×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

10 نکته مهم درباره راهنمای خرید آبسردکن

راهنمای خرید آبسردکن

امروزه علاوه بر محل‌های پر رفت و آمد مانند بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، ادارات، مراکز خرید و … در بسیاری از خانه‌ها هم برای تامین آب گرم یا آب سرد از دستگاه آبسردکن استفاده می‌شود. آبسردکن‌ها در مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف توسط تولیدکنندگان داخلی و خارجی ساخته می‌شوند؛ در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مطلب به شما تمام نکاتی که باید در زمان خرید آبسردکن بدانید را آموزش دهیم. به کمک این چک لیست راهنمای خرید آبسردکن می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید. همچنین در صورتی‌که برای نصب یا تعمیر آبسردکن نیاز به مشاوره دارید می‌توانید در این صفحه یا از طریق تماس با شماره 02154591616 سفارش‌تان را ثبت کنید. تعمیرکاران ما در محل شما حاضر شده و اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام می‌دهند.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب ، راه اندازی و خرابی های یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال

10 نکته مهم در زمان خرید آبسردکن

در گذشته آبسردکن‌ها فقط می‌توانستند دمای آب را پایین آورند و اکثر آنها ظاهرشان استیل بود و بیشتر در فضای بیرونی ساختمان یا در کوچه و خیابان‌ها دیده می‌شدند. در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در این حوزه به وجود آمد و آبسردکن‌های مختلفی تولید و روانه بازار شدند. این آبسردکن‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند و می‌توانند در اماکن مختلف نصب شوند. اما باید در زمان خرید با این ویژگی‌ها و نکات مهمی که باید به آنها دقت کنید، آشنا باشید تا بتوانید آبسردکن درستی بخرید و چندسال از آن استفاده کنید. در ادامه این ویژگی‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

چه نوع آبسردکنی مناسب شماست؟

آبسردکن‌ها در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. این مدل‌ها بر اساس ویژگی‌های مختلف مانند جنس بدنه، قابلیت‌ها و … به دسته بندی‌های متعدد تقسیم می‌شوند. اما به طور کلی در انواع زیر وجود دارند.

  • آبسردکن فانتزی

برخی از آبسردکن‌ها به عنوان آبسردکن‌های فانتزی شناخته می‌شوند که زیر مجموعه آنها سه مدل زیر قرار می‌گیرد:

  • آبسردکن‌ رومیزی

این مدل آبسردکن‌ها اندازه کوچکی دارند و همانطور که از اسم‌شان پیداست روی میزها قرار می‌گیرند. برای محل‌های کم رفت و آمد که میزان استفاده از آبسردکن ناچیز است، می‌توانید این آبسردکن‌ها را بخرید.

  • آبسردکن‌ایستاده

این آبسردکن‌ها روی زمین به شکل ایستاده قرار می‌گیرند و کافیست بطری آب را به صورت سروته روی آنها بگذارید تا قابل استفاده باشند.

  • آبسردکن یخچال‌دار

این مدل آبسردکن‌ها یک یخچال کوچک در حد 2 فوت دارند و به کاربر اجازه می‌دهند مواد غذایی کوچک خود را در آن نگهداری کند.

  • آبسردکن استیل

این مدل آبسردکن‌ها اغلب برای مراکز پر رفت‌ و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرند و در مدل‌‌های تک‌شیر، دو شیر و … تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این مدل آبسردکن‌ها را بیشتر در فضای باز مشاهده می‌کنید.

  • آبسردکن صنعتی یا لحظه‌ای

آبسردکن‌های صنعتی که با نام‌های لحظه‌ای یا آنی هم شناخته می‌شوند و می‌توانند بصورت لحظه‌ای آب را خنک کنند. این آبسردکن‌ها بیشتر در مناطق شلوغ مورد استفاده قرار می‌گیرند تا افراد معطل تولید آب سرد نباشند.

  • آبسردکن مخزن‌دار

این آبسردکن‌ها برای محلی که امکان لوله‌کشی آب تا محل آبسردکن وجود ندارد، بسیار مناسب است. در این آبسردکن‌ها یک مخزن آب روی آبسردکن سوار شده و آب با گذشتن از داخل دستگاه، سرد یا گرم می‌شود.

تنوع مدل‌های آبسردکن برای خرید
در تصویر بالا رایج‌ترین مدل‌های آبسردکن را مشاهده می‌کنید.ر
پیشنهاد مطالعه
  • آبسردکن چند منظوره

در این مدل آبسردکن‌ها علاوه بر خنک کردن، امکان گرم کردن آب نیز وجود دارد؛ در نتیجه برای مناطقی که امکان استفاده از چایی ساز، کتری برقی یا سماور برای افراد وجود ندارد، مانند مراکز آموزشی، درمانی و … این مدل آبسردکن‌ها مناسب است.   

  • آبسردکن‌ منبع بالا

مدلی دیگری از آبسردکن‌های موجود در بازار با نام آبسردکن منبع از بالا وجود دارد. در این آبسردکن‌ها، دبه یا مخزن آب روی بدنه قرار می‌گیرد.

  • آبسردکن منبع پایین

اگر می‌خواهید در آبسردکن خبری از مخزن آب نباشد و زیبایی دستگاه برای شما اهمیت دارد، می‌توانید از آبسردکن‌های منبع پایین استفاده کنید. در این آبسردکن‌ها، مخزن در قسمت پایین بدنه قرار گرفته و آب به‌ وسیله پمپ داخلی مکیده و به شیر منتقل می‌شود.

  • آبسردکن متصل به آب شهری

این آبسردکن‌ها را می‌توانید به لوله‌کشی آب شهری وصل کنید و دائم نگران خالی شدن مخزن آبسردکن نباشید.

آیا آبسردکن دارای فیلتر است؟

در برخی از مدل‌های آبسردکن فیلتری وجود دارد که املاح و رسوب موجود در آب را از بین می‌برد و سپس دمای آن را کم یا زیاد می‌کند. اگر از افرادی هستید که به هر دلیلی نمی‌توانید از آب معدنی استفاده کنید، خریدن آبسردکن فیلتردار می‌تواند برای شما مناسب باشد؛ زیرا با این کار می‌توانید املاح اضافی و مضر را از آب حذف کنید.

ظرفیت آبسردکن چقدر است؟

نکته مهم بعدی در راهنمای خرید آبسردکن، توجه به ظرفیت مخزن آبسردکن است. ظرفیت و گنجایش آبسردکن‌ها متفاوت است. اگر میزان استفاده از آب سرد در طول روز زیاد است باید مدلی را خریداری کنید که ظرفیت بالایی داشته باشد. البته اگر می‌خواهید آبسردکن را در محل عمومی نصب کنید، بهتر است از آبسردکن‌های فلزی یا متصل به آب شهری استفاده کنید تا محدودیتی در ظرفیت نداشته باشید.

خرید آبسردکن با ظرفیت مناسب
ظرفیت مخزن آبسردکن با قدرت موتور دستگاه رابطه مستقیم دارد. هرچقدر ظرفیت بیشتر باید موتور دستگاه هم قوی‌تر باشد.
پیشنهاد مطالعه

توان مصرفی آبسردکن چقدر است؟

توان مصرفی آبسردکن همان قدرت موتور برای خنک یا گرم کردن آب است. هرچقدر توان مصرفی آبسردکن بیشتر باشد، بهتر و سریع‌تر می‌تواند این کار را انجام دهد. در حال حاضر مصرف برق اکثر آبسردکن‌ها بین 120 تا 500 وات است. چنانچه می‌خواهید به سرعت آب را خنک کنید می‌توانید از دستگاه‌های قوی‌تر استفاده کنید؛ اما اگر اولویت شما مدیریت مصرف انرژی است باید از بین آبسردکن‌های کم مصرف یکی را انتخاب کنید.

آبسردکن توانایی تولید آب گرم را دارد؟

اگر می‌خواهید علاوه بر آب خنک آبسردکن‌تان، آب گرم هم تولید کند باید از مدل‌های چندمنظوره یا چندکاره آبسردکن یکی را خریداری کنید. اگر آبسردکن شما توانایی تولید آب گرم را داشته باشد بدون پرداخت هزینه مجزا برای خرید وسایل گران قیمت دیگر مانند قهوه ساز، چای ساز و … می‌توانید به صورت روزانه چای، نسکافه و قهوه را با آن درست کنید.

خرید آبسردکن‌های چند منظوره
اکثر آبسردکن‌های چند منظوره می‌توانند آب را تا درجه 80-90 درجه سانتی گراد گرم کنند.

آبسردکن قرار است در چه محلی نصب شود؟

یکی از نکات مهم که می‌تواند در انتخاب و خرید آبسردکن بسیار تاثیرگذار باشد، توجه به محل نصب دستگاه است. هرچقدر محل نصب شده پر رفت و آمدتر باشد باید دستگاه خریداری شده مخزن بزرگ‌تر و توان بیشتری داشته باشد همچنین قیمت آن بیشتر است. به همین دلیل در جدول زیر یک راهنمای خرید آبسردکن برای مناطق مختلف را تهیه کرده‌ایم.

نوع آبسردکنمحل مناسب نصب
آبسردکن رومیزیخانه و محل‌هایی که محدودیت فضا دارند.
آبسردکن استیلدر مکان‌های پرتردد که افراد بسیاری از آبسردکن استفاده می‌کنند مانند فرودگاه‌ها، ترمینال و راه‌آهم، ورزشگاه، مراکز آموزشی، مراکز درمانی، مساجد، خیابان‌ها و معابر و …
آبسردکن ایستادهدر محل‌هایی که استفاده از آبسردکن متوسط است مانند فروشگاه‌ها، کافه و رستوران، مراکز تجاری، ادارات و …

کیفیت قطعات سازنده آبسردکن چگونه است؟

مشخص کردن کیفیت قطعات سازنده نیز در زمان خرید آبسردکن بسیار مهم است؛ زیرا هرچقدر کیفیت این قطعات پایین‌تر باشد قیمت کمتر شده ولی دستگاه نیز عمر کمتری داشته یا به سرعت به مشکل خورده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. آبسردکن‌ها از بدنه، شیر آب، مخزن، المنت، لوله‌ها، صفحه الکتریکی، کندانسور وکمپرسور یا همان موتور ساخته شده‌اند. در بین این قطعات، کیفیت ساخت بدنه، کمپرسور و کندانسور از بقیه مهم‌تر است؛ زیرا وظیفه اصلی خنک کردن یا گرم کردن آب بر عهده آنهاست.

خرید آبسردکن با بدنه مناسب
بدنه آبسردکن اغلب از جنس استیل، پلاستیک یا ABS ساخته شده است.

آیا آبسردکن گارانتی دارد؟

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید آبسردکن، داشتن گارانتی معتبر برای دستگاه است. فارغ از اینکه چه برند یا مدلی را انتخاب می‌کنید به داشتن گارانتی محصول بسیار توجه کنید؛ زیرا گارانتی کیفیت محصول را تضمین می‌کند و در صورت هرگونه مشکل در قطعات یا مشکل خوردن دستگاه آن را برطرف می‌کند. با توجه به اینکه کیفیت موتور بسیار اهمیت دارد، سعی کنید از بین مدل‌های انتخابی، آبسردکنی که دارای حداقل 1-2 سال گارانتی موتور است را انتخاب کنید.

بهترین برند تولیدکننده آبسردکن چیست؟

 برندهای مختلف ایرانی و خارجی دست به تولید آبسردکن می‌زنند. اغلب آبسردکن‌های داخلی قیمت کمتری نسبت به آبسردکن‌های خارجی دارند. اما باید در زمان خرید آبسردکن تمامی ویژگی‌های مدنظر خود را در مدل انتخابی بررسی کنید و از بین برندهای موجود بهترین را بخرید. در این قسمت لیست برخی از برترین تولیدکنندگان آبسردکن را از دید مخاطبان به شما معرفی می‌کنیم:

  • ایستکول
  • بوش
  • گوسونیک
  • کیپ
  • جی پاس
  • آوکس
  • TCL
  • مجیک
  • مایدیا
  • دسینی
  • بکو
  • هاردستون
  • ساپر
  • لونا

قیمت آبسردکن چقدر است؟

مسئله قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید آبسردکن است که علی رغم اهمیت آن نباید شما را مجاب به خرید مدل بی‌کیفیت کند. هرچقدر قابلیت‌ها، ظرفیت، توان موتور آبسردکن بیشتر و کیفیت قطعات سازنده دستگاه بالاتر باشد، قیمت آن هم بیشتر می‌شود. اما لزوما آبسردکن‌های گران قیمت باکیفیت نیستند. برای تشخیص این موضوع باید قابلیت‌ها، برند تولیدکننده، جنس بدنه و … را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت خرید آبسردکن
اگر آبسردکن دارای قابلیت‌هایی مانند جالیوانی، یخچال‌، قفل کودک، چکه گیر، سیستم قطع و وصل و … باشد قیمت بالاتری دارد.

در این مطلب آچارباز سعی کردیم 10 نکته مهم در زمان خرید آبسردکن را به شما معرفی کنیم تا به کمک آنها بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید. چنانچه برای آبسردکن شما مشکلی به وجود آمده و برای تعمیر یا نصب آن نیاز به کارشناس دارید، می‌توانید در قسمت تعمیر آبسردکن آچارباز سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل را برطرف می‌کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا