×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

هیتر المنت یخچال چیست و چگونه کار می کند؟

نحوه کار هیتر المنت یخچال

اگر تنها آشنایی کمی با مسائل فنی مربوط به وسایل آشپزخانه داشته باشید، می‌دانید که در سیستم یخچال فریزر سرما و گرما در کنار یکدیگر معنی پیدا می‌کنند. در واقع هر وسیله‌ای که سرما تولید کند، گرما هم در کنار آن ایجاد می‌کند. در واقع گرمایی که در پشت یخچال احساس می‌کنید، به دلیل فعالیت سایر قسمت‌های یخچال از جمله اواپراتور، ایجاد شده که باید به نحوی از دستگاه خارج شود.

در ساخت یخچال فریزر و قطعات آن از آخرین و بروزترین تکنولوژی‌های دنیا استفاده شده است. یکی از قطعات مهم یخچال‌های امروزی، هیتر المنت در اواپراتور است که برای جلوگیری از یخ‌زدگی و برفک‌زدایی به کار می‌رود. از مهم‌ترین دلایل سرد نشدن یخچال، خرابی همین قطعه است که باید تعویض شود. در این مطلب همه آنچه خوب است در رابطه با این قطعه بدانید را به شما خواهیم گفت. اگر با مطالعه این مقاله نتوانستید مشکلات یخچال خود را رفع کنید، می‌توانید تعمیر یخچال خود را به تعمیرکاران مجرب آچارباز بسپارید.

هیتر المنت و نقش آن در یخچال فریزر

هیتر المنت یکی از قطعات مهم یخچال فریزر های نوفراست.  وظیفه هیتر المنت یخچال فریزر آب کردن برفک ها میباشد.

یکی از مشکلاتی که یخچال فریزرهای قدیمی داشتند این بود که باید به صورت دستی برفک‌زدایی می‌شدند که در یخچال فریزرهای جدید این مشکل حل شده است. اما نوفراست بودن به این معنی نیست که این یخچال و فریزرها برفک نمی‌زنند، بلکه یخچال فریزر بدون برفک نیز در طول زمان برفک می‌زند که توسط هیتر المنت بخار شده و از بین می‌رود. به همین دلیل شما نیازی به تمیز کردن برفک آن ندارید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

انواع هیتر المنت

هیتر المنت‌ها در یکی از سه نوع میله فلزی، هیتر المنت ناودانی (با نوار آلمینیومی، هیتر المنت پوشانده شده است) و هیتر المنت شیشه‌ای در بازار موجود هستند.

هیتر المنت‌ها بر حسب نوع یخچال و فریزر طول و ضخامت متفاوتی دارند. المنت‌های یخچال‌های بزرگ‌تر با قدرت کمپرسور بیشتر، باید بزرگ‌تر و پر توان‌تر باشند. محل نصب این المنت‌ها‌ تقریبا مشابه است. اغلب در پشت یخچال نصب شده و از طریق پیچ‌هایی محکم می‌شود. البته در مدل‌های قدیمی‌تر، این قطعه در زیر فریزر نصب می‌شود.مقاله آشنایی با قطعات یخچال و طرز کار آنها اطلاعات کاملی در مورد قطعات مختلف یخچال به شما می‌دهد.

هیتر سینی فریزر چیست؟

در داخل یخچال‌ها، یک سینی برای جمع شدن آب حاصل از یخ زدایی قرار دارد. هیتر المنت از آنجایی که باید در مجاورت آب قرار گیرد، در داخل این سینی تعبیه شده است.

المنت ناودانی یخچال

ناودان یخچال مانند یک فاضلاب در یخچال عمل می‌کند، گاه ممکن است لوله‌های این قسمت دچار یخ زدگی شده و مسیر عبور آب مسدود شود. در یخچال‌ها از المنت ناودانی برای یخ‌زدایی آن استفاده می‌شود.

تصویر انواع هیتر المنت
در اغلب یخچال‌های قدیمی از هیتر المنت میله فلزی استفاده شده است.

المنت شیشه ای یخچال

المنت شیشیه‌ای یا تابشی نیز نوع دیگری از المنت است که نوار آلومینیومی و یا سیم پیچ درون یک لوله شیشه‌ای قرار می‌گیرد. توجه کنید که المنت‌های شیشه‌ای بسیار نسبت به لمس حساس هستند. در صورت لمس ممکن است چربی دست به آن منتقل شده و المنت بسوزد. پس از لمس المنت آن را با یک پارچه الکلی تمیز کنید.

یخچال فریزر نوفراست چگونه عمل می‌کند؟

اگر بخواهیم مراحل کار یخچال فریزر نوفراست را برایتان به سادگی شرح دهیم به این ترتیب است: کانال سردکننده یا اواپراتور در بیرون از محفظه یخچال قرار دارد و هوای داخل یخچال به وسیله یک لوله و فن به سمت کانال سردکننده هدایت شده و پس از سرد شدن به یخچال برمی‌گردد و به این ترتیب فضای داخل یخچال خنک می‌شود. برفک در این مدل یخچال در خارج از محفظه داخلی و روی لوله‌های اواپراتور ایجاد می‌شود.

یک هیتر المنت بر روی کانال خنک کننده وجود دارد. تایمر در زمان‌های مشخص وظیفه بستن راه ارتباطی بین کانال خنک‌کننده و محفظه یخچال را دارد. در این شرایط، هیتر روشن شده و کلیه یخ‌های تشکیل شده روی کانال خنک کننده یا همان لوله‌های اواپراتور را آب می‌کند و گرمای حاصل از این فرایند از پشت یخچال وارد فضای خانه می‌شود. به همین دلیل است که می‌گویند همیشه باید بین یخچال و دیوار پشت سر آن فاصله وجود داشته باشد تا گرما به راحتی خارج شود. سپس ارتباط بین فضای داخل یخچال و کانال خنک‌کننده باز می‌شود و این مراحل هر چند ساعت یکبار تکرار می‌شود.

یخچال فریزر نوفراست چگونه عمل می‌کند
یخچال فریزرهای نوفراست نام دیگر یخچال‌های بدون برفک است.

دلیل خرابی هیتر المنت اواپراتور یخچال چیست؟

هر قطعه که در یک دستگاه بیشتر کار کند، نیاز به سرویس مرتب دارد. خرابی هیتر المنت اواپراتور یخچال هم به همین دلیل اتفاق می‌افتد و ارتباطی با کیفیت ساخت این قطعه ندارد. هیتر المنت به طور دائمی فعالیت می‌کند، بنابراین همیشه باید انتظار تعمیر یا تعویض آن را داشته باشید و این امر اجتناب ناپذیر است. با این حال دلایل زیر نیز بر آن تاثیر می‌گذارند:

  • باز بودن در یخچال به مدت طولانی
  • اختلال در کمپرسور
  • نشت گاز یخچال
  • اختلال در اواپراتور و نبود آب مورد نیاز المنت
پیشنهاد مطالعه

علائم خرابی هیتر المنت یخچال

در صورتیکه هیتر المنت اواپراتور خراب شود، دمای داخلی یخچال با دمایی که تنظیم کرده‌اید مطابقت ندارد و در واقع متوجه می‌شوید که سرمایش داخلی یخچال به درستی انجام نمی‌گیرد. این گرمایش غیرمعمول نشان‌دهنده یخ‌ زدن اواپراتور است. علاوه بر این کارکرد درست هیتر المنت بر مصرف کلی انرژی در یخچال هم تاثیر دارد. بنابراین اگر به مشکل خورد باید تعمیر یا تعویض شود.

  • وجود برفک در اواپراتور

برای تشخیص این مشکل پوشش اواپراتور را بردارید اگر یخ و برفک بر روی آن مشاهده کردید، نشان می‌دهد که هیتر المنت خراب است. برفک‌ها را تمیز کنید و از تعمیرکار یخچال بخواهید که هیتر را تعویض کند.

  • سرد بودن دیوار پشت یخچال

شاید شما نیز تجربه لکس دیوار یخچال را داشته و متوجه گرم بودن آن شده باشید، علت این اتفاق عملکرد درست هیتر المنت است که برای جلوگیری از برفک در یخچال گرما تولید می‌کند.

  • کاهش سرمای یخچال و خرابی هیتر المنت

کم شدن سرمای یخچال می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد اما یکی از دلایلش همان خرابی هیتر المنت است که باعث عدم عملکرد صحیح یخچال می‌شود.

روش تست المنت یخچال با مولتی متر

می‌توانید هیتر المنت را با یک مولتی متر، بدون باز کردن آن از یخچال نیز تست کنید. برای اینکار مراحل زیر را طی کنید:

  1. مولتی متر را به دو سر سیم برق ورودی وصل کنید.
  2. مقدار مقاومت را اندازه گیری کنید.
  3. در صورتی که هیتر سالم باشد، مقاومت 150 اهم را نمایش می‌دهد.
  4. اگر هیتر اواپراتور معیوب باشد مقاومت 600 اهم را مشاهده می‌کنید.
  5. و اگر هیتر کف دچار اختلال شده باشد مقاومت 200 اهم خواهد بود.
تست المنت یخچال
آچارباز یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات تعمیر یخچال و فریزر، توسط کارشناسان ماهر، در محل است.

مقدار اهم المنت یخچال چه مقدار باید باشد؟

قبل از تعمیر هیتر المنت یخچال باید به دومورد زیر توجه داشته باشید.

  1. میزان مقاومت هیتر المنت را اندازه گیری کنید
  2. مقاومت هیتر المنت یخچال فریزر در حالت استاندارد باید در بازه‌ی 100 تا 500 اهم باشد.

چگونه هیتر المنت یخچال تعویض می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم پوشش اواپراتور اغلب بر روی دیوار عقب یخچال فریزر قرار دارد. اگر اواپراتور مشکل یخ‌زدگی پیدا کرده باشد، این یخ را در روی پوشش مشاهده می‌کنید. اگر توانایی و تخصص لازم برای تعمیر یخچال را ندارید باید با یک تکنسین تعمیر لوازم خانگی مشورت کنید و از او کمک بخواهید. اما در صورتی که با مسائل فنی آشنایی دارید، ممکن است خودتان هم بتوانید این کار را انجام دهید.

  1. قبل از اینکه شروع به تعمیر خرابی هیتر المنت یخچال کنید، مطمئن شوید که دستگاه را از برق جدا کرده‌اید.
  2. سپس باید اشیایی را که درون یخچال و فریزر قرار دارند مانند محتویات فریزر، قفسه‌های آن و قطعات یخ ساز را خالی کنید.
  3. پوشش اواپراتور اغلب با گیره‌ها یا پیچ‌های نگهدارنده در جای خود محکم شده است.
  4. آنها را با پیچ گوشتی باز کنید، گیره‌ها را آزاد کنید و پنل را بردارید
  5. حال می‌توانید هیتر المنت را مشاهده کنید و اگر هیتر را پیدا نکردید از دفترچه راهنمای یخچال استفاده کنید.
  6. هر دو سیم‌های اتصال هیتر المنت را از پایانه‌ها بیرون بکشید.
  7. در صورتی که هیتر با پیچ یا گیره نیز به جای خود متصل شده است با احتیاط آنها را هم جدا کنید.
  8. هیتر جدید را جایگزین آن کنید و اتصالاتش را محکم کنید.
جداسازی هیتر المنت یخچال
هنگام جداسازی هیتر مواظب باشید که به سایر قطعات آسیب نزنید.

به یاد داشته باشید که تعمیر یخچال از جمله تعویض هیتر المنت آن یکی از کارهای کاملا تخصصی است که اگر در امور فنی مبتدی هستید، خودتان به تنهایی نمی‌توانید آن را انجام دهید. پس بهتر است برای انجام آن با تعمیرکاران مجرب تماس بگیرید. در آچارباز جمعی از تکنیسین‌های زبده و باتجربه در کنار هم جمع شده‌اند و متعهد هستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، لوازم خانه و آشپزخانه شما را تعمیر و سرویس کنند.

تنظیم تایمر دیفراست یخچال

در یخچال فریزرهای نوفراست، عمل یخ‌زدایی به کمک یک المنت کم وات انجام می‌گیرد.المنت دیفراست با توجه به زمان بندی اعمال شده در تایمر دیفراست توسط کمپانی سازنده یخچال هر چند ساعت یک بار یه المنت اجازه تولید حرارت جهت یخ‌زدایی را می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه

ترموفیوز و ترمودیسک چه تفاوت و کاربردی دارند؟

یک ترموستات حرارتی با نام ترمودیسک به صورت سری با المنت قرار دارد. این قطعه پس از بالا رفتن دمای اواپراتور به اندازه کافی و ذوب شدن برفک‌های آن اقدام به قطع کردن برق المنت می‌کند. اگر این قطعه به درستی کار نکند، المنت روشن مانده و باعث بالا رفتن دمای یخچال و آسیب به آن می‌شود.

ترموفیوز نیز یک محافظ حرارتی است، هنگامی که تایمر و ترمودیسک به درستی عمل نکنند و دمای یخچال در اثر روشن ماندن المنت مدام در حال افزایش باشید. ترموفیوز میسوزد تا جریان در مدار قطع شده و دیگر المنت نتواند حرارت را تولید کند.

تفاوت ترموفیوز و ترمودیسک در این است که ترموفیوز فقط یکبار پس از بالا رفتن حرارت عمل کرده و با سوختن خود المنت را از مدار خارج می‌کند.

روش تست ترموفیوز یخچال فریزر چگونه است؟

از آنجایی که ترموفیوز دارای یک ورود و یک خروجی است، به سادگی می‌توانید صحت آن را با یک اهم متر بررسی کنید. برای اینکار مراحل زیر را طی کنید:

  1. اهم متر را به ورودی و خروجی ترموفیوز متصل کنید.
  2. آن را در حالت بوق قرار دهید.
  3. اگر اتصال برقرار بود پس ترموفیوز سالم است.
پیشنهاد مطالعه

آموزش تست سنسور یخچال با اهمتر

سنسور یخچال و سنسور فریزر دمای داخل یخچال را اندازه می‌گیرند، اگر این دما در بازه تعیین شده قرار نداشته باشد، کمپرسور به کار خود ادامه خواهد دارد. اختلال در سنسورها در برندهای مختلف یخچال، با کدهای مختلفی نمایش داده می‌شود. برای مثال ارور FC در یخچال فریزر امرسان، نشان از اختلال در سنسورها دارد. برای تست صحت این قطعه مراحل زیر را طی کنید:

  1. ترمیستور را از یخچال جدا کنید
  2. یک اهم متر را به دو سر آن وصل کرده و اجازه دهید به دمای محیط برسد.
  3. اگر ترمیستور سالم باشد به صورت تقریبی اهم متر عدد k ۶٫۲ اهم را در دمای 20 درجه باید نشان ‌دهد.
  4. حال ترمیستور را در داخل آب یخ صفر درجه قرار دهید و کمی صبر کنید
  5. اگر اهم متر عدد k 16٫3 اهم را نشان داد، سنسور سالم است.
  6. در غیر اینصورت باید اقدام به تعویض آن کنید.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب ، راه اندازی و خرابی های یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر یخچال
1.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫26 دیدگاه ها

  1. سلام یخچال الکترواستیل 3 ماه خریدم که دیشب صدای بلند مثل ترکیدن و انفجار ازش در آمد . بعد از اون صدا .فریزر مثل قبل سرد نمی کنه قبلا درب فریزر باز می شد ازش بخار سرد بیرون می آمد اما لان روی کشو خیسه با اینکه دما _18 درجه است . نکته یک دیگه بعد از سه ساعت صفحه نمایش حالت دو خط را نشان داد و بعد از یک دقیقه به حالت قبلی برگشت . صدای ترکیدن از چه بوده ؟ صفحه نمایش چرا دوخط تیره شده بود ؟ با تشکر

  2. سلام آیا واسه تست سالم بودن سنسور یخچال فریزر تو دمایی صفر درجه همه سنسور ها باید عدد ۱۶/۳ نشون بدن یا فقط واسه بعضی از سنسورها هست مثل ۵ کیلو باید تا ۱۶/۳ توی سرما صفر درجه خودش رو برسونه ایا ۲ کیلو اهم هم توی دمای صفر درجه باید ۱۶/۳ کیلو اهم نشون بده یا فرق می‌کنه ممنون از راهنمایی شما.؟

  3. سلام بنده یخچال دوو دارم که یخچال گرم و فریزر خنک هست
    وهیتر المنت هم تعویض شده ولی باز راه خروجی آب یخ میزنه
    البته المنت عمل می‌کند وآب داخل ناودانی یخ میزنه وخارج نمیشه
    انگار المنت ضعیف عمل می‌کنه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  4. سلام، از مطلب خوب شما ممنونم
    یک یخچال فریزر اسنو ۸۱۰ دارم که چند وقت پیش ارور fa میداد. المنت هیتر و ترموفیوز یخچال اون رو عوض کردم، دو سه هفته ای خوب کار کرد و الان دوباره به حالت قبل برگشت و دمای یخچال بالا میاد. لطفا راهنمایی کنید.

  5. باسلام وخسته نباشید.یک یخچال فریزردوقلوی اسنومدلslf_er1800دارم.هرچندوقت یک بارروی نمایشگرش نوشته میشهerوعلامت زنگ روی صفحه نمایشگرچشمک میزنه وروی رادیات داخلش پربرفک میشه ویخچال سرد نمیکنه.باچندنفرمشورت کردم میگن که سنسورداخل یخچال مشکل داره.یکی میگه سنسورش ۱۰کیلوهس یک نفرمیگه۵کیلو.میشه یه مشورت بدین که اولامشکل ازسنسورهست یانه ودوم اینکه سنسورش چندکیلوهس.باتشکر.

  6. حدود 3ماه هست که یخچال دوقلو خریدم همیشه بعداز برق رفتگی یخچال بهم میریزم وخنک نمیکنه با گارانتی تماس گرفتم گفت 24ساعت یخچال خاموش کن درست میشه ومن هروقت برق می‌ره به این مشکل بر میخورم پراید 24ساعت یخچال خاموش کنم مشکل از کجاست ممنون از جوابتون

  7. سلام خسته نباشین یخچال المنت سالم است اما عمل نمیکندبه جای المنت فن اوپراتورکارمیکند نمیدونم ترسیم کشی هست یاجای دیگه مشکل داره

  8. باسلام، یخچال فریزر اسنوا ۸۱۰دارم که چهار روز قبل بعد اژ قطعی برق، فقط مانیتور به رنگ سبز درامد و روشن نشد تعمیرکار آمد و تشخیص داذ که بورد سوخته و بورد دستگاه را تعویض کرد اما پس از روشن شدن فریزر بسختی و در زمان طولانیتر از حد معمول به درجه مورد نظر رسید و کلا فن فریزر شاید در ۲۴ ساعت دو تا سه بار نهایتا آف کنه… مجدد سنسور فریزر را عوض کردن اما امروز مجدد بعد از قطعی برق ارور F9 میزنه، این خطا مربوط به هیتر هست؟ یعنی باید هیتر تعویض شه یا مشکل از سوکت های اتصال هیتر هست؟ مواد غذایی بخوبی یخ میزنه اما دمای فریزر به زور به منفی ۱۴ میرسه…
    خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید که بدونیم مشکل از کجاس و که الکی قطعه عوض نکنیم.
    ممنون از پاسخگوئیتون

    1. باسلام
      علی عزیز، احتمال خرابی هیتر از آنجایی که شما میگویید دما به حد تعادل نمیرسد وجود دارد. اما مشکل لازم است ریشه‌ای تر بررسی شود. اگر بعد از تعویض برد سایر قطعات به ترتیب در حال معیوب شدن هستند، لازم است صحت برد نیز بررسی شود. عدم نصب درست آن می‌تواند باعث اختلالات متعددی شود. پیشنهاد می‌کتیم از یک کارشناس حرفه ای برای سرویس کلی بخچال خود کمک بگیرید و هیتر را نیز قبل از تعیض تست کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  9. یخچال فریرزدLG من خطای H روی صفحه نمایشش ظاهر میشه،بعد از تماس با نمایندگی تکنسینشون برای تعمیر و عیب یابی مراجعه کرد،اونم بدون اینکه تستی انجام بده گفت ترموفیوزه،اون رکه عوض کرد،۳۰۰ هزار تومان الکی گرفت و مشکل یخچال من حل نشد،به نظر شما چکار کنم

    1. باسلام
      محمد عزیز این مشکل اغلب مربوط به سنسور دیفراست و یا کم بودن میزان گاز موتور است. این دو مورد را برای رفع مشکل بررسی کنید. ضمن اینکه بسته نشدن به خوبی درب و یا قرار گرفتن یخچال در محیط گرم نیز باعث بالا رفتن دمای داخلی یخچال و نمایش ارور h میشود. موارد مذکور را چک کنید اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  10. سلام و تشکر بابت مطالب خوبتون علت شکستن المنت یخچال سامسونگ چیه ؟و بگید میشه بجای المنت شیشه ای در این یخچال المنت فلزی استفاده کرد؟

    1. باسلام
      حدیث عزیز یکی از اصلی ترین دلایل شکستن المنت اختلال در اواپراتور و نبود آب مورد نیاز المنت است. اغلب توصیه میشود پس از معیوب شدن المنت المنتی مشابه با المنت اصلی خریداری و استفاده شود. اما مورد جایگزینی المنت شیشه‌ای با فلزی،با توجه به مدل یخچال شما، لازم است توسط کارشناس بررسی شود. شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال در محل خود را در سایت آچارباز و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

    1. باسلام
      شایان عزیز این سنسور در کنار هیتر المنت و در تماس با اواپراتور بوده و اغلب روی دیوار عقب یخچال فریزر قرار دارد.

  11. باسلام یخچال فریزر دوو مدل 2800دارم حدود یک هفته ای هست ارورe9میدهد میخواستم ببینم عیب در چیست

    1. باسلام
      محمد عزیز ارور E9 ناشی از مشکل در تامین آب یخچال است، برای رفع خطا مسیر آب را بررسی کنید، مطمئن شوید شیر آب ورودی به دستگاه باز است، از عدم مسدود شدن شیلنگ آب یخچال اطمینان حاصل کنید و فیلترهای یخچال را تعویض کنید. در صورتی که مشکل حل نشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر یخچال فریزر دوو در محل خود را در سایت آچارباز ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  12. سلام و عرض ادب .ایا در نبود اهم متر میشود هیتر وفن را خارج از یخچال با برق مستقیم تست کرد.چون اینجا دسترسی به تعمیر کار ندارم.میخواهم بفهمم که مشکل از برد نباشه/چون هیچگونه اروری ندارد.یخچال فریزر 4کشو اسنوا

    1. باسلام
      محمد رضوی عزیز ممکن است اتصال به برق مستقیم به قطعه آسیب وارد کند. پیشنهاد می‌کنیم با شماره پشتیبانی ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۰۰ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  13. سلام.یخچال اسنوا ۸۱۰ دارم که ارور faمیزنه و صفحه قرمز میشه.هر هفته اواپراتور یخ میزنه و برفک میبنده.خودم فنی هستم .ایا میتونم هیتر رو عوض کنم؟

    1. با سلام
      اگر قادر به انجام این کار هستید و مطمئنید که مشکل از کجاست، می‌توانید خودتان مشکل را حل کنید.

  14. سلام.تعمیر کار به من گفته که برد یخچال سوخته و برن تعمیر کنن واوردن ولی هیچ فرقی نکرده.از کجا مطمئن بشم که واقعا برد یخچال رو تعمیر کردن و هزینه الکی نگرفتن؟

    1. سلام
      تعمیر برد یخچال شما توسط تعمیرکار آچارباز انجام شده یا تعمیرکار بیرونی؟

  15. درود بر شما، مدتی است که یخچال اسنوای بنده،نمی‌تواند خوب خنک کند. مشکل از کجا است؟ ایا گاز ندارد؟ بنده در تهران هستم برای درخواست تعمیر باید چه کار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا