×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی برای ویلا چیست؟

سیستم گرمایشی و سرمایشی در ویلا

وجود یک سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برای ویلا، در لذت بردن در آن و فضای پیرامونش بسیار موثر خواهد بود. شما امکان دارد که در یک فضای دنج و عالی ویلای زبیایی را ساخته باشید، اما آشنا نبودن و استفاده نادرست از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسب برای ویلا می‌تواند شما را در این فضای دلنشین کلافه کند.

این بار وبلاگ آچارباز قصد دارد در یک مقاله جامع در مورد آشنایی با سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برای ویلا با شما سخن بگوید. با ما همراه باشید تا ببینیم برای انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برای ویلا باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم.

جهت انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برای ویلا به چه مواردی باید توجه کرد؟

برای اینکه بتوان از یک سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در ویلا استفاده کرد، لازم است به موارد مختلفی توجه کنیم که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. اندازه ویلای و انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب

اغلب ویلاها ابعادی بزرگ‌تر از خانه‌‌های مسکونی دارند و برای خنک نگه داشتن و یا گرم کردن آن افراد از اسپیلت یا کولر گازی استفاده می‌کنند. اما انتخاب اسپیلت اغلب جوابگو نیست. چون با توجه به متراژ و تابش خورشید به ویلا این سیستم ممکن است، جوابگو نباشد.

2. رطوبت هوا و انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برای ویلا

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی برای ویلا موثر است، رطوبت هوای منطقه‌ای است که شما ویلایتان را در آن ساخته‌اید. اگر ویلای شما در مناطقی قرار دارد که میزان رطوبت هوا در آن‌ها زیاد است، باید از سیستم گرمایشی استفاده کنید که هم بتواند دمای داخلی را در سطحی مناسب قرار دهد و هم میزان رطوبت را کاهش دهد. اگر ویلای شما در فضایی قرار گرفته که رطوبت هوا کم است، باید از سیستمی استفاده کنید که دارای قابلیت رطوبت زن باشد و رطوبت داخل را در حد متوسط و معقول نگه دارد.

3. انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی با صدای کم برای ویلا

وجود یک سیستم گرمایشی و سرمایشی پر سر و صدا آرامش را از ما در هر جایی سلب می‌کند. بنابراین در هنگام خرید سیستم گرمایشی و سرمایشی به مقوله صدای آن توجه بسیار داشته باشید.

چیلر دستگاهی است که  دو حسن مهم دارد. در درجه اول رطوبت هوای محیط را کاهش می‌دهد. نکته دوم این است که کمترین صدای ممکن را ایجاد می‌کند.

4. قیمت سیستم گرمایشی و سرمایشی

یکی دیگر از عواملی که در سیستم گرمایشی و سرمایشی تأثیرگذار است، قیمت آن است که باید در حد معقول و مناسب باشد.

5. بررسی هزینه جاری سیستم گرمایشی و سرمایشی

منظورمان از هزینه جاری، هزینه مصرف انرژی و هزینه نگهداری و تعمیر سیستم گرمایشی و سرمایشی. بعضی از دستگاه‌ها در ظاهر قیمت مناسبی دارند، اما هزینه نگهداری، هزینه انرژی مصرفی و … آن‌ها، بسیار بالاست. بنابراین در هنگام انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، به این مسئله نیز توجه داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه

سیستم گرمایشی و سرمایشی ویلا
انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برای ویلا، یکی از مهمترین مواردی است که در هنگام خرید و یا ساخت ویلا باید به آن توجه کنید.

پیشنهاد آچارباز در انتخاب یک سیستم گرمایشی و گرمایشی مناسب برای ویلا

  • از کولر آبی و دستگاه زنت یا ایرواشر برای ویلا استفاده نکنید.

اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که رطوبت هوا بالاست، باید از سیستم سرمایشی استفاده کنید که رطوبت هوا را افزایش نمی‌دهد.

کولر آبی
اگر در مناطق با رطوبت بالا ویلا دارید، انتخاب کولر آبی یا دستگاه زنت انتخاب مناسبی نیست.

• از اسپیلیت و داکت به عنوان سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برای ویلا استفاده نکنید.

اسپیلیت از آنجایی که هزینه جاری ما را بالا می‌برد گزینه مناسبی به عنوان انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برای ویلا نیست. در مورد استفاده از داکت هم این دستگاه نیاز به کانال کشی‌های دقیق و فراوانی دارد و صدای زیادی تولید می‌کند. علاوه براین با خرید داکت شما نمی‌توانید دمای هر قسمت را جداگانه تنظیم کنید و مجبورید دمای تمام قسمت‌ها را یکسان انتخاب کنید. این قابلیت نه تنها شما را برای تنظیم دما محدود می‌کند، بلکه باعث می‌شود، هزینه برق مصرفی نیز افزایش یابد.

اسپیلت
اسپیلت و داکت گزینه مناسبی برای سیستم گرمایشی و سرمایشی ویلا نیست.

پیشنهاد مطالعه

• چیلر و فن کوئل بهترین انتخاب برای سیستم گرمایشی و سرمایشی ویلا

چیلر دستگاهی است که  دو حسن مهم دارد. در درجه اول رطوبت هوای محیط را کاهش می‌دهد. نکته دوم این است که کمترین صدای ممکن را ایجاد می‌کند. چیلر به مانند یونیت و دستگاه‌های خارجی است که فن‌کویل‌ها به عنوان یونیت‌های داخلی به آن متصل می‌شوند.

برای استفاده از این سیستم گرمایشی و سرمایشی در ویلا باید در هر قسمت خانه، یک فن کویل قرار دهید. فن‌کوئل به دلیل قابلیت کنترل مستقل دما و تهویه مناسبش، این قدرت را به شما می‌دهد تا هر وقت خواستید در یک اتاق آن را خاموش کنید، در حالیکه سیستم در بخش دیگر ویلا در حال فعالیت است.

شاید با خود فکر کنید چیلر یک وسیله سرمایشی مناسب است در فصول سرد سال چه پیشنهادی دارید؟ اگرچه چیلرها به عنوان دستگاه سرمایشی شناخته می‌شوند اما، با اضافه کردن مواردی همچون بویلرها می‌توان آن را به یک سیستم گرمایشی تبدیل و به صورت دو منظوره از آن استفاده کرد.

چیلر
چیلر یکی از وسایل سیستم سرمایشی است که با وجود بویلرها، می‌تواند به یک سیستم گرمایشی تبدیل شود.

سیستم گرمایش از کف و سرمایش از سقف چیست؟

یکی از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی برای ویلا که امروزه بسیار مطرح شده، سیستم گرمایش از کف و سرمایش از سقف است. این شیوه گرمایشی-سرمایشی از لحاظ مصرف انرژی در حد بسیار محدود و پایین است، ضمن اینکه کثیف شدن سریع پرده‌ها و دیگر اثاثیه منزل را در پی ندارد.

در این شیوه شما بیشترین آرامش را خواهید داشت و در عین حال خطر اشتعال پرده و… ویلا در آن‌ها وجود ندارد. بنابراین این امکان را دارید تا به صورت حداکثری از فضا استفاده کنید. طراحی و یپاده‌سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی با داشتن محیط جدیدتر و لوکس‌تر برای افراد به راحتی میسر است.

گرمایش از کف
استفاده از سیستم گرمایش از کف و سرمایش از سقف، گرما را از کف به بالا و سرما را از سقف به کف انتقال می‌دهد.
خدمات سرمایشی و گرمایشی در محل آچارباز
خدمات سرمایشی و گرمایشی آچارباز شامل نصب و راه اندازی پکیج، نصب و راه اندازی آبگرمکن، تعمیرات پکیج و آبگرمکن، نصب و راه اندازی کولر های آبی و گازی است. جهت ثبت درخواست کلیک کنید.
درخواست خدمات سرمایشی و گرمایشی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا