×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

معنای تمام کد خطاهای یخچال هیمالیا و راه‌حل رفع آنها

علت بروز کد خطاهای یخچال هیمالیا

یکی از موارد مهمی که می‌تواند در نگهداری صحیح یخچال فریزر هیمالیا بسیار کمک کننده باشد، دانستن معنای تمام کد خطاهای یخچال هیمالیا است. همانطور که می‌دانید کد خطاها به تکنسین تعمیر یخچال در عیب‌یابی درست و رفع نقص فنی به وجود آمده کمک می‌کنند. بسیاری از کدهای ارور جایی برای نگرانی ندارند، زیرا به موارد ساده‌ای همچون باز بودن درب یخچال و یا قطع جریان برق مربوط می‌شوند. با این حال در این مطلب با جمع‌آوری لیست تمام کد خطاهای یخچال هیمالیا، علت نمایش و چگونگی رفع آن‌ها، قصد داریم به شما عزیزان کمک کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان، مشکل یخچال خود را حل کنید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

کد خطا یا ارور در یخچال هیمالیا چه مفهومی دارد؟

کد خطا در وسایل الکتریکی مربوط به برنامه‌نویسی سیستم آنها است. در واقع کدهای ارور از یک سری اعداد و حروف انگلیسی تشکیل شده‌اند که روی صفحه نمایشگر به حالت چشمک‌زن ظاهر می‌شوند. هر کد خطا معنا و مفهوم خاص خودش را دارد و از ایجاد یک مشکل و یا نقص فنی در قسمتی از یخچال خبر می‌دهد.

با مراجعه به دفترچه راهنمای یخچال فریزر هیمالیا می‌توانید به معنای تمام کد خطاهای یخچال هیمالیا روی صفحه نمایشگر یخچال خود پی‌ ببرید. چنانچه دفترچه راهنما در دسترس‌تان قرار ندارد و به دنبال علت کد خطا خاصی هستید، ادامه این مطلب راهنمای خوبی برای رمزگشایی تمام کد خطاهای یخچال فریزر هیمالیا است. توجه کنید که برای رفع برخی از کد خطاها نیاز به تعمیر یخچال و تعویض یک قطعه خاص است، در این مواقع برای جلوگیری از ایجاد خسارت بیشتر با یک شرکت تعمیرات لوازم خانگی معتبر تماس حاصل فرمایید.

کد DF مربوط به چرخه برفک زدایی یخچال است.

کد ارور در یخچال هیمالیا
کد خطا روی صفحه نمایشگر حاوی پیغامی مبنی بر ایجاد مشکل و یا خرابی در قطعه‌ای از یخچال است.

کد خطا E1 در یخچال هیمالیا

کد خطای E1 در یخچال هیمالیا زمانی روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود که فن فریزر دچار مشکل شده باشد. برای رفع آن لازم است که فن فریزر مورد بررسی قرار گیرید و در صورت معیوب بودن تعمیر و یا تعویض شود. اگر مشکل فن فریزر برطرف شد و اما این کد خطا همچنان باقی ماند، به احتمال زیاد مشکل به خرابی برد مربوط است.

کد خطا E2 در یخچال هیمالیا و راه‌حل رفع آن

کد ارور E2 در زمان خرابی فن و یا مدار برد الکترونیک نشان داده می‌شود. لازم است برای برطرف کردن این کد خطا، از تکنسین تعمیر یخچال کمک بخواهید.

کد خطا E3

فن کندانسور یکی از قطعات مکانیکی مهم در یخچال است که وظیفه آن کاهش دمای گاز برد است. در صورت خرابی این قطعه کد خطای E3 ظاهر می‌شود. برای رفع این ارور باید فن کندانسور مورد بررسی قرار بگیرد.

ارور E6 در یخچال هیمالیا

نمایش کد خطا E6 در یخچال هیمالیا به این معنا است که دمپر کانال هوا دچار ایراد شده است. خنک نشدن هوای داخل یخچال می‌تواند علت خراب شدن دمپر باشد. برای رفع ارورE3 با کارشناس حرفه‌ای تعمیرات لوازم خانگی در تماس باشید.

  ارور EE چه زمانی رخ می‌دهد؟

در صورتی که سنسور یخساز یخچال هیمالیا دچار خرابی شده باشد، ارور EE روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود. با بررسی سنسور و تعمیر مشکل آن کد خطای EE از روی صفحه نمایشگر محو خواهد شد.

ارور F1 در یخچال هیمالیا

سنسور اوپراتور یخچال از اجزای مکانیکی مهم است. خرابی سنسور اوپراتور یک مشکل جدی است که باید توسط فرد حرفه‌ای تعمیر شود. کد خطای F1 در واقع پیغامی مبنی بر خرابی سنسور اوپراتور را به همراه دارد. برای رفع ارور F1 باید این قطعه مورد بررسی قرار بگیرد و مقاومت آن چک شود. گاهی اوقات ممکن است مشکل جدی‌تر باشد و خرابی برد یخچال باعث این ارور شده باشد.

پیشنهاد مطالعه

ارور F2

یکی دیگر از ارورهایی که در لیست کد خطاهای یخچال هیمالیا باید از آن نام برد، ارور F2 است. علت این کد خطا مانند کد ارور قبلی به سنسور یخچال مربوط می‌شود. سنسور یا حسگر در یخچال انواع مختلفی دارد که جهت عملکرد بهینه یخچال؛ تغییرات دما، رطوبت، حرارت و … را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. با بررسی مقاومت سنسور و برد دستگاه می‌توان ارور F2 در یخچال هیمالیا را برطرف کرد.

ارور F3 در یخچال هیمالیا

اگر کد خطای F3 در حالت چشمک‌زن روی صفحه نمایشگر یخچال هیمالیا دیده شود، علت آن به خرابی سنسور و یا برد الکتریکی یخچال مربوط است. با بررسی این دو مورد و برطرف کردن مشکل آن‌ها کد خطای F3 برطرف خواهد شد.

ارور F4

با نمایان شدن کد خطا F4 باید به دنبال خرابی در سنسور و یا برد الکتریکی یخچال خود باشید. بررسی خرابی و مقاومت سنسور می‌تواند راه‌حل رفع این ارور باشد. گاهی اوقات لازم است که جهت برطرف کردن کد خطا F4 خرابی برد دستگاه هم بررسی شود. در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض سنسور و برد دستگاه با تعمیرکار مجاز یخچال در تماس باشید.

ارور f4 و خرابی سنسور یخچال
در صورت رفع کد خطای f4 و نیاز به تعمیر سنسور از تعمیر کار مجاز یخچال کمک بخواهید.

  ارور C1

زمانی که کمپرسور یخچال دچار آسیب شده باشد، ارور C1 در یخچال هیمالیا نشان داده می‌شود. کمپرسور از قطعات مهم است، بنابراین بهتر است برای رفع کد خطای C1 از تکنسین تعمیر یخچال بخواهید با برسی دقیق این کد خطا را رفع کند.

 ارور C2 در یخچال هیمالیا

ارور C2 حاوی این پیغام است که دمای یخچال مناسب نیست. برای حل این مشکل طبق آن چیزی که در دفترچه راهنمای یخچال هیمالیا گفته شده، عمل کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد موضوع را با تعمیرکار حرفه‌ای یخچال در میان بگذارید.

  ارور H1

با ایجاد مشکل برای هیتر المنت یخچال هیمالیا، کد خطای H1 ظاهر می‌شود. با بررسی خرابی هیتر یخچال این ارور را رفع کنید. گاهی اوقات علت ارور H1 می‌تواند با خرابی برد یخچال هم در ارتباط باشد.

پیشنهاد مطالعه

علت کد خطا H2 در یخچال هیمالیا و راه‌حل رفع آن چیست؟

در لیست تمام کد خطاهای یخچال هیمالیا، مشکل و خرابی جدی کمتر مشاهده می‌شود. ارور H2 یخچال هیمالیا خبر از ایجاد یک ایراد در هیتر سینی فریزر را می‌دهد. با بررسی این قطعه جهت تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. علاوه‌بر این، خرابی برد یخچال هم می‌تواند کد خطای H2 را نیز سبب شود.

کد خطا H3

کد خطای H3 زمانی نمایان می‌شود که هیتر یا برد دستگاه خراب شده باشند. برطرف کردن آن مستلزم بررسی این دو قطعه و تعمیر آن‌ها است.

کد خطا H4

علت کد خطای H4 به هیتر سینی یخچال و یا برد یخچال مرتبط است. با بررسی این دو قطعه در یخچال هیمالیا ارور H4 قابل رفع است. چنانچه نیاز به تعویض برد یخچال بود، از تکنسین حرفه‌ای بخواهید که تعویض قطعه را انجام دهد.

ارور DF در یخچال هیمالیا و راه‌حل رفع آن

زمانی که کد خطای DF در یخچال هیمالیا نمایان می‌شود، نگران نباشید. این ارور پیغامی مبنی بر ایراد در یخچال شما را به همراه ندارد. در واقع کد DF مربوط به چرخه برفک زدایی یخچال است. برای جلوگیری از ایجاد برفک در یخچال هر 8 ساعت یک‌بار، سیستم برفک زدایی به طور اتوماتیک فعال می‌شود.

علت نمایش ارور al در یخچال هیمالیا و راه‌حل رفع آن چیست؟

ارور al در میان لیست تمام کد خطاهای یخچال هیمالیا از همه رایج‌تر است. این ارور در واقع یک هشدار محسوب می‌شود. کد خطای al کوتاه شده عبارت Alarm به معنی هشدار است. زمانی که این کد خطا روی صفحه نمایشگر یخچال ظاهر می‌شود، حاوی این پیغام است که عملکرد یخچال دچار مشکل شده است. ارور al به خاطر کمبود سرمایش دستگاه نمایش داده می‌شود. برای رفع آن لازم است سالم بودن سنسور دیفراست، المنت و ترموفیوز را مورد بررسی قرار دهید.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب ، راه اندازی و خرابی های یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام،فریزرهیمالیاداریم رویdfمیمونه ودیگه درست نمیشه،بردیم تعمیرکارگفت بردش روبایدعوض کنیم،بردروعوض کردیم یه جدیدگذاشتن همه چراغاش چشمک میزنن قاب بالا روبرداشتیم ،میموندروی۱۵بعدچنددقیقه دی اف میزنه ومیمونه روی دی اف بایدپریزروازبرق بکشیم که کارکنه که بعدازیه مدت بازدی اف میزنه باز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا