×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

نحوه تمیز کردن داخل آسانسور

تمیز کردن داخل آسانسور

اکثر آسانسورها از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. این فلزی بسیار بادوام به حداقل نگهداری نیاز دارد. با این حال، اگر در آپارتمان خود از آسانسور استفاده می‌کنید، بهتر است نحوه تمیزکردن آسانسور را یاد بگیرید تا از عملکرد ایمن و محیطی تمیز برای مسافران آسانسور اطمینان حاصل کنید.

افراد زیادی به خصوص در آپارتمان‌های بزرگ هر روز از آسانسور استفاده می‌کنند؛ در نتیجه تمیزکردن داخل آسانسور می‌تواند به کاهش سرعت گسترش باکتری‌ها و بیماری‌ها کمک کند.

در این مقاله از آچارباز قصد داریم تا نحوه تمیز کردن داخل آسانسور را به شما آموزش دهیم تا خودتان بدون هیچ مشکلی بتوانید آن را انجام دهید. چنانچه با اصول نظافت آن با مواد درست آشنا نباشید ممکن است به تابلو فرمان، حسگر و … آسیب بزنید در این صورت باید هزینه زیادی برای عیب یابی یا تعمیر آسانسور پرداخت کنید. اگر بدنبال یک فرد متخصص برای انجام سرویس‌ و کارهای‌تخصصی آپارتمان‌تان هستید می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

چند روش ساده برای تمیز کردن داخل آسانسور

آسانسور برای حرکت کردن به نیرو محرکه نیاز دارد و این نیرو توسط موتورهای قدرتمند تامین می‌شود. این موتورها به چرخ متصل می‌شوند و می‌توانند چرخ را در هر جهت بچرخانند تا در نهایت باعث حرکت کابین آسانسور شوند. از طرفی آسانسور از قطعات مختلف دیگری نیز تشکیل شده‌است و شما نباید نسبت به تمیزکردن و سرویس‌کردن به موقع آن بی‌تفاوت باشید؛ زیرا این کار باعث بروز اختلال در نحوه کار آسانسور می‌شود. بنابراین ضروری است که موارد زیر را مطالعه کنید تا با نحوه تمیز کردن داخل آسانسور آشنا شوید.

تمیز کردن راهروها و مسیرهای آسانسور

راه پله محل رفت‌وآمد افراد داخل آپارتمان است به همین دلیل اغلب در معرض آلودگی قرار دارد. از آنجایی‌که برای ورود به آسانسور، افراد از این پله ها عبور می‌کنند، آلودگی و گرد و غبار به مرور زمان وارد آج آسانسور می‌شود؛ بنابراین پیش از تمیزکردن داخل آسانسور، باید راه پله‌ها را تمیز کنید.

برای این کار، ابتدا آسانسور را خاموش کنید و زمان آن را به دیگران اطلاع دهید تا هنگام تمیزکردن آسانسور افراد از آسانسور استفاده نکنند. از جاروبرقی، دستمال مرطوب و… برای حذف ذرات بزرگ و گردو‌غبار استفاده کنید یا تا حد امکان مانع ورود گردوغبار به داخل آسانسور شوید.

تمیز کردن گودال آسانسور

تمیزکردن گودال باید با حضور تکنسیسن انجام شود. برای این کار ابتدا از قفل و خاموش بودن آسانسور اطمینان حاصل کنید. شاید انتظار نداشته باشید که زباله‌ها را در گودال آسانسور خود ببینید؛ اما این مورد در ساختمان‌ها بسیار رایج است. گرد و غبار و زباله‌ها‌ می‌توانند از طریق شکاف‌های بین درهای آسانسور وارد گودال زیر آسانسور شوند.  با گذشت زمان، زباله‌های انباشته شده ممکن است منجربه ایجاد تداخل در عملکرد آسانسور شوند.

استریل کردن درب و دیوار آسانسور

از آنجایی‌که اکثر آسانسورها دارای دیوارها و درهای فولادی ضد زنگ هستند، برای حذف گرد و غبار و آلودگی بهتر است  از پاک کننده غیر ساینده استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مواد مخصوص برای از بین بردن لکه‌های موجود روی بدنه آسانسور کمک بگیرید و باعث درخشندگی بیشتر این دستگاه شوید.

حین تمیز کردن آسانسور بهتر است از مواد شوینده که ماندگاری بوی کمتری دارند یا خوشبو هستند استفاده کنید. تا باعث آزرده خاطر شدن افرادی که بعد از شستشو از آسانسور استفاده می‌کنند، نشوید.

شما نباید نسبت به تمیزکردن و سرویس‌کردن به موقع آن بی تفاوت باشید؛ زیرا این کار باعث بروز اختلال در نحوه کار آسانسور می‌شود.

تمیز کردن داخل آسانسور با دستمال
برای استریل کردن داخل آسانسور می‌توانید از دستمال‌های مخصوص استفاده کنید؛ برای این کار بهتر است مواد شوینده یا استریل کننده را روی دستمال بریزید.
پیشنهاد مطالعه

نظافت کف آسانسور و آینه‌ها

تمیز کردن روزانه یا هفتگی کابین آسانسور ضروری است؛ اما با توجه به اینکه داخل آسانسور از چه کف پوشی استفاده شده است، ممکن است به جاروبرقی و مواد شوینده مخصوص نیاز داشته باشید. در ادامه نحوه تمیز کردن انواع کف پوش را آموزش می‌دهیم:

کف پوش‌های موکت شده:

این کفپوش‌ها اغلب منبع گردوغبار و کثیفی هستند. می‌توانید، از جاروبرقی یا برس برای پاک‌کردن کثیفی‌ها و زباله‌های روی کف پوش‌هایی که از جنس موکت هستند، استفاده کنید.

کاشی صیقلی یا فولاد ضد زنگ:

برای صیقل دادن و تمیزکردن اصولی کف آسانسور می‌توانید از مواد شوینده‌ای که به کف آسانسور و دیوار‌ه‌های آن آسیبی وارد نمی‌کنند استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که شوینده‌ها ممکن است باعث لغزنده شدن کف آسانسور شوند؛ بنابراین پیش از خشک شدن اصولی کف آسانسور به هیچ‌عنوان از آسانسور استفاده نکنید.

تمیز کردن چراغ‌ها

برای اینکه تمیز کردن داخل آسانسور به صورت اصولی انجام شود، لامپ‌های داخل آسانسور را هم تمیز کنید. برای تمیز کردن چراغ‌ها به طور کامل برق آسانسور را قطع کنید؛ سپس با استفاده از مواد تمیزکننده آنتی‌باکتریال فرآیند تمیزکردن را آغاز کنید.

مراقب باشید که هیچ پاک‌کننده‌ای را به صورت مستقیم روی لامپ‌ها اسپری نکنید. اگر مواد پاک کننده به صورت مستقیم برای تمیز کردن استفاده شوند؛ وارد سیم‌کشی لامپ‌ها می‌شوند و به اجزای داخلی آسیب می‎رسانند. بهترین گزینه پیش رو استفاده از پارچه میکروفایبر برای تمیز کردن دکمه‌ها و پانل است؛ زیرا پارچه‌های میکروفایبر برای تمیز کردن گرد و غبار و کثیفی لامپ‌های داخل آسانسور عالی هستند و با استفاده از آنها هیچ لکه و پرزی به جا باقی نمی‌ماند.

ضد عفونی کردن دکمه‌های آسانسور

از آنجایی‌که افراد به صورت مستقیم دکمه‌های آسانسور را لمس می‌کنند، ضدعفونی کردن دکمه‌های آسانسور اهمیت زیادی دارد. شما باید این کار را به درستی انجام دهید تا از بروز هرگونه آسیب به قطعات الکتریکی و مکانیکی جلوگیری کنید.

هرگز از اسفنج برای تمیزکردن قطعات الکترونیکی استفاده نکنید؛ زیرا رطوبت بیش از حد، به قطعات الکترونیکی آسانسور شما آسیب می‌رساند. ماده ضدعفونی کننده را روی حوله میکروفایبر اسپری کنید. از محصولات سفیدکننده مانند وایتکس به هیچ‌عنوان استفاده نکنید؛ زیرا این مواد به وسایلی که از پلی کربنات تولید می‌شوند آسیب می‌رساند.

پیشنهاد مطالعه
تمیز کردن دکمه‌های داخل آسانسور
برای تمیز کردن دکمه‌های داخل آسانسور بهتر است از به صورت غیر مستقیم از مواد شوینده استفاده کنید.

برای تمیز کردن داخل آسانسور بهتر است از مواد شوینده مناسب، جارو برقی و دستمال میکروفایبر استفاده کنید. اگر حین تمیز کردن با مشکل مواجه شدید یا احساس کردید که آسانسور به تعمیر نیاز دارد، برای سرویس یا تعمیر آسانسور با شماره‌ 02154591616 تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن مشکلات برطرف شود.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا