف‌ترین آن‌ها سبزی پلو با ماهی است. ماهی نیز با توجه به ذائقه افراد به صورت‌های مختلف ماهی شکم پر، سرخ شده، قلیه ماهی و … تهیه می‌شود.

کلم پلوی شیرازی

غذای سنتی و بسیار خوشمزه دیگر که در مهمانی‌ها و شب عید نوروز پخته می‌شود، کلم پلو شیرازی است. این غذا از غذاهای سنتی شیراز محسوب می‌شود؛ اما در سراسر کشور طرفداران خاص خود را دارد. طرز تهیه آن نیز در شهرهای مختلف با کمی تغییر همراه است. برنج، کلم، گوشت چرخ کرده، سبزی معطر، پودر لیمو عمانی، ادویه، پیاز داغ و … از مواد اولیه موردنیاز برای تهیه این پلو خوشمزه و پرطرفدار هستند.

دلمه برگ مو

دلمه از غذاهای خوشمزه‌ایست که معمولا در تمام شهرهای ایران و در میان کودکان و بزرگسالان طرفدار دارد. در برخی از شهرهای کشور مانند آذربایجان، انواع مختلفی از دلمه‌ها برای شب عید تهیه می‌شود. در میان مدل‌های مختلف آن، دلمه برگ مو طرفدار بیشتری دارد و بسیاری از مردم اعتقاد دارند با خوردن این غذا به آرزوهای خود در سال جدید می‌رسند. برنج، سبزی دلمه، گوشت چرخ کرده، لپه، پیاز، سرکه و … از مواد اولیه برای تهیه دلمه هستند. برخی از افراد دلکه را با طعم شیرین‌تر و برخی نیز با طعم ترش‌تر می‌پسندند.

قرمه سبزی

قرمه سبزی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز طرفدار دارد. این غذای به شدت خوشمزه، می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای مهمانی‌های عید باشد. برای تهیه این خورشت خوشمزه از گوشت یا مرغ به همراه لوبیا و سبزی و لیمو عمانی استفاده می‌شود. برخی از افراد اعتقاد دارند خوردن قرمه سبزی در عید نوروز سال پربرکتی را برای آن‌ها به همراه می‌آورد.

کوفته

یکی دیگر از غذاهای محبوب مهمانی عید، کوفته است. برخی از شهرهای ایران مانند همدان در شب عید نوروز کوفته درست می‌کنند. کوفته با مواد مختلفی مانند گوشت، برنج، نخود، لپه، تخم مرغ، ادویه، آرد نخودچی، پیاز و … تهیه می‌شود. راز تهیه کوفته‌های خوشمزه با ظاهری عالی، ورز دادن زیاد مواد است تا کوفته‌ها در هنگام پخت وا نروند. این غذای خوشمزه و لذیذ را می‌توانید به همراه برنج یا نان میل کنید.

کوفته از غذاهای مناسب مهمانی عید نوروز
یکی از بهترین غذاهای بدون برنج و مناسب برای وعده شام، کوفته تبریزی است.

ترش تره

ترش تره از غذاهای گیلانی است که در عید نوروز پخته می‌شود. گیلانی‌ها تنوع بالایی از غذاهای بسیار خوشمزه دارند که در سراسر کشور محبوب و پرطرفدار هستند. ترش تره شبیه به آش است با این تفاوت که باید در انتها به آن تخم مرغ اضافه کنید. سیر، سبزی‌های مخصوص گیلانی، اسفناج، جعفری، شوید، برگ چغندر، آب نارنج و … از مواد اولیه این غذای محبوب هستند. این غذا را می‌توانید برای مهمان‌های گیاه خوار خود نیز تهیه کنید.

قیمه نثار

یکی از غذاهایی که علاوه بر خوشمزگی دارای ظاهری بسیار زیبا و اشتها آور است، قیمه نثار غذای قزوینی است. این غذا از بهترین گزینه‌های برای مهمانی‌های عید است که می‌تواند سفره شما را خوش رنگ و لعاب کند. گوشت گوساله یا گوسفندی، زرشک، خلال بادام، برنج، خلال پسته، زعفران، رب گوجه، پیاز و … از اصلی‌ترین مواد اولیه برای تهیه این پلو جذاب و خوشمزه هستند.

خورشت خلال کرمانشاهی

خورشتی با ریشه کرمانشاهی که بسیار خوشمزه و لذیذ است و همان‌طور که از خلال بادام تهیه می‌شود. اگر طرز تهیه قیمه را بلد باشید و بتوانید قیمه خوشمزه‌ای درست کنید، قطعا در درست کردن این خورشت نیز استاد خواهید بود. خورشت خلال و قیمه دقیقا مشابه یکدیگر آماده می‌شوند. با این تفاوت که در خورشت خلال از خلال بادام به جای سیب زمینی سرخ شده استفاده شده و خورشت باید با آب کمتر تهیه شود. گوشت گوساله، زرشک سیاه، لیمو عمانی، پیاز، زعفران، ادویه، خلال بادام و … برای تهیه این خورشت استفاده می‌شود.

رشته پلو

رشته پلو از غذاهای پرطرفدار در مناطقی از کشور مانند کرمانشاه، آذربایجان و اراک است. افراد زیادی باور دارند با خوردن رشته پلو می‌توانند زمام امور را بهتر در دست بگیرند، به همین دلیل این غذا را برای شب عید یا مهمانی‌ها و دورهمی‌های عید در نظر می‌گیرند. رشته پلو از پلوهای بسیار لذیذ است که در آن از ترکیب رشته پلویی، برنج، کشمش و زعفران استفاده می‌شود.

کوکو سبزی

غذایی ساده اما فوق العاده خوشمزه و لذیذ که عطر و بوی خاصی به مهمانی‌ عید شما می‌بخشد. استفاده از سبزی و پخت کوکو سبزی نماد سبزی و طراوت است، به همین دلیل در شب عید این غذای خشومزه و پرطرفدار طبخ می‌شود. کوکو سبزی از ترکیب سبزی‌های بسیار مفید و خوش عطر تهیه می‌شود. گاهی کوکو سبزی را با سبزی پلویی و گاهی با تره و شوید درست می‌کنند.

کوکو سبزی از غذاهای مناسب مهمانی عید نوروز
از کوکو سبزی می‌توانید به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا از مهمانان پذیرائی کنید.

غذاهای گفته شده از نمونه غذاهایی هستند که از زمان‌های گذشته به عنوان غذای شب عید پخته می‌شدند. امروزه تنوع بسیار بالایی از غذاها برای شب عید استفاده می‌شوند. شما می‌توانید انواع مختلفی از پلوها مانند زرشک پلو، باقالی پلو، رشته پلو، پلو هفت رنگ، آلبالو پلو، ته چین و … استفاده کنید. در کنار آن روش‌های مختلفی برای طبخ مرغ، گوشت، ماهی، بلدرچین، کبک و … وجود دارد که می‌توانید جذابیت خاصی به سفره عید شما ببخشد.

خورشت فسنجان، قیمه، قیمه بادمجان، قیمه نثار، خورشت سبزی و … نیز از خورشت‌های پرطرفدار و خوشمزه برای مهمانی هستند. کباب‌ها نیز تنوع بالایی دارند و برخی از افراد از خوردن کباب بیش از هر غذای دیگری لذت می‌برند. در کنار غذاهای سنتی می‌توانید از فست فودها نیز برای مهمانی‌ استفاده کنید. غذاهای فست فودی نیز طرفداران زیادی مخصوصا در میان جوانان و نوجوانان دارند.

مهمانی‌ها و دورهمی‌های عید بهانه خوبی برای تازه کردن دیدار با دوستان و آشنایان است. در این مهمانی‌ها غذاها و خوراکی‌های مختلفی سرو می‌شود. انتخاب غذاها در بسیاری از مناطق با توجه به فرهنگ و رسوم مردم آن شهر و دیار انجام می‌شود. اما امروزه به دلیل آشنایی با دستور پخت انواع مختلف غذاها، می‌توانید از هر نوع غذایی که متعلق به هر شهر و منطقه‌ای باشد، برای مهمانی خود استفاده کنید. کافیست از مواد اولیه مرغوب استفاده کرده و دقیقا بر اساس دستور پخت، غذا را تهیه کنید تا مهمانی شما به بهترین شکل ممکن و با غذاهایی خوشمزه و لذیذ برگزار شود.

البته در صورتی‌که از دستگاه‌های مخصوص برای پخت غذا استفاده می‌کنید باید به سالم بودن آنها نیز توجه داشته باشید. زیرا اگر ایرادی داشته باشند، کیفیت غذای شما را پایین می‌آورند. چنانچه وسایل شما ایرادی دارد می‌توانید در آچارباز درخواست ثبت کنید تا کارشناسان ما ایراد دستگاه را برطرف کنند. برای ثبت سفارش کافیست روی کلمات تعمیر بخارپز، تعمیر ساندویچ ساز، تعمیر سرخ کن، تعمیر آرام پز، تعمیر پلوپز، تعمیر زودپز کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا