×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

طرز تهیه غذای رژیمی خوشمزه

طرز تهیه غذای رژیمی خوشمزه

مصرف غذاهای رژیمی برای بدن بسیار مفید است و شما در هر سن و سالی باید به فکر اصلاح سبک غذایی خود و مصرف غذاهای سالم و مفید باشید. انواع مختلفی از وسایل مخصوص برای پخت غذا به سبک رژیمی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. انواع مختلف بخارپز، آرام پز، سرخ کن بدون روغن و … ازجمله این وسایل هستند. در ادامه قصد داریم چند نمونه طرز تهیه غذای رژیمی خوشمزه با بخارپز+ آرام پز و سرخ کن و … را آموزش دهیم.

چنانچه این دستگاه‌های شما دچار اشکال شده می‌توانید از کارشناسان آچارباز برای رفع مشکل آنها کمک بگیرید. تعمیرکاران در حوزه‌های مختلف مثل تعمیر بخارپز، تعمیر آرام پز، تعمیر سرخ کن، تعمیر ساندویچ ساز و تعمیر هواپز نیز به سادگی امکان پذیر است و برای مدت طولانی می‌توانید از این وسایل استفاده کنید.

طرز تهیه غذای رژیمی با بخار پز

اگر در منزل دستگاه بخارپز دارید و گوشه‌ای از آشپزخانه رها شده، وقت آن است تا روی کار آمده و غذاهای رژیمی خوشمزه‌ای برای شما آماده کنید.

سالاد رژیمی سبزیجات بخارپز

این سالاد بسیار خوشمزه و مقوی است و می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل از آن استفاده کنید. سیب زمینی، بلال، لوبیا سبز و نخود فرنگی تازه و خوشمزه را تهیه کرده، آن‌ها را بشویید و با بخار پز کامل بپزید. اگر بخارپز ندارید، می‌توانید از توری بخارپز درون یک ظرف پر از آب استفاده کنید.

پس از پخت کامل دانه‌های ذرت را جدا کرده و با کمی کره مزه‌دار کنید. سایر سبزیجات را نیز در اندازه‌های یکسان ریز کرده و با یکدیگر ترکیب کنید. می‌توانید سیب زمینی را کامل پوره و سپس به مواد اضافه کنید. آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل، زنجبیل و کمی سرکه نیز می‌تواند به عنوان چاشنی محسوب شود. می‌توانید از مقداری مارچوبه نیز استفاده کنید. به این صورت یک سالاد رژیمی خوشمزه و بسیار مقوی خواهید داشت. البته اگر قصد گریل کردن سبزیجات را داشته باشید، می‌توانید با دستگاه ساندیچ ساز نیز این کار را انجام دهید.

طرز تهیه غذای رژیمی
برای طرز تهیه غذای رژیمی می‌توانید از وسایلی مثل بخار پز، سرخ کن بدون روغن، آرام پز و ساندویچ ساز کمک بگیرید.
برای تعمیر بخارپز از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

طرز تهیه غذا با سرخ کن بدون روغن

سرخ کن بدون روغن نوعی اجاق گاز محسوب می‌شود که بسیار جمع و جور بوده و برای سرخ کردن انواع مختلف مواد غذایی بدون استفاده از روغن به‌ کار می‌رود. قسمت بالای این سرخ کن مکانیزم گرمایش و فن دارد که هوای گرم را در اطراف مواد غذایی در قسمت پایین آن قرار می‌دهد. سبد مخصوصی نیز برای نگهداری مواد غذایی وجود دارد که گردش هوا در اطراف آن به‌خوبی صورت گرفته و غذایی ترد و خوشمزه آماده می‌کند. برخی از نمونه‌های سرخ کن قابلیت گرم نگه داشتن مواد غذایی را نیز دارند. به این صورت با فعال نگه‌ داشتن فن تا 30 دقیقه پس از اتمام پخت، غذا همچنان گرم باقی می‌ماند.

مرغ سرخ شده با سرخ کن بدون روغن

مرغ سرخ شده یکی بهترین و لذیذترین غذاهایی است که می‌توانید در این وسیله کاربردی آماده کنید. مرغ علی الخصوص قسمت سینه آن هنگام سرخ شدن در روغن، بسیار خشک می‌شود. اما در سرخ کن به دلیل وجود جریان همرفت هوا، بسیار آبدار و لذیذ می‌شود.

برای خوشمزه‌تر شدن مرغ‌ها قبل از پخت آن‌ها را مزه‌دار کنید. همچنین می‌توانید به کمک اسپری یا برس مقدار کمی روغن روی آن‌ قرار دهید.

طرز تهیه اسنک رژیمی با ساندویچ ساز
با دانستن طرز تهیه غذای رژیمی خوشمزه می‌توانید وعده‌های غذایی خود را سالم کنید.

تخم مرغ آبپز با سرخ کن بدون روغن

شاید برای شما عجیب باشد که چگونه تخم مرغ در سرخ کن آماده می‌شود، اما یکی از بهترین کاربردهای این وسیله پخت تخم مرغ است. کافیست تخم مرغ‌ها را درون سبد قرار داده و دستگاه سرخ کن را روشن کنید. بدون یک قطره آب یا روغن تخم مرغ پخته بسیار خوشمزه آماده کنید.

پیشنهاد مطالعه

چیپس سیب زمینی با سرخ کن بدون روغن

غذای خوشمزه دیگری که به‌راحتی و بدون روغن با کمک سرخ کن آماده می‌شود، چیپس سیب زمینی است. برای این کار دستگاه را از قبل روشن کرده و دمای آن را روی 360 درجه تنظیم کنید. سیب زمینی را به صورت ورقه‌ای نازک درآورده و درون آب یخ بریزید. سپس آن‌ها را خشک کرده و به صورت لایه لایه درون دستگاه سرخ کن قرار دهید. پس از 15 الی 17 دقیقه چیپس‌های خوشمزه و ترد شما آماده می‌شوند. علاوه بر چیپس می‌توانید سیب زمینی و پیاز سرخ شده را نیز با همین دستگاه بدون استفاده از روغن آماده کنید.

پخت انواع کوکی و دونات با سرخ کن بدون روغن

کوکی از انواع عصرانه‌های خوشمزه و پرطرفدار است که می‌توانید آن را به صورت رژیمی و بدون شکر و روغن نیز آماده و نوش جان کنید. درست کردن کوکی در سرخ کن امکان پذیر است و می‌توانید به هر تعداد آن را در زمان کم آماده کنید.

از دیگر جذابیت‌های این دستگاه آن است که می‌توانید دونات‌های خوشمزه با آن آماده کنید. اغلب روش پخت دونات به این صورت است که درون روغن زیاد شناور می‌شوند و این موضوع می‌تواند برای افرادی که به دنبال غذای رژیمی هستند، ناخوشایند باشد. خبر خوش این است که می‌توانید با کمترین میزان روغن آن‌ها را در سرخ کن آماده کنید. کافیست کف ظرف را کمی چرب کرده و دونات‌ها را در آن قرار دهید.

چگونه غذای رژیمی درست کنیم؟
پخت انواع دونات و کوکی در سرخ کن بدون روغن یکی از غذا های رژیمی خوشمزه است.

درست کردن ماهی با سرخ کن بدون روغن

از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه پخت ماهی در کمترین زمان ممکن و حدود 10 دقیقه است. می‌توانید ماهی را مطابق میل خود مزه‌دار کرده و درون دستگاه قرار دهید. پس از ده دقیقه ماهی سبک و بسیار خوشمزه برای شما آماده می‌شود.

برای تعمیر سرخ کن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

طرز تهیه غذای رژیمی با آرام پز

آرام پز یکی دیگر از وسایل بسیار کاربردی علی الخصوص برای خانم‌های شاغل است. این وسیله غذا را به‌ آرامی و در حرارت کم آماده می‌کند. همین حرارت کم باعث می‌شود که مواد غذایی کمتر آب خود را از دست داده و بسیار پخته و نرم ‌شود. می‌توانید تمام مواد اولیه موردنیاز برای غذای موردنظر را درون آرام پز قرار داده و پس از بازگشت به منزل، غذایی بسیار لذیذ و خوشمزه تحویل بگیرید. نکته‌ای که درباره آرام پز وجود دارد این است که اغلب سبزیجات دیرتر پخته می‌شوند. به همین دلیل بهتر است ابتدا سبزیجات را کف ظرف بچینید سپس گوشت و سس یا آب به آن اضافه کنید. چندین غذای متنوع با آرام پز تهیه شده و می‌توانید مطابق میل خود تهیه و نوش جان کنید.

خوراک با آرام پز

برای تهیه یک خوراک خوشمزه و لذیذ می‌توانید مقداری مرغ را به همراه هویج، کرفس، پیاز، ادویه‌ها و هر نوع سبزیجات موردعلاقه‌ خود درون آن قرار دهید. هرچه مدت زمان بیشتری مدنظر دارید، باید حرارت آن کمتر باشد. پس از اتمام زمان، خوراک مرغ بسیار خوشمزه‌ای به شما تحویل داده می‌شود.

پختن خوراک در آرام پز
غذا‌ها در آرام پز در زمان طولانی‌تری آماده می‌شوند و برای افراد شاغل گزینه مناسبی هستند.

مرغ بریان با آرام پز

مرغ بریان از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. در طی حدود 4 تا 5 ساعت می‌توانید مرغ بسیار خوشمزه و لذیذی آماده کنید. مرغ را مطابق میل خود مزه‌دار کرده، کف ظرف را سبزیجات مختلف قرار دهید و مرغ را روی سبزیجات بگذارید. مرغ بریان یک وعده غذایی عالی و خوشمزه حتی برای مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است.

برای تعمیر آرام پز از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

پخت کیک با آرام پز

با کمک آرام پز می‌توانید انواع کیک و شیرینی نیز آماده کنید. برای این کار ابتدا دستور کیک یا شیرینی موردنظر را آماده و تمام مواد موردنیاز را تهیه کنید. مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و درون آرام پز بریزید. پس از 2 الی 3 ساعت کیک خوشمزه شما آماده است.

پیتزا با آرام پز

به کمک آرام پز می‌توانید انواع مختلف پیتزا نیز تهیه کنید. برای پخت پیتزا ابتدا کف ظرف را کمی چرب کرده و خمیر پیتزا را قرار دهید. پس از پخت خمیر مواد روی پیتزا را آماده کرده و روی آن قرار دهید. سپس روی آن پنیر ریخته و بگذارید تا کامل طلایی شود.

سیب زمینی تنوری با آرام پز

پخت سیب زمینی تنوری به کمک آرام پز نیز امکان پذیر است. کافی‌ست سیب زمینی را شسته و سوراخ‌هایی با چنگال در آن‌ها ایجاد کنید. سپس آن‌ها را درون فویل پیچیده و درون آرام پز قرار دهید. اگر می‌خواهید سیب زمینی شما زود آماده شود، می‌توانید درون آرام پز آب بریزید، در غیر این صورت بدون ریختن آب نیز در مدت 8 ساعت کاملا پخته و آماده می‌شوند.

غذاهای رژیمی تنوع بسیار بالایی دارند و برای سلامت شما بسیار مفید هستند. در رژیم‌های غذایی سالم اغلب از روغن کمتری استفاده شده تا غذاهای سالم‌تری ایجاد شود. وسایل کاربردی مانند بخارپز، سرخ کن بدون روغن و آرام پز کار را برای شما راحت کرده و می‌توانید به کمک آن‌ها انواع مختلفی از غذاهای رژیمی را آماده کنید. در این مقاله به طرز تهیه چندین غذای مختلف به صورت رژیمی اشاره شد که پاسخ چگونه غذای رژیمی درست کنیم؟ را می‌توانید در انواع غذاهای ارائه شده پیدا کنید. همچنین در صورتی‌که دستگاه شما مشکلی دارد می‌توانید با ثبت درخواست در قسمت تعمیر بخارپز، تعمیر آرام پز، تعمیر سرخ کن، تعمیر ساندویچ ساز و تعمیر هواپز یا تماس با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

    1. mahshid عزیز،
      مرغ سرخ شده رژیمی یا انواع دونات و کوکی که در مقاله بیان شد را میتوانید به عنوان غذای دانشگاه هم در نظر بگیرید.

  1. اناهیتا عزیز،
    ماهی را می توانید از حداقل از دو ساعت قبل مزه دار کنید و بعد در هواپز در دمای 170 یا 180 درجه تو 20 دقیقه بپزید.

    1. با سلام
      احمدرضای عزیز، ممنون از پاسخگویی شما. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

    1. با سلام
      اناهیتای عزیز، ماهی را می توانید از حداقل از دو ساعت قبل مزه دار کنید و بعد در هواپز در دمای 170 یا 180 درجه تو 20 دقیقه بپزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا